abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 20 december 2007 @ 15:54:19 #176
3185 Adelante
To let it go now
pi_55418471
quote:
Eindelijk zicht op The Hobbit

Gepubliceerd op donderdag 20 december 2007

Peter Jackson heeft zijn ruzie met New Line Cinema bijgelegd. Dat is goed nieuws voor alle Tolkien-fans: nu heeft de Nieuw-Zeelander de kans om Tolkiens The Hobbit te verfilmen, waarschijnlijk met als resultaat twee films die vlak na elkaar worden opgenomen. Hij is overigens aangesteld als Executive Producer, waarschijnlijk zal een ander dus de regie van de films op zich nemen.
Fans zijn dolenthousiast, terwijl de stemming begin 2007 nog zo in mineur was. New Line Cinema had na een hevige ruzie met Jackson de cineast aan de kant gezet. "Zolang ik de baas van New Line ben zal Peter Jackson nooit meer een cent bij ons verdienen," zei Bob Shaye, een van de CEO's van New Line. "Ik wil niet meer met die man samenwerken. En waarom zou ik ook?"

Jackson op de set
Geld
Tja, waarom? Misschien vanwege het immense succes van de Lord of the Rings franchise? Kennelijk heeft Shaye inmiddels het licht gezien en zijn bezwaren tegen Jackson laten varen, misschien vanwege de tegenvallende recette van The Golden Compass. De toon is nu heel anders: "We zijn blij dat we onze verschillen van mening aan de kant hebben kunnen zetten, en dat Peter (Jackson) en Fran (Walsh, co-scenariste van de LOTR trilogie) actief en creatief betrokken zijn bij de verfilmingen van The Hobbit. We weten dat ze dezelfde passie, aandacht en talent in zullen brengen die ze bij Lord of the Rings leverden".

Het was een ruzie over geld, en niet zo weinig ook. De eerste Lord of the Ringsfilm haalde in de Amerikaanse bios 315 miljoen dollar binnen, buiten de VS kwam daar nog eens 557 miljoen dollar bij. De eerste film leverde dus al 871 miljoen dollar op. En dat was nog de minst succesvolle van de drie, die inclusief marketing 500 miljoen dollar hadden gekost. De hele trilogie bracht zo internationaal 2,9 miljard dollar op aan de kassa. Exclusief dvd en tv rechten...

Hopelijk rol voor John Rhys-Davies
Rechten
En over die dvd rechten ging het bij de ruzie tussen Jackson en New Line. Jackson had weliswaar een kwart miljard dollar gekregen, maar er werden steeds maar nieuwe versies van de dvd's uitgebracht. Van iedere film kwam er een dvd met twee schijfjes uit met de film zoals die in de bios te zien was. Een paar maanden later kwam dan een vier-disc-editie uit met een extra lange versie van de film. Die waren over het algemeen beter, de extra scènes maakten de film begrijpelijker voor het publiek dat het boek niet had gelezen, en voor de fans van de boeken waren deze extended versions verplichte kost omdat ze dichter bij het origineel waren gebleven.

Nadat deel drie was verschenen kreeg je nog de boxen in alle soorten en maten. En de games die op de film waren gebaseerd, waaronder de uitstekende bestsellers Battle for Middle Earth 1 en 2. De overige merchandising. Jackson vond dat hij nog geld tegoed had van de dvd van de eerste Lord of the Ringsfilm, en stuurde zijn advocaat naar New Line. Dat schoot de maatschappij in het verkeerde keelgat, waarop de CEO Bob Shaye zijn gewraakte uitspraken deed, 'in een emotionele bui' zoals hij later zou beweren. De fans kozen massaal partij voor Jackson. New Line koos uiteindelijk eieren voor z'n geld. Peter Jackson mag weer meedoen.

Bad Taste
Fast food
De bebaarde regisseur was van heel ver gekomen. Voor zijn debuut, het hilarische Bad Taste, maaakte hij gebruik van de diensten van zijn vrienden, die tijdens hun vrije weekenden als cast en crew fungeerden. Zijn camera crane, een hijskraanachtig apparaat om de camera zo'n mooie glijdende verticale beweging te laten maken, bouwde hij zelf. De maskers van de buitenaardse wezens maakte hij ook zelf, ze werden in de oven van zijn moeder gebakken, die maandenlang op zondag geen koekjes meer kon bakken. De film kostte niks en zag er heel behoorlijk uit. Wat Bad Taste echt tot een instant cultklassieker verhief was echter de humor, de komedie over buitenaardse wezens die een interstellaire fast-food keten willen opzetten met als grootste trekker mensenvlees is een van de grappigste horrorfilms aller tijden.

Na Bad Taste maakte Jackson de amusante poppenfilm Meet the Feebles en de vrolijke horrorfilm Braindead, alvorens hij ook bij de serieuzere filmkijker erkenning verwierf met Heavenly Creatures, een karakterstudie van twee hartsvriendinnen die als ze het risico lopen te worden gescheiden uiterst gewelddadig reageren. Het leverde Jackson z'n eerste Oscarnominatie op en Kate Winslet haar eerste grote rol. Jackson maakte nog de grappige horrorfilm The Frighteners, met Michael J. Fox als spokenjager, voordat hij begon aan zijn tour de force: de verfilming van Tolkiens onverfilmbaar geachte Lord of the Rings-trilogie.

Meet the Feebles
Echt
"Ik hou niet van fantasy, daarom wilde ik dat in deze film er alles echt uit zou zien", zou hij later zeggen. Jackson had een grote behoefte aan twee soorten special effects: de computer effecten die inmiddels veel door filmmakers gebruikt werden, onder andere door George Lucas die ongeveer gelijktijdig zijn Star Wars prequels maakte, én een veel ambachtelijker soort effecten, een zeer uitgebreide versie van de huisvlijt die hij al tijdens Bad Taste had ontwikkeld.

Tijdens de produktie van Lord of the Rings werden échte zwaarden gesmeed, Viggo Mortensen gebruikte het zijne om ook tussen de opnames in zijn rol van zwerver/koning te blijven. Er werden maliënkolders gemaakt door honderden ringetjes (gelukkig voor de acteurs wel van plastic, echte maliënkolders zijn loodzwaar) aan elkaar vast te maken. Modellenmakers maakten piepschuimen levensecht ogende modellen van gebouwen, die de meeste hedendaagse filmmakers gewoon door de computer zouden laten genereren. Maar Jackson gebruikte liever echte beeldhouwers, timmerlieden en metselaars. Bij de produktie waren honderden mensen aan het knutselen, wat uiteindelijk leidde tot films die meer weghadden van een kostuumdrama dan van een doorsnee fantasyfilm. Het was Jackson gelukt.

McKellen wilde wel
Uniek
Uniek aan het project was ook dat alle films back-to-back, achter elkaar, werden geschoten. Datzelfde wil Jackson nu ook doen met The Hobbit. De bedoeling is dat één film wordt gemaakt over het boek, over de reis van Bilbo Baggins en zijn dertien dwergen naar de eenzame berg en de zoektocht naar de verloren schat van de dwergenkoningen. Stof genoeg voor een spannende film. De andere film zou een sequel moeten zijn, mogelijk gebaseerd op voetnoten in het werk van Tolkien.

Nu Jackson het bij een rol als producent laat wordt druk gespeculeerd over de regisseur. Sam Raimi, maker van de succesvolle Spiderman films werd al genoemd, hij wil graag. Al in 2004 gaf Ian McKellen al aan dat hij met liefde weer Gandalf zou spelen. Ian Holm die in LOTR Bilbo speelde is nu waarschijnlijk te oud. Het zou wel fijn zijn als John Rhys-Davies weer de rol van Gimli zou willen doen, voor het noodzakelijke comic relief. De eerste geruchten zullen binnenkort wel losbarsten.

Druk
Maar voorlopig heeft Peter Jackson het nog druk. Hij doet nu de produktie en regie van de horror-thriller The Lovely Bones, doet ook de produktie van de sf-film District 9 en de game-verfilming Halo, en dat terwijl de opnames van The Hobbit in 2009 zouden moeten beginnen. De release van de films zouden dan in 2010 en 2011 moeten plaatsvinden. Het worden spannende tijden voor Jackson en Tolkien-fans.
www.planet.nl
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_55418618
quote:
Op donderdag 20 december 2007 15:54 schreef Adelante het volgende:
Het zou wel fijn zijn als John Rhys-Davies weer de rol van Gimli zou willen doen, voor het noodzakelijke comic relief.
De meningen zouden niet verder verdeeld kunnen zijn .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  donderdag 20 december 2007 @ 16:00:35 #178
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_55418645
Gimli, son of Gloín? Er zitten al dertien dwergen in, waarom dan zo'n jonkie erin gooien?
Echt, mensen snappen er geen flikker van soms
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  donderdag 20 december 2007 @ 16:02:23 #179
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_55418679
Tolkien-haters zijn het!
Ze snappen er echt geen flicker van...
pi_55418699
quote:
Op donderdag 20 december 2007 16:00 schreef Dagonet het volgende:
Gimli, son of Gloín? Er zitten al dertien dwergen in, waarom dan zo'n jonkie erin gooien?
Echt, mensen snappen er geen flikker van soms
Gimli wilde wel mee volgens de Unfinished Tales, dat wel .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_55568263
Waarvoor gaat Gandalf met die 13 dwergen eigelijk naar bilbo en niet naar bijv. ze buurman om op avontuur te gaan?
pi_55573598
Omdat Bilbo een drang naar avonturen had, terwijl andere hobbits liever hun eigen ding deden. De hobbits hadden ook weinig op van de rest van midden-aarde. Correct me if I am wrong.
*This is the end, beautiful friend - This is the end, my only friend
*The end of our elaborate plans - The end of everything that stands
*The End
pi_55573864
Ik ga aftellen.
pi_55576854
quote:
Op donderdag 27 december 2007 15:17 schreef ThaSandman het volgende:
Omdat Bilbo een drang naar avonturen had, terwijl andere hobbits liever hun eigen ding deden. De hobbits hadden ook weinig op van de rest van midden-aarde. Correct me if I am wrong.
true
  donderdag 27 december 2007 @ 19:08:11 #185
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_55579067
Hij komt dus toch nog? Ik had de hoop eigenlijk al opgegeven.
  donderdag 27 december 2007 @ 19:13:27 #186
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_55579181
Ik vrees met de grootste vrezen....
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_55591545
quote:
Guillermo del Toro in line for The Hobbit

Spider-man and Evil Dead director Sam Raimi is expected to helm the upcoming Peter Jackson-produced Hobbit films, after making his return to horror with Drag Me to Hell (more on that later). But what if Raimi and New Line can’t ink a deal? Pan’s Labyrinth director Guillermo del Toro is said to be in consideration for the upcoming JRR Tolkien adaptation and sequel.

“I’ve heard some rumblings, but nothing official. I don’t want to think about it because it’s such an eventuality,” Guillermo del Toro told EW. “It’s the only Tolkien book I read. I tried my best to read the Lord of the Rings, the trilogy. I could not. I could not. They were very dense. And then one day, I bought The Hobbit. I read it and I loved it. So it would be a privilege. But listen, I wish I knew.”

Anyone who has seen del Toro’s Labyrinth has an idea of what Guillermo is capable of. Apparently Guillermo met with Jackson last year, and has been dying to work with the filmmaker and his New Zealand-based WETA workshop.

”I met Peter and Fran when we were trying to do Halo. I think what they’re doing in New Zealand is amazing. What they’re doing, in terms of the way they approach filmmaking — the way I see it is, it’s Hollywood the way God intended it. Because it’s a filmmaker’s dream and a filmmaker’s facility. So it’s heaven. The question is: Will I go to heaven? I have no idea.”

Children of Men director Alfonso Cuaron is also a name being thrown around Hollywood. But as of right now no one is officially signed on to the films, which will be shot back to back. The first film will be an adaptation of The Hobbit, while the second film will serve as a prequel which bridges the gap between The Hobbit and the Lord of the Rings trilogy, using Tolkien’s lengthy appendices as source material.

Raimi’s announcement might seem like very odd timing, but truth is that the directing gig will be in post production before pre-production on The Hobbit films begins. Jackson and his life/creative partner Fran Walsh have yet to start on the screenplays (and won’t officially be able to until the strike ends), but New Line is hoping to enter into pre-production by 2009 for a 2010 and 2011 release. Jackson, who is currently shooting The Lovely Bones, will be unavailable until February 2008.

Drag Me to Hell is a supernatural thriller he wrote with his brother Ivan, about an unwitting recipient of a supernatural curse. Producer Rob Tapert describes the movie as “a wild ride with all the chills and spills that ‘Evil Dead’ delivered, without relying on the excessive violence of that film.”
http://www.slashfilm.com/(...)line-for-the-hobbit/

Wij hebben gezien dat del Toro prachtige fantasiewerelden neer kan zetten.
  vrijdag 28 december 2007 @ 01:12:50 #188
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_55592150
quote:
I tried my best to read the Lord of the Rings, the trilogy. I could not. I could not. They were very dense. And then one day, I bought The Hobbit. I read it and I loved it.
Typisch. Ik vraag me af of hij uberhaupt ooit wel iets leest dat verder gaat dan een sprookje?
Ik vond Pan's Labyrinth overigens geweldig.
pi_55594732
Ik kwam er eerst ook niet door, door de boeken. Pas toen ik de films had gezien heb ik de boeken gelezen. En toen heb ik ze echt verslonden. Misschien ga ik binnenkort wel weer eens opnieuw beginnen.
pi_55602736
Aragorn is geboren in het jaar 01/03/2931 (3e era), Bilbo steelt de ring in 2941 (3e era), LOTR speelt zich af in 3018 (3e era)

als Viggo als Aragorn voorkomt in The Hobbit zijn ze echt fout bezig
het zou wel jammer zijn om na een succesvolle LotR verfilming The Hobbit te doen mislukken
pi_55610448
In the Hobbit komt Aragorn misschien niet voor, maar ik neem aan dat hij in de sequel wel een rol zal spelen.
*This is the end, beautiful friend - This is the end, my only friend
*The end of our elaborate plans - The end of everything that stands
*The End
  vrijdag 28 december 2007 @ 21:40:08 #192
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_55610502
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 15:50 schreef catfish het volgende:
Aragorn is geboren in het jaar 01/03/2931 (3e era), Bilbo steelt de ring in 2941 (3e era), LOTR speelt zich af in 3018 (3e era)

als Viggo als Aragorn voorkomt in The Hobbit zijn ze echt fout bezig
het zou wel jammer zijn om na een succesvolle LotR verfilming The Hobbit te doen mislukken
Dat zal ook heus niet gebeuren hoor. Er is enkel ooit eens de opmerking gemaakt dat het leuk zou zijn wanneer Aragorn en Legolas en Gimli terug zouden komen..
Net zoals de opmerking van Bale die zei dat Russell Crowe Robin zou gaan spelen in TDK of Batman 3, wat ook direct werd opgepikt door honderden fans
  vrijdag 28 december 2007 @ 21:54:54 #193
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_55610930
quote:
Op donderdag 27 december 2007 19:13 schreef Nembrionic het volgende:
Ik vrees met de grootste vrezen....
Waarom?
Met grote waarschijnlijkheid komen Ian McKellen terug als Gandalf, Andy Serkis als Gollum en hopelijk Hugo Weaving als Elrond, Howard Shore weer voor de muziek, en Walsh wederom voor het script, en zal nu met de overeenkomst tussen PJ en New Line WETA weer voor de effecten zorgen. En hopelijk zijn Alan Lee en Andrew Lesnie ook weer aan boort. Dan zijn de belangrijkste elementen in het creatieve team weer compleet. Ach, en dán kan het mij eerlijk gezegd vrij weinig, of naja...heel veel minder, schelen of nou Jackson of Raimi op de regiestoel zal gaan kruipen. Hoewel Jackson een betere regisseur is in mijn ogen, is Sam Raimi toch ook zeker niet de minste

Neen, dit gaat érg leuk worden

Trouwens, hij wordt wel helemaal gehyped wat misschien wel weer wat jammer is, maar ik zie Shia LaBeouf wel als de jonge Bilbo De gast kan behoorlijk goed acteren, heeft wel iets jongensactigs net zoals Elijah Wood en ach..met wat make-up kan hij best wel als een jongere Ian Holm doorgaan. Niet echt goed passende plaatjes, maar misschien zien jullie wat ik bedoel

vrijdag 28 december 2007 @ 23:27:14 #194
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_55613596
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 21:54 schreef Hankster het volgende:

[..]

Waarom?
Met grote waarschijnlijkheid komen Ian McKellen terug als Gandalf, Andy Serkis als Gollum en hopelijk Hugo Weaving als Elrond, Howard Shore weer voor de muziek, en Walsh wederom voor het script, en zal nu met de overeenkomst tussen PJ en New Line WETA weer voor de effecten zorgen. En hopelijk zijn Alan Lee en Andrew Lesnie ook weer aan boort. Dan zijn de belangrijkste elementen in het creatieve team weer compleet. Ach, en dán kan het mij eerlijk gezegd vrij weinig, of naja...heel veel minder, schelen of nou Jackson of Raimi op de regiestoel zal gaan kruipen. Hoewel Jackson een betere regisseur is in mijn ogen, is Sam Raimi toch ook zeker niet de minste
Waarschijnlijkheden en hopen.
Ik maak me eigenlijk meer zorgen om dat "vervolg" eigenlijk.
quote:
Neen, dit gaat érg leuk worden

Trouwens, hij wordt wel helemaal gehyped wat misschien wel weer wat jammer is, maar ik zie Shia LaBeouf wel als de jonge Bilbo De gast kan behoorlijk goed acteren, heeft wel iets jongensactigs net zoals Elijah Wood en ach..met wat make-up kan hij best wel als een jongere Ian Holm doorgaan. Niet echt goed passende plaatjes, maar misschien zien jullie wat ik bedoel
Waarom een andere Bilbo? Bilbo is niet verandert sinds hij de ring heeft, weet je nog?
Sterker nog: in de film(extended version only misschien?) zie je terugblikken naar die tijd. Wordt ook door dezelfde knakker gespeeld.
  zaterdag 29 december 2007 @ 01:11:44 #195
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_55616309
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 23:27 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Waarom een andere Bilbo? Bilbo is niet verandert sinds hij de ring heeft, weet je nog?
Sterker nog: in de film(extended version only misschien?) zie je terugblikken naar die tijd. Wordt ook door dezelfde knakker gespeeld.
Nou ja... Ian Holm is inmiddels ook alweer een paar jaartjes ouder he?

Maarja, dan gebruiken ze gewoon het verjongingsfoefje van X-Men 3
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
pi_55616425
Ben benieuwd, hoop dat ze 2009 halen voor het eerst stuk
stupidity has become as common as common sense was before
  zaterdag 29 december 2007 @ 11:08:02 #197
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_55619942
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 23:27 schreef Nembrionic het volgende:

[..]
Gast, met "didn't age a bit" wordt niet bedoeld dat hij er op z'n 111 er nog exact uitzag als toen-ie 51 was Waarom zouden ze anders de moeite hebben gedaan om alle rimpels weg te trekken bij Holm voor die ene scene die ook in de gewone versie zit . Ten tijde van The Hobbit was Bilbo ongeveer even oud als Frodo ten tijde van TLOTR...vind jij dat Bilbo en Frodo er aan het begin van The Fellowship even oud uitzien?
Ga jij mij nou niets vertellen over Tolkien

We zijn dan bijna 10 jaar na TLOTR...Ian Holm kan dan echt geen Bilbo van 51 spelen
Neen, Shia LaBeouf zie ik op dit moment als de beste kandidaat om de jonge Bilbo te spelen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Hankster op 29-12-2007 11:13:07 ]
  zaterdag 29 december 2007 @ 11:27:49 #198
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_55620221
Shia Laboeuf is zo overhyped

Al vind ik hem wel goed
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
  zaterdag 29 december 2007 @ 11:41:54 #199
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_55620464
Ja precies, dat vond ik ook al, ja Iedereen vind hem goed voor elke rol in iedere film, zoals dat ook ging met Johnny Depp na Pirates of the Caribbean.
  zaterdag 29 december 2007 @ 12:18:23 #200
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_55621085
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 11:08 schreef Hankster het volgende:
Ga jij mij nou niets vertellen over Tolkien
OMG...O::M::G::

Ik kan nauwelijks geloven dat je dit echt geschreven heb
Wát ben jij een sneu figuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo