Het staat hier uitgelegd: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1133525quote:Op vrijdag 1 september 2006 19:59 schreef Piles het volgende:
Ik heb de volgende tabel:
id datum link
1 31-08-2006 iets.jpg
1 23-08-2006 iets.jpg
1 01-08-2006 iets.jpg
2 02-08-2006 iets.jpg
2 01-08-2006 iets.jpg
Ik gebruik de volgende query om de laatste foto's bij elk id te laten zien (dus 1 foto per id):
[ code verwijderd ]
Maar nu krijg ik de oudste eerst![]()
Ikke niet snappe![]()
1 2 3 4 | FROM foto GROUP BY id ORDER BY maxdatum DESC |
Jep (als DATETIME, als dat nog uitmaakt).quote:Op vrijdag 1 september 2006 21:18 schreef CraZaay het volgende:
Sidenote: je hebt je datum er als DATE in staan neem ik aan, en dus jaar-maand-dag, ipv jouw dag-maand-jaar?
Hier gaat het fout:quote:Op zaterdag 2 september 2006 00:29 schreef the_disheaver het volgende:
code misschien handig?![]()
weet ik anders veel, misschien explode je wel op spaties ofzo..
1 2 3 4 5 | *gegevens uit de db halen en verwerken* <td class="table_cell"><?php print "<a href = ".$Rij['download'].">Download</a>";?></td> |
1 |
1 |
In PHP is een punt de operator voor concatenatie (optelling) van twee strings. Voorbeeldje:quote:Op zaterdag 2 september 2006 01:54 schreef warezguy05 het volgende:
bij deze een echte n00b vraag;
ben nu een videocursusje aan t volgen van php (via lynda.com) maar ik zie dus af en toe variablen voorkomen met een punt erachter
voorbeeld:
$color maar zo heel af en toe weer: $color.
wat heeft die punt voor functie?
1 2 3 4 5 6 | $string2 = 'def'; $output = $string1 . ' ' . $string2; echo $output; // abc def |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 | //voer de MySQL query uit $result = mysql_query('SELECT * FROM leden'); echo "<table border='1'>"; while($row = mysql_fetch_array($result)) { echo "<tr>\n"; echo "<td>$row[id]</td> <td>$row[naam]</td> <td><a href='$server?id=$row[id]'>verwijder</a></td>\n"; echo "</tr>\n"; } echo "</table>"; //dit stond eerst in een ander document if(isset($_GET['id']) ) { mysql_query('DELETE FROM leden WHERE id='.$_GET['id']); } ?> |
uh een submit gebruiken (m.b.v. javascript je link dus een formulier laten submitten met een veld dat het id als waarde heeft) en dan checken of je een post waarde hebt?quote:Op zaterdag 2 september 2006 11:28 schreef super-muffin het volgende:
oke dat was makkelijk
en dat voor mijn edit? Hoe verhelp ik dat?
1 2 3 | mysql_query('DELETE FROM leden WHERE id='.$_GET['id']); } |
Tja, als je zo bang bent om het verkeerde te deleten, kan je beter geen delete optie inbouwenquote:Op zaterdag 2 september 2006 12:20 schreef Knut het volgende:
Ow, en het is beter gebruik om een status veld toe te voegen aan je database en dat status veld in je query's te gebruiken.
informatie daadwerkelijk deleten komt je nog al eens duur te staan![]()
jaa leukquote:Op zaterdag 2 september 2006 12:18 schreef Knut het volgende:
Oe leuk, en dan een leuke SQL query toevoegen aan $_GET['id'] zodat er tabellen gedropt worden
in eerste instantie deed ik dat ook altijd, en aan de ene kant heeft het ook zeker voordelen. maar aan de andere kant wordt je database er niet schoner en kleiner op. ik ben er vanaf gestapt, zonder spijt tot nog toe.quote:Op zaterdag 2 september 2006 12:20 schreef Knut het volgende:
Ow, en het is beter gebruik om een status veld toe te voegen aan je database en dat status veld in je query's te gebruiken.
informatie daadwerkelijk deleten komt je nog al eens duur te staan![]()
Want?quote:Op zaterdag 2 september 2006 12:29 schreef Desdinova het volgende:
[..]
jaa leuk![]()
probeer het maar eens en bederf je eigen voorpret
niet mijn stukje codequote:Op zaterdag 2 september 2006 12:31 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Want?
je stukje code staat wijd open voor sqlinjection hoor
Sinds wanneer? en daarnaast hoeft het geen dubbele query te zijn, als je je in id een and ofzo plakt krijg je al meer informatie terug dan voor jou bedoelt is. Zie een discussie die ik had met jera in 1 van de oudere topics waarin ik ook iets teveel vertrouwde op magic quotes en dergelijke. Staat ook een werkend voorbeeld in.quote:Op zaterdag 2 september 2006 12:38 schreef Desdinova het volgende:
[..]
niet mijn stukje codemaar dubbele sql queries worden niet meer uitgevoerd door mysql_query() toch?
ok topquote:Op zaterdag 2 september 2006 12:42 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Sinds wanneer? en daarnaast hoeft het geen dubbele query te zijn, als je je in id een and ofzo plakt krijg je al meer informatie terug dan voor jou bedoelt is. Zie een discussie die ik had met jera in 1 van de oudere topics waarin ik ook iets teveel vertrouwde op magic quotes en dergelijke. Staat ook een werkend voorbeeld in.
ok duidelijkquote:Op zaterdag 2 september 2006 02:35 schreef JeRa het volgende:
[..]
In PHP is een punt de operator voor concatenatie (optelling) van twee strings. Voorbeeldje:
[ code verwijderd ]
Maar hoogstwaarschijnlijk is het gewoon een toevallige regeleinde die niet consequent wordt toegepast in die video tut?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |