Ooijer is toch de man die 8,5 jaar zich heeft ingezet voor PSV. Dat is wat anders dan Kone die nimmer indruk heeft weten te maken binnen de 16 als spits, of Park en Lee die m.u.v. de laatste 6 a 12 maanden - vanuit mijn beleving - nooit echt serieus werden genomen in Eindhoven.quote:Op zondag 20 augustus 2006 17:29 schreef cultheld het volgende:
[..]
Park en Lee werden om minder uitgefloten. Koné kreeg vandaag nog een fluitconcert na een kans voor open doel die hij over schoot. Wat denk je dat er gebeurt met Ooijer, die werk weigert en schijt aan PSV lijkt te hebben?
Amen.quote:
Fijn...quote:806 Teletekst zo 20 aug
***OETBAL******************************
**** Akkoord Celtic,PSV over Vennegoor
**PSV en Celtic hebben overeenstemming
bereikt over de overgang van spits Jan
Vennegoor of Hesselink.Vennegoor moet
zelf nog wel tot een akkoord komen met
de Schotse landskampioen.
**Ronald Koeman heeft André Ooijer uit
de selectie gezet.Ooijer (32) weigerde
zondag tegen NEC te spelen,waarna de
coach besloot dat hij de international
niet meer in zijn spelersgroep wil.
Koeman:"Als je niet wilt spelen,dan
hoef je ook niet te trainen.Vanaf nu is
het een zaak tussen hem en de club."
PSV-voorzitter Westerhof:"Ik snap heus
wel dat Ooijer naar Blackburn Rovers
wil.Maar het geeft geen pas om PSV op
deze wijze onder druk te zetten."
Van psvzonequote:Op de persconferentie na afloop gaf Ronald Koeman desgevraagd toelichting op de afwezigheid van André Ooijer, valt te lezen op de officiële clubsite van PSV. "Hij gaf aan dat hij niet in staat was om te spelen", zei de hoofdcoach van PSV. Ooijer bleef 's middags thuis. PSV won overigens in het Philips Stadion met 3-1 van N.E.C
"André was vanochtend gewoon op tijd bij de groep", zei Koeman toen hem werd gevraagd naar de afwezigheid van de ervaren verdediger. Bekend is het feit dat de international graag een transfer wil naar Engeland, maar bekend is ook dat er daarin nog vele plooien zijn om glad te strijken. "Hij gaf me toen aan dat hij niet in staat was om te spelen. Dat begreep ik gisteren al een beetje, maar als trainer heb ik hem toen gewoon geselecteerd. Denk er nog een dag over, ga ervan uit dat je speelt. Maar vanochtend gaf hij dat dus aan, dat hij niet kon spelen." Op de vraag of er consequenties aan verbonden zijn, antwoordde Koeman instemmend. "Dat lijkt mij wel, dat heb ik ook geprobeerd om hem uit te leggen. Ik kan als trainer nu weinig doen, het is een zaak tussen hem en de club. Vanaf nu traint hij niet meer. Als je niet wilt spelen, kun je ook niet trainen”, aldus Koeman, die ook zei ´teleurgesteld´ te zijn. "Zolang je in dienst bent bij een club, moet je tot de laatste dag uitkomen en jezelf inzetten. Als ik kijk naar het sportieve wil ik hem er natuurlijk heel graag erbij hebben."
hahaquote:Op zondag 20 augustus 2006 17:41 schreef pascalheister het volgende:
[..]
ik had hem al ergens klaarstaan
Eigenlijk had ik liever vandaag verloren van NEC en een tevreden Ooijer behoudden dan de situatie nu isquote:Op zondag 20 augustus 2006 17:56 schreef dndiek het volgende:
[..]
haha
Goede opening van het seizoen... jammer van de tegengoal
dit meen je serieus niet ? PSV moet niet de dupe worden van dit gedoe.quote:Op zondag 20 augustus 2006 18:00 schreef ganzenherder het volgende:
[..]
Eigenlijk had ik liever vandaag verloren van NEC en een tevreden Ooijer behoudden dan de situatie nu is![]()
Wat een gelazer.quote:Voetbal: Koeman zet Ooijer uit PSV-selectie
EINDHOVEN - Ronald Koeman heeft André Ooijer uit de selectie gezet. De verdediger weigerde zondag in actie te komen tegen NEC, waarna de nieuwe oefenmeester besloot dat hij de international niet meer in zijn spelersgroep wil. De clubleiding overlegt maandag wat de consequenties zijn van de werkweigering van Ooijer.
De verdediger meldde zich op nadrukkelijk verzoek van Koeman 's ochtends nog wel op trainingscomplex De Herdgang. Al eerder in de week had Ooijer aangegeven dat hij zich op dit moment niet in staat acht te spelen met de Eindhovenaren. Koeman: ,,Ik vond dat ik als trainer het recht had om hem te selecteren. Maar ook zondag gaf hij aan dat hij niet wilde spelen.''
Ooijer schermt al wekenlang met interesse van Blackburn Rovers, dat hem graag wil overnemen. De Engelse club weigert echter te voldoen aan de vraagprijs van PSV. Ooijer heeft in zijn contract een vastgesteld transferbedrag van vijf miljoen euro. Ook vorige week botste Ooijer al met de clubleiding en meldde zich daarop ziek. Afgelopen week speelde hij wel met het Nederlands elftal tegen Ierland.
Koeman heeft nu genoeg van Ooijer. ,,Als je niet kunt spelen, kun je ook niet trainen. Hij heeft een contract en dan vind ik dat je tot de laatste dag dat je bij een club speelt, ook moet kunnen voetballen. Ik zie deze situatie als een voorlopig afscheid.''
Technisch manager Stan Valckx zei na het duel dat de clubleiding maandag opnieuw overlegt over de ontstane situatie. ,,Het is duidelijk dat ook wij teleurgesteld zijn in Ooijer.'' Valckx schaarde de actie van Ooijer onder het kopje ,,werkweigering''. ,,Dit heeft dus consequenties. Dat hebben we ook tegen Ooijer gezegd. Hij is bereid die te aanvaarden. Wat ze ook zullen zijn.''
(ANP)
Ik bedoel ook meer dat ik liever heb dat PSV een wedstrijd verliest dan dat PSV Ooijer kwijtraakt voor een niet al te hoog bedrag.quote:Op zondag 20 augustus 2006 18:02 schreef pascalheister het volgende:
[..]
dit meen je serieus niet ? PSV moet niet de dupe worden van dit gedoe.
Ooijer heeft het nu wel een beetje verbruid bij mij, laat hem maar lekker vertrekken.
5 miljoen voor een 32 jarige verdediger met een aflopend contract is onrealistisch.quote:Op zondag 20 augustus 2006 18:08 schreef ErikT het volgende:
Ik snap niet zo goed dat Ooijer tegen PSV loopt te zeiken. Die afkoopsom van 5 miljoen staat al jaren in dat contract. Zijn handtekening staat eronder, wat wil hij nou?
Al zeikt hijn nou tegen Blackburn Rovers, dat hem 'zo graag' wil hebben. 5 miljoen euro, wat een zeikclub.
Das achteraf zeuren, want Ooijer wist dat hij een clausule in zn contract had. Dan nu niet ineens gaan zeuren dat ie te duur is.quote:Op zondag 20 augustus 2006 18:18 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
5 miljoen voor een 32 jarige verdediger met een aflopend contract is onrealistisch.
You're breaking my balls Andre, breaking my bawlz.. .quote:'Zieke' Ooijer heeft het verbruid bij Koeman
20/8/2006 17:32
De onrust rond André Ooijer blijft aanhouden. De verdediger maakt zich met zijn pogingen een breuk te forceren onmogelijk bij PSV. 'Als je niet wilt spelen, kun je ook niet trainen.'
Ooijer liet zondagochtend weten dat hij zichzelf niet in staat achtte te spelen tegen NEC. 'Voor een trainer zit er dan niets anders op om hem dan naar huis te sturen', vertelde Koeman bij Langs de Lijn. De PSV-coach had voor Ooijer een basisplaats in gedachte.
Voorlopig hoeft Ooijer zich ook niet met zijn sporttas te melden in Eindhoven. 'Ik kan als trainer nu weinig doen, het is een zaak tussen hem en de club. Vanaf nu traint hij niet meer. Als je niet wilt spelen, kun je ook niet trainen.'
'Blijkbaar heeft hij veel inzinkingen', stelde PSV-voorzitter Rob Westerhof ironisch vast. Want Ooijer had woensdag in Oranje immers van weinig problemen blijk gegeven. Maar de voorzitter laat zich niet chanteren. 'Het heeft geen zin voor een speler om de club extra onder druk te zetten.'
Ooijer, die zijn zinnen heeft gezet op een buitenlands avontuur, zal simpelweg moeten afwachten of PSV er met Blackburn Rovers uitkomt. Voorlopig hikt de Engelse club tegen de afkoopsom van vijf miljoen euro aan. Volgens Westerhof had de Amsterdammer een voorbeeld kunnen nemen aan Jan Vennegoor of Hesselink. De spits staat op het punt te verkassen naar Celtic, maar kwam tegen NEC 'gewoon' in actie.
5 miljoen voor elke arbeider is waanzin, maar daar gaat het niet over. Het is contractueel vastgelegd. Warschijnlijk met reden dat Ooijer een strategisch belangrijke speler is. PSV kan niet fatsoenlijk CL spelen zonder Alex en Ooijer. Dat vereist routine en kwaliteit. Erg jammer als Ooijer niet terugkeert, een vertrek van Vennegoor of H. valt beter op te vangen.quote:Op zondag 20 augustus 2006 18:18 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
5 miljoen voor een 32 jarige verdediger met een aflopend contract is onrealistisch.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |