neej! Zo krijg je het aantal dagen per post!quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 16:00 schreef Desdinova het volgende:
[..]
en posts / ((mktime van nu min de mktime van registratiedatum) / 60*60*24)? Ik weet de precieze code niet zo snel uit mijn hoofd maar t gaat even om het schetsen van het ideeom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.of komt dit op hetzelfde uit?Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 | 'a','A','1','b','B','2','c','C','d', 'D','e','E','f','F','g','G','h','H', 'i','I','j','J','0','k','K','#','l','L', '%','m','M','@','n','N','!','o','O','$', 'p','P','€','q','Q','^','r','R','s','S','t', 'T','u','U','v','V','w','W','x','X','y','Y','z','Z'); $i=0; while($i<=6) { $phrase_login = array_rand($arr); $phrase_login1 = $arr[$phrase_login]; $i++; } |
1 2 3 | en $phrase_login1 += $arr[$phrase_login] |
1 |
quote:Op woensdag 30 augustus 2006 15:33 schreef freiss het volgende:
Wat wil je nou eigenlijk wat er gebeurt met die code? Als ik zo je edit zie, moet je waarschijnlijk
[ code verwijderd ]
gebruikenom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Omdat . de stringconcatenatie doet en + het optellen van getallen.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 15:41 schreef mschol het volgende:
[..]
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.wat ik wil is gewoon dat ik in $phrase_login1 6 random items uit de array $arr krijg (deze string wil ik namelijk ergens anders voor gebruiken)Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
en die .= werkt iddom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
ik kan alleen geen duidelijke uitleg vinden hoe die operators precies werken (op php.net laten ze dat eff weg..)
waarom werkt .= wel en += niet?
http://nl3.php.net/manual/en/language.operators.string.phpquote:Op woensdag 30 augustus 2006 15:41 schreef mschol het volgende:
ik kan alleen geen duidelijke uitleg vinden hoe die operators precies werken (op php.net laten ze dat eff weg..)
quote:Op woensdag 30 augustus 2006 21:45 schreef Swetsenegger het volgende:
Hoi,
Hoe kan ik ook alweer eenvoudig uitvinden of een getal negatief is?
1 2 3 | ... } |
quote:Op woensdag 30 augustus 2006 21:45 schreef Swetsenegger het volgende:
Hoi,
Hoe kan ik ook alweer eenvoudig uitvinden of een getal negatief is?
1 |
quote:
1 2 3 | die(); ?> |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 | function cleanup($string) { $string = trim($string); $string = htmlentities($string, ENT_QUOTES, 'utf-8'); $string = utf8_encode($string); if (get_magic_quotes_gpc()) $string = stripslashes($string); $string = mysql_real_escape_string($string); return $string; } function cleanup_return($string) { if (!get_magic_quotes_gpc()) $string = stripslashes($string); $string = utf8_decode($string); return $string; } ?> |
1 2 3 4 5 | $string = cleanup($_GET['string']); // en dan in de database // haal iets uit de database en zet in $list echo cleanup_return($list['string']); ?> |
Helaas, werkt ook niet. Het is mss een beter idee om het pas door een functie te gooien als het echt naar de database gaat, en dat ik anders gewoon $_POST echo. Of is dat te onveilig?quote:Op donderdag 31 augustus 2006 23:37 schreef Tuvai.net het volgende:
Nog een extra stripslashes() voor de gevallen waarin je niet naar de DB schrijft?
Ja, je hebt dan kans op XSS (cross site scripting) bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 1 september 2006 11:09 schreef Piles het volgende:
Helaas, werkt ook niet. Het is mss een beter idee om het pas door een functie te gooien als het echt naar de database gaat, en dat ik anders gewoon $_POST echo. Of is dat te onveilig?
Dat heb ik nu toch ook?quote:Op vrijdag 1 september 2006 11:13 schreef CraZaay het volgende:
Enkel mysql_real_escape_string() gebruiken? En gewoon zorgen dat je encodings goed zijn, zowel van je scripts als van je database. Dan gaat het er gewoon als UTF-8 in en uit.
1 |
1 2 | test |
Daar was ik al bang voorquote:Op vrijdag 1 september 2006 11:14 schreef CraZaay het volgende:
[..]
Ja, je hebt dan kans op XSS (cross site scripting) bijvoorbeeld.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 | function cleanup($string) { $string = htmlentities($string, ENT_QUOTES, 'utf-8'); $string = utf8_encode($string); if (!get_magic_quotes_gpc()) $string = mysql_real_escape_string($string); return $string; } function cleanup_return($string) { $string = stripslashes($string); $string = utf8_decode($string); return $string; } function cleanup_bewerk($string) { $string = cleanup_return($string); return $string; } ?> |
Heb je die string met \r\n toevallig binnen enkele quotes staan ipv dubbele? PHP moet de inhoud van die string namelijk wel parsen (en daarom moet het dus tussen dubbele quotes).quote:Op vrijdag 1 september 2006 11:18 schreef Piles het volgende:
Als output krijg ik nu bijvoorbeeld:
[ code verwijderd ]
Inmiddels is het opgelost, zie mijn vorige berichtquote:Op vrijdag 1 september 2006 12:52 schreef CraZaay het volgende:
[..]
Heb je die string met \r\n toevallig binnen enkele quotes staan ipv dubbele? PHP moet de inhoud van die string namelijk wel parsen (en daarom moet het dus tussen dubbele quotes).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop