abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40912019
Dit topic is gericht aan elk persoon dat me mailt nav een advertentie op marktplaats:

Waarom zijn jullie te dom om te schijten?

Waarom zijn het altijd diezelfde mensen die lopen te zeiken als je kaartjes voor concerten/evenementen etc. etc. aanbiedt tegen bijvoorbeeld 600% van de (advies)prijs. Wat is jullie probleem nou echt?

Jullie willen laten weten dat je heel eerlijk bent? Jullie willen benadrukken dat je je afzet tegen dit soort duistere handel. Flikker op. Val dood. Sterf.

Als ik kaartjes wil aanbieden voor 600% en mensen zijn bereid dit er voor te geven wat is hier dan mis mee? Moet ik ze dan voor de helft minder verkopen?

Als je een hele week aan het huilen bent geweest omdat de kaartjes voor Jan Smit uitverkocht zijn, en vervolgens je frustratie en haat gaat lopen spuwen op iemand die wil voor het postkantoor heeft gelegen, dan spoor je niet.

Jullie zijn gewoon lakse honden. Ga zelf voor het postkantoor liggen.

Groetjes,

Edit: En Fok! doet nog mee er nog aan mee ook.

Waarom mag je een bank wel verkopen voor de prijs die iemand wil geven en een concertkaartje niet?

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 17-08-2006 19:33:41 ]
  donderdag 17 augustus 2006 @ 19:33:14 #2
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_40912059
Zoek een baan.
  donderdag 17 augustus 2006 @ 19:33:54 #3
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_40912079
U wilt 600 euro betalen? Nee hoor, u krijgt ze voor 300.
Lang leve mij! *O*
  Moderator donderdag 17 augustus 2006 @ 19:34:09 #4
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_40912091
Ligt er aan ..... er zijn mensen die meer kaartjes kopen dan dat ze nodig hebben, om ze later tegen 600% weer te verkopen.
F.K.A. SuperwormJim
pi_40912098
Nee maar er zijn ook genoeg "eerlijke" mensjes. En dan sta je bij de ingang met je duurgekochte kaartje, helaas maar dit kaartje is een replica.
Hier ligt mijn hart, mijn vreugde, mijn verdriet,
het kan dooien, het kan vriezen,
we kunnen winnen of verliezen,
maar een beet're club dan deze is er niet.
pi_40912146
Nog nooit iemand zichzelf zo ongelofelijk voor lul zien zetten zeg... ga zo door, jij komt er wel.
Gelukkig zonder haar
pi_40912184
omdat er mensen zijn die ladingen kaartjes kopen en die alleen voor 600% doorverkopen misschien en dat er hierdoor niet meer voor een fatsoenlijke prijs aan kaartjes valt te komen?

pi_40912201
vuile kakkerlak.
pi_40912207
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 19:36 schreef Repeat het volgende:
omdat er mensen zijn die ladingen kaartjes kopen en die alleen voor 600% doorverkopen misschien en dat er hierdoor niet meer voor een fatsoenlijke prijs aan kaartjes valt te komen?

Dan moet je er eerder bij zijn.
  Moderator donderdag 17 augustus 2006 @ 19:37:56 #10
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_40912253
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 19:36 schreef Senang het volgende:

[..]

Als iedereen nou eens gewoon de kaartjes koopt hij nodig heeft en niet méér dan dat
F.K.A. SuperwormJim
  donderdag 17 augustus 2006 @ 19:39:18 #11
144646 Huizilopochtli
Achtung reisenden...
pi_40912294
Eensch met TS.
Waarom met minder winst verkopen dan mogelijk.
Van Humaniteit en medeleven wordt je niet rijk.
Nos poma natamus
pi_40912326
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 19:37 schreef SuperwormJim het volgende:

[..]

Als iedereen nou eens gewoon de kaartjes koopt hij nodig heeft en niet méér dan dat
Waarom zou je geen extra kaartjes kopen en er winst op maken?

Je zou de mensen die dat grove geld neerleggen voor kaartjes moeten bekritiseren. Als er geen vraag is is er ook geen aanbod.
  donderdag 17 augustus 2006 @ 19:41:16 #13
52841 TomHoofd
Rehab Is for Quitters
pi_40912365
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 19:36 schreef Senang het volgende:

[..]

Als jij nou eerst maar gewoon eens geld gaat verdienen door gewoon hard te werken in plaats van met je luie reet op de rug van artiesten/organisaties mee te liften.
Grijp je kans, grijp die fles en aan de slag!
  Moderator donderdag 17 augustus 2006 @ 19:42:15 #14
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_40912402
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 19:40 schreef Senang het volgende:

[..]

Waarom zou je geen extra kaartjes kopen en er winst op maken?

Je zou de mensen die dat grove geld neerleggen voor kaartjes moeten bekritiseren. Als er geen vraag is is er ook geen aanbod.
Er is helemaal geen vraag naar veel te dure kaartjes.
F.K.A. SuperwormJim
pi_40912408
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 19:40 schreef Senang het volgende:

[..]

Je geeft zeker ook de wapenindustrie de schuld dat er moordenaars rondlopen ?
Gelukkig zonder haar
pi_40912421
Mensen betalen 600% voor kaartjes voor Jan Smit?
pi_40912429
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 19:42 schreef TeChNo2 het volgende:

[..]

Je geeft zeker ook de wapenindustrie de schuld dat er moordenaars rondlopen ?
Dat is appels met peren vergelijken.
pi_40912451
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 19:42 schreef SuperwormJim het volgende:

[..]

Er is helemaal geen vraag naar veel te dure kaartjes.
Blijkbaar wel

Vraag is misschien een groot woord. Maar er zijn gekken die het ervoor geven. Uiteindelijk vraag dus.
pi_40912511
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 19:43 schreef Senang het volgende:

[..]

Blijkbaar wel

Vraag is misschien een groot woord. Maar er zijn gekken die het ervoor geven. Uiteindelijk vraag dus.
De vraag die jullie handelaren dus gecreeerd hebben.
PJ Harvey - This mess we're in (feat. Thom Yorke)
  Moderator donderdag 17 augustus 2006 @ 19:46:37 #20
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_40912548
quote:

[..]

Blijkbaar wel

Maar de vraag wordt gecreeërd door de criminelen (want zijn het) die al die kaartjes ingekocht hebben.

Je gaat toch ook geen vraag naar voedsel creeëren door in derdewereldlanden de voedselvoorraad op te kopen om vervolgens een winkeltje te openen waar een brood 25 euro kost?
F.K.A. SuperwormJim
pi_40912558
In 1 ding heb je wel gelijk: het zijn gekken die de eerste de beste gek zoveel geld geven voor een kaartje. Ze zouden je helpen door geen kaartjes bij je te kopen, misschien dat je dan een echte baan (& life) zou kunnen krijgen (misschien wel met vrienden en zo).
maar ja wie wil zo'n ratje nou helpen he ?
Gelukkig zonder haar
  donderdag 17 augustus 2006 @ 19:46:55 #22
52841 TomHoofd
Rehab Is for Quitters
pi_40912560
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 19:45 schreef yahtzeehooligan het volgende:

[..]

Inderdaad. En het is trouwens nog illegaal ook. Jammer dat hier nooit wat aan gedaan word.
pi_40912564
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 19:45 schreef yahtzeehooligan het volgende:

[..]

Hmmz...daar zit misschien wat in. Het is dan natuurlijk ook een markt buiten de markt om. Maar toch ontmoeten op die vreemde, zwevende markt vraag en aanbod elkaar ook.
pi_40912595
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 19:46 schreef TeChNo2 het volgende:
In 1 ding heb je wel gelijk: het zijn gekken die de eerste de beste gek zoveel geld geven voor een kaartje. Ze zouden je helpen door geen kaartjes bij je te kopen, misschien dat je dan een echte baan (& life) zou kunnen krijgen (misschien wel met vrienden en zo).
maar ja wie wil zo'n ratje nou helpen he ?
Als we het nou eens omdraaien. Jij verdient blijkbaar je geld door je het schompus te werken, ik verdien het door me minder het schompus te werken.
pi_40912657
Overigens zijn mensen die het weet ik veel voudige van een kaartje betalen nogal debiel. Of ze hebben gewoon het geld te besteden en het maakt ze niks uit.
  donderdag 17 augustus 2006 @ 19:50:24 #26
52841 TomHoofd
Rehab Is for Quitters
pi_40912676
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 19:48 schreef Senang het volgende:

[..]

Als we het nou eens omdraaien. Jij verdient blijkbaar je geld door je het schompus te werken, ik verdien het door me minder het schompus te werken.
Iemand die oude omatjes in elkaar slaat om hun handtasje te jatten werkt ook niet hard voor z'n geld. Dat maakt het nog niet direct goed.
pi_40912678
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 19:32 schreef Senang het volgende:
Als ik kaartjes wil aanbieden voor 600% en mensen zijn bereid dit er voor te geven wat is hier dan mis mee? Moet ik ze dan voor de helft minder verkopen?
Ja, gewoon voor een normale prijs. De mensen die bij je komen klagen kunnen je zelfs bij de politie aangeven. Bij de voorwaarden van de evenementenkaarten staat zelfs vaak dat je kaarten niet voor een meerprijs mag doorverkopen. Je bent een dief en je hebt geen reden tot klagen als mensen daadwerkelijk die 600% betalen. Kom eens klagen als je op je bek bent gegaan.
  donderdag 17 augustus 2006 @ 19:52:04 #28
52841 TomHoofd
Rehab Is for Quitters
pi_40912724
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 19:49 schreef yahtzeehooligan het volgende:
Overigens zijn mensen die het weet ik veel voudige van een kaartje betalen nogal debiel. Of ze hebben gewoon het geld te besteden en het maakt ze niks uit.
Dit lijkt me niet echt relevant. Die mensen hebben gewoon veel geld over voor een schaars goed, dat is op zich niet vreemd. Het gaat er meer om hoe die schaarste gecreeerd word.
pi_40912728
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 19:34 schreef SuperwormJim het volgende:
Ligt er aan ..... er zijn mensen die meer kaartjes kopen dan dat ze nodig hebben, om ze later tegen 600% weer te verkopen.
Er zijn ook mensen die geen kaartjes kopen als ze te koop zijn, en ze lastminute willen kopen voor veel te veel geld!
censuur :O
  donderdag 17 augustus 2006 @ 19:53:00 #30
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_40912753
Bij het postkantoor liggen voor Jan Smit
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
pi_40912762
quote:

[..]

Dat is appels met peren vergelijken.
Nee hoor. Kijk, en er zou nu dus een stichting zoals Brein moeten komen die dit soort oplichters in de bak gooit.

Kijk als je een kaartje koopt en later toch beslist om niet te gaan, okee... maar je gaat ze niet kopen om ze voor veel duurder weer te verkopen.

Oja, en waarom mensen er misschien niet vroeg bij kunnen zijn ligt waarschijnlijk aan het feit dat er mensen wel hard werken voor hun centen (en dus overdag op het werk zitten, en niet voor het postkantoor kunnen gaan liggen) in plaats van het profiteren van anderen. Hopelijk gaat ticketservice etc dit soort praktijken streng aanpakken en de kaartjes op naam registreren zodat je ze niet meer door kan verkopen. Ook Marktplaats en andere veiligsites mogen daarin een een handje helpen door verkoop van kaartjes op hun site te verbieden.

Wat walg ik onzettend van gasten zoals jou
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
pi_40912789
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 19:52 schreef TomHoofd het volgende:

[..]

Dit lijkt me niet echt relevant. Die mensen hebben gewoon veel geld over voor een schaars goed, dat is op zich niet vreemd. Het gaat er meer om hoe die schaarste gecreeerd word.
Dat is toch wel redelijk relevant, er zijn altijd mensen die meer te besteden hebben dus worden de te dure kaarten toch verkocht. Zo zal die markt altijd blijven draaien.

Die schaarste wordt inderdaad veelal door kaartenhandelaren gecreeerd, ja. Dat gaf ik in een eerdere post ook al aan.
pi_40912885
Ik ga trouwens even een grote partij kaarten inkopen. Voor sommige van jullie: tot mails, over de prijs komen we wel uit.

Groetjes,

Yh.
pi_40912949
an sich is het gewoon marktwerking, vraag en aanbod.

Te danken aan mensen die wel ergens heen willen maar niet de moeite nemen om ergens op tijd te zijn om kaarten te kopen (of het vergeten).

Tja, uiteindelijk is de consument zelf de schuldige van deze "schuine" handel

Ennn... stel dat je ergens kaarten voor hebt maar niet kan, welk bod neem je zelf aan: die van de aankoopprijs of die van 300 euro voor 2 kaarten? (gewetensvraagje)
pi_40912971
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 19:48 schreef Senang het volgende:

[..]

Misschien heb ik wel gewoon een leuke baan, en misschien verdien ik wel meer geld als jou maar dan op een eerlijke manier...
Gelukkig zonder haar
  Moderator donderdag 17 augustus 2006 @ 20:01:11 #36
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_40913026
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 19:58 schreef tvdleur het volgende:
Te danken aan mensen die wel ergens heen willen maar niet de moeite nemen om ergens op tijd te zijn om kaarten te kopen (of het vergeten).
Lees je even in .......
Sommige mensen moeten overdag wél werken en hebben daarom geen tijd om het kaartje te kopen. Terwijl anderen een stapel kaartjes kopen die ze zelf niet nodig hebben, maar verkopen aan de mensen die 'te laat' waren ... met 600% winst.
F.K.A. SuperwormJim
pi_40913105
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 19:59 schreef TeChNo2 het volgende:

[..]

Misschien heb ik wel gewoon een leuke baan, en misschien verdien ik wel meer geld als jou maar dan op een eerlijke manier...
Ik snap je punt, echt, maar hij heeft schijnbaar het er wel voor over om om 4 uur sochtends ergens in de rij te gaan liggen... dat is ook werk als je het zo stelt...

en daarnaast, zolang er vraag is, is er aanbod.
  Moderator donderdag 17 augustus 2006 @ 20:04:24 #38
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_40913134
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 20:03 schreef tvdleur het volgende:

[..]

Ik snap je punt, echt, maar hij heeft schijnbaar het er wel voor over om om 4 uur sochtends ergens in de rij te gaan liggen... dat is ook werk als je het zo stelt...

Maar hier wordt de vraag net gecreeërd door Koos Werkloos .....
F.K.A. SuperwormJim
  donderdag 17 augustus 2006 @ 20:04:50 #39
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_40913150
Als je kaartjes overhoudt, ga je dan zelf naar het concert?
pi_40913192
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 20:01 schreef SuperwormJim het volgende:

[..]

Lees je even in .......
Sommige mensen moeten overdag wél werken en hebben daarom geen tijd om het kaartje te kopen. Terwijl anderen een stapel kaartjes kopen die ze zelf niet nodig hebben, maar verkopen aan de mensen die 'te laat' waren ... met 600% winst.
Heb me ingelezen, en werk zelf ook van 7 tot 6 elke dag (ja, das langer dan menige 36 uur 9 tot 4 hier) en ik kan er ook tijd voor maken om ff vrij te nemen als ik echt iets wil. Zo'n non argument, "Sommige mensen moeten overdag wél werken "
  Moderator donderdag 17 augustus 2006 @ 20:07:27 #41
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_40913245
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 20:05 schreef tvdleur het volgende:

[..]

Heb me ingelezen, en werk zelf ook van 7 tot 6 elke dag (ja, das langer dan menige 36 uur 9 tot 4 hier) en ik kan er ook tijd voor maken om ff vrij te nemen als ik echt iets wil. Zo'n non argument, "Sommige mensen moeten overdag wél werken "
Jij wel, maar dat geldt niet voor iedereen.
F.K.A. SuperwormJim
pi_40913359
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 20:04 schreef SuperwormJim het volgende:

[..]

Maar hier wordt de vraag net gecreeërd door Koos Werkloos .....
Dus? Koos werkeloos heeft echt geen geld om bijv 98 euro p. kaart aan madonna te besteden. Mijn punt hier is alleen dat de tegenwoordige tendens laksigheid is. Mensen zijn LUI en verwachten altijd zonder moeite ergens 1e rang te zitten voor weinig. Dat je daar iets voor tegenover moet zetten of iets even moet regelen (vrij nemen) is schijnbaar teveel moeite, en helaas ook al algemeen geaccepteerd. En achteraf maar zeiken op de mensen die daar handig op inspringen....
pi_40913408
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 20:03 schreef tvdleur het volgende:

[..]

Als jij dat als werk ziet zou ik me ook maar eens even gaan aanmelden bij de belasting dienst, anders ben nog illegaal bezig ook nog, kutkneus
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 20:05 schreef tvdleur het volgende:

[..]

Nou en sommige kunnen dat niet door meerdere redenen. Omdat zij er moeten zijn voor een vergadering, of omdat ze paraat moeten staan of wat dan ook.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
  Moderator donderdag 17 augustus 2006 @ 20:13:20 #44
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_40913449
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 20:10 schreef tvdleur het volgende:

[..]

Dus? Koos werkeloos heeft echt geen geld om bijv 98 euro p. kaart aan madonna te besteden. Mijn punt hier is alleen dat de tegenwoordige tendens laksigheid is. Mensen zijn LUI en verwachten altijd zonder moeite ergens 1e rang te zitten voor weinig. Dat je daar iets voor tegenover moet zetten of iets even moet regelen (vrij nemen) is schijnbaar teveel moeite, en helaas ook al algemeen geaccepteerd. En achteraf maar zeiken op de mensen die daar handig op inspringen....
Hmmm......ik ben het deels met je eens. Maar je kunt niet zeggen dat iedereen die geen kaartje heeft kunnen bemachtigen, gewoonweg lui is. Goed, een gedeelte is dat wel. Maar er zijn ook zat mensen die wel willen, maar gewoon niet kunnen. En die zijn er de dupe van.
F.K.A. SuperwormJim
pi_40913489
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 20:10 schreef tvdleur het volgende:

[..]

Okee, omdat een of andere aso het nodig vind om geld over de ruggen van anderen te verdienen zijn anderen die er niet op tijd bij (kunnen) zijn lui? Sorry, maar wij hebben tenminste moeite gedaan om werk te zoeken en ook om iedere ochtend fit weer op het werk te verschijnen. Flikker toch op
pi_40913516
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 20:13 schreef SuperwormJim het volgende:

[..]

Hmmm......ik ben het deels met je eens. Maar je kunt niet zeggen dat iedereen die geen kaartje heeft kunnen bemachtigen, gewoonweg lui is. Goed, een gedeelte is dat wel. Maar er zijn ook zat mensen die wel willen, maar gewoon niet kunnen. En die zijn er de dupe van.
Okee, maar dan is het een kwestie geworden van vraag en aanbod, en die mensen hebben van te voren al wel een backup plan door vrienden in te schakelen. En volgens mij is het dan daarna alsnog een kwestie van je erbij neerleggen en zoeken. Ik kom nu ook nog wel kaartjes voor madonna tegen 2 stuks voor 100 euro. Maar dan moet je ff verder kijken dan marktplaats.nl

[ Bericht 33% gewijzigd door tvdleur op 17-08-2006 20:28:19 ]
pi_40913605
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 20:15 schreef tvdleur het volgende:

[..]

bullshit. Ik heb voor deze baan een moeilijker baan gehad qua tijdsindeling, ploegendienst en weet ik veel. Toen kon het ook wel, ff afspraken maken met collega's e.d., en er voor zorgen dat je altijd wat wederzijds "tegoed" hebt. Dus ook eens inspringen en taken overnemen voor anderen als zij ergens heen willen, dan zeg je je minder belangrijke afspraak ff af voor je collega. Hoort er allemaal bij, maarja, mensen zijn laks.... Was er ook al wel snel achter in die baan op wie je kon bouwen en niet
Gast, iemand als ik, die 1 zijn eentje een afdeling draaiende houdt (omdat het gewoon niet anders is), die al moeilijk een weekje vrij kan nemen kan zoiets heel moeilijk maken. Collega's hebben de ballen verstand van mijn functie dus hoe moet ik werk overdragen?
pi_40913805
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 20:17 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Gast, iemand als ik, die 1 zijn eentje een afdeling draaiende houdt (omdat het gewoon niet anders is), die al moeilijk een weekje vrij kan nemen kan zoiets heel moeilijk maken. Collega's hebben de ballen verstand van mijn functie dus hoe moet ik werk overdragen?
Je bent hoofd van een afdeling? Of medewerker?

In het eerste geval: zorg voor (#%)*#% backup!
In het 2e geval: maak van het probleem van je baas niet jouw probleem... Geef het aan, dat is jouw taak, de gevolgen niet als hij/zij niet voor een backup zorgt.
  donderdag 17 augustus 2006 @ 20:23:19 #49
152409 broodje_poep
het stinkt hier...
pi_40913834
ik koop ook weleens kaartjes extra en verkoop die dan voor extra geld. Ik zie het probleem niet, ik schiet het ook voor toch? En als ik ze niet verkoop, dan heb ik toch de schade?

Zo heb ik het ook voor Madonna gedaan, 2 goede zitplekken gekocht en veldkaarten om te verkopen en voila, ik ga gratis! Nou, je bent gek als je maar 2 kaarten koopt vind ik. Wat ondernemingsgeest is niet weg hierbij.

En niet lullen dat het geen moeite kost, ik heb veel belkosten gemaakt om kaarten te kopen en ook anderhalf uur via de website het geprobeerd voordat het lukte. En de kaarten waren zoiezo 100 euro bijna per stuk inkoopprijs.
pi_40913903
Mensen zoals TS Uitzuigers 1e klas
Bobby Robson forever!
Stadio Oreste Granillo ---- Stadio Angelo Massimino ---- Stadio Euganeo ---- Stadio Olimpico
pi_40913905
Ik denk dat je een punt hebt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')