Gad-ver-damme!!
Vandaag moest ik met de trein even heen en terug om de laatste dingen van mijn verhuizing te regelen (sleutels inleveren etc.) Ik had me daarbij al vanaf het begin verheugd op zo'n overheerlijke Italiaanse bol gezond, die op het station in Zwolle verkrijgbaar zijn.
Het kwijl stond al in mijn muil toen ik de broodjeszaak betrad
![]()
Hoewel mij toch enkele dingen waren opgevallen (de prijzen waren anders en ik zag andersoortige broodjes in de vitrine liggen) bleef ik rustig. Die Italiaanse bollen zijn namelijk behoorlijk populair en daarmede geregeld op. Dan werden er weer spoedig nieuwe gemaakt en neergelegd, of je moest even wachten.
Echter, toen het grote moment daar was, en ik naar mijn favoriete broodje informeerde, bleken deze niet meer voorradig te zijn en zelfs helemaal niet meer verkocht te worden!
![]()
Teleurgesteld kocht ik een broodje oude kaas, voor het niet onaanzienlijke bedrag van drie hele euro's. (die Italiaanse bollen waren zeker twee keer zo groot als dit kaasbroodje maar kostten slechts 2,80!)
Mijn eenmaal in de trein te hebben geïnstalleerd, begon ik gretig van het broodje te eten. Al bij de eerste hap was mij al meer dan duidelijk dat de smaak het bij lange na niet haalde bij mn trouwe Italiaanse bol vol met gezond lekkers.
![]()
Doch enkele happen later stuitte mijn smaakorgaan wel op iets heel smerigs! MOSTERD!!!
Als men mij ergens mee kan tergen is het wel dat gore goedje dat onder de naam mosterd op de markt wordt gebracht! Gadverdamme! De rest van het broodje heb ik weggeworpen, linea recta de prullenbak in.
Godzijdank had ik in mijn tas nog wat drinken waarmee ik deze uitermate ranzige smaak enigszins heb kunnen wegspoelen!
Wat is de reden waarom men iets verandert wat goed is, en daarbij geen enkele vooruitgang boekt? Hoe masochistisch ben je als winkelketeneigenaar om zulke veranderingen door te voeren die gegarandeerd je klanten wegjagen? (hogere prijzen voor slechtere producten...)
Ik begrijp werkelijk geen barst van dit soort zaken, hopelijk gaat Du Pain snel failliet
Opera is when a guy gets stabbed in the back, and instead of bleeding, he sings!