abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40886277
Ik ben opgegroeid met dieren/ honden,een paar jaar geleden is mijn hondje Basje (bastaardje) na 18 jaar overleden.Na een jaar of 3 zonder hond heb ik toch besloten dat ik weer een hondje wil,kan er alleen niet aan uitkomen wat voor soort ras ik wil omdat er wel een paar voorwaarden zijn mischien dat jullie me kunnen helpen/info geven.

Ik woon in een flat en heb al 2 katten en 3cavia's.Ik wil een makkelijk opvoedbaar hondje met een (redelijk)zacht karakter.Verder moet ie er tegen kunnen dat ik halve dgn werk en uitlaten/lopen is geen probleem maar ook geen uren per dag,gewoon middelmatig.

Natuurlijk heb ik op internet al rondgezocht maar kwam al snel bij een Maltezer uit en die vind ik eigenlijk niet zo mooi,nou gaat het me er niet echt om dat ie mooi moet zijn maar een maltezer is toch niet echt mijn hond kwa uiterlijk.

Verder kijk ik natuurlijk ook in asiels een hondje die uit Spanje ofzo gered is lijkt me ook wel wat dus als iemand daar adressen van heeft,graag!

Verder zijn alle tips welkom over de aanschaf van een hond
01-08-2008
  woensdag 16 augustus 2006 @ 23:15:52 #2
62733 Stamp_Kip
The Chick of the night!!
pi_40898836
www.stichtingaai.nl hier kun je hele leuke honden vandaan halen! Verder klinken je omstandigheden ideaal, mits je een week of 3 a 4 vrij kunt nemen in het begin om een band op te bouwen en het alleen blijven aan te leren
pi_40901073
Ik kijk bijna elke week hier even (al mag ik geen hond ) : http://hondeninnood.spanj(...)a.php?paginaid=64386
  zondag 20 augustus 2006 @ 22:03:27 #5
51330 Sylv3r
Irri^H^H^H^H Lief
pi_41012218
Een hond in huis halen die gered is uit Spanje lijkt opzich een goed streven. Bedenk echter wel dat er achter deze honden een heel verleden zit. Vaak zijn ze niet gewend aan het leven in Nederland en dat zorgt ervoor dat er veel tijd en aandacht in de (her)opvoeding van de hond gaat zitten.

Wellicht dat een Markiesje een ras voor je is. Dit is over het algemeen een ras dat zich vrij makkelijk aanpast aan zijn omgeving en goed met honden en andere huisdieren om kan gaan. Wel heb je bij dit ras het 'probleem' dat je verplicht bent om mee te werken aan de wederopbouw van het ras (wanneer de hond aan de raskenmerken voldoet).

Verder is de Yorkshire Terrier een ras dat erg goed kan bewegen, maar zich over het algemeen ook vrij makkelijk kan aanpassen aan iets minder beweging. Over het algemeen kunnen zij ook goed met andere huisdieren omgaan.

Een ras die bekend staat om het feit dat ze verschrikkelijk aardig zijn is de King Charles Spaniel. Ze gaan graag met de baas mee, maar past zich qua beweging ook aan. Een probleem die ik nog wel eens tegen kom bij dit ras is dat ze soms niet goed alleen kunnen zijn, denk er dus om dat je dit goed aanleert als je voor dit ras kiest. De cavalier is een makkelijke hond in de omgang en kan goed met andere huisdieren overweg.

Bedenk wel dat als je kiest voor een ras, je niet per definitie krijgt wat in de rasbeschrijving staat. Immers, de Golden Retriever wordt ook altijd genoemd als een kindvriendelijke hond, maar er zijn genoeg Goldens die de uitzondering op de regel vormen.
Tiger Woods; bad place for a picknick
pi_41023159
Ik heb gisteren m'n hondje gehaald,het is een bastaardje 5mnd en hij heet Gijs.Ik ben nu al stapelgek op em,een echt schatje,sulleke en zoooooooo lief.Vanacht is prima gegaan,heel klein beetje gepiep maar toen gaan slapen.Zal straks even wat foto's maken en hier neerzetten!
01-08-2008
pi_41023220
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 10:45 schreef Pure-Poison het volgende:
Ik heb gisteren m'n hondje gehaald,het is een bastaardje 5mnd en hij heet Gijs.Ik ben nu al stapelgek op em,een echt schatje,sulleke en zoooooooo lief.Vanacht is prima gegaan,heel klein beetje gepiep maar toen gaan slapen.Zal straks even wat foto's maken en hier neerzetten!
Gefeliciteerd !
  maandag 21 augustus 2006 @ 10:54:59 #8
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_41023371
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 10:45 schreef Pure-Poison het volgende:
jaaaa, foto's En gefeliciteerd met Gijsje natuurlijk
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
pi_41045164

01-08-2008
pi_41045229
Hahaha Cuteee!
pi_41045855
Wat een ontzettend lief hondje Pure_Poison!
pi_41069993
Leuk hondje PP .
pi_41070062
Wat een schatje! Dat ene zwarte oortje! Voelt Gijs zich al helemaal thuis?
If gymnastics were easy, it would be called football!
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 20:53:49 #14
66519 Hilje23
JUST NOT A SHIT GIVER I GUESS
pi_41073153
Ik zeg dat er Parson inzit! Leuk hondje!!
- "If you don't live for something - you'll die for nothing" -
- "There is no greater mistake then he who did nothing because he could only do a little" -
- Me...Just like you ... Only better -
pi_41074495
Dat zou heel goed kunnen idd nu ik ff wat foto's heb opgezocht,iig ook maltezer!
Het gaat prima met meneer hij is nog wel een beetje verlegen,sinds vandaag hebben we een bench,vanacht slaapt ie nog gewoon in de keuken maar leg em met lekkers in de bench met deurtje open.Moet ie maar kijken wat ie doed,hij moet zich er 1st maar prettig in gaan voelen.Alleen nu moet meneer nog zindelijk worden.Ik ga iedere 1.5 -2 uur met em naar buiten,s'nachts doed ie niks in huis en overdag alleen als ik em niet zie (als ik naar de wc ben of douce ofzo) al vind ik zowiezo dat ie weinig plast/poept.Maargoed als ie buiten niks doed kan ik em dus niet belonen en als ie binnen alleen plast als ik em niet zie kan ik er ook niet vlug mee naar buiten!
Weet iemand hoe vaak een pup van 5mnd gemiddeld per dag plast poept want dat doed ie echt heel weinig lijkt me,hij is er sinds zondagmiddag en plast gemiddeld 1-2 keer per dag en heeft nog maar 1x gepoept
01-08-2008
pi_41078153
Leuk hondje
pi_41152921
waar heb je hem vandaan? Het asiel?
pi_41152940
Je wilt een echt klein hondje dus? Anders had ik gezegvt een Nederlandse Schapendoes.
Superkarakter, speels, alleen ben je wel wat drukker met de vachtverzorging.
Er is ook ergens een online test waar na een aantal vragen een ras uit komt rollen dat geschikt zou kunnen zijn.
Vragen als hoe lang wandelen per dag, vachtverzorging een probleem ja/nee, grote of kleine hond enz.
Ik weet alleen het adres niet meer.

Edit ik heb er een gevonden: www.hondenras.com
Dit is niet de test die ik bedoelde overigens maar misschien helpt het.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_41153555
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 04:44 schreef MinderMutsig het volgende:
Je wilt een echt klein hondje dus? Anders had ik gezegvt een Nederlandse Schapendoes.
Superkarakter, speels, alleen ben je wel wat drukker met de vachtverzorging.
Er is ook ergens een online test waar na een aantal vragen een ras uit komt rollen dat geschikt zou kunnen zijn.
Vragen als hoe lang wandelen per dag, vachtverzorging een probleem ja/nee, grote of kleine hond enz.
Ik weet alleen het adres niet meer.

Edit ik heb er een gevonden: www.hondenras.com
Dit is niet de test die ik bedoelde overigens maar misschien helpt het.
Pssst, ze heeft al een hondje . Maar handig voor andere users .
pi_41156732
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 07:52 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

Pssst, ze heeft al een hondje . Maar handig voor andere users .
Nah, het was kwart voor 5 en ik moest nog naar bed. Ik heb me wel afgevraagt waarom iemand anders een foto plaats van zijn hond in een topic van iemand anders die op zoek is...

Gefeli dan maar met de aanwinst, leuk beestje!
There is no love sincerer than the love of food.
pi_41175231
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 21:31 schreef Pure-Poison het volgende:

Weet iemand hoe vaak een pup van 5mnd gemiddeld per dag plast poept want dat doed ie echt heel weinig lijkt me,hij is er sinds zondagmiddag en plast gemiddeld 1-2 keer per dag en heeft nog maar 1x gepoept
Dat is inderdaad erg weinig. Plassen op die leeftijd mogen ze zeker zo rond de 6 x per dag doen. En poepen zo'n 3 keer per dag.
Ik neem aan dat hij gewoon drinkwater tot zijn beschikking heeft de hele dag? En goed eet ook?
Ben je al bij de dierenarts geweest voor een check-up/controle?
pi_41184459
Dat plassen en poepen gaat ondertussen erg goed,moest denk ik gewoon paar dgn wennen aan zijn nieuwe omgeving
Hij heeft al zijn inentingen enzo en is gecontroleerd door de dierenarts,maar maandagavond neem ik em ff mee naar mijn eigen dierenarts.
01-08-2008
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')