abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40948641

Deze nieuwe CBS serie (van National Treasure en Phenomenon-regisseur Jon Turteltaub) vertelt hoe de bewoners van het rustige dorpje Jericho in Kansas omgaan met de paniek en chaos die ontstaat als een atoomwolk aan de horizon verschijnt.
Terwijl tevergeefs contact met de buitenwereld gezocht wordt, vervliegt de hoop van de burgemeester dat het een ongeluk op de militaire basis bij Denver betreft wanneer blijkt dat Denver niet de enige stad is die getroffen is door een atoombom. En terwijl sommige mensen paranoīde worden en anderen onverwachts helden worden, wegen bij sommigen persoonlijke motieven zwaarder dan het gemeenschappelijk belang en dreigen goed bewaarde geheimen van anderen onthuld te worden. De burgemeester zal zijn stad moeten behoeden voor chaos terwijl zijn politieke tegenstander uit is op zijn macht.

De hoofdpersonen:

Jake Green

Mayor Green

Eric Green

Gray Anderson

Gail Green

Emily

Heather

Robert Hawkins

Dale Turner

Bonnie Johnson

Dit is zonder twijfel mijn favoriete nieuwe serie van dit seizoen. Wat mij vooral aanspreekt is de achterliggende gedachte dat dit scenario elk moment echt kan gebeuren. Het schijnt redelijk simpel te zijn om een atoombom Amerika in te smokkelen, zo zijn bijvoorbeeld negen grote Amerikaanse havens in het bezit van Saudi-Arabië. Zowel Al Quada als Noord-Korea schijnen in het bezit te zijn van kernwapens en beiden zouden Amerika graag op zijn knieën zien.

Alle afleveringen zullen na de dag van uitzending gratis op de website van CBS te bekijken zijn, de eerste aflevering is nu al beschikbaar op internet (de premiere is op 20 september). Wie heeft hem ook gezien en wat vonden jullie ervan?
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 21:44:04 #2
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_40948895
Geen idee..

maar ik ga al 24 en prisonbreak volgen.. 3 is iets te veel van 't goede lijkt me..
Huilen dan.
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 22:02:21 #3
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_40949536
Ben benieuwd
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 22:03:43 #4
52150 DarthNick
The man with the plan
pi_40949592
zien is geloven, maar wanneer is dit te verkrijgen via de gebruikelijke kanalen?
BFC Heren 3 steunen? Dat kan! Ga naar www.team-hs3.tk en click away!
pi_40949931
komt me beetje te bekend voor... is toch ook een film van... maar goed ga deze niet volgen, prison break iig, bones was leuk en zeker die serie house
pi_40950572
Het verhaal klinkt erg indrukwekkend, het keerpunt van een 'beschaafde' wereld naar een post-apocalyptische. Amerika aan het begin van een "Fallout". Ik denk dat ik deze serie wel wil zien
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 22:30:51 #7
36884 Hells_Angel
Ik ben Gruis, geen bikermuis!
pi_40950704
Ik kijk Lost, The 4400 en Prison Break!
Dit klinkt opzich wel interessant, ik ga het iig overwegen!
Een engel uit de hel, klinkt als iets moois uit beide werelden.
Lost in the 4400
Know thyself
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 22:31:41 #8
17095 Vandaahl
You live in MY World
pi_40950744
lijkt me een ERG vergezocht verhaal (zal wel weer bamvol met allerlei moralistische zooi zitten)

series van nu
Sorted (engels)
Eureka
Heroes (word een hit (als hij niet gecanceled word)
Lucky louie
Life is what happens to you while you're busy making other plans
pi_40951244
denk inderdaad dat het weer een ow jee terroristen kijk de stars and stripes in de hoogte en we gaan neuken om de bevolking weer op peil te krijgen
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 22:46:24 #10
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_40951436
Is het huidig of meer jaren 80 Cold War stijl (wat wel zo moeten bij een totale nucleaire vernietiging).
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_40952283
Heb een maand geleden de pilot gezien en het zag er wel leuk uit. Ik ga in ieder geval wel wachten op de volgende uitzending alleen die komt pas 29 september...

Worden weer drukke maanden voor mij en de harde schijf om alle series weer binnen te halen
MOKUM XXX RATED
  FOK!fotograaf vrijdag 18 augustus 2006 @ 23:05:41 #12
151126 angel008
pi_40952413
ik had hem all een tijdje geleden gezien zeer vet..

alleen zit ik nu met gewoonweg teveel serie's om te kijken

1: Stargate Atlantis..
2: Stargate SG-1
3: The 4400
4: Blade the series
5: Jerico (vanaf de 20ste dus )
6: hero's (zodra ze er mee beginnen)
7: Battlestar galactica (als ze weer eens beginnen met seizoen 3)
8 : John Doe (is helaas maar 1 seizoen van en zit nu bij aflevering 16 dus eind deze week wel gezien)
9: prison break (zie net dat die de 21ste weer gaat beginnen )

zo dat is wel ongeveer wat ik zo kijk

zit bijna elke dag wel een nieuwe aflevering van een van die te kijken.

angel008 is beetje serie /sci-fi verslaafd geloof ik..
pi_40960746
Is het heel erg Lost onrealistischachtig? Of is het nog enigzins realistisch? Als ik het zo lees sla ik het denk ik maar over.
pi_40960751
Klinkt interessant om te kijken

(waarom gebruiken mensen dit topic als een 'kijk eens hoeveel series ik al wel niet volg-topic"? )
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_40962257
ik vond de pilot erg sterk in elkaar zitten, en vooral Gerald McRaney was geweldig als Mayor Green. Veel bekende gezichten ook voor de geoefende series kijker. Ben wel benieuwd waar ze met het verhaal naar toe willen, want het kan nog alle kanten op na de pilot.
I love it when a plan comes together !
pi_40962378
Lijkt me wel een goede serie
pi_40962457
Ik zal de pilot eens gaan bekijken.

(off topic: Eureka vind ik tot nu toe niet heel erg interessant)
pi_40962543
Nu weet ik waaraan het me deed denken...

http://www.imdb.com/title/tt0085404/

The Day After
pi_40966554
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 06:04 schreef BliksemSchigt het volgende:
Is het heel erg Lost onrealistischachtig? Of is het nog enigzins realistisch? Als ik het zo lees sla ik het denk ik maar over.
Ik vind het heel realistisch. De politiek komt in de pilot niet voor, moralistische 'wij tegen hen' sentimenten ook niet. De mensen in het dorpje zien een atoomwolk aan de horizon zonder dat zij (of wij) weten wie het gedaan heeft, waarom, welke steden getroffen zijn enz.
Juist daarom vind ik het idee achter deze serie zo sterk. Als kijker weet je net zo weinig als de dorpsbewoners, en al die details zijn ook niet belangrijk. Het is gebeurd, nu moeten ze zich richten op overleving. Dat zal moeilijk genoeg zijn, getuige de onthulling aan het einde van de pilot over wat er zich aan de rand van het dorp bevindt.
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 22:46 schreef Dagonet het volgende:
Is het huidig of meer jaren 80 Cold War stijl (wat wel zo moeten bij een totale nucleaire vernietiging).
Huidig.
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 23:03 schreef dronkeykong het volgende:
Heb een maand geleden de pilot gezien en het zag er wel leuk uit. Ik ga in ieder geval wel wachten op de volgende uitzending alleen die komt pas 29 september...
27 september zelfs al.
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 22:03 schreef DarthNick het volgende:
zien is geloven, maar wanneer is dit te verkrijgen via de gebruikelijke kanalen?
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 21:36 schreef Symer het volgende:
Alle afleveringen zullen na de dag van uitzending gratis op de website van CBS te bekijken zijn, de eerste aflevering is nu al beschikbaar op internet (de premiere is op 20 september).

[ Bericht 12% gewijzigd door Symer op 19-08-2006 13:50:10 ]
pi_41025136
Voor de mensen die geen zin hebben om de pilot op te zoeken: hier staat een uitgebreide preview.

Pas wel op, het is eigenlijk meer een samenvatting van de eerste aflevering dan een preview. Als je dus nog van plan bent om de pilot te gaan kijken en spoilervrij wilt blijven, moet je deze promo overslaan.
pi_41036034
Ik vond de pilot redelijk goed, hoewel sommige dingen er wel erg dik oplagen. Wat ik wel goed vind is dat je als kijker ook niet te weten krijgt wat er nu eigenlijk gebeurd is. Je weet dat het goed fout zit, maar hoe fout precies en waardoor krijg je in ieder geval in de pilot niet te weten. Tenzij je natuurlijk het einde van de promo letterlijk neemt.
  zondag 3 september 2006 @ 15:38:51 #22
43792 Miguel
No Hay Igual!
pi_41452523
Misschien is dit nog wel interessant. Ik volg ondertussen al veelste veel series, dus ik denk dat ik er hier een paar van op spaar en het in de herfstvakantie dan eens een kans geef.
Goede OP Symer
pi_41459318
quote:
Op zondag 3 september 2006 15:38 schreef Miguel het volgende:
Misschien is dit nog wel interessant. Ik volg ondertussen al veelste veel series, dus ik denk dat ik er hier een paar van op spaar en het in de herfstvakantie dan eens een kans geef.
Goede OP Symer
Thx Je zult wel kunnen zien dat ik de vorm van jouw OPs globaal overgenomen heb, karakterbeschrijvingen enzo wou ik nog geen tijd insteken, eerst maar eens zien hoe lang Jericho het volhoudt op tv.

Ik krijg trouwens geen genoeg van dat stukje muziek dat gespeeld wordt als men de atoomwolk ziet, weet iemand wat dat voor muziek is? Ik moet steeds aan Indianen denken, maar vragen naar 'indianenmuziek' in de cd-winkel schiet niet op.
  zondag 3 september 2006 @ 21:42:09 #24
43792 Miguel
No Hay Igual!
pi_41463113
Ja, ik heb geen patent op die vorm van OP's ofzo, dus daar heb ik geen moeite mee, zie het zelfs als een compliment. Karakterbeschrijvingen van nieuwe series (zoals bv nu bij 'Heroes', topic moet ik nog openen, maar de OP is allang klaar) hoef je ook nog niet te veel tijd in te steken, het is imho toch leuker om die via de serie 'te leren kennen'
Wat extra links (zoals Epguides en bv. de officiele Jericho site van CBS ) in de OP zou geen slecht idee zijn, maar die kun je nu natuurlijk zelf niet meer aanpassen (weet zelf hoe frustrerend het kan zijn als je een vernieuwde OP hebt en deze niet geplaatst kan worden tot het volgende topic...)

Anyway, zoals ik al zei, ik zal de afleveringen waarschijnlijk wel opsparen tot ik er twee of drie kan kijken, want een pilot alleen geeft meestal toch geen compleet beeld van een serie.
  maandag 4 september 2006 @ 08:35:37 #25
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_41473734
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 22:33 schreef Burbo het volgende:
tvp!
En nog één! Klinkt wel leuk. Weet iemand of de serie al door een Nederlandse zender is aangekocht?
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')