Dat heb ik al meerdere malen proberen duidelijk te maken aan TS ...... Maar sommige mensen hebben een ongelofelijk grote plaat voor de kopquote:Op donderdag 17 augustus 2006 21:09 schreef Boudi het volgende:
[..]
Dude... al die tijd dat jij je druk hebt lopen maken om het commentaar op jouw persoon en je praktijken - die je steeds maar goedpraatte door te claimen dat er blijkbaar vraag naar deze kaarten is - heb je er nooit aan gedacht dat je deze vraag zelf creeert door zoveel kaarten in te kopen? Moet ik dan nog zeggen wat je dan bent? Of kun je dat wel zelf bedenken??
Dat kan ook niet maximum prijzen. Brood en alle andere eerste levensbehoeften zijn bemoeigoederen en mogen niet boven een bepaalde prijs verhandeld worden.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 19:46 schreef SuperwormJim het volgende:
[..]
Maar de vraag wordt gecreeërd door de criminelen (want zijn het) die al die kaartjes ingekocht hebben.
Je gaat toch ook geen vraag naar voedsel creeëren door in derdewereldlanden de voedselvoorraad op te kopen om vervolgens een winkeltje te openen waar een brood 25 euro kost?
En je mag ook geen kaartjes tegen 600% op de 'zwarte markt' verkopen .... blij dat je het met me eens bentquote:Op donderdag 17 augustus 2006 21:22 schreef switchboy het volgende:
[..]
Dat kan ook niet maximum prijzen. Brood en alle andere eerste levensbehoeften zijn bemoeigoederen en mogen niet boven een bepaalde prijs verhandeld worden.![]()
Er is nog meer in het leven dan geld hoor. Geef anderen ook een kans een concert te bezoeken en verrijk jezelf niet met het op kosten jagen van anderen. En sommige mensen hebben gewoon geen tijd om voor het postkantoor te liggen, ooit over nagedacht? Hoe zou jij het vinden als een rijke vent alle supermarkten bij jou in de buurt leegkocht en dan jou de hoofdprijs zou vragen voor bijv. een brood? Zou je ook schelden..quote:Op donderdag 17 augustus 2006 19:39 schreef Huizilopochtli het volgende:
Eensch met TS.
Waarom met minder winst verkopen dan mogelijk.
Van Humaniteit en medeleven wordt je niet rijk.
quote:Op donderdag 17 augustus 2006 21:46 schreef green_machine het volgende:
Gadver, smerige lui zijn jullie. En al komen jullie met honderd geweldige argumenten, laat maar. Verspilde moeite. Vieze uitzuigers zijn jullie. Niets meer.
Pcies. Ik zou het ook doen.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 23:05 schreef broodje_poep het volgende:
[..]
![]()
Als ticketbox of weet ik welke andere organisatie toestaat dat je 6 kaarten kan kopen en je weet dat het uitverkocht raakt, dan ben je een dief van je portemonnee om niet wat extra in te slaan.
En het is simpel aan te pakken, maar dat wil men kennelijk niet. Immers, het is makkelijk om de limiet van 6 kaartjes te verlagen naar bijvoorbeeld 2 om het probleem op te lossen. Begrijp alleen niet waarom iedereen hier zo verontwaardigd reageert.
Wat doen jullie als je iemand in de supermarkt een blikje bier ziet stelen? Loop je door of spreek je hem/haar aan en onderneem je actie? Waarschijnljk het eerste en dat vind ik dan hypocriet. Lekker schelden achter de pc, dat durf je wel!
De reacties zijn daarom ook niet alleen gericht op TS, maar ook op het soort mensen als TS.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 09:28 schreef Rio het volgende:
Moralistische discussie zonder einde. Feit blijft dat als TS het niet doet er wel iemand anders opstaat. Vanuit dat oogpunt kan ik TS dus geen ongelijk geven. En eerlijk is eerlijk, is best easy money en daar is ook niks mis mee toch? Je hebt altijd nog de keuze trouwens; je hoeft geen dure kaarten te kopen.
Maar ja, dat jij een kneus bent wisten we al lang.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 09:13 schreef Maikuuul het volgende:
Ik zou hetzelfde doenweetje hoe vet.
Een kaartje voor 30 rofls kopen en dan voor 200 verkopenheerlijk
Is basically hetzelfde, alleen heb je het dan over eerste levensbehoefte en denk ik dat de overheid ingrijpt als jij levensmiddelenmonopolist wordt. Maar als jij dat egoistisch vind zou je eigenlijk met geen enkele handelaar of detaillist zaken moeten doen. Die maken namelijk allemaal ook winst. Eigenlijk zou jij je dus aan de westerse samenleving moeten onttrekken.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 09:40 schreef BobbyB het volgende:
[..]
De reacties zijn daarom ook niet alleen gericht op TS, maar ook op het soort mensen als TS.
En ja, easy money, daar heb je gelijk in... ik ga denk ik maar alle supermarkten leegkopen en dan alles voor 600% verkopen zoals eerder werd gezegd, eens kijken of ze dat leuk vinden. Easy money toch? Niks mis mee dus.
En ja, je hebt gelijk, je hoeft geen dure kaarten te kopen... als anderen namelijk gewoon de kaarten laten liggen voor anderen en niet zo egoistisch zijn.
Je hebt helemaal gelijk ware het niet dat de meeste handelaren en detaillisten deze producten niet voor 600% duurder verkopen. Daarbij dragen zij wel geld af aan de belasting, iets wat het soort van TS niet doet. Ook een verschil is dat zij niet alles in 1 keer opkopen waardoor niemand bijna meer een andere keuze heeft. Vind je bijvoorbeeld de AH te duur, dan ga je naar de C1000 (om maar iets te noemen) en al was het wel zo, dan worden de producten opnieuw geproduceerd, iets wat met kaartjes niet gebeurt. Je vergelijking tussen een oplichter (zoals TS) en een handelaar gaat dus niet helemaal op.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 09:50 schreef Rio het volgende:
[..]
Is basically hetzelfde, alleen heb je het dan over eerste levensbehoefte en denk ik dat de overheid ingrijpt als jij levensmiddelenmonopolist wordt. Maar als jij dat egoistisch vind zou je eigenlijk met geen enkele handelaar of detaillist zaken moeten doen. Die maken namelijk allemaal ook winst. Eigenlijk zou jij je dus aan de westerse samenleving moeten onttrekken.
Goeie tip inderdaad. Tenzij je op eBay biedt, daar is je bod bindend... bij marktplaats volgens mij niet. Als we dit nu met zijn allen gaan doen? Zal ze leren de vuile oplichters.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 09:55 schreef Abonides het volgende:
Zou je het volgende niet kunnen doen?
Wanneer een figuur zoals de TS dergelijke kaartjes aanbiedt, hierop meebieden. Vervolgens een dergelijk hoog bod uitbrengen waarop de TS denkt flink te kunnen verdienen. Je wint dus de veiling. Je hebt alleen wel één ding, je kan de kaarten pas vlak voor het concert ophalen. Dezelfde dag ofzo. En dan gewoon niet op komen dagen. De TS laten stikken in zijn kaarten. Ongetwijfeld kan hij ze nog wel kwijt, maar nu moet hij ineens enorm zijn best doen en kan er veel minder voor krijgen. Mocht ie nou met zijn kaarten blijven zitten, dan is het erg lullig voor de mensen die graag naar het concert hadden gewild, maar dan naai je die klere wipper tenminste. Allicht beginnen ze het dan een klein beetje te begrijpen.
Je hebt ook meerdere aanbieders van tickets. Als je naar een concert oid wilt en je wilt niet worden geflest moet je zorgen dat je zelf kaarten via een officieel kanaal betrekt, die kans is voor iedereen (die op tijd is) even groot. Daarna zijn de opties: ofwel niet zeuren en meer betalen, ofwel niet naar dat concert gaan. Van oplichting kun je pas spreken wanneer sprake is van je iemand op onvrijwillige basis geld oid afhandig maakt. De kneep zit 'm in de onvrijwilligheid.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 10:04 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk ware het niet dat de meeste handelaren en detaillisten deze producten niet voor 600% duurder verkopen. Daarbij dragen zij wel geld af aan de belasting, iets wat het soort van TS niet doet. Ook een verschil is dat zij niet alles in 1 keer opkopen waardoor niemand bijna meer een andere keuze heeft. Vind je bijvoorbeeld de AH te duur, dan ga je naar de C1000 (om maar iets te noemen) en al was het wel zo, dan worden de producten opnieuw geproduceerd, iets wat met kaartjes niet gebeurt. Je vergelijking tussen een oplichter (zoals TS) en een handelaar gaat dus niet helemaal op.
Dat is dus het hele punt, als er mensen zijn die niet hele series kaarten opkopen om zichzelf te verrijken dan is de kans dat anderen ook nog een kaartje voor normale prijzen kunnen bemachten. Waarom praat iedereen asociaal gedrag toch altijd goed op dit kut forum?quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 10:31 schreef Rio het volgende:
[..]
Je hebt ook meerdere aanbieders van tickets. Als je naar een concert oid wilt en je wilt niet worden geflest moet je zorgen dat je zelf kaarten via een officieel kanaal betrekt, die kans is voor iedereen (die op tijd is) even groot. Daarna zijn de opties: ofwel niet zeuren en meer betalen, ofwel niet naar dat concert gaan. Van oplichting kun je pas spreken wanneer sprake is van je iemand op onvrijwillige basis geld oid afhandig maakt. De kneep zit 'm in de onvrijwilligheid.
Ophalen of vooruit betalen, ik ga echt niet met iemand in die drukte afspreken. En aangezien ik de kaarten altijd een paar weken van te voren te koop zet val je snel door de mand.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 09:55 schreef Abonides het volgende:
Zou je het volgende niet kunnen doen?
Wanneer een figuur zoals de TS dergelijke kaartjes aanbiedt, hierop meebieden. Vervolgens een dergelijk hoog bod uitbrengen waarop de TS denkt flink te kunnen verdienen. Je wint dus de veiling. Je hebt alleen wel één ding, je kan de kaarten pas vlak voor het concert ophalen.
Lees anders het topic even wat betreft het op tijd zijn?quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 10:49 schreef Emu het volgende:
Als je een kaartje wil wees er dan GODVERDOMME op tijd bij. TS heeft volledig gelijk.
Emu verdient elk jaar ong 2k euro met rock werchter kaartjes, zelf ga ik er niet heen, festivals zijn stomBlijkbaar is het wel illegaal dus ik pas wel een beetje op
![]()
1. Er is vraag naar
2. Je doet er niemand mee kwaad
3. Ik snap niet dat mensen 200-300 euro over hebben om een nachtje de artiest te zien, get a life![]()
Ja, laten we gelijk aannemen dat iedereen die dit doet geen baan heeft en niet eerlijk is. Het heef niks met eerlijkheid te maken! Het is gewoon handel.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 11:00 schreef BobbyB het volgende:
Er zijn namelijk eerlijke mensen die gewoon werken voor hun geld
Draag jij dan ook de belasting af op de winst die je maakt? Nee. Dus je vergelijking slaat nergens op. Daarbij ben jij geen officieel verkooppunt van kaartjes, zo'n winkel is wel een officieel verkooppunt van dat spel. Daarbij, dat spel gaat niet "op" is het er nu niet, wacht je nog een weekje en heb je hem nog steeds voor de lagere prijs, in geval van kaartjes is dat niet zo, die zijn dan op omdat anderen mee willen liften en verdienen op het succes van een artiest.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 11:13 schreef broodje_poep het volgende:
[..]
Ja, laten we gelijk aannemen dat iedereen die dit doet geen baan heeft en niet eerlijk is. Het heef niks met eerlijkheid te maken! Het is gewoon handel.
Het is hetzelfde als in elke winkel. Hier in Leeuwarden is in winkel 1 een computerspel in de aanbieding voor 30 euro, in winkel 2 is hetzelfde spel 70 euro. Is winkel 2 nu opeens oneerlijk? Dacht het niet, je kan het spel kopen in winkel 1 en daar moet je wat moeite voor doen (langs verschillende winkels gaan om prijzen te vergelijken).
Hetzelfde gaat op voor kaartjes. Ik werk gewoon voor mijn geld en lig ook niet voor mijn plezier uren buiten in de regen om kaarten te kopen hoor.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |