abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 16 augustus 2006 @ 08:53:04 #1
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_40857623
Originele film van maanlanding is kwijt

Door JACQUELIEN NIENHUIS

NEW YORK - De NASA is de originele film van de eerste landing op de maan kwijt. Heel de wereld zag op 20 juli 1969 hoe Neil Armstrong in zijn witte pak over het maanoppervlak hupste en de beroemde woorden ‘one small step for a man, a giant leap for mankind ’ sprak. Die beelden waren wat schimmig, omdat het een tv-opname van de echte band was. De originele film werd van Apollo 11 rechtstreeks naar NASA gezonden. Het is een van de grootste historische schatten van de VS. Behalve de unieke beelden gaat het ook om films met gegevens over de gezondheid van de astronauten en de staat van het ruimtevaartschip.

Neil Armstrong zet zijn voet op de maan.

Door de verdwijning laait de discussie op over de echtheid van de filmpjes. Critici beweren dat de landing nooit heeft plaatsgevonden en dat de beelden nep zijn.

Bron: Algemeen Dagblad

---

Zie je wel, we zijn nooit op de maan geweest, of we kwamen daar dingetjes tegen waarvan men niet mag weten dat we ze tegen kwamen

Of iemand bij NASA heeft gewoon lopen kloten, die archiefmedewerkers ook

Trouwens, Neil Armstrong zet zijn voet op de maan, is het heus, wie filmt er dan?
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
pi_40857697
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 08:53 schreef Hallulama het volgende:
Trouwens, Neil Armstrong zet zijn voet op de maan, is het heus, wie filmt er dan?
Ik vind het echt hilarisch dat sommige mensen serieus denken dat de Amerikanen bij het faken van iets groots als een maanlanding zoiets simpels over het hoofd zouden kunnen zien.
Ik ga naar huis.
pi_40857730
noobs
pi_40857742
dus wie weet, als de russen snel zijn, dan kunnen ze nog de 1e op de maan zijn?
ALLES is relatief, behalve het begin en het eind.
  woensdag 16 augustus 2006 @ 09:34:56 #5
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_40858296
Laat ik hem maar vast maken:

"Houston we have a problem"
* I intend to live forever, so far so good! *
  FOK!fotograaf woensdag 16 augustus 2006 @ 09:42:02 #6
25504 Ronhui
Ja...Dus...?
pi_40858472
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 08:53 schreef Hallulama het volgende:
Eeeeh, ik denk via een camera op de LEM. Ga ik nu door voor de koelkast?
pi_40858762
Of die andere astronaut wiens naam niemand meer weet en die daardoor knettergek is geworden... Buzz Aldrin. En Who cares about die band, er zijn toch wel kopieen?
Jesus saves but death prevails.
pi_40858770
---> TRU
  woensdag 16 augustus 2006 @ 09:59:04 #9
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_40859050
ik geloof wel in de maanlanding, alleen niet in de film.

de film is waarschijnlijk op aarde van te voren al opgenomen, dit om te voorkomen dat er geen of slecht beeldmateriaal mee terug zou komen.

het was natuurlijk een prestige project om de russen af te troefen

ik zou zeggen: bel stanley kubrick(of zijn nazaten, dacht dat hij al dood is)
"Those willing to sacrifice freedom for safety deserve and shall receive neither."
Benjamin Franklin
pi_40859082
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 10:08 schreef huupia34 het volgende:
He, die kende ik nog niet. Wat is de oorzaak van je ongeloof?
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_40859242
quote:

de film is waarschijnlijk op aarde van te voren al opgenomen, dit om te voorkomen dat er geen of slecht beeldmateriaal mee terug zou komen.

het was natuurlijk een prestige project om de russen af te troefen

En nu komt er zeker weer een waslijst met dingen die natuurkundig niet kloppen, zoals wapperende vlaggen, stof wat niet opwaait bij het opstijgen, sterren die niet te zien zijn aan het firmament etc etc
  woensdag 16 augustus 2006 @ 10:21:03 #13
37248 BertV
Klei indiaan
pi_40859327

Lijkt het nederlandse leger wel. Alleen gaat het nu niet om mensenlevens maar een historische gebeurtenis.
Handgemaakt | Doggerland-overlever
pi_40862858
Welke maanlanding
Lurf is the message and the message is Lurf
pi_40862898
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 12:17 schreef lurf_doctor het volgende:
Welke maanlanding
Van de zionisten in een pact met de vrijmetselaars.
PJ Harvey - This mess we're in (feat. Thom Yorke)
pi_40863152
quote:
Het is werkelijk hilarisch dat er mensen zijn die dat Kubrick-verhaal nog steeds geloven. De bewering dat Stanley Kubrick heeft meegewerkt aan de maanlanding-opnames komt uit de geniale fake-documentaire 'Dark side of the moon' (Opération lune) van William Karel. Één van de beste mockumentaries ooit, getuige ook het feit dat die Kubrick-onzin een eigen leven is gaan leiden. Ga dat zien, als je ooit de kans krijgt.
pi_40863164
Mensen die echt geloven dat de maanlanding of de beelden daarvan nep zijn

[ Bericht 53% gewijzigd door MrBadGuy op 16-08-2006 12:34:26 ]
pi_40863346
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 12:25 schreef Croupouque het volgende:

[..]

Het is werkelijk hilarisch dat er mensen zijn die dat Kubrick-verhaal nog steeds geloven. De bewering dat Stanley Kubrick heeft meegewerkt aan de maanlanding-opnames komt uit de geniale fake-documentaire 'Dark side of the moon' (Opération lune) van William Karel. Één van de beste mockumentaries ooit, getuige ook het feit dat die Kubrick-onzin een eigen leven is gaan leiden. Ga dat zien, als je ooit de kans krijgt.
ik heb de film gezien, dus niet zoon best voorbeeld van me.

maar ik geloof wel dat die film in de studio is geschoten door wie dan ook.

het fototoestel wat je op die film ziet of camera zou geloof ik niet goed werken op de maan ivm de temperatuur.
"Those willing to sacrifice freedom for safety deserve and shall receive neither."
Benjamin Franklin
  woensdag 16 augustus 2006 @ 13:38:49 #19
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_40865587
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 12:31 schreef huupia34 het volgende:

[..]

ik heb de film gezien, dus niet zoon best voorbeeld van me.

maar ik geloof wel dat die film in de studio is geschoten door wie dan ook.

het fototoestel wat je op die film ziet of camera zou geloof ik niet goed werken op de maan ivm de temperatuur.
Daarom zijn de beelden ook zo schimmig, omdat die camera idd niet goed werkt bij maantemperatuur .
2000 light years from home
  woensdag 16 augustus 2006 @ 14:14:52 #20
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_40866848
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 12:31 schreef huupia34 het volgende:
Dat zijn ook inderdaad precies van die basic dingetjes die de NASA, de organisatie die bestaat uit de knapste koppen die de States - En Duitsland - over het hoofd zou zien bij het faken van een maanlanding.
Ik ga naar huis.
pi_40868155
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 14:14 schreef nietzman het volgende:

[..]

Dat zijn ook inderdaad precies van die basic dingetjes die de NASA, de organisatie die bestaat uit de knapste koppen die de States - En Duitsland - over het hoofd zou zien bij het faken van een maanlanding.
idd

Ze kunnen wel pakken maken, een shuttle en overige apparatuur die tegen die temperatuur kan, maar een camera is wel een biggy in vergelijk
  woensdag 16 augustus 2006 @ 15:20:12 #22
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_40869339
Naast dat heeft elke zichzelf respecterende journalist z'n moeder, schoonmoeder, favoriete teddybeer, eerstgeborene, een reep chocola en een blikje aldi-cola over voor het 'De maanlanding was fake!" verhaal. Alleen al het feit dat het hele "Boehoe, het was een hoax!" conspiracy-geneuzel, conspiracy-geneuzel is zou voor elke weldenkende mens reden genoeg zijn om alle theorieën als onzin te bestempelen.
Ik ga naar huis.
pi_40871680
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 14:14 schreef nietzman het volgende:

[..]

1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 16 augustus 2006 @ 16:40:09 #24
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_40872021
Oh, ik zie nou net dat "te bieden hebben" nog ergens in die zin gepropt moet worden. .
Ik ga naar huis.
  woensdag 16 augustus 2006 @ 17:39:43 #25
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_40873967
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 08:59 schreef nietzman het volgende:

Ik vind het echt hilarisch dat sommige mensen serieus denken dat de Amerikanen bij het faken van iets groots als een maanlanding zoiets simpels over het hoofd zouden kunnen zien.
Meen je dat nou? Zijn er mensen die dat aandragen als punt, betreffende dat we toen niet op de maan zijn geweest?

Zelf doelde ik op een vergissing van het Algemeen Dagblad wat betreft het onderschrift van de door hun gebruikte foto.
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')