Pff, je doet net alsof er relletjes ontstaan op fok om niets..quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 02:20 schreef NiteSpeed het volgende:
Oh god, ik voel een tweede 16-mods-stappen-op-wegens-misplaatste-humor-in-F&F rel opkomen!
Cool !quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 02:20 schreef NiteSpeed het volgende:
Oh god, ik voel een tweede 16-mods-stappen-op-wegens-misplaatste-humor-in-F&F rel opkomen!
Stel je niet aan, muizen zijn kutbeesten en die moeten gewoon dood.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 02:20 schreef NiteSpeed het volgende:
wauw, wat een inventief en enorm goed bedacht topic. hier zul je de rest van je fok bestaan een beloning voor ontvangenquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 02:17 schreef Schorpioen het volgende:
Dat wil ik wel weten namelijk, heb er net 1tje van 2 hoog uit het raam geflikkerd. Het gaat hier om een gewone huismuis van gemiddelde grootte. deze had zich in mijn hifi box verschanst (daar zit een open ruimte in de onderkant), waarna ik die box uitgeschud heb boven een emmer met water en het hulpeloze en natte muisje daarna aan de staart heb opgepakt, en hem uit het raam geslingerd heb. En zoals ik al zei, ik woon op 2 hoog.
Hoe groot is de kans dat dit beest deze val overleeft en me opnieuw komt lastigvallen?
Je hebt niet toevallig iets te vreten in die box liggen? Tief anders gewoon die hele box het raam uit, zo blijf je bezig...quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 02:38 schreef Schorpioen het volgende:
Hahaa! Breaking news, er heeft zich zojuist een 2e onzalige muis in dezelfde box verschanst. Stomme kutbeesten zijn nog dommer dan ezels!
Ik heb de opening dichtgemaakt met een doosje van een cassettebandje (je weet wel, zo'n soort cd maar dan kleiner en ouderwetser) en nu zit ik te luisteren naar wanhopig en vooral zinloos geknaag en gekras.
Lache man!
Ja lekker hypocriet he. Toen ik een tijdje geleden hier op fok een topic opende over wat tegen de muizenplaag in mijn huis te doen kreeg ik 3 verschillende adviezen:quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 02:36 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
wauw, wat een inventief en enorm goed bedacht topic. hier zul je de rest van je fok bestaan een beloning voor ontvangen![]()
![]()
je kunt ze ook vangen in een lokdoos en ze netjes buiten zettenquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 02:43 schreef Schorpioen het volgende:
[..]
Ja lekker hypocriet he. Toen ik een tijdje geleden hier op fok een topic opende over wat tegen de muizenplaag in mijn huis te doen kreeg ik 3 verschillende adviezen:
1. gif strooien zodat ze langzaam met veel pijn zouden kreperen;
2. muizenvallen zetten zodat ze gruwelijk onthoofd zouden worden;
3. muizenlijm gebruiken zodat ze vast kwamen te zitten en schreeuwend en krijsend een nog veel langzame dood zouden sterven.
Niemand die daar ook maar in het geringste bezwaar tegen maakte.
En nu breng ik het in de praktijk, op een op zich minder dieronvriendelijke manier (ze vragen er toch ook zelf om, die kutbeesten, en ik geef ze een kans om te overleven), en dan krijg je verontwaardigde reacties.
Helaas heb ik die box nog nodig om naar muziek te luisteren enzo. Dus uit het raam gooien is zonde. Er liggen wel wat stukjes noot ofzo in die box, aan het gerammel te horen. Die muis zit er ook nog in. Maar hij wil er niet uit...quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 02:39 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Je hebt niet toevallig iets te vreten in die box liggen? Tief anders gewoon die hele box het raam uit, zo blijf je bezig...
Een speaker waar een gat in zit is zowieso al geen ruk meer waard...Daarbij ligt er ook nog eens wat te vreten inquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 02:45 schreef Schorpioen het volgende:
[..]
Helaas heb ik die box nog nodig om naar muziek te luisteren enzo. Dus uit het raam gooien is zonde. Er liggen wel wat stukjes noot ofzo in die box, aan het gerammel te horen. Die muis zit er ook nog in. Maar hij wil er niet uit...
Het is geen gat maar gewoon een opening in de voet van de speaker. By design dus. En dat eten heb ik er niet ingestopt, dat hebben die muizen zelf gedaan. Ik heb een keer een zak nootjes open op mijn tafel laten liggen en die beesten hebben nogal de neiging om te hamsteren, vandaar.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 02:47 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Een speaker waar een gat in zit is zowieso al geen ruk meer waard...Daarbij ligt er ook nog eens wat te vreten inHoe krijg je dat voor mekaar?
ik heb hier geen last van muizen, en het regent hier ookquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 02:47 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Een speaker waar een gat in zit is zowieso al geen ruk meer waard...Daarbij ligt er ook nog eens wat te vreten inHoe krijg je dat voor mekaar?
@ Sinnerz (maar dan als breezah geschreven): Het regent man, die beesten zijn dan nog sneller binnen dan schorpioen zelf![]()
Are U for real?quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 02:51 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
ik heb hier geen last van muizen, en het regent hier ook
misschien zegt het ook wel wat over de netheid en hygiene in huis.![]()
daarnaast denk ik dat F&F vooral bedoeld is om op een diervriendelijke wijze met dieren om te gaan en ze terug te plaatsen in hun natuurlijke leefomgeving.
Ja dat doe ik toch, ik flikker ze heel netjes naar buiten hoor!quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 02:51 schreef S1nn3rz het volgende:
daarnaast denk ik dat F&F vooral bedoeld is om op een diervriendelijke wijze met dieren om te gaan en ze terug te plaatsen in hun natuurlijke leefomgeving.
Of het is dezelfde en je hebt antwoord op je TT.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 02:38 schreef Schorpioen het volgende:
Hahaa! Breaking news, er heeft zich zojuist een 2e onzalige muis in dezelfde box verschanst.
nee, en zij ook niet om jou. dus even lief doen boxje meenemen naar buiten en zorgen dat ie terug gaat naar zijn bosjes.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 02:54 schreef Schorpioen het volgende:
[..]
Ja dat doe ik toch, ik flikker ze heel netjes naar buiten hoor!
Ik heb nooit om die beesten gevraagd hoor.
Jup...Een muis verkiest uiteraard altijd een bosje in de kou en regen boven een warme luidspreker die ook nog eens voedsel bevat.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 02:58 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
nee, en zij ook niet om jou. dus even lief doen boxje meenemen naar buiten en zorgen dat ie terug gaat naar zijn bosjes.![]()
Wat nou "zijn bosjes". Ik zei toch, het is een huismuis. Hoe kan ik *en* van dat beest afkomen *en* het terugzetten in de natuurlijke omgeving. Moet ik inbreken in een ander huis ofzo en hem daar droppen? Als ik hem in de bush bush drop, dan overleeft ie het toch ook niet.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 02:58 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
nee, en zij ook niet om jou. dus even lief doen boxje meenemen naar buiten en zorgen dat ie terug gaat naar zijn bosjes.![]()
prima.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 03:04 schreef Schorpioen het volgende:
[..]
Wat nou "zijn bosjes". Ik zei toch, het is een huismuis. Hoe kan ik *en* van dat beest afkomen *en* het terugzetten in de natuurlijke omgeving. Moet ik inbreken in een ander huis ofzo en hem daar droppen? Als ik hem in de bush bush drop, dan overleeft ie het toch ook niet.
Gewoon uit het raam met dat beest. Toedeledokie!
quote:Huismuizen zijn voornamelijk 's nachts actief. Ze maken een rond hol in de grond, dat met een ingang is verbonden met een nestkamer, die op twintig centimeter diepte ligt. Soms leggen ze ook voedselvoorraden aan, in heuveltjes van tot wel 50 centimeter hoog. In gebouwen leven ze onder de vloer of tussen opgeslagen artikelen.
of leven er in je huis ok roofvogels. Toedeledokie!quote:Muizen laten overal hun urine achter. Dit maakt hen extra kwetsbaar voor roofvogels want muizenurine geeft ultraviolet licht af dat roofvogels kunnen waarnemen. Roofvogels kunnen muizen en hun holen dus gemakkelijk traceren.
Jij bezit echt hele vreemde humor (lees: geen)quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 03:17 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
prima.
de huismuis:
[..]
[..]
of leven er in je huis ok roofvogels. Toedeledokie!![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |