Bronquote:Een Schrobbelèr
Een Schrobbelèr is een Brabantse kruidenlikeur gebaseerd op 43 kruiden en een alcoholpercentage van 21,5%. Een Schrobbelèr is een echte sfeerverhoger in iedere situatie.
De naam Schrobbelèr
De naam van dit hartverwarmend product is ontstaan uit het feit dat dit drankje is ontwikkeld in de huisbar van Jan Wassing, genaamd 'Bij den Schrobbelèr'. Een naam afkomstig uit de textielindustrie, die nu nog wordt gebruikt in het Carnavalsleven.
Ook nu nog kent men in de spinnerijen de functie van Schrobbelaar. Deze persoon heeft een controlefunctie in het productieproces.
Hij voert de eerste spinmachine met gewassen en/of geverfde wol, waarna door een kammende werking van de eerste machine het eerste garen tot stand komt: het voorgaren.
Door de Cola smaakt dat?quote:Op zondag 20 augustus 2006 19:28 schreef Bar_en_Mar het volgende:
Mar heeft het wel eens gedronken geloof ik door de cola
Misschien zag hij 't aan voor Colaquote:Op maandag 21 augustus 2006 20:40 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Door de Cola smaakt dat?![]()
Gewoon met ijs of als tilburgse kopstoot naast een glas bier in een borrelglasje
Idd in de winter is het echt lekker. Moet dit weekend even een nieuwe kruik want die andere is dit weekend leeg gaan.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 16:07 schreef ornaik het volgende:
yep ben fanaltijd een kruikje in de kast staan.
en zeker als het zometteen weer winter is en koud buiten heerlijk!
ben Hageneesje en is hier prima te krijgen bij de slijterquote:Op woensdag 23 augustus 2006 11:03 schreef Spooky4u het volgende:
Vraag me af of er ook niet brabantse fans zijn.
Ik als rastilburger ben natuurlijk ook fan.
Kheb het wel eens gevonden in Den Haag.
Ja, maar daar verkopen ze het ook warm met slagroom en dat vind ik zondequote:Op donderdag 24 augustus 2006 12:02 schreef littledrummergirl het volgende:
In de winterefteling verkopen ze het trws ook![]()
ow ja? klinkt als een vreselijk gore combinatie als je het mij vraagtquote:Op donderdag 24 augustus 2006 18:58 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Ja, maar daar verkopen ze het ook warm met slagroom en dat vind ik zonde
Je kunt het ook gewoon "rauw" krijgen hoor, en alcohol mag in de efteling overal.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 11:09 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
ow ja? klinkt als een vreselijk gore combinatie als je het mij vraagt
Maken ze het dan eerst zo warm dat de alcohol eruitgaat of dat niet ( Ik weet niet hoe de regelementen voor alcohol in atractieparken zijn)
Heb het ook nog nooit geprobeerd, weet wel dat ze die bij de slijterij tegenover de Coffeeschop hebben *ben de naam kwijtquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 19:50 schreef Martijn_77 het volgende:
Heb vandaag weer een kruikje gekocht
Ze hebben hierin Waalwijk ook schoenlappersbitter (Moet op Schrobbeler lijken) maar dat heb ik nog nooit geprobeerd eigenlijk![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |