abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 14 augustus 2006 @ 21:09:49 #1
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_40807718
Ik las laatst in een topic een thread over ketjap, dat ging geloof ik over Conimex en wat voor een quasi-oosterse troep dat wel niet was. (te lui om dat topic te zoeken)

Nu heb ik altijd best veel Conimex-spullen in huis gehad ook de ketjap. Manis, de zoete.

Nav dat topic dacht ik, toch eens iets anders, en schafte ik mijzelf een nieuwe ketjap aan, namelijk deze:

En nu weet ik zeker dat je met die zooi van Conimex beter je fietsketting kan smeren. Alles wordt in één keer lekkerder.

Zijn er nog meer goeie soorten ketjap? Mijn ouders hebben thuis altijd Kikkoman, dat is geloof ik Japans, en heeft weer een heel andere smaak.
En wat is eigenlijk het verschil tussen zoete en zoute ketjap, maw, wanneer gebruik je het een en wanneer het ander? Of is dat hele zoet-zout gedoe óók een verzinsel van Conimex, en heeft elke ketjap zijn eigen kenmerkende smaak?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  maandag 14 augustus 2006 @ 21:22:03 #2
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_40808130
Dat was dit topic
Inproba vs Conimex

Maar Party on over Ketjap
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  maandag 14 augustus 2006 @ 21:23:56 #3
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_40808195
Zelf vind ik de ABC ketjap erg lekker
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  maandag 14 augustus 2006 @ 21:44:08 #4
9902 Lestat
the vampire...
pi_40808799
Ketjap is de indonesische naam voor sojasaus. Kikkoman is een merknaam voor japanse sojasaus. Ketjap kan zoet of zout zijn en is wat dikker dan japanse (kikkoman bijvoorbeeld) sojasaus.
Je gebruikt ze als smaakmaker. Waar je in het westen zout zou gebruiken, gebruik je in het oosten vissaus of zoute sojasaus.
Memento Mori
pi_40809103
zoute ketjap (ketjap asin) doe ik vaak als laatste door de nasi/bami goreng. Voor de rest gebruik ik veel Zoete ketjap (ketjap manis), lekker bij kip gerechten ayam smoor ayam ketjap.
Ik gebruik die grote witte pakken met een rode letter A erop "geproduceerd door: Vanka-Kawat" staat er onderop
pi_40809129
zoute ketjap is lekker als saus bij japanse sushi
pi_40809276
Ik heb heel veel goeds gehoord over die ketjap die in van die witte "jerrycans" zit. Die schijnt echt perfect te zijn. Maar omdat zo'n enorme hoeveelheid bij mij nooit opgaat heb ik die nog nooit geprobeerd. Zelf heb ik ook altijd kikkoman. Conimex smaakt naar drop
Unox, the worst operating system.
pi_40809420
Waar heb je die ketjap trouwens gekocht Ringo?
Unox, the worst operating system.
  maandag 14 augustus 2006 @ 22:03:12 #9
71048 Tokay
makes your day!
pi_40809559
Conimex?!

Ik zweer bij de wat duurdere ABC Ketjap Manis, deze dus:

Volgens mij alleen te koop bij de Oosterse toko.
Echt een heerlijke smaakmaker.
"Are we going to be friends forever?", asked Piglet. "Even longer", Pooh answered.
- A.A. Milne, Winnie the Pooh
  maandag 14 augustus 2006 @ 22:19:43 #10
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_40810332
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 21:59 schreef Schorpioen het volgende:
Waar heb je die ketjap trouwens gekocht Ringo?
Een Surinaamse toko in Transvaal, bij het Paul Krugerplein (Den Haag dus). Was daar heel toevallig en ik heb het flesje eigenlijk vanwege het etiket gekocht.
Blijkt erg lekker te zijn, wel heel zoet maar ook kruidig.
  maandag 14 augustus 2006 @ 22:25:30 #11
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_40810614
ik heb hier ook de ketjap uit die witte jerrycans, heerlijk
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
pi_40824006
Ketjap A (voor de nasi en bami enzo) en Kikkoman (voor de sushi) zijn voor mij de beste...
pi_40824172
Ketchap bentengs van ABC zijn mijn favo. Shoyu (jap. sojasaus): Yamasa gevolgd door Kikkoman.
pi_40826589
kecap manis gebruik ik vooral in indonesische gerechten
vissaus in thaise gerechten
en sojasaus in japase gerechten
(heel grof gezegd)

maar ff ontopic: die wittte jerrycans moet je hebben (kan ff niet op de naam komen). Alle indo's die ik ken, hebben dat ook als kecap. kecap asin gebruik ik eigenlijk niet, pak ik gewoon soja saus. en alles haal ik bij de toko
"The question is not 'who is going to let me', the question is 'who is going to stop me'"
  † In Memoriam † dinsdag 15 augustus 2006 @ 15:10:36 #15
1576 BwennieBren
1 + 1 = 11
pi_40830803
Ik heb altijd zo'n grote witte ketjap fles Manis met rode dop van A Trademark, Kentel no. 1
Ik ben niet labiel. Ik ben emotioneel flexibel.
pi_40835111
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 15:10 schreef BwennieBren het volgende:
Ik heb altijd zo'n grote witte ketjap fles Manis met rode dop van A Trademark, Kentel no. 1
Hee Bwen, ik ook
But maybe I'm crazy?
Maybe you're crazy?
Maybe we're crazy?
Probably!
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 17:44:46 #17
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_40835506
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 22:03 schreef Tokay het volgende:
Conimex?!

Ik zweer bij de wat duurdere ABC Ketjap Manis, deze dus:

[afbeelding]

Volgens mij alleen te koop bij de Oosterse toko.
Echt een heerlijke smaakmaker.
Die is idd erg goed tijd geleden gekocht en ik wil geen andere
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_40841506
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 15:10 schreef BwennieBren het volgende:
Die heb ik een hele tijd geleden ook bij de toko gehaald. Echt niet lekker!
Nu weet ik dus wat ik wél moet hebben...
I don't like your jerk-off name. I don't like your jerk-off face. I don't like your jerk-off behavior, and I don't like you, jerk-off. Do I make myself clear?
pi_40879821
wat betalen jullie nou eigenlijk voor zo'n "jerrycan" ketjap?

(Die met die grote A erop, Kental, van Vanka Kawat...)
pi_40888122
Meestal niet meer dan een euri of 4 per liter ketjap, kaki tiga. ( vertaling: 3 voeten) en kental = dik
Bij een toko hier in utrecht zit op de hoek waar millie's corner heeft gezeten op de a'damsestraatweg een toko waar je alles kan halen.
Life's not over 'till you die.
  donderdag 17 augustus 2006 @ 17:49:10 #21
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_40909282
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 20:53 schreef Waterweg het volgende:
wat betalen jullie nou eigenlijk voor zo'n "jerrycan" ketjap?

(Die met die grote A erop, Kental, van Vanka Kawat...)
Ik heb gister een fles(je) van 250 ml gekocht in de Chinese supermarkt gekocht, van dat merk dus, en betaalde geloof ik 80 eurocent, iig onder de 1 ¤.

Heb ook een fles ABC Kecap Manis, en gisteren een smaaktest gehouden. De verschillen zijn subtiel maar aanwezig, beide dik en zoet (stroopsmaak). De Improba ketjap die ik had, smaakte idd scherp en dropachtig, heb 'm maar weggeflikkerd.

Die ketjap uit mijn OP (zie foto) vind ik voorlopig nog het lekkerst, maar die was ook relatief duur.

Zo'n Chinese supermarkt (Fah Wong, Gedempte Burgwal 8 Den Haag) is sowieso een bezoek waard, ik kreeg ineens weer zin in echt koken.
pi_40909550
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 17:49 schreef Ringo het volgende:
Die ketjap uit mijn OP (zie foto) vind ik voorlopig nog het lekkerst, maar die was ook relatief duur.
Klinkt goed! Ik gebruik dus altijd ABC omdat ik die lekker (genoeg) vind, maar als ik die ketjap kan vinden, ga ik het zeker uitproberen.
pi_40917371
Kaki tiga (wat zoveel betekent als 3 voeten/benen) is de beste. ABC komt voor mij op de 2e plek
Op dinsdag 21 december 2010 13:44 schreef Houniet het volgende:
Je hebt gelijk Fen.
pi_40919089
kaki = voet en kaki tiga is een super kecap....die heb je in een fles en in zo'n witte jerrycan.

Die van abc in een witte jerrycan is ook goed trouwens.

Oh ja, zoute kecap is altijd erg dun en zoete juist dikker (stroperig), zo kan je het herkennen.
Moet je die kleur zien, hoorapparaat-beige !
pi_40923142
ketjap is trouwens goed te combineren met citroen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')