1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 | while ($row = $x?$x:mysql_fetch_array($result)) { $x=false; echo "<h2>".$row[2] ."</h2>\n"; //categorie echo "\t<ul>\n"; echo "\t\t<li><a href=\"$row[0]\">$row[1]</a></li>\n"; //hyperlink while ($refs = mysql_fetch_array($result)) { if ( $row[2]!=$refs[2]) { $x=$refs; break; } echo "\t\t<li><a href=\"$refs[0]\">$refs[1]</a></li>\n"; //hyperlink } echo "\t</ul>\n\n"; } ?> |
1 2 | category_name |
1 2 3 | url category_id |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 | $category = mysql_query("SELECT * FROM tabel_1;"); while ($row = mysql_fetch_assoc($category)) { $category_id = $row["category_id"]; $category_name = $row["category_name"]; echo("<h2>{$category_name}</h2>"); echo("<ul>"); $bookmark = mysql_query("SELECT * FROM tabel_2 WHERE category_id = '{$category_id}';"); while($wor = mysql_fetch_assoc($bookmark)) { $url = $wor["url"]; $name = $wor["name"]; echo("<li> <a href=\"{$url}\"> {$name} </a> </li>"); } echo("</ul>"); } ?> |
maar je (ik) snapt er ook niets vanquote:Op zondag 27 augustus 2006 19:48 schreef ralfie het volgende:
of zoiets:
[ code verwijderd ]
hoef je niks aan te passen
Via een boolean zorgt hij er voor dat de categorie maar 1 keer op het scherm wordt gezet, terwijl toch alle bookmarks verschijnen.quote:Op zondag 27 augustus 2006 19:52 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
maar je (ik) snapt er ook niets van
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 | function intro ($inhoud, $einde, $max) { $lengte = strlen($inhoud); if ($lengte < $max) { return opmaak($inhoud); } else { preg_match('/(.{' . $max . '}.*?)\b/msi', $inhoud, $matches); return opmaak($matches[1] . $einde); } } ?> |
ehh, ja, er moet wel een spatie liggen na $max, anders werkt het niet neequote:Op maandag 28 augustus 2006 11:21 schreef Piles het volgende:
Toch nog niet helemaal goed
Er moet nu een spatie op $max liggen, anders krijg ik alleen maar $einde terug?
Geniaalquote:Op maandag 28 augustus 2006 11:25 schreef ralfie het volgende:
ehh, ja, er moet wel een spatie liggen na $max, anders werkt het niet nee
ehh, douw er dan gewoon een spatie achter, als in:
dat lijkt me eerlijk gezegd omslachtigquote:Op maandag 28 augustus 2006 12:13 schreef Roönaän het volgende:
$string = substr($string, 0, strlen($string)-3).'***';
-r-
substr($string, -3, '***') wordt hem sowieso niet. De derde parameter van substr is [length]quote:Op maandag 28 augustus 2006 12:17 schreef Desdinova het volgende:
[..]
dat lijkt me eerlijk gezegd omslachtig
dat zou kunnenquote:Op maandag 28 augustus 2006 12:20 schreef Roönaän het volgende:
[..]
substr($string, -3, '***') wordt hem sowieso niet. De derde parameter van substr is [length]
Alternatief is
$string = substr_replace($string, '***', -3);
-r-
mod_rewrite ?quote:Op maandag 28 augustus 2006 17:05 schreef ToBe het volgende:
beetje offtopic, maar ik weet zeker dat er hier mensen zijn die weten hoe ik dit moet tackelen:
Ik ben bezig met het opzetten van een LAMP server en alles gaat goed. Echter heb ik nog 1 irritant ding:
Als ik www.testsite.nl doe, word ik doorgelinkt naar www.testsite.nl/index.php.
Ik wil die index.php niet in de url hebben staan. Hoe heet die optie in apache ook alweer om te zorgen dat je alleen maar www.testsite.nl houdt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |