Crisisopvang hebben mijn ouders gedaan toen ik nog naar de basisschool ging. Wat ik me daarvan kan herinneren is dat het inderdaad behoorlijk heftig kon zijn. Nu op dit moment denk ik niet dat de situatie er geschikt voor is, omdat ik Isa nu nog te klein vind.quote:Op zondag 20 augustus 2006 22:02 schreef Belana het volgende:
het ligt er denk ik aan wat voor soort pleegzorg. Mijn tante doet al jaren crisisopvang en heeft dan echt moeilijke gevallen en dat is echt wel heel zwaar vaak. De contacten met de pleegzorg en de voogden zijn ook niet echt geweldig. Het is slecht afspraken maken met ze, er is altijd tijd en mensen tekort.
Ok, leg eens uit waarom je dat vind...quote:Op zondag 20 augustus 2006 22:03 schreef Demius het volgende:
Nou volgens mij denk jij er wel erg luchtig over...
Weekendopvang en vakantieopvang was ook hetgene waar wij op dit moment aan denken.quote:Op zondag 20 augustus 2006 22:09 schreef livelink het volgende:
Vrienden van mij zijn weekendpleegouder geweest. Dan kregen ze in het weekend pleegkinderen die gewoon thuis woonden, maar waarvan de ouders ernstige behoefte aan rust hadden.
Dat is dus ook nog een mogelijkheid.
Ahhh, kijkquote:Op zondag 20 augustus 2006 22:15 schreef PM-girl het volgende:
Ik werk bij een jeugdhulpverleningsinstelling die ook Pleegzorg bieden. Er is een heel team van werkers dat pleeggezinnen begeleidt en ook de echte ouders en natuurlijk de kinderen. Afhankelijk van wat nodig is, want dat is nooit hetzelfde.
Na aanmelding kun je een info avond volgen, daarna volgt een screening, door oa justitie enzo. Dan volg je een cursus om te informeren en te leren, en te kijken welke soort pleegzorg bij je past.
Verder werkt er bij ons een matcher, die kijkt in hoeverre kinderen en pleeggezin bij elkaar passen.
Als je meer vragen hebt, shoot!
Ok! (heel anders idd!)quote:Op zondag 20 augustus 2006 22:30 schreef Sjeen het volgende:
Die mogelijkheid valt voor ons af, omdat we daarvoor inderdaad niet de juiste achtergrond hebben. Beide Hoge Hotelschool gedaan, da's hulpverlening op een heel ander vlak![]()
In elk geval alvast bedankt dat je er de tijd voor wilt nemenquote:Op maandag 21 augustus 2006 08:56 schreef Spekkiemonster het volgende:
ik ben pleegkind geweest en heb zowel in crisisgezinnen gezeten als in een pleeggezin. Ik wil er vanavond wel wat meer over vertellen. Heb nu te weinig tijd om alles op te tikken ...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |