motoren nemen ze ook geregeld in beslag als de uitlaat wat te veel herrie maakt...quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 19:35 schreef Alexxxxx het volgende:
Vrachtwagen met open pijp kan in beslag genomen worden, en soms gebeurt dat zelfs, dus lijkt me dat dat met koekblikken ook kan
trap het gas eens in bij een M5 en je hoort hem wel degelijkquote:Op donderdag 24 augustus 2006 02:34 schreef PNG het volgende:
Mooiste is dat bijna 90% van al die lawaai papagaaien of 1.6en zijn.
Zelfs een Enzo bij stoplicht maakt nl 0.0 geluid, wel eens mee meegereden stom bijzonder toeval, een echte M5 hoor je niet eens, en die rijdt je al echt fenomenaal zoek, met me ex ernaast wel eens meegemaakt 'tis niet dat je ook maar in buurt komt he', nee da's een echte. Tis denk ik andere hobby.
kHeb al paar keer meegemaakt dat zo'n lawaaiei of bijna uit de bocht vliegt, of je zogenaamd gaat volgen omdattie boos is dat zijn herrie auto niet vooruit komt. Doet maar....
Rare hobby iig.
nee, maar ik kan jou dr wel mee pesten?quote:Op donderdag 31 augustus 2006 19:11 schreef Stoomhamer het volgende:
Daar val je helemaal niet op.
Moet je opvallen.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 19:16 schreef Asmooh het volgende:
[..]
nee, maar ik kan jou dr wel mee pesten?
als dat tegen mij is.. nee..quote:Op donderdag 31 augustus 2006 19:29 schreef j0rrit het volgende:
Die verlepte rioleringsbuizen zitten ook niet gelijk op die toeter gelast.Was zeker in de aanbieding?
als je daar meer als 100 euro voor hebt betaald ben je genaaid..quote:Op donderdag 31 augustus 2006 19:36 schreef Asmooh het volgende:
[..]
als dat tegen mij is.. nee..
je vergist je nog aardig met die prijzen hoor
quote:Op maandag 21 augustus 2006 22:45 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Rijden deden we er niet mee met onze escort.. draaien wel![]()
(daarom dat hij nu dood is
)
EN toch blijft het lelijk en lelijk..Ik rij 24Takt
![]()
Lekker rustiig
![]()
He kees!quote:Op donderdag 31 augustus 2006 19:39 schreef KeessieK het volgende:
[..]
als je daar meer als 100 euro voor hebt betaald ben je genaaid..
110 @ remcoquote:Op donderdag 31 augustus 2006 19:39 schreef KeessieK het volgende:
[..]
als je daar meer als 100 euro voor hebt betaald ben je genaaid..
Jazekers, alweer een tijdjequote:
....zeker ook nog geen RVS?quote:
White hooker TOP uitlaat! DTM model uit White Hooker-serie!quote:Op donderdag 31 augustus 2006 19:50 schreef Goingin het volgende:
[..]
Jazekers, alweer een tijdje
[..]
....zeker ook nog geen RVS?
35 euro
[afbeelding]
Geen rommel, wel veel korting
(Je moet wat als je originele einddemper verrot is en je nog ff wil wachten met een compleet uitlaatsysteem)
En die striping op je pauperauto geeft zeker ook extra power?quote:Op donderdag 31 augustus 2006 19:53 schreef Asmooh het volgende:
[..]
White hooker TOP uitlaat! DTM model uit White Hooker-serie!
# DTM-uitlaat, universeel, RVS
# Zware sound met extra power
# totale lengte 620mm / 140 x 180mm / 2.5"/63mm
kut fokker ben je toch ook he..quote:Op donderdag 31 augustus 2006 20:11 schreef j0rrit het volgende:
[..]
En die striping op je pauperauto geeft zeker ook extra power?Vooral die lengte en breedtematen van de uitlaat doen ertoe of niet?
Maar een hoop show en no go? Broem broem en eruit worden getrokken door een burgerbak op weg naar de hockeytraining op zaterdagochtend met kiddo's op de achterbank?
Ik weet niet waar jij rijdt, maar in mijn omgeving kom ik met mijn werk toch veel mensen tegen die wél zo rijden. Wat jorrit zegt, met de kiddo's op de achterbank, op weg naar de hockey..quote:Op donderdag 31 augustus 2006 20:31 schreef Asmooh het volgende:
[..]
kut fokker ben je toch ook he..
laten we verder kletsen als ik straks alles in mn auto heb zitten,. en dan rijdt meneer burgerbak me dr niet uit..
al is het alleen omdat meneeer burgerbak bang is dat meneer burger zn burgerbak sloopt en doet er een half uur over om bij 50 te komen omdat hij bang is dat zn auto kapot gaat..
nee die lui die rijden je dr nooit uit..
nou tot nu toe heeft geen een burgerbak mij dr uit gereden..quote:Op donderdag 31 augustus 2006 20:33 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Ik weet niet waar jij rijdt, maar in mijn omgeving kom ik met mijn werk toch veel mensen tegen die wél zo rijden. Wat jorrit zegt, met de kiddo's op de achterbank, op weg naar de hockey..
Kan je best tegen mij zeggen, maar ik heb geen kinderen.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 20:40 schreef Asmooh het volgende:
[..]
nou tot nu toe heeft geen een burgerbak mij dr uit gereden..
al is het alleen omdat hun wss niet goed of te langaam zijn
trouwens, lekker verantwoord.. krossen met kinderen op de achterbank..
alsje wil krossen maak dan alleen je zelf van kant.. neem geen andere mee
dat kun je nog es goed verkeerd denken..quote:Op donderdag 31 augustus 2006 21:08 schreef Aibmi het volgende:
Ik denk dat je ongeveer even snel optrekt wanneer jij met je astra gigantisch zit te revven, en die mensen in hun burgerbak zo rond de 3000 doorschakelen
Misschien omdat niemand tegen een wieldopperige, roestige witte astra 1.4 wil racen?quote:Op donderdag 31 augustus 2006 20:40 schreef Asmooh het volgende:
[..]
nou tot nu toe heeft geen een burgerbak mij dr uit gereden..
al is het alleen omdat hun wss niet goed of te langaam zijn
trouwens, lekker verantwoord.. krossen met kinderen op de achterbank..
alsje wil krossen maak dan alleen je zelf van kant.. neem geen andere mee
Ja vergeet het maar he. Bij relatief snelle ongeblazen benzine motoren waarbij er veel klepoverlap is heeft het wel degelijk nadelige gevolgen om de katalysator en dempers te verwijderen.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 10:24 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Zo'n sportuitlaat geeft altijd wel vermogenswinst. al die onzin over tegendruk ed .. moe wordt je er van af en toe. Hoe makkelijker de auto zijn uitlaatgassen kwijt kan hoe beter. Simpel als dat. En gewoon een rechte pijp naar achteren (bij wijze van spreken) geeft al voldoende tegendruk om de boel heel te houden.
Het is natuurlijk de kunst een mooie middenweg te vinden tussen grafherrie en een optimale flow. Tegendruk is enkel van (groot) belang bij een 2takt motor.
Kijk ook eens op www.uitlaten.com voor meer info
Niet iedereen laat zijn kat weghalen, daar heb je al genoeg tegendruk aan. En in veel gevallen zorgt een pijp naar achteren alleen al voor voldoende tegendruk.quote:Op vrijdag 1 september 2006 10:50 schreef 1299 het volgende:
[..]
Ja vergeet het maar he. Bij relatief snelle ongeblazen benzine motoren waarbij er veel klepoverlap is heeft het wel degelijk nadelige gevolgen om de katalysator en dempers te verwijderen.
Je hebt wel degelijk tegendruk nodig om het maximale vermogen te benutten. Dit verscheelt natuurlijk per auto.
De kat zorgt idd voor een aardige partij tegendruk. Maar beweren dat elke sportuitlaat vermogenswinst opleverd is gewoon bezijden de waarheid!quote:Op vrijdag 1 september 2006 11:03 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Niet iedereen laat zijn kat weghalen, daar heb je al genoeg tegendruk aan. En in veel gevallen zorgt een pijp naar achteren alleen al voor voldoende tegendruk.
gebeurd ook wel rustig aanquote:Op vrijdag 1 september 2006 10:20 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Misschien omdat niemand tegen een wieldopperige, roestige witte astra 1.4 wil racen?
als je een mooi blokkie in je auto hebt liggen en een knap setje lichtmetaal en de roest hebt weggewerkt kom je al een stuk meer in de uitdagingszone
Dan is er al veel schade aangericht, daarom zijn er wettelijke regelingen tegen geluidshinder, b.v. een die voorschrijft welke uitlaat goedgekeurd is voor een auto. Jammer dat de politie er niets aan doet.quote:Op vrijdag 1 september 2006 15:24 schreef NiGeLaToR het volgende:................
In alle gevallen, komt het later weer goed, met of zonder gebarentaal![]()
Jawel hoor, in NH rijden ze al jaren rond met DB-meters en sturen ze de lokale sjonnies gewoon naar het RDW voor een herkeuring voor toelating als het te veel is. Zijn meer scooters en motoren waar je last van hebt.quote:Op vrijdag 1 september 2006 15:54 schreef Stoomhamer het volgende:
[..]
Dan is er al veel schade aangericht, daarom zijn er wettelijke regelingen tegen geluidshinder, b.v. een die voorschrijft welke uitlaat goedgekeurd is voor een auto. Jammer dat de politie er niets aan doet.
Ik kreeg ooit een waarschuwing voor het op het randje zijn van de geluidsproductie van m'n originele uitlaat (door slijtage intern). Zie ik bij SBS6 een enorme herrie-pijp die ook een waarschuwing krijgt.quote:Op vrijdag 1 september 2006 15:57 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Jawel hoor, in NH rijden ze al jaren rond met DB-meters en sturen ze de lokale sjonnies gewoon naar het RDW voor een herkeuring voor toelating als het te veel is. Zijn meer scooters en motoren waar je last van hebt.
wat wil de RDW doen dan?quote:[b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/900600/3/50#41396608]vrijdag 1 september 2006 15:57
Jawel hoor, in NH rijden ze al jaren rond met DB-meters en sturen ze de lokale sjonnies gewoon naar het RDW voor een herkeuring voor toelating als het te veel is. Zijn meer scooters en motoren waar je last van hebt.
quote:Op vrijdag 1 september 2006 15:57 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Jawel hoor, in NH rijden ze al jaren rond met DB-meters en sturen ze de lokale sjonnies gewoon naar het RDW voor een herkeuring voor toelating als het te veel is. Zijn meer scooters en motoren waar je last van hebt.
Oftewel mag de geluidsproductie van uitlaten alleen gemeten worden via die bepaalde wijze welke beschreven zijn in artikel 2.3.6quote:Personenauto’s mogen in de nabijheid van de uitmonding van het uitlaatsysteem geen hoger geluidsniveau produceren dan de waarde die voor het voertuig is vermeld in het kentekenregister, vermeerderd met 2 dB(A). Het geluidsniveau van de uitlaat wordt vastgesteld op een door Onze Minister en Onze Minister van Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Milieubeheer tezamen aangegeven wijze. Aan deze eis wordt niet getoetst tijdens de periodieke keuring ten behoeve van de afgifte van een keuringsrapport.
http://www.bovia.nl/Voertuigreglement.htm
Artikel 5.2.11
quote:1. De meting vindt plaats in de open lucht
2. Het proefterrein mag niet blootstaan aan sterke akoestische storingen. Hieraan wordt voldaan indien het oppervlak van het terrein bestaat uit beton, asfalt, tegel sof een vergelijkbaar hard materiaal.
3. Het proefterrein moet minimaal de afmetingen van een rechthoek hebben waarvan de zijden zich op ten minste 3,00 meter afstand van de personenauto bevinden zoals weergegeven in figuur 4. Binnen deze rechthoek mogen zich geen personen of voorwerpen bevinden die niet noodzakelijk zijn voor de meting. De personenauto wordt op zodanige wijze binnen de rechthoek geplaatst dat de microfoon zich op ten minste 1.00 meter afstand van eventueel aanwezige trottoirbanden bevindt.
4. De waarden die door de geluidsniveaumeter voor het omgevingsgeluid en de wind worden aangegeven moeten tenminste 10dB beneden het geluidsniveau zijn gelegen dat in het kentekenenregister wordt vermeld. Dit wordt gecontroleerd door vaststelling van het achtergrondgeluidsniveau voor en na de meting. De microfoon van de geluidsmeter mag van een passende windkap worden voorzien mits rekening wordt gehouden met de invloed daarvan op de gevoeligheid van de microfoon.
5. Voor aanvang van de meting moet de motor van de personenauto op bedrijfstemperatuur worden gebracht.
6. De meting vindt plaats bij een stilstaande personenauto.
http://www.uitlaten.com/home/nieuws.html
RDW doet geen APK keuring maar toetst of een voertuig voldoet aan het voertuigregelement, en daarin wordt dus wel gesproken over het aantal Db's wat eruit komtquote:Op vrijdag 1 september 2006 23:43 schreef HKS het volgende:
[..]
wat wil de RDW doen dan?
voor de APK wordt als eis alleen gesteld,dat een uitlaat gas en luchtdicht moet zijn!
dus niet het aantal Db's wat eruit komt![]()
Je krijgt het vast en zeker op een dag op je brood terug, de ergenis die je bij anderen veroorzaakt. Tot dan genieten we enkel van het feit dat je jezelf onsterfelijk belachelijk hebt gemaakt.quote:Op zondag 20 augustus 2006 12:07 schreef HKS het volgende:
heeft lelijke japstyle uitlaat,met vast teveel herrie,i love it![]()
En als de mensen hier in de buurt altijd zeiken hebben ze vaak un probleem,vaak vroeg naar het werk dus in de garage even extra veel kabaal maken,sindsdien is er nooit meer geklaagd!
en de politie zegt er ook niks van.
bwhahahahahahahahahhahahahahahahaha.........
En jij hebt ook problemen met jezelf verplaatsen in andermans situatie. Voor beeld kan een mens zich afsluiten. Voor geluid niet. Zal ik vragen of al je buren elke dag luidkeels vals gaan zingen? Ga je dan de hele dag met oordoppen zitten en berust je in je gedachte dat iedereen recht heeft op zijn of haar vorm van expressie, of vraag je of ze hun expressie willen verplaatsen naar de plaatselijke oefenruimte van de stad?quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 12:47 schreef Coolfire het volgende:
pff af en toe... word je moe van die zeik moraal ridders.. mag dan niemand zich meer uiten hoe hij/zij wil?? ik heb geen last van die brul pijpen .. meestal lach ik er om want het ziet er niet uit of ze komen amper vooruit..
wat wil je dan TS?? voor iedereen een standaard uitlaat? en straks ook iedereen dezelfde auto? omdat jij die ene niet mooi vind?.. ken je de film Equilibrium? misschien is die wereld wat voor jou? een soort van nazi regime die alles bepaald voor iedereen.. en expressie in iedere vorm is er niet..
leer andere mensen nou een de accepteren.. jij hebt vast ook je nukken.. daar hoor je toch ook niemand over? ik ga toch ook niet zeiken van ik vind jou auto lelijk HET MOET VERBODEN WORDEN! het doet pijn aan mijn ogen.. pff gezeik van die nederlands..
Be-ter le-zenquote:Op zaterdag 2 september 2006 13:06 schreef Sounddragon het volgende:
Als je aan het autorijden bent is jezelf afsluiten voor beeld niet bepaald een erg handige optie![]()
Voor geluid is beter te doen, als je die uitlaatherrie niet wilt horen, zet je toch lekker je beethovenconcert een beetje harder, mits je antieke buizen radio dat aan kan dan natuurlijk he![]()
Of je doet op de eerstvolgende rotonde FF 3 rondjes, zodat iemand anders aan de beurt is om te genieten![]()
Heel sim-pel: Bij een lambo is het geluid een bijwerking van de sterke motor. Bij de civic is het geluid alleen maar om het geluid.quote:Op zondag 3 september 2006 17:15 schreef MrSkyline het volgende:
soms zijn de pijpen die mensen onder hun auto leggen echt belachelijk, het heeft geen nut, het is lelijk, zit 9 van de 10 keer niet goed vast, rammelt, enz
maar zolang een uitlaat goed vast zit en aan de gas uitstoot eissen voldoet boeit het mij niet of hij veel herrie maakt.
waarom zou iemand wel een lamborghini mogen hebben met hard motorgeluid, maar iemand met een honda niet?
een lambo produceerd meer herrie dan de gemiddelde opgefokte civic.
conclusie, iedereen die een dikke pijp onder zn auto wil dient deze op juiste wijze te monteren, of anders de standaard pijp laten zitten on niet zeiken.![]()
Hij rijd in een Opel Astra 1.4iquote:Op donderdag 31 augustus 2006 20:33 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Ik weet niet waar jij rijdt, maar in mijn omgeving kom ik met mijn werk toch veel mensen tegen die wél zo rijden. Wat jorrit zegt, met de kiddo's op de achterbank, op weg naar de hockey..
Ik rij zelf regelmatig met open uitlaten, en dan word je nog weleens aangehouden. 'Je maakt teveel herrie he?' 'O joh, is dat zo?' 'Ja' 'Goh, hoeveel te hard dan?'quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 10:31 schreef OxygeneFRL het volgende:
En waarom wordt er van een Harly Davidson met hun nog hardere knalpijpen niet gezeurd door den mensch? En krijgen die geen boetes van de wouten?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |