Niet volgens de wet. de Nederlandse wetgeving verbied deze situatie niet en dat is juist wat mensen door moeten krijgen. De Islamieten gebruiken de democratische regelgeving om hun eigen cultuur te bevoordelen.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 11:41 schreef _Qmars_ het volgende:
[..]
Dan is er een situatie ontstaan waarbij deze personen worden voorgetrokken op andere mede-burgers. Dit is dus discriminatie en dus mag dit niet worden toegestaan....
Want ik weet zeker dat ik begrepen heb dat dit alleen bedoeld is voor onze moslim-medeburgers..
Misschien hier vandaan?quote:Op woensdag 16 augustus 2006 11:36 schreef _Qmars_ het volgende:
[..]
Dan blijft natuurlijk de vraag... waar moet dat geld dan vandaan komen ? Welke organisaties zitten hierachter?
Eigenlijk vernauwen ze de definitie van rente, door te stellen dat het verschil geen rente betreft, maar uiteindelijk gewoon winst. Zo kan ik er ook nog wel een paar. Maar ze kunnen veel klanten krijgen.. dan is het toch ook zo dat ze kapitaal moeten verkrijgen? Die huizen gaan ze niet opkopen met geleend geld, dus zullen ze financiele steun nodig hebben om deze constructie te kunnen volhouden. De winsten die ze in het begin maken zullen niet genoeg zijn om constant huizen te kunnen blijven opkopen..quote:Op woensdag 16 augustus 2006 11:43 schreef Tissik het volgende:
[..]
Misschien hier vandaan?
"Als de wetswijziging wordt doorgevoerd, kan Bilaa-Riba, dat letterlijk 'zonder rente' betekent, in opdracht van een klant een huis kopen, het een paar dagen in eigen bezit houden, en vervolgens met winst verkopen aan de opdrachtgever. "
Uit rente dus! Want dat is wat het oplevert wanneer je een huis een paar dagen in eigen bezit houdt. Lekker Halal allemaal.
Oh nee? Hoe doet de grootste britse bank het dan?quote:Op woensdag 16 augustus 2006 11:48 schreef _Qmars_ het volgende:
[..]
Eigenlijk vernauwen ze de definitie van rente, door te stellen dat het verschil geen rente betreft, maar uiteindelijk gewoon winst. Zo kan ik er ook nog wel een paar. Maar ze kunnen veel klanten krijgen.. dan is het toch ook zo dat ze kapitaal moeten verkrijgen? Die huizen gaan ze niet opkopen met geleend geld, dus zullen ze financiele steun nodig hebben om deze constructie te kunnen volhouden. De winsten die ze in het begin maken zullen niet genoeg zijn om constant huizen te kunnen blijven opkopen..
De grote britse bank hoeft zich geen zorgen te maken over rente, die mogen dat immers omdat ze religieus niets verplicht zijn.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 11:49 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Oh nee? Hoe doet de grootste britse bank het dan?
T zou toch hypocriet zijn als deze personen met geleend geld deze constructiequote:Op woensdag 16 augustus 2006 11:49 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Oh nee? Hoe doet de grootste britse bank het dan?
Ze verkopen het toch voor 220? waar zijn die 2 ton verdwenen dan?quote:Op woensdag 16 augustus 2006 11:55 schreef _Qmars_ het volgende:
[..]
T zou toch hypocriet zijn als deze personen met geleend geld deze constructie volhouden. Ze moeten dan uiteindelijk toch weer rente betalen![]()
Of ze hebben de grote Moefti in SA even gevraagd voor een renteloze lening
Voorbeeld: Startkapitaal 200.000 euro
Ze kopen een huis op dat 190.000 euro is. Dat verkopen ze dan voor 220.000 euro. Dat betekent dat ze 30.000 euro winst hebben. Plus nog met die overgebleven 10.000 komt men op 40.000 euro. Nu willen ze een weer een huis van 200.000 kopen. Waar haalt men de rest dan vandaan ?
Ze zullen toch ergens geld moeten afbetalen. In het begin zullen ze moeten lenen om huizen te kunnen opkopen. Later is winstgevend huizen opkopen en verkopen wel mogelijk zonder geleend startkapitaal. In het begin zeker niet, dat maak je mij niet wijs ..quote:Op woensdag 16 augustus 2006 11:57 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ze verkopen het toch voor 220? waar zijn die 2 ton verdwenen dan?
Man, een fatsoenlijke stichting heeft een dergelijke kapitaal zo voor elkaar.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 11:59 schreef _Qmars_ het volgende:
[..]
Ze zullen toch ergens geld moeten afbetalen. In het begin zullen ze moeten lenen om huizen te kunnen opkopen. Later is winstgevend huizen opkopen en verkopen wel mogelijk zonder geleend startkapitaal. In het begin zeker niet, dat maak je mij niet wijs ..
Hier uit maak ik op dat je moet werken voor je centen. Waarom mogen Moslims wel een uitkering ontvangen?quote:"Het is namelijk geen zonde om winst te maken, maar wel om die op te strijken door gewoon achterover te leunen en op de rente te wachten"
Een Moslim mag alleen een uitkering ontvangen als de echte reden daarvoor is dat die niet in staat is om te werken, zeker voor een Moslim man is de eerste plicht binnen een huwelijk werken, zorgen voor inkomsten.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 12:41 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Wat ik me dus afvraag ik het volgende:
Kan zo'n constructie niet simpeler: gewoon de prijs verhogen met de rente, en dat de nieuwe verkoopprijs noemen?
En wat ik me ook afvraag (en dit is niet sarcastisch bedoeld):
[..]
Hier uit maak ik op dat je moet werken voor je centen. Waarom mogen Moslims wel een uitkering ontvangen?
Nogmaals, serieuze vraag.
Heb er geen last van, vind het eerder lachwekkendquote:Op dinsdag 7 november 2006 17:48 schreef Big_Boss_Man het volgende:
What's next, halalwegenwacht?
Nee maar serieus, heb je er serieus last van?
Dat is het punt niet.quote:Op dinsdag 7 november 2006 17:48 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Nee maar serieus, heb je er serieus last van?
Ach, je geeft ook aan alles te doen om geld te verdienen. Zelfs constructies bedenken waarmee je zogenaamd niets verdiend. En als wij Hollanders iets hebben gedaan door de jaren heen is het geld verdienen. Ongeacht moreel of mededogen. Daar komen we overigens langzaam op terug.quote:Op dinsdag 7 november 2006 18:00 schreef Disorder het volgende:
[..]
Dat is het punt niet.
Wanneer je hier komt en je kiest voor zaken die op jouw eerdere levensstijl of de levensstijl van je voorouders gericht zijn, wat kom je hier dan eigenlijk doen? Geef je dan niet toe te profiteren van de westerse levensstijl, maar er tegelijkertijd zo min mogelijk mee te maken willen hebben?
Zoiets aan deze mensen aanbieden is precies wat ze willen en moet daarom niet worden toegestaan. Als dit plan door gaat zal er nooit integratie plaats kunnen vinden. Het is de domst mogelijke zet die je kunt maken als je vóór integratie bent.
Ik zeg: Gatverdammequote:Op dinsdag 7 november 2006 18:11 schreef iwan-dj het volgende:
En waarom zou je dat nou doen als bank? Ja om moslims te trekken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |