Als buschauffeur zijnde.....
1) Het zijn ALTIJD dezelfde mensen...
2) Waarvan 40% geestelijk gehandicapt, 40% boven de 50en wanhopig op zoek, 10% onder de 15 en wanhopig op zoek. De overige 10% valt wel mee.
3) Dit type van mensen weet ALLES over ALLE collega's, wat ze uitspoken, hoe ze moeten werken, enz enz. Kortom, roddel ten top. Het interreseert mij dus niets dat een collega X aanpapt met Collega Y, terwijl ze alletwee getrouwd zijn met een andere en 55 kinderen hebben.
4) Dit type's van mensen verwachten speciale dingetjes. Zoals bv even tussen de halte's stoppen omdat dat korter is, ze mogen eten in de bus ed. Doe ik dus niet vanwege punt 3.
5) Ze staan ALTIJD voor de spiegels, of in het midden van de deur alles te blokkeren.
6) Meestal stinken ze
7) Ze denken altijd "even te moeten helpen". Nu wordt IK betaald voor mijn werk, dus doe IK wel alle noodzakelijke handelingen zoals kaartjes stempelen. Dan weet ik tenminste zeker dat alles GOED gebeurd. De route's ken ik na 4 jaar ook wel van buiten met alle mogelijke omleidingen en variante's, dus daar heb ik ook geen hulp bij nodig. (busgeiler : "ja, maar ik zit al 20 jaar op die deze bus elke dag dezelfde route" ik: "Dat kan niet, deze bus is 3 maanden oud"....
![]()
)Maar dat krijg je ze dus weer niet uitgelegd...
8) Of ze vertellen hun levensverhaal (alweer
![]()
) OF ze vertellen flauwe moppen (alweer dezelfde) OF ze beginnen je uit te vragen. ("wat zei je? ik moet op de weg letten" )
Ik moet toegeven dat ik bij bepaalde exemplaren gewoon niet meer stop om ze in te laten stappen. Tenzij er nog andere mensen aan de halte staan, of het de laatste bus is. ("sorry, niet gezien") En met mij vele collega's.
Wij lachen de meeste dus gewoon in het gezicht uit, en toch snappen ze het niet.
Maar we blijven vriendelijk
Kortom, goed topic
[ Bericht 11% gewijzigd door Cityfm op 20-08-2006 21:35:46 ]