abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40941324
Leuke projector voor een goedkope home-theatre oplossing. Deze projector gaat weg omdat ik er simpelweg geen ruimte voor heb. In de zomer werd deze beamer in de tuin gebruikt om spelletjes op te spelen (Xbox) en films te bekijken. Projecteren heb ik altijd gedaan op een oud laken, uiteraard geeft een projectiescherm een beter beeld maar deze heb ik er niet bij. De lampen zijn volgens mij nog prima in orde (heb er niet genoeg verstand van om dit te controleren).

De beamer kan eventueel aan het plafond gemonteerd worden (heb er geen montageplaat bij).
Het is een Sony VPH-1041QM. Diverse aansluitingen (RGB en SVHS) en ingebouwde speakers.
Zeer veel mogelijkheden tot instellen van het beeld (scherpstellen dient altijd te gebeuren als je de beamer op een "nieuwe plek" zet. Dit scherpstellen vereist wel wat werk maar indien goed gedaan komt dit de beeldkwaliteit zeker ten goede.

Even wat foto's. Excuses voor de matige "in actie" foto, dit is de enige foto die ik heb en ik heb geen trek om de hele boel weer in de tuin te installeren met dit kutweer.

Beamer kan alleen opgehaald worden (weegt 30 kilo). Afhalen in Gaanderen.

Richtprijs 200,- euro.
pi_40941513
Damn ik moet echt beter lezen. :|
pi_40944374
Wat voor lampen gaan hierin als ik vragen mag ?
Speak only if it improves upon the silence....
pi_40946552
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 19:22 schreef BYM het volgende:
Wat voor lampen gaan hierin als ik vragen mag ?
Durf ik niet te zeggen. Heb wel ergens gelezen dat de levensduur ongeveer 10000 tot 20000 uur is (wel erg ruim genomen imho). Gaan dus in ieder geval wel erg lang mee.
pi_40947631
Hmja maar dan nog wil ik dat eerst weten, kijk als er drie lampen inmoeten die mega duur zijn dan houdt het imho op....
Speak only if it improves upon the silence....
pi_40961023
Werkt niet met lampen, maar met buizen. Deze gaan inderdaad lang mee, de staat van de buizen kun je bepalen aan de "wear" op de buizen zelf. Linkje: http://home.centurytel.net/rshannon/AVS/crtburn.htm
Als je doet wat je deed, dan krijg je wat je kreeg.
pi_40991230
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 08:23 schreef Kiwi_Kevin het volgende:
Werkt niet met lampen, maar met buizen. Deze gaan inderdaad lang mee, de staat van de buizen kun je bepalen aan de "wear" op de buizen zelf. Linkje: http://home.centurytel.net/rshannon/AVS/crtburn.htm
Bedankt voor deze link. Ik ben begonnen met het openschroeven van de projector voor controle+foto's van deze buizen. Heb alleen een lange schroevendraaier nodig voor de twee laatste schroeven :/ Zodra ik deze heb kan ik verder en zal ik wat foto's plaatsen.
  zondag 20 augustus 2006 @ 10:12:46 #8
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_40991241
damn als die buizen nog goed in orde zijn is dat echt wel goedkoop

Zal eens overleggen met het thuis front !
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_40991251
ik heb wel eens gehoord dat lampen van een diaprojector ook goed kunnen werken in een beamer
weet alleen niet meer van welk merk dat was
pies on joe toe
pi_40994380
Ik heb de lenzen er inmiddels af gekregen en foto's kunnen maken van de buizen. Ik krijg de glasplaat op de voorkant van de buizen er niet af en durf niet verder te gaan omdat ik bang ben dat ik dan een buis naar de knoppen help. Ik hoop dat dit voldoende is? Volgens mij ziet het er meer dan prima uit, maar misschien heeft iemand hier meer ervaring mee en kan zijn mening geven?

Zoals aangegeven is richtprijs 200,- euro maar hoop dat er meer in zit ...
pi_40994427
haha, ik weet niet of hier op Fok animo voor is, probeer ook www.htforum.nl eens

IK heb zelf een Barco Graphics 801s

De rode kan ik niet goed beoordelen met je flits, de groene en blauwe hebben wel wat wear, maar zijn nog voldoende goed voor veel plezier... Hoeveel uur hebben ze gedraaid? Prijs is gunstig.
pi_40994602
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 12:44 schreef KonnieKipke het volgende:
haha, ik weet niet of hier op Fok animo voor is, probeer ook www.htforum.nl eens

IK heb zelf een Barco Graphics 801s

De rode kan ik niet goed beoordelen met je flits, de groene en blauwe hebben wel wat wear, maar zijn nog voldoende goed voor veel plezier... Hoeveel uur hebben ze gedraaid? Prijs is gunstig.
De beamer heeft bij mij denk ik zo'n 100-150 uur gedraaid. Ik heb geen idee wat hij daarvoor gedraaid heeft, is zoiets te controleren? Verder lijken alle buizen qwa wear identiek (moet eerlijk zeggen dat ik helemaal niets kan ontdekken maar ik heb ook geen getraind oog voor dat soort dingen).
pi_40995273
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 12:51 schreef Kakakoka het volgende:

[..]

De beamer heeft bij mij denk ik zo'n 100-150 uur gedraaid. Ik heb geen idee wat hij daarvoor gedraaid heeft, is zoiets te controleren? Verder lijken alle buizen qwa wear identiek (moet eerlijk zeggen dat ik helemaal niets kan ontdekken maar ik heb ook geen getraind oog voor dat soort dingen).
Ja, je kan via het instellingen menu opvragen hoeveel uren er zijn gedraaid. Gaat volgens mij via de PAGE toets..
pi_40997182
Ik zie nauwelijks wear dus volgens mij moet deze een prima plaatje op kunnen leveren. Ik neem aan dat het een analoge is, dus dat je met potmeters het beeld moet regelen?

Welk type is het precies?
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
  zondag 20 augustus 2006 @ 15:28:18 #15
53151 T42
Pinball Wizard
pi_40999442
bied 200
pi_41001058
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 14:14 schreef American_Nightmare het volgende:
Ik zie nauwelijks wear dus volgens mij moet deze een prima plaatje op kunnen leveren. Ik neem aan dat het een analoge is, dus dat je met potmeters het beeld moet regelen?

Welk type is het precies?
Ja klopt, dat regel je inderdaad met potmeters. Het type is Sony VPH-1041QM.
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 15:28 schreef T42 het volgende:
bied 200
Bod is genoteerd. Ik laat je niet te lang wachten maar wil nog wel even kijken of er meer gegadigden zijn.
pi_41061584
Eenmaal andermaal
pi_41061977
Ik heb wel interesse nog, even kijken hoe het met mijn geld zit, is het goed als ik het morgen laat weten?
pi_41146723
ik heb zeker intresse en wil best wel een leuk bod uit brengen.
maar ik wil dan eerst weeten hoe oud is het aparaat, waar staat het aperaat en warom doe je hem weg.
pi_41154334
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 23:21 schreef sirkill het volgende:
ik heb zeker intresse en wil best wel een leuk bod uit brengen.
maar ik wil dan eerst weeten hoe oud is het aparaat, waar staat het aperaat en warom doe je hem weg.
Ik kan je op het moment niet vertellen hoe oud hij is, kan vanavond even checken of ik iets op de productstickers kan zien als ik thuis ben (ik heb hem niet nieuw gekocht, heb ergens gelezen dat deze dingen tienduizenden dollars kosten nieuw). Hij is af te halen in Gaanderen (bij Doetinchem).
Hij gaat weg omdat ik er simpelweg geen mooie plek voor in huis heb waar hij tot zijn recht komt en permanent kan blijven staan, mijn vriendin wil niet dat ik hem aan het plafond hang
De enige kamer waarin ik hem thuis kon gebruiken is sinds een jaar een babykamer dus dat lukt niet meer. Zoals aangegeven gebruik ik hem nog wel in de tuin maar eerlijk gezegd kan ik het geld gewoon beter gebruiken..
pi_41156990
Wat is de resolutie eigenlijk?
Hoe groot kun je het beeld projecteren vanaf welke afstand?
Maakt ie geluid?
Is het beeld scherp/kleuren goed?
** Uw tekst hier voor slechts 5 euro per maand **
pi_41160455
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 11:04 schreef Virus3000 het volgende:
Wat is de resolutie eigenlijk?
Hoe groot kun je het beeld projecteren vanaf welke afstand?
Maakt ie geluid?
Is het beeld scherp/kleuren goed?
Wat is de resolutie eigenlijk? Geen idee
Hoe groot kun je het beeld projecteren vanaf welke afstand? Bwoh euhhh, 2m op 3m afstand. Beeld tot 4 of 5 meter breed geloof ik (nooit geprobeerd, ergens gelezen).
Maakt ie geluid? Ja, zitten een aantal ventilatoren in.
Is het beeld scherp/kleuren goed? Ja, mits je veel tijd stopt in het afstellen.
pi_41234889
Misschien heb ik er wel belang bij. (Mijn huidige is namelijk aan het overlijden, lek focusblok)
M'n huidige heeft ook SD130 buizen, dus da's wel handig als spareparts. Alleen heeft mn huidige nog ouwe TAC lenzen...

- Wat rate je de buizen?
- Is er burn-in ergens?
- Wat voor lenzen zitten erop?
  zondag 3 september 2006 @ 19:26:01 #24
53151 T42
Pinball Wizard
pi_41458301
loopt nie storm dus bied ik 175,-
  vrijdag 22 september 2006 @ 20:05:44 #25
53151 T42
Pinball Wizard
pi_42055944