abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 09:43:22 #51
156057 the_fucker
Ga maar veilig op pad mensen..
pi_40929260
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 09:35 schreef sigme het volgende:

[..]

Die vader en die moeder he, die dat verlof opnemen, zijn die niet zelf die belastingbetaler?
'
Ja, dus ?
pi_40929353
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 09:33 schreef the_fucker het volgende:

[..]

Aardig dat je de gewijzigde tekst nog even markeert, maar het was zo ook al duidelijk. Voortaan niet meer doen hé ?
Eh.. lees je je eigen post waarin je mijn post citeert even terug? Is dit het zweedse model?

Volgende keer LE-ZEN. Nadenken zou ook helpen. Vooral voordat je met beschuldigingen gaat strooien.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_40929380
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 09:43 schreef the_fucker het volgende:

[..]

'
Ja, dus ?
Dat degene die het 'maar moet slikken' dat de regeling gebruikt wordt dezelfde is als degene die de regeling gebruikt.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 09:50:59 #54
156057 the_fucker
pi_40929422
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 09:47 schreef sigme het volgende:

[..]

Eh.. lees je je eigen post waarin je mijn post citeert even terug? Is dit het zweedse model?

Volgende keer LE-ZEN. Nadenken zou ook helpen. Vooral voordat je met beschuldigingen gaat strooien.
Voortaan gewoon je teksten niet meer veranderen. Voorkom je een hoop gezeik mee...
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 09:51:42 #55
156057 the_fucker
pi_40929437
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 09:48 schreef sigme het volgende:

[..]

Dat degene die het 'maar moet slikken' dat de regeling gebruikt wordt dezelfde is als degene die de regeling gebruikt.
MOET gebruiken....
pi_40929439
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 09:41 schreef the_fucker het volgende:

Dat fokken vind ik trouwens wel een probleem: ik zit nl niet te wachten op miljoenen godsdienstwaanzinnige moslims.
Het goede nieuws is dat de gezinsgrootte bij immigrantenfamilies rap aan het teruglopen is.
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 09:55:10 #57
156057 the_fucker
pi_40929519
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 09:51 schreef sigme het volgende:

[..]

Het goede nieuws is dat de gezinsgrootte bij immigrantenfamilies rap aan het teruglopen is.
Ook onder moslims ?
Graag even wat bewijzen.
pi_40929566
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 09:50 schreef the_fucker het volgende:

[..]

Voortaan gewoon je teksten niet meer veranderen. Voorkom je een hoop gezeik mee...
Luister domoor; je hebt zelf de tekst geciteerd. In de oorspronkelijke vorm, het is namelijk niet gewijzigd.

Niet denken dat er iets staat maar lezen wat er staat en geen loze beschuldigingen uiten - die dan ook nog aantoonbaar onjuist zijn. Voorkom je een hoop gezeik mee.

En als je dan om de oren geslagen wordt: "oeps" zeggen, in plaats van strak volhouden terwijl je in je hemd staat .
pi_40929573
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 09:48 schreef sigme het volgende:
Dus iedereen in Zweden krijgt kinderen? Dan zijn ze wat dat betreft in ieder geval goed voorbereid op een hoop Moslim immigranten

Leuk bij een gezin van 7 kinderen. Dan heeft dus zowel de vader als de moeder in totaal 3,5 jaar gesubsidieerde zwangerschapsverlof genoten. Klinkt erg betaalbaar inderdaad
Big dick.
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 10:00:55 #60
156057 the_fucker
pi_40929628
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 09:57 schreef sigme het volgende:

[..]

Luister domoor; je hebt zelf de tekst geciteerd. In de oorspronkelijke vorm, het is namelijk niet gewijzigd.

Niet denken dat er iets staat maar lezen wat er staat en geen loze beschuldigingen uiten - die dan ook nog aantoonbaar onjuist zijn. Voorkom je een hoop gezeik mee.

En als je dan om de oren geslagen wordt: "oeps" zeggen, in plaats van strak volhouden terwijl je in je hemd staat .
Je hebt gelijkl. Jij hebt de tekst snel veranderd en ik heb de veranderingen meegeciteerd..Min fout
Ik zal je voortaan nóg scherper in de gaten houden
pi_40929673
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 09:55 schreef the_fucker het volgende:

[..]

Ook onder moslims ?
Graag even wat bewijzen.
Nah, er wordt geloof ik niet geregistreerd op geloof. Maar kan je hier wat mee?
quote:
Kindertal tweede generatie allochtonen daalt

Niet-westers allochtone vrouwen krijgen steeds minder kinderen. De tweede generatie allochtonen heeft een kindertal dat inmiddels maar weinig verschilt van dat van autochtone vrouwen.

Sterke daling kindertal Marokkaanse vrouwen

Vooral het kindertal van Marokkaanse en Turkse vrouwen is in de afgelopen decennia sterk gedaald. Het gerealiseerd kindertal van eerste generatie Marokkaanse vrouwen, geboren in de periode 1965–1969 bedraagt gemiddeld 2,7.
bron cbs
pi_40929767
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 10:03 schreef sigme het volgende:

[..]

Nah, er wordt geloof ik niet geregistreerd op geloof. Maar kan je hier wat mee?
[..]

bron cbs
Jammer dat je de rest niet quote.
quote:
Wel is het kindertal van eerste generatie niet-westerse allochtonen nog aanzienlijk hoger dan dat van autochtonen. Eerste generatie Marokkaanse en Turkse vrouwen in Nederland hebben zelfs een hoger kindertal dan vrouwen in Marokko en Turkije.
1 kind meer gemiddeld, das 33% meer groei onder Moslims dan onder autotonen. Lijkt mij best veel?
Big dick.
pi_40929820
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 09:57 schreef HassieBassie het volgende:

[..]

Dus iedereen in Zweden krijgt kinderen?
Nee, andersom: iedereen die gebruik maakt van die verlofregeling is belastingbetaler. Overigens krijgen nog altijd veruit de meeste mensen kinderen. Het verlof is natuurlijk ook niet verplicht - niet iedereen heeft zin 6 mnd thuis te zitten.
quote:
Dan zijn ze wat dat betreft in ieder geval goed voorbereid op een hoop Moslim immigranten
Eh.. die immigranten, hebben die zomaar toegang tot de sociale zekerheid? Of alleen als ze tenminste een baan hebben (anders valt er niks verlof te geven). En is het immigratie beleid gekoppeld aan het arbeidsrecht?
quote:
Leuk bij een gezin van 7 kinderen. Dan heeft dus zowel de vader als de moeder in totaal 3,5 jaar gesubsidieerde zwangerschapsverlof genoten. Klinkt erg betaalbaar inderdaad
Blijkbaar kunnen de Zweden het betalen. Misschien niet meer als zulke gezinnen standaard worden - maar nu wel. In Nederland zouden we het misschien ook kunnen betalen - als we zouden willen. Ik zou het niet willen, voor Nederland.
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 10:12:54 #64
156057 the_fucker
pi_40929867
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 10:03 schreef sigme het volgende:
Maar kan je hier wat mee?
[..]

bron cbs
Ja, best wel.

Gerealiseerd kindertal van autochtone en eerste generatie allochtone vrouwen naar geboortejaar van de moeder, 1 januari 2005
pi_40930038
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 10:12 schreef the_fucker het volgende:

[..]

Ja, best wel.

Gerealiseerd kindertal van autochtone en eerste generatie allochtone vrouwen naar geboortejaar van de moeder, 1 januari 2005.
[afbeelding]
Zoals uit die cijfers blijkt is bij eerste generatie niet-westerse allochtonen het geboortecijfer heel hoog (zelfs hoger dan in herkomstland), en wordt het bij de tweede generatie vergelijkbaar met het geboortecijfer van autochtonen.

Zoals al werd gememoreerd: huwelijksmigratie is op dit moment een belangrijk element. Daarmee blijf je namelijk eerste-generatie allochtonen binnenhalen.

Het zou trouwens interessant zijn als het CBS ook zo'n staatje zou ophoesten voor het kindertal van eerste en tweede generatie vaders. Misschien ligt het daar weer heel anders.

-edit(!)-
Nog wel interessante toevoeging uit Elsevier, over het hoge geboortecijfer bij die eerste generatie:
quote:
Het vruchtbaarheidscijfer van de groep niet-westerse allochtone vrouwen als geheel blijft veel hoger dan dat van autochtone vrouwen. Dat komt door het hoge geboortecijfer van de eerste generatie. Het kindertal van vrouwen van de eerste generatie is nog altijd aanzienlijk hoger dan dat van autochtone vrouwen. Het is scherp gedaald in vergelijking tot eerdere generaties, maar het is hoger dan het cijfer in de landen van herkomst.

[ Bericht 25% gewijzigd door sigme op 18-08-2006 10:23:03 (ghe) ]
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 10:26:56 #66
156057 the_fucker
pi_40930163
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 10:21 schreef sigme het volgende:

[..]

Zoals uit die cijfers blijkt is bij eerste generatie niet-westerse allochtonen het geboortecijfer heel hoog (zelfs hoger dan in herkomstland), en wordt het bij de tweede generatie vergelijkbaar met het geboortecijfer van autochtonen.

Zoals al werd gememoreerd: huwelijksmigratie is op dit moment een belangrijk element. Daarmee blijf je namelijk eerste-generatie allochtonen binnenhalen.

Het zou trouwens interessant zijn als het CBS ook zo'n staatje zou ophoesten voor het kindertal van eerste en tweede generatie vaders. Misschien ligt het daar weer heel anders.

-edit(!)-
Nog wel interessante toevoeging uit Elsevier, over het hoge geboortecijfer bij die eerste generatie:
[..]
Maar wat wil je hier mee duidelijk maken ?
pi_40930576
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 10:26 schreef the_fucker het volgende:

[..]

Maar wat wil je hier mee duidelijk maken ?
Dat het 'fokken' door moslims, waarover zorgen werden geuit, niet samenhangt met hun geloof maar met de 'versheid' van de introductie in Nederland.

En dat dat, bij tweede generatie (en verder, neem ik maar even aan; geen cijfers over) - waarover men een hoop klaagt- dus niet een van de bestaande problemen is.
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 10:47:49 #68
156057 the_fucker
pi_40930621
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 10:45 schreef sigme het volgende:

En dat dat, bij tweede generatie (en verder, neem ik maar even aan; geen cijfers over) - waarover men een hoop klaagt- dus niet een van de bestaande problemen is.
Dat weet je helemaal niet en dat kun je alleen maar afwachten. De cijfers tot nu toe liegen er niet om.
pi_40930849
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 10:47 schreef the_fucker het volgende:

[..]

Dat weet je helemaal niet en dat kun je alleen maar afwachten. De cijfers tot nu toe liegen er niet om.
Hoe bedoel je dat weet je helemaal niet?

Dat waren toch juist die CBS-cijfers - dat het geboortecijfer bij tweede generatie allochtonen vergelijkbaar is met dat van autochtonen?

[ Bericht 1% gewijzigd door sigme op 18-08-2006 10:59:00 (deel tekst in schuinschrift gezet) ]
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 10:59:59 #70
156057 the_fucker
pi_40930894
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 10:57 schreef sigme het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dat weet je helemaal niet?

Dat waren toch juist die CBS-cijfers - dat het geboortecijfer bij tweede generatie allochtonen vergelijkbaar is met dat van autochtonen?
Gemeten over een periode van...........
pi_40931016
Over een periode van? Tweede generatie.Je ziet toch een jaartal van de geboorte van de moeder.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 11:10:48 #72
156057 the_fucker
pi_40931174
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 11:04 schreef Mutant01 het volgende:
Over een periode van? Tweede generatie.Je ziet toch een jaartal van de geboorte van de moeder.
De meetperiode. Wie zegt mij dat die geitenhoeders niet alsnog gaan fokken
pi_40931184
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 10:59 schreef the_fucker het volgende:

[..]

Gemeten over een periode van...........
Over de meting:
quote:
Het gerealiseerd kindertal van een groep vrouwen geboren in een bepaalde periode (cohortvruchtbaarheid) is berekend aan de hand van gegevens uit de Gemeentelijke Basisadministratie persoonsgegevens (GBA). Hierbij is voor een (bestaand) cohort vrouwen geboren in een bepaalde periode nagegaan hoe de cumulatieve vruchtbaarheid zich gedurende hun vruchtbare leven heeft ontwikkeld. In dit artikel is gebruik gemaakt van gegevens uit de GBA per 1 januari 2005. De cohortvruchtbaarheid van vrouwen die op 1 januari 2005 in Nederland woonden, is berekend door het aantal kinderen dat uit deze vrouwen is geboren, te delen op het totaal aantal vrouwen dat in een bepaald jaar is geboren.
Het uiteindelijke kindertal van de jongere cohorten (1965–1969 en 1970–1974) zal, gezien de leeftijd van de vrouwen, wat hoger zijn dan het gerealiseerde kindertal op 1 januari 2005.
Hier staat een uitgebreid stuk over de Recente trends in de vruchtbaarheid van niet-westers allochtone vrouwen van het cbs. Met o.a. onderstaand plaatje:
pi_40931224
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 11:10 schreef the_fucker het volgende:

[..]

Klopt. Een deel van de dames is nu pas 31, die kunnen nog kinderen bij krijgen. Maar gewoonlijk gaat dat niet meer om grote aantallen.
pi_40931292
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 11:10 schreef the_fucker het volgende:

[..]

De cijfers laten een dalende trent zien en geen stijgende.
Allah Al Watan Al Malik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')