abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40994572
Ik wil het hier hebben over een opmerkelijk fenomeen wat eigenlijk nooit besproken wordt. Ik ben er echter van overtuigd dat bij veel mensen die binnen hun regio/stad gebruik maken van de busdienst een belletje gaat rinkelen.
Er bestaat namelijk een groepje mensen die buschauffeurs om 1 of andere misterieuze reden ongelooflijk interessant vinden. Als je in de bus zit en je bij de volgende halte dat de chauffeur stopt een glunderende knul of sherrytante met roos in haar haren ziet weet je al genoeg: weer zo'n buschauffeurgeiler. Ze stappen dan in en beginnen gelijk te praten met de chauffeur, hij/zij gaat door waar de vorige keer gestopt was, want iedere chauffeur kent dit mensvolk. Ze staan dan in het pad voor mensen die in willen stappen en als een bus passeert zwaait hij zijn arm uit de kom om te zwaaien.
Het wordt pas leuk als er opeens nóg een buschauffeurlover instapt en zo heb ik al mooie concurrentiestrijdjes gezien. Verlepte wijven die een kont tegen kont gevecht houden voor het plekje het dichtst bij de chauffeur. Echt zo triest als je dat ziet.

Iemand enig idee wat voor kronkel deze lui hebben? Waar dit vandaan komt? Ik vind het zoiets aparts namelijk en het zat me dwars..

Pff, dat lucht op
pi_40994614
Dat zijn toch altijd bejaarden?
pi_40994680
Sommigen van die kneuzen blijven de hele rit naast de chauffeur staan kleppen.
I drink a lot of coffee before I go to sleep. It makes me dream faster.
pi_40994690
En waar zit jij dan precies?
Don't say you don't have enough time!!! You have exactly the same number of hours per day that were given to Helen Keller, Pasteur, Michaelangelo, Mother Teresa
pi_40994708
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 12:51 schreef Batsnek het volgende:
Dat zijn toch altijd bejaarden?
Absoluut niet. Degenen die ik ken uit Breda zijn veelal jongens (die niet helemaal sporen) rond de 18 en vrouwen tussen de 45 en 60.
pi_40994725
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 12:53 schreef El_Rolando het volgende:
Sommigen van die kneuzen blijven de hele rit naast de chauffeur staan kleppen.
Huh? sommige van die kneuzen? Sommige van die kneuzen waar topicstarter het over heeft?

Nee, al die kneuzen blijven met de buschaffeur praten
  zondag 20 augustus 2006 @ 12:57:54 #7
106355 Topmaat
Ja toch? Niet dan?
pi_40994818
Je moet toch weten welke naam je in het telefoonboek moet opzoeken om zijn ruiten in te kunnen gooien als hij niet goed heeft gereden. Is dat nou zo raar?
Zo niet, dan toch...
pi_40994837
Ik ken wel gehandicapten die uitzinnig beginnen te blaten over die keer dat ze even op de chauffeursstoel mochten zitten en zo nu en dan op de toeter mogen drukken. Nou moet er wel bij verteld worden dat de beste man angsvallig om zich heen keek en zijn stem dempte omdat hij al meerdere problemen met connexxion-buschauffeurs gehad had ( niet met ariva, Ariva-chauffeurs zijn wack ) en dus een beetje op moest passen met wat hij zei.

En bejaarden natuurlijk, bejaarden zijn
pi_40994916
mmm ik ie vaak van die breezahsletjes erbij staan
Zoals ma kamper piet zegt:
~~ * * eeN DaG NieT LEVEN ~~ IS DaG NieT LacHT TOCHT ? * * ~~
pi_40995052
Die mensen hebben geen leven en zijn analfabeet. Er staat duidelijk op een bord dat er niet gesproken mag worden met de buschauffeur.
Zat eens in Enschede in de bus. Zat een oud wijf voorin tegen die buschauffeur te zanikken over buitenlanders en werklossheid en die zwarten moesten maar we want haar zoon had geen werk etc. De buschauffeur heeft het mens er egens naast een weiland uitgkieperd. De chauffeur was een beetje boos. En volkomen terecht.
Dus de oplossing: verwijderen die bejaarde zeikwijven.
pi_40995082
Wat is er mis met een sociaal praatje met de buschauffeur? Zoiets kan toch best leuk zijn?
  zondag 20 augustus 2006 @ 13:05:26 #12
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_40995096
Laatst zat ik ook in een bus en stapte er een groepje jongeren in, ook van die buschauffeur geilers.
Stonden met zijn allen om de chauffeur en gaven em zelfs iets want ik zag een hand richting de chauffeur gaan.
Waarschijnlijk had de chauffeur er toen ook genoeg van want hij deed net of ie sliep.
Om te zorgen dat de geldlade niet gestolen werd hebben die jongeren de lade maar meegenomen naar het busstation, want daar liepen ze snel heen.
Waarschijnlijk was de chauffeur moe, want hij bleef maar slapen.
Dus toen ben ik uitgestapt en heb een andere bus genomen.

buschauffeurgeiler
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_40995255
Heb zn klasgenoot die zo is, en dan probeert ie steeds een buschauffeuse van rond de 40 jaar te "pimpen" ... ziet er echt triest uit
pi_40995390
Ik heb gesolliciteerd als buschauffeur.
  zondag 20 augustus 2006 @ 13:18:37 #15
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_40995546
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 13:14 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik heb gesolliciteerd als buschauffeur.
Via de LC?
Wilde ik ook doen, maar ben de krant kwijtgeraakt.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_40995592
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 13:18 schreef GizartFRL het volgende:

[..]

Via de LC?
Wilde ik ook doen, maar ben de krant kwijtgeraakt.
Ja. Doorgegaan naar de tweede ronde, maar toen ben ik zelf maar afgehaakt. Geen rijbewijs is toch lastig
pi_40995626
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 13:05 schreef Patricia86 het volgende:
Wat is er mis met een sociaal praatje met de buschauffeur? Zoiets kan toch best leuk zijn?
Ach ja, ieder zijn ding. Ik wil gewoon van A naar B worden vervoerd zonder allerlei poeha. De lui waar ik het over heb willen waarschijnlijk niet eens naar B, maar rijden bus omdat daar een chauffeur in zit. Het is zo'n zielig aangezicht en ik heb medelijden met de chauffeurs.
Ik pleit ervoor dat die kwiebussen 5 euro meer betalen voor gevarengeld.
Als chauffeur heb je toch de neiging niet te stoppen als je die debiel al weer in de verte ziet staan bij de halte.
pi_40995803
handig als je gratis wil meerijden
ik zoek een huis heb jij wat voor me?
als je naar rechts kijk zie je links niets
pi_40995973
Zoiets maak ik nooit mee, want ik ga nooit met het OV.
  zondag 20 augustus 2006 @ 13:38:51 #20
111843 Cassius
Something's fucky
pi_40996174
Waarom post je dan....
pi_41010747
Als buschauffeur zijnde.....

1) Het zijn ALTIJD dezelfde mensen...

2) Waarvan 40% geestelijk gehandicapt, 40% boven de 50en wanhopig op zoek, 10% onder de 15 en wanhopig op zoek. De overige 10% valt wel mee.

3) Dit type van mensen weet ALLES over ALLE collega's, wat ze uitspoken, hoe ze moeten werken, enz enz. Kortom, roddel ten top. Het interreseert mij dus niets dat een collega X aanpapt met Collega Y, terwijl ze alletwee getrouwd zijn met een andere en 55 kinderen hebben.

4) Dit type's van mensen verwachten speciale dingetjes. Zoals bv even tussen de halte's stoppen omdat dat korter is, ze mogen eten in de bus ed. Doe ik dus niet vanwege punt 3.

5) Ze staan ALTIJD voor de spiegels, of in het midden van de deur alles te blokkeren.

6) Meestal stinken ze

7) Ze denken altijd "even te moeten helpen". Nu wordt IK betaald voor mijn werk, dus doe IK wel alle noodzakelijke handelingen zoals kaartjes stempelen. Dan weet ik tenminste zeker dat alles GOED gebeurd. De route's ken ik na 4 jaar ook wel van buiten met alle mogelijke omleidingen en variante's, dus daar heb ik ook geen hulp bij nodig. (busgeiler : "ja, maar ik zit al 20 jaar op die deze bus elke dag dezelfde route" ik: "Dat kan niet, deze bus is 3 maanden oud".... )Maar dat krijg je ze dus weer niet uitgelegd...

8) Of ze vertellen hun levensverhaal (alweer ) OF ze vertellen flauwe moppen (alweer dezelfde) OF ze beginnen je uit te vragen. ("wat zei je? ik moet op de weg letten" )

Ik moet toegeven dat ik bij bepaalde exemplaren gewoon niet meer stop om ze in te laten stappen. Tenzij er nog andere mensen aan de halte staan, of het de laatste bus is. ("sorry, niet gezien") En met mij vele collega's.
Wij lachen de meeste dus gewoon in het gezicht uit, en toch snappen ze het niet.
Maar we blijven vriendelijk

Kortom, goed topic

[ Bericht 11% gewijzigd door Cityfm op 20-08-2006 21:35:46 ]
pi_41018255
Heheh, ben net nog even met de bus geweest. Er stapte een negroide (kortom zwarte) man in die zowat de hele weg met de chauffeur heeft gepraat. Maar het was een aardige man die gelukkig niet de hele weg zat te zeuren, gewoon een leuk gesprek maakte, dus dat soort mensen kan ik wel waarderen. Overigens was het wel bijzonder want bijna iedereen die uitstapte zei de chauffeur gedag, zoiets gebeurt bijna nooit in Amsterdam, dus volgens mij mochten de meeste mensen die chauffeur gewoon erg graag.
Tok.
pi_41020333
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 13:05 schreef GizartFRL het volgende:
Waarschijnlijk had de chauffeur er toen ook genoeg van want hij deed net of ie sliep.
uhhhhhhhhhhhhhhhhhhh
  maandag 21 augustus 2006 @ 05:18:59 #24
77699 Neurotica
Nunc aut Nunquam
pi_41020377
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 05:08 schreef TheGame101 het volgende:

[..]

uhhhhhhhhhhhhhhhhhhh
mijn reactie ook al ja
...stamp mijn Bass nog ff aan, wil je?..
  maandag 21 augustus 2006 @ 05:19:31 #25
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_41020382
ja in zwolle lijn 71/171 richting emmeloord stapt ook zo'n pauper in kent alle chaufeurs gaat er een praatje mee maken en ik weet uit ervaring dat sommige chaufeurs hem maar laten kletsen en in het andere oortje muziek heeft op zitten. Ik maak ook wel een praatje met een chaufeur maar dat is meer omdat het familie is.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')