abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40992997
ik heb nu een goedbetaalde bijbaan en kan nu eindelijk dingen veroorloven wat normaal nooit ging.
ik wou dus eerst een roeimachine kopen, maar dat vind ik een beetje te duur voor zo'n dingetje.

dus ik wil een racefiets, waar moet ik allemaal op letten bij zo'n aanschaf?
pi_40993377
niemand die fietst
pi_40993466
Of je het uberhaubt wel leuk vindt ook op langere termijn.
PJ Harvey - This mess we're in (feat. Thom Yorke)
  zondag 20 augustus 2006 @ 12:12:32 #4
136842 rickybee
Stiften is voor mietjes
pi_40993485
Ben je van plan om veel te gaan fietsen, dan moet je goed naar de merken kijken.
Maar als je net begint en het op wilt bouwen, dan moet je eens kijken op www.gatochfietsen.nl
Je hebt daar racefietsen vanaf 450,- euro.

Je moet goed op de maat van het frame letten. Binnenkant van je been, van boven naar beneden=ong. maat frame wat je moet hebben.
pi_40993547
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 12:11 schreef yahtzeehooligan het volgende:
Of je het uberhaubt wel leuk vindt ook op langere termijn.
ik denk van wel
pi_40993569
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 12:14 schreef gedrocht het volgende:

[..]

ik denk van wel
Je hebt me overtuigd.
PJ Harvey - This mess we're in (feat. Thom Yorke)
pi_40993697
knip
pi_40993743
graftakken....ik vraag toch niet of ik het waarschijnlijk leuk ga vinden.
ik vraag waar ik op moet letten bij zo'n aanschaf.
pi_40993835
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 12:20 schreef gedrocht het volgende:
Het moet minimaal 2 wielen hebben.
  zondag 20 augustus 2006 @ 12:24:54 #10
154880 Bolter
Awesomeness
pi_40993855
Tja, hangt van de fiets af hé? Daarom vraagt die ene persoon ook of je het wel echt gaat doen. Want dan kan je voor een hele mooie gaan kijken, zeg +/- 1000 euro. Of weet je het nog niet zeker en ga je maar een beetje lam fietsen, ga dan voor een tweedehandsje van een paar honderd euro.
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
pi_40994135
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 12:24 schreef Bolter het volgende:
Tja, hangt van de fiets af hé? Daarom vraagt die ene persoon ook of je het wel echt gaat doen. Want dan kan je voor een hele mooie gaan kijken, zeg +/- 1000 euro. Of weet je het nog niet zeker en ga je maar een beetje lam fietsen, ga dan voor een tweedehandsje van een paar honderd euro.
ik wil het als de enigste duursport gaan gebruiken en laat dan dus het zwemmen en het harlopen vallen.
  zondag 20 augustus 2006 @ 13:07:56 #12
136842 rickybee
Stiften is voor mietjes
pi_40995180
Kijk dan maar eens hier:
http://www.gatochfietsen.nl/?page=record&id=527&orderby=soort
fiets van 519 euro afgemonteerd met shimano.

Als je een fiets koopt kijk dan waarmee hij is afgemonteerd. Je hebt Campagnolo en Shimano.
Daarin heb je ook weer onderverdelingen. Van matige tot uitmuntende kwaliteit.

Matige kwaliteit slijt wat harder dan de uitmuntende, en het is dus belangrijk om bij een 2e-hands fiets te kijken of er iemand meekan die er verstand van heeft.
Het kan nl. zo zijn dat je meteen nieuwe tandwielen voor of achter erop moet zetten, of dat er teveel speling op de ketting zit.
Kijk ook uit met de wielen (of er geen slag in zit) en of de verkoper ong. het zelfde gewicht heeft als jij.

Er zijn gewoon heel veel punten waar je op moet letten bij de aanschaf van een racefiets

kijk ook eens op www.futurumshop.nl
pi_41042133
Hoe vaak denk je te gaan fietsen?
Wat is je budget?
Heb je al een beetje georienteerd?
In welke regio woon je? (ik zoek wel een dealer voor je)
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  Eindredactie Games dinsdag 22 augustus 2006 @ 12:43:23 #14
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_41058373
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 12:20 schreef gedrocht het volgende:
Je moet gewoon naar een fietswinkel gaan en jezelf afvragen: "Waar zou Patrick Swayze zoals rekening mee houden bij een dergelijke aanschaf?"
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_41058758
Let op de framegrootte, en kies vooral wat je mooi vindt. Ik zit liever op een fiets van 1000E die ik mooi vind, dan een van 3500E met alles erop en eraan waar je niets mee hebt. Ikzelf heb een LOOK van rond de 2000, grotendeels carbon, en met dunne buizen. Ik haat dikke buizen en grove lasnaden, maar dat is dus persoonlijk. Vaak kun je echter niet anders krijgen.

Koop geen fiets met zo'n oud schakelsysteem aan het frame, je wilt aan het stuur schakelen. Geen versleten groep zoals gezegd, kijk of het clipsysteem van de trappers bij je schoenen past, zit het zadel lekker... Een nieuw zadel kost je zo 60 euro nl. Ga gewoon es naar je fietsdealer in de buurt en laat je informeren.

Fietsen is een stijlsport, het moet glimmen, flitsen. Met mooie strakke kleding en een goed geoliede fiets voel je je 2x sneller .
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 16:43:52 #16
136842 rickybee
Stiften is voor mietjes
pi_41065476
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 12:56 schreef Cheese het volgende:

Fietsen is een stijlsport, het moet glimmen, flitsen. Met mooie strakke kleding en een goed geoliede fiets voel je je 2x sneller .
En met goed materiaal, ga je 2x sneller
pi_41073008
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 16:43 schreef rickybee het volgende:

En met goed materiaal, ga je 2x sneller
Eh, met een goeie conditie ga je 10x sneller

serieus, materiaal is meestal niet meer een beperkende factor hoor.
pi_41076533
Klopt. Ik kom vaak mensen tegen tijdens toertochten met perfect materiaal. Maar kennis om dat materiaal te gebruiken ho maar. En vaak ook te weinig conditie. Met een te verwachten eindresultaat
pi_41099918
hoi Ivo, totaal off-topic hoor, maar hoe is je russisch avontuur afgelopen. Heb er wel iets over gelezen maar kan het niet meer vinden
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_41103483
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 17:37 schreef komrad het volgende:
hoi Ivo, totaal off-topic hoor, maar hoe is je russisch avontuur afgelopen. Heb er wel iets over gelezen maar kan het niet meer vinden
Hier dus: Rusland

donderdag 24 augustus 2006 @ 17:23:15 #21
136842 rickybee
Stiften is voor mietjes
pi_41134845
Zet jezelf eens op een oude krakkemikkige overal piepende fiets met matig materiaal en vervolgens op een top fiets met goed en goed onderhouden materiaal. Wie is er dan niet sneller?
Moet je eens nagaan als die perfect-materiaal mannetjes in de toertocht op een matige fiets rijden.
pi_41196447
Een kennis van mij fietste eens de 11steden toch, op een oude motobecane. Kwamen ze een vent tegen in een supernieuwe outfit + fiets. Reden ze die vent er op een of ander viaduct helemaal af. Goed materiaal is natuurlijk makkelijker maar 't zijn toch je benen die het moeten doen
pi_41198228
In internationaal verband kom je ze vaker tegen, de ijzeren Britten. Rijden op een oud stalen frame, liefst uit de jaren '30. Versnellingen doen ze niet aan, net zo min als een freewheel. Alles met vast verzet dus. En dan een oude canvas zadeltas bungelend aan een leren Brooks zadel. Fiets uiteraard voorzien van spatborden. Maar op het eind rijden ze je lachend vooribj.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')