abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40922505
http://www.kranten.com/artikel.html?id=2921170

Kan dit nou zo maar ? Ik kan me nog herinneren dat je een proces verbaal kon krijgen voor het dragen van een bivakmuts in het openbaar, mag dit stuk stront dan gewoon op grond van religie een loopje met de wet gaan nemen ?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_40922644
Tja, tijdens het zwemmen willen ze ook al niet bekeken worden dus waarom
verbaast dit mij niet.

Absoluut ergelijk om dit soort berichten te lezen. Trek dat ding van haar kop.
Als er geen wet is zouden ze die wel moeten maken, zeker daar vrouwen ook
potentiele terroristen kunnen zijn. Sluier af of binnenblijven. (is goed voor de intergratie )
pi_40922760
quote:
Bron:
http://www.ad.nl/binnenland/article550617.ece
Verdachte laat gezicht niet zien
Door ANNELIEKE DIJKSTRA

ROTTERDAM - Moslima Soumaya S. , die samen met Samir A. wordt verdacht van terroristische activiteiten, wil haar burka in de rechtszaal niet afdoen.

Soumaya S. ARCHIEFFOTO ANPZe gaat in haar strafzaak, in oktober, niet in op een eventueel verzoek van de rechter haar gezicht te mogen zien. Dit kondigde haar advocaat Victor Koppe gisteren aan.

De rechtbank in Rotterdam besprak gisteren hoe de zaak tegen Soumaya S. (24) verder zou verlopen en welke getuigen nog moeten worden verhoord. De Haagse was gisteren niet aanwezig in de rechtszaal, mede omdat ze haar burka niet wenste af te doen. Omdat ze in afwachting van haar zaak is vrijgelaten, was haar aanwezigheid ook niet verplicht. Koppe: ,,Als de zaak in oktober inhoudelijk wordt behandeld, maken we een principieel punt van de burka.’’

Er zijn geen richtlijnen voor gezichtsherkenning in de rechtszaal. Volgens een woordvoerster van de rechtbank in Rotterdam kan de rechter vragen om meer te zien van de verdachte dan alleen de ogen. ,,Maar als de verdachte dat niet wil, staan er geen sancties op. Hoogstens kun je stellen dat het in het nadeel werkt van de verdachte als de rechter de gelaatsuitdrukking niet kan zien.’ ’

S. heeft volgens justitie met Samir A. aanslagen voorbereid en is volgens de inlichtingendienst erg radicaal. Toen zij op een vorige regiezitting voor de rechter stond, deed zij haar gezichtssluier op diens verzoek wel af. ,,Maar dat was een besloten zaak. In oktober is het openbaar en dat is een andere situatie,’’ aldus Koppe.
Even het hele bericht
pi_40922825
Tsja, op de een of andere manier liet dat bericht zich niet kopieeren.
pi_40922858
Was dat trouwens niet die vrouw met een mitrailleur onder haar burka? Daar kan zij natuurlijk vanalles onder verstoppen.
pi_40922915
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 00:17 schreef rutger05 het volgende:
Was dat trouwens niet die vrouw met een mitrailleur onder haar burka? Daar kan zij natuurlijk vanalles onder verstoppen.
Zij was daar wel bij geloof ik, samen met een Nederlandse moslima, nota bene een ex politie agente. Hoe gek kan een mens worden vraag ik me wel eens af.
pi_40922932
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 00:16 schreef Hathor het volgende:
Tsja, op de een of andere manier liet dat bericht zich niet kopieeren.
Via het menu (dus niet via de rechtermuisknop) bewerken, alles selecteren, kopiëren en dan de rotzooi weghalen na het plakken.
pi_40923003
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 00:19 schreef Hathor het volgende:

[..]

Zij was daar wel bij geloof ik, samen met een Nederlandse moslima, nota bene een ex politie agente. Hoe gek kan een mens worden vraag ik me wel eens af.
Martine van den O. Tja triest.
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 03:36:19 #9
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_40926843
Ach laten we maar gewoon hopen dat het enorm in haar nadeel werkt. Maar gek is het wel dat dit zomaar kan, ik zou ook wel willen dat ik niet herkend wordt als ik veroordeeld wordt. Scheelt later weer bij het opnieuw proberen van een aanslag of het opbouwen van een leven. Dus kom je er in principe vanaf met een lichtere straf (geloof dat die pedo rechter amper straf kreeg omdat hij door herkenning enzo al zo enorm gestraft was). Dan de strafmaat maar verhogen voor haar.
mai pen rai
pi_40927515
zodra de burka officieel mag ga ik met een bivakmuts voortaan de straat op
pi_40927572
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 05:17 schreef opgebaarde het volgende:
I'm in, en Yildiz doet vast mee.
We'll keep on whispering our mantras.
pi_40928007
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 05:17 schreef opgebaarde het volgende:
Duh

Waarom denk je dat ze die burka aan mag houden? Omdat het officieel niet mag?

De burka mag - een bivakmuts ook. Tenzij je je op straat bevindt op een plaats waar moskering volgens een apv verboden is.

Dat is nou net het punt met een voorgesteld burka-verbod: er is geen wet die maskering (bivakmuts, burka, andere vermomming) verbiedt. Er zijn slechts plaatselijke verordeningen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_40928029
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 00:05 schreef Hathor het volgende:
http://www.kranten.com/artikel.html?id=2921170

Kan dit nou zo maar ? Ik kan me nog herinneren dat je een proces verbaal kon krijgen voor het dragen van een bivakmuts in het openbaar, mag dit stuk stront dan gewoon op grond van religie een loopje met de wet gaan nemen ?
Zie vorige bericht - er is geen wet die bivakmutsen verbiedt. Deze mevrouw heeft dan ook geen toestemming op grond van religie of zo - het is gewoon niet verboden. Nooit krakers met bivakmuts voor de rechter gezien?
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 09:44:32 #14
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_40929287
En wie zegt dat het werkelijk Soumaya S is die onder die Burka zit? Ik zeg af dat ding.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
pi_40930434
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 08:10 schreef sigme het volgende:

[..]

Zie vorige bericht - er is geen wet die bivakmutsen verbiedt. Deze mevrouw heeft dan ook geen toestemming op grond van religie of zo - het is gewoon niet verboden. Nooit krakers met bivakmuts voor de rechter gezien?
Nee er is geen wet die bivakmutsen verbiedt maar het is wel verboden je onherkenbaar in het openbaar te begeven.
pi_40930624
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 10:39 schreef FreedonNadd het volgende:

[..]

Nee er is geen wet die bivakmutsen verbiedt maar het is wel verboden je onherkenbaar in het openbaar te begeven.
Nee dus. Er is niet zo'n verbod. Er is geen wet waarin dat verboden wordt.
pi_40930751
Nagoed, gijzelen tot ze dat ding vrijwillig af doet.. hoe lang kan dat nou duren? 70, 80 jaar max toch?
pi_40930820
En straks wanneer ze in de gevangenis terecht komt (of is) mag ze haar burka ook dragen??
Dan gelden er toch wel regels dat je bepaalde kleding niet mag aanhebben of verplicht moet dragen?
pi_40931000
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 10:56 schreef Phraze het volgende:
En straks wanneer ze in de gevangenis terecht komt (of is) mag ze haar burka ook dragen??
Dan gelden er toch wel regels dat je bepaalde kleding niet mag aanhebben of verplicht moet dragen?
Wat had je in gedachten? Gestreepte pyama's?

We hebben het een tijd wel gekend - gevangeniskledij. De ene helft van het jasje was anders gekleurd dan het andere. Maar eh- nee. Afgeschaft. Ik denk tegelijkertijd met de afschaffing van eenzame opsluiting, dus iets na WO II.
pi_40931064
Ze heeft toch groot gelijk.. sta je daar straks met je smoel in de volks terwijl je er niks mee te maken hebt.
pi_40931099
Ik snap het probleem niet, in de Holleederzaak (of een andere?) had de kroongetuige toch ook een motorhelm op?
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 11:07:48 #22
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_40931112
uitzetten en in het land van herkomst berechten als ze niet willen meewerken.
je kunt het helaas niet verplichten, maar laten ze dan maar wat extra wetten aannemen. het volk heeft het recht om te zien wie nederland op zijn kop heeft gezet. de verdachte haar gezicht niet laten zien zou een blamage zijn.
From feudal serf to spender.
pi_40931255
quote:
Soumaya S. ARCHIEFFOTO ANPZe gaat in haar strafzaak, in oktober, niet in op een eventueel verzoek van de rechter haar gezicht te mogen zien. Dit kondigde haar advocaat Victor Koppe gisteren aan.
Verzoek, hoezo verzoek.... Een rechter lijkt me nogal de baas, dan ruk je dat ding maar van haar af lijkt me.
pi_40931972
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 11:07 schreef MaxPower het volgende:
Ik snap het probleem niet, in de Holleederzaak (of een andere?) had de kroongetuige toch ook een motorhelm op?
Voor een getuige is het natuurlijk wel een ander verhaal.
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
pi_40932526
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 10:47 schreef sigme het volgende:

[..]

Nee dus. Er is niet zo'n verbod. Er is geen wet waarin dat verboden wordt.
Je hebt inderdaad gelijk, in België is er dus wel een verbod om gemaskerd over straat te lopen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')