Iddquote:Op zaterdag 19 augustus 2006 08:12 schreef Debbus het volgende:
Vanaf de eerste BB heeft het mij getrokken. Met name het sociale en psychologische aspect. 100 dagen opgelosten zijn is niet niks, dat doet dingen met je. En vooral omdat het echt is.
Je zag ook gisteren weer dat de eerste dag ongelofelijk druk is. Iedereen probeert zijn plek te veroveren, omdat iedereen op 'nul' begint.
Het leukste vind ik dan hoe het verder zich gaat ontwikkelen. Hoe veranderen mensen, hun gedrag en de onderlinge relaties.
Om dezelfde redenen als jij.quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 05:59 schreef Isabeau het volgende:
Het is me wel eens gevraagd: "waarom kijk je naar Big Brother". Meestal door iemand die het 10x niks vindt. Het is bijna een soort psychologische vraag, want wat vind ik nou leuk aan het begluren (want dat doe je eigenlijk als je de streams aan het volgen bent) van allemaal vreemde mensen. En waarom wil je van alles van die mensen weten? Het zijn niet je vrienden, het zijn niet eens vage bekenden (al noemen sommigen onder ons ze wel eens hun vrienden).
Ik denk dat ik kijk omdat de dynamiek tussen mensen me fascineert. Het roddelen, het spelletjes spelen, het verliefd worden, het aan de ene kant gemeen praten over iemand en dan vervolgens poeslief tegen betreffende persoon doen. In het 'normale leven' heb je eigenlijk nooit de kans om die twee kanten te zien. En er zit misschien wel een voyeur in me. Het ongegeneert kijken naar iemands gedrag en luisteren naar gesprekken. En ze zullen nooit weten dat ík naar ze keek.
Waarom kijk jíj naar Big Brother?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |