Dan moet je er eerder bij zijn.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 19:36 schreef Repeat het volgende:
omdat er mensen zijn die ladingen kaartjes kopen en die alleen voor 600% doorverkopen misschien en dat er hierdoor niet meer voor een fatsoenlijke prijs aan kaartjes valt te komen?
Als iedereen nou eens gewoon de kaartjes koopt hij nodig heeft en niet méér dan datquote:
Waarom zou je geen extra kaartjes kopen en er winst op maken?quote:Op donderdag 17 augustus 2006 19:37 schreef SuperwormJim het volgende:
[..]
Als iedereen nou eens gewoon de kaartjes koopt hij nodig heeft en niet méér dan dat![]()
Als jij nou eerst maar gewoon eens geld gaat verdienen door gewoon hard te werken in plaats van met je luie reet op de rug van artiesten/organisaties mee te liften.quote:
Er is helemaal geen vraag naar veel te dure kaartjes.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 19:40 schreef Senang het volgende:
[..]
Waarom zou je geen extra kaartjes kopen en er winst op maken?
Je zou de mensen die dat grove geld neerleggen voor kaartjes moeten bekritiseren. Als er geen vraag is is er ook geen aanbod.
Je geeft zeker ook de wapenindustrie de schuld dat er moordenaars rondlopen ?quote:Op donderdag 17 augustus 2006 19:40 schreef Senang het volgende:
[..]
Je zou de mensen die dat grove geld neerleggen voor kaartjes moeten bekritiseren. Als er geen vraag is is er ook geen aanbod.
Dat is appels met peren vergelijken.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 19:42 schreef TeChNo2 het volgende:
[..]
Je geeft zeker ook de wapenindustrie de schuld dat er moordenaars rondlopen ?
Blijkbaar welquote:Op donderdag 17 augustus 2006 19:42 schreef SuperwormJim het volgende:
[..]
Er is helemaal geen vraag naar veel te dure kaartjes.
De vraag die jullie handelaren dus gecreeerd hebben.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 19:43 schreef Senang het volgende:
[..]
Blijkbaar wel
Vraag is misschien een groot woord. Maar er zijn gekken die het ervoor geven. Uiteindelijk vraag dus.
Maar de vraag wordt gecreeërd door de criminelen (want zijn het) die al die kaartjes ingekocht hebben.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 19:43 schreef Senang het volgende:
[..]
Blijkbaar wel
Vraag is misschien een groot woord. Maar er zijn gekken die het ervoor geven. Uiteindelijk vraag dus.
Inderdaad. En het is trouwens nog illegaal ook. Jammer dat hier nooit wat aan gedaan word.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 19:45 schreef yahtzeehooligan het volgende:
[..]
De vraag die jullie handelaren dus gecreeerd hebben.
Hmmz...daar zit misschien wat in. Het is dan natuurlijk ook een markt buiten de markt om. Maar toch ontmoeten op die vreemde, zwevende markt vraag en aanbod elkaar ook.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 19:45 schreef yahtzeehooligan het volgende:
[..]
De vraag die jullie handelaren dus gecreeerd hebben.
Als we het nou eens omdraaien. Jij verdient blijkbaar je geld door je het schompus te werken, ik verdien het door me minder het schompus te werken.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 19:46 schreef TeChNo2 het volgende:
In 1 ding heb je wel gelijk: het zijn gekken die de eerste de beste gek zoveel geld geven voor een kaartje. Ze zouden je helpen door geen kaartjes bij je te kopen, misschien dat je dan een echte baan (& life) zou kunnen krijgen (misschien wel met vrienden en zo).
maar ja wie wil zo'n ratje nou helpen he ?
Iemand die oude omatjes in elkaar slaat om hun handtasje te jatten werkt ook niet hard voor z'n geld. Dat maakt het nog niet direct goed.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 19:48 schreef Senang het volgende:
[..]
Als we het nou eens omdraaien. Jij verdient blijkbaar je geld door je het schompus te werken, ik verdien het door me minder het schompus te werken.
Ja, gewoon voor een normale prijs. De mensen die bij je komen klagen kunnen je zelfs bij de politie aangeven. Bij de voorwaarden van de evenementenkaarten staat zelfs vaak dat je kaarten niet voor een meerprijs mag doorverkopen. Je bent een dief en je hebt geen reden tot klagen als mensen daadwerkelijk die 600% betalen. Kom eens klagen als je op je bek bent gegaan.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 19:32 schreef Senang het volgende:
Als ik kaartjes wil aanbieden voor 600% en mensen zijn bereid dit er voor te geven wat is hier dan mis mee? Moet ik ze dan voor de helft minder verkopen?
Dit lijkt me niet echt relevant. Die mensen hebben gewoon veel geld over voor een schaars goed, dat is op zich niet vreemd. Het gaat er meer om hoe die schaarste gecreeerd word.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 19:49 schreef yahtzeehooligan het volgende:
Overigens zijn mensen die het weet ik veel voudige van een kaartje betalen nogal debiel. Of ze hebben gewoon het geld te besteden en het maakt ze niks uit.
Er zijn ook mensen die geen kaartjes kopen als ze te koop zijn, en ze lastminute willen kopen voor veel te veel geld!quote:Op donderdag 17 augustus 2006 19:34 schreef SuperwormJim het volgende:
Ligt er aan ..... er zijn mensen die meer kaartjes kopen dan dat ze nodig hebben, om ze later tegen 600% weer te verkopen.![]()
Nee hoor. Kijk, en er zou nu dus een stichting zoals Brein moeten komen die dit soort oplichters in de bak gooit.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 19:43 schreef Senang het volgende:
[..]
Dat is appels met peren vergelijken.
Dat is toch wel redelijk relevant, er zijn altijd mensen die meer te besteden hebben dus worden de te dure kaarten toch verkocht. Zo zal die markt altijd blijven draaien.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 19:52 schreef TomHoofd het volgende:
[..]
Dit lijkt me niet echt relevant. Die mensen hebben gewoon veel geld over voor een schaars goed, dat is op zich niet vreemd. Het gaat er meer om hoe die schaarste gecreeerd word.
Misschien heb ik wel gewoon een leuke baan, en misschien verdien ik wel meer geld als jou maar dan op een eerlijke manier...quote:Op donderdag 17 augustus 2006 19:48 schreef Senang het volgende:
[..]
Als we het nou eens omdraaien. Jij verdient blijkbaar je geld door je het schompus te werken, ik verdien het door me minder het schompus te werken.
Lees je even in .......quote:Op donderdag 17 augustus 2006 19:58 schreef tvdleur het volgende:
Te danken aan mensen die wel ergens heen willen maar niet de moeite nemen om ergens op tijd te zijn om kaarten te kopen (of het vergeten).
Ik snap je punt, echt, maar hij heeft schijnbaar het er wel voor over om om 4 uur sochtends ergens in de rij te gaan liggen... dat is ook werk als je het zo stelt...quote:Op donderdag 17 augustus 2006 19:59 schreef TeChNo2 het volgende:
[..]
Misschien heb ik wel gewoon een leuke baan, en misschien verdien ik wel meer geld als jou maar dan op een eerlijke manier...
Maar hier wordt de vraag net gecreeërd door Koos Werkloos .....quote:Op donderdag 17 augustus 2006 20:03 schreef tvdleur het volgende:
[..]
Ik snap je punt, echt, maar hij heeft schijnbaar het er wel voor over om om 4 uur sochtends ergens in de rij te gaan liggen... dat is ook werk als je het zo stelt...
en daarnaast, zolang er vraag is, is er aanbod.
Heb me ingelezen, en werk zelf ook van 7 tot 6 elke dag (ja, das langer dan menige 36 uur 9 tot 4 hier) en ik kan er ook tijd voor maken om ff vrij te nemen als ik echt iets wil. Zo'n non argument, "Sommige mensen moeten overdag wél werken "quote:Op donderdag 17 augustus 2006 20:01 schreef SuperwormJim het volgende:
[..]
Lees je even in .......
Sommige mensen moeten overdag wél werken en hebben daarom geen tijd om het kaartje te kopen. Terwijl anderen een stapel kaartjes kopen die ze zelf niet nodig hebben, maar verkopen aan de mensen die 'te laat' waren ... met 600% winst.
Jij wel, maar dat geldt niet voor iedereen.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 20:05 schreef tvdleur het volgende:
[..]
Heb me ingelezen, en werk zelf ook van 7 tot 6 elke dag (ja, das langer dan menige 36 uur 9 tot 4 hier) en ik kan er ook tijd voor maken om ff vrij te nemen als ik echt iets wil. Zo'n non argument, "Sommige mensen moeten overdag wél werken "
Dus? Koos werkeloos heeft echt geen geld om bijv 98 euro p. kaart aan madonna te besteden. Mijn punt hier is alleen dat de tegenwoordige tendens laksigheid is. Mensen zijn LUI en verwachten altijd zonder moeite ergens 1e rang te zitten voor weinig. Dat je daar iets voor tegenover moet zetten of iets even moet regelen (vrij nemen) is schijnbaar teveel moeite, en helaas ook al algemeen geaccepteerd. En achteraf maar zeiken op de mensen die daar handig op inspringen....quote:Op donderdag 17 augustus 2006 20:04 schreef SuperwormJim het volgende:
[..]
Maar hier wordt de vraag net gecreeërd door Koos Werkloos .....
Als jij dat als werk ziet zou ik me ook maar eens even gaan aanmelden bij de belasting dienst, anders ben nog illegaal bezig ook nog, kutkneusquote:Op donderdag 17 augustus 2006 20:03 schreef tvdleur het volgende:
[..]
Ik snap je punt, echt, maar hij heeft schijnbaar het er wel voor over om om 4 uur sochtends ergens in de rij te gaan liggen... dat is ook werk als je het zo stelt...
en daarnaast, zolang er vraag is, is er aanbod.
Nou en sommige kunnen dat niet door meerdere redenen. Omdat zij er moeten zijn voor een vergadering, of omdat ze paraat moeten staan of wat dan ook.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 20:05 schreef tvdleur het volgende:
[..]
Heb me ingelezen, en werk zelf ook van 7 tot 6 elke dag (ja, das langer dan menige 36 uur 9 tot 4 hier) en ik kan er ook tijd voor maken om ff vrij te nemen als ik echt iets wil. Zo'n non argument, "Sommige mensen moeten overdag wél werken "
Hmmm......ik ben het deels met je eens. Maar je kunt niet zeggen dat iedereen die geen kaartje heeft kunnen bemachtigen, gewoonweg lui is. Goed, een gedeelte is dat wel. Maar er zijn ook zat mensen die wel willen, maar gewoon niet kunnen. En die zijn er de dupe van.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 20:10 schreef tvdleur het volgende:
[..]
Dus? Koos werkeloos heeft echt geen geld om bijv 98 euro p. kaart aan madonna te besteden. Mijn punt hier is alleen dat de tegenwoordige tendens laksigheid is. Mensen zijn LUI en verwachten altijd zonder moeite ergens 1e rang te zitten voor weinig. Dat je daar iets voor tegenover moet zetten of iets even moet regelen (vrij nemen) is schijnbaar teveel moeite, en helaas ook al algemeen geaccepteerd. En achteraf maar zeiken op de mensen die daar handig op inspringen....
Okee, omdat een of andere aso het nodig vind om geld over de ruggen van anderen te verdienen zijn anderen die er niet op tijd bij (kunnen) zijn lui? Sorry, maar wij hebben tenminste moeite gedaan om werk te zoeken en ook om iedere ochtend fit weer op het werk te verschijnen. Flikker toch opquote:Op donderdag 17 augustus 2006 20:10 schreef tvdleur het volgende:
[..]
Dus? Koos werkeloos heeft echt geen geld om bijv 98 euro p. kaart aan madonna te besteden. Mijn punt hier is alleen dat de tegenwoordige tendens laksigheid is. Mensen zijn LUI en verwachten altijd zonder moeite ergens 1e rang te zitten voor weinig. Dat je daar iets voor tegenover moet zetten of iets even moet regelen (vrij nemen) is schijnbaar teveel moeite, en helaas ook al algemeen geaccepteerd. En achteraf maar zeiken op de mensen die daar handig op inspringen....
Okee, maar dan is het een kwestie geworden van vraag en aanbod, en die mensen hebben van te voren al wel een backup plan door vrienden in te schakelen. En volgens mij is het dan daarna alsnog een kwestie van je erbij neerleggen en zoeken. Ik kom nu ook nog wel kaartjes voor madonna tegen 2 stuks voor 100 euro. Maar dan moet je ff verder kijken dan marktplaats.nlquote:Op donderdag 17 augustus 2006 20:13 schreef SuperwormJim het volgende:
[..]
Hmmm......ik ben het deels met je eens. Maar je kunt niet zeggen dat iedereen die geen kaartje heeft kunnen bemachtigen, gewoonweg lui is. Goed, een gedeelte is dat wel. Maar er zijn ook zat mensen die wel willen, maar gewoon niet kunnen. En die zijn er de dupe van.
Gast, iemand als ik, die 1 zijn eentje een afdeling draaiende houdt (omdat het gewoon niet anders is), die al moeilijk een weekje vrij kan nemen kan zoiets heel moeilijk maken. Collega's hebben de ballen verstand van mijn functie dus hoe moet ik werk overdragen?quote:Op donderdag 17 augustus 2006 20:15 schreef tvdleur het volgende:
[..]
bullshit. Ik heb voor deze baan een moeilijker baan gehad qua tijdsindeling, ploegendienst en weet ik veel. Toen kon het ook wel, ff afspraken maken met collega's e.d., en er voor zorgen dat je altijd wat wederzijds "tegoed" hebt. Dus ook eens inspringen en taken overnemen voor anderen als zij ergens heen willen, dan zeg je je minder belangrijke afspraak ff af voor je collega. Hoort er allemaal bij, maarja, mensen zijn laks.... Was er ook al wel snel achter in die baan op wie je kon bouwen en niet
Je bent hoofd van een afdeling? Of medewerker?quote:Op donderdag 17 augustus 2006 20:17 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Gast, iemand als ik, die 1 zijn eentje een afdeling draaiende houdt (omdat het gewoon niet anders is), die al moeilijk een weekje vrij kan nemen kan zoiets heel moeilijk maken. Collega's hebben de ballen verstand van mijn functie dus hoe moet ik werk overdragen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |