quote:
-is een bestand van 400Kb met deze instellingen goed voor een afdruk van 10x15 ?
Discussiabel; eigenlijk niet, imo.
quote:
-is dpi hetzelfde als pichels/inch
Ja.
quote:
-hoe komt het dat de waardes van beide bestanden gelijk zijn ? Waar zit hem het verschil in ?
De pixels blijven gelijk, maar de compressie verandert, wat betekent dat je, in extreme gevallen, meer 'vlekken' zult gaan zien; jpeg artifacts. Zoek maar eens met google op 'jpeg artifacts', dan kom je er vanzelf achter wat het verschil is.
quote:
Hoe weet ik op welk formaat ik de bestanden kan laten afdrukken zonder dat ik lelijke foto's krijg ?
Hoe hoger hoe beter. Een hoge JPEG compressie is over het algemeen prima, al is het bij afdrukken aan te raden om geen JPEG te gebruiken maar een lossless formaat zoals bijvoorbeeld PSD (PhotoShop Document) of TIFF (Tagged Image File Format).
Als je echter een resolutie als 3000x2000 hebt zal een hoge JPEG compressie voor een 10x15 afdruk voldoende zijn.
Samenvattend: hoe groter het bestand, hoe beter. Probeer ze als zo groot mogelijke JPEGs in te leveren, desnoods op CDROM (als dat mogelijk is)
De verschillen tussen een 4mb en 400kb bestand zullen op de afdruk heel klein zijn, maar wel aanwezig.