Belichtingquote:Op maandag 27 november 2006 14:26 schreef Litpho het volgende:
[..]
Alhoewel de slechte belichting van de Dagor-nuin-Giliath wel in het budget moet passen.
Smaug is geen balrog, is een draak(op dit moment de hobbit aan het voorlezen is aan zoonlief)....quote:Op maandag 14 augustus 2006 20:49 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ik heb al een tijdje een leaked trailer van the hobbit (je weet wel, dat verhaal van eigenlijk voor de LOTR films). Op het einde staat er vermeld "on 19 december 2006 Smaug awakens". Nu weet ik toevallig dat Smaug een Balrog is. Kan iemand bevestigen of ontkennen dat er op 19 december 2006 inderdaad deze film uitkomt? Je zou toch wel verwachten dat er na afloop van de drie LOTR films enige aandacht aan "the hobbit" gegeven zou zijn. Ook hoor ik er nog niets over in de media.
Die kan niet in 1 film eigenlijk.....is meer een verzamelwerk die je wat uitlegt over de wereld van tolkien, wel met gruwelijk mooie verhalen.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 11:37 schreef deGVR het volgende:
Liever de Silmarrilion
Dat kan eigenlijk nietquote:Op zondag 26 november 2006 04:57 schreef ThaSandman het volgende:
The Hobbit is eigenlijk een verhaal op zichzelf en zou best door een andere regisseur gedaan kunnen worden. Ik zou wel graag Ian McKellen zien als Gandalf, maar Bilbo kan vervangen worden door een jonger exemplaar. Legolas zou eventueel ook mee kunnen doen, hoewel hij volgens mij niet in het boek beschreven wordt.
Ik zou het gaver vinden als PJ de remake van Clash of the Titans zou gaan regiseren.
De Producent?quote:Op maandag 27 november 2006 15:41 schreef engessa het volgende:
Geen Peter Jackson maar wel Sam Raimi kwam ik net ergens tegen
http://www.filmfan.be/modules.php?name=News&file=article&sid=5851
Sam Raimi is ook regisseur, oa Spiderman 1 en 2 en zijn Evil Dead films heeft hij geregisseerd.quote:Op maandag 27 november 2006 16:05 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
De Producent?
dacht dat we het over regiseurs hadden
Ik wijs je er alleen even op dat Tolkien een boek heeft geschreven waar ook personages in spelen die niet beschreven worden. Het is juist zeer aannemelijk dat Legolas een bepaalde rol heeft in dit boek. Verder typ ik nergens dat Orlando Bloom deze rol moet spelen. Maakt het jou trouwens uit hoeveel de film kost? De bioscoopkaartjes zullen daar echt niet drastisch van gaan stijgen.quote:Op zondag 26 november 2006 19:05 schreef Dagonet het volgende:
No shit Sherlock, maar het enige dat je dus eigenlijk wil is dat Legolas een keertje door het beeld loopt? En daar wil je dan een gedeelte van het budget aan uitgeven omdat je Orlando Bloom moet inhuren voor een paar minuten screentime, hooguit.
Voegt niets toe, zit niet in het originele verhaal en zijn alleen maar extra kosten. Hou toch eens op met het proberen van het verbeteren van verhalen en verfilm het gewoon, dat gezeik met eigen inbreng steeds, als je dat wil moet je maar een eigen verhaal schrijven.
Ja maar zou dat niet ten koste gaan van de kwaliteit? Ik kan me voorstellen dat een miniserie niet zoveel geld krijgt als een film, die ook nog eens geld terugverdient.quote:Op maandag 27 november 2006 19:49 schreef Patch het volgende:
Ik blijf erbij dat The Hobbit het best tot zijn recht komt als tv-serie / miniserie in de trant van bijv. Merlin of DinoTopia
wellicht ten koste van kwaliteit van effecten en wellicht cast.quote:Op maandag 27 november 2006 20:06 schreef ThaSandman het volgende:
[..]
Ja maar zou dat niet ten koste gaan van de kwaliteit? Ik kan me voorstellen dat een miniserie niet zoveel geld krijgt als een film, die ook nog eens geld terugverdient.
Legolas in de hobbit????????quote:Op maandag 27 november 2006 19:34 schreef ThaSandman het volgende:
[..]
Ik wijs je er alleen even op dat Tolkien een boek heeft geschreven waar ook personages in spelen die niet beschreven worden. Het is juist zeer aannemelijk dat Legolas een bepaalde rol heeft in dit boek. Verder typ ik nergens dat Orlando Bloom deze rol moet spelen. Maakt het jou trouwens uit hoeveel de film kost? De bioscoopkaartjes zullen daar echt niet drastisch van gaan stijgen.
Als jij een letterlijke boekverfilming wilt kun je misschien beter het boek nog eens lezen, zodat je niet wordt teleurgesteld als je de film gaat bekijken.
Waarom, de hobbit is niet zo'n gruwelijk lang verhaal, dat kan prima in een mooie lange film van een uur of 3 max....quote:Op maandag 27 november 2006 20:10 schreef Patch het volgende:
[..]
wellicht ten koste van kwaliteit van effecten en wellicht cast.
Maar qua verhaallijn zou het volgens mij het beste zijn, nogmaals: elk hoofdstuk zou volgens mij een goede aflevering zijn....
Och heden, waar halen we betaalbare acteurs vandaan die minstens net zo goed zijn als Orlando Bloom of Liv Tyler?quote:Op maandag 27 november 2006 20:10 schreef Patch het volgende:
[..]
wellicht ten koste van kwaliteit van effecten en wellicht cast.
Ik snap ook niet dat ze er zo moeilijk over doen, The Hobbit ansich is net zolang als het grootste hoofdstuk in LOTR. Dat kan makkelijk in 3 uur worden verfilmd. Harry Potter is zelfs nog dikker.quote:Op maandag 27 november 2006 20:43 schreef erodome het volgende:
[..]
Waarom, de hobbit is niet zo'n gruwelijk lang verhaal, dat kan prima in een mooie lange film van een uur of 3 max....
Je zou hem in een paar delen kunnen doen, maar toch, dat is zo naar, moet je steeds wachten
Ja, in principe kan Newline vandaag al starten met draaien. De reden dát ze nog niet starten zal wel weer om geld, geld en nog eens geld draaienquote:Het kan zijn dat ik het bericht niet helemaal begrijp en het antwoord er al instaat, maar als newline nu de rechten heeft en ze besluiten morgen met de opnames te beginnen en niet te wachten tot de rechter terug vallen, mag dat zomaar? En waarom doen ze dat dan niet?
Ik kan geen CGI meer zien, computergegenereerde bagger, meer van hetzelfde.quote:Op dinsdag 28 november 2006 12:38 schreef Dagonet het volgende:
Met de vernieuwde CGI technieken wordt de slag van de vijf legers vast grootser dan de slag van de Pellenor fields..
En realisme is gewoon beter, gelukkig zaten er in in LotR dan ook een heleboel modellen en dat zag je er wel aan af.quote:Op dinsdag 28 november 2006 13:20 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik kan geen CGI meer zien, computergegenereerde bagger, meer van hetzelfde.
Sorry, maar filmtechnisch gezien vind ik LOTR een dikke teleurstelling, ff afgezien van het verhaal, delen onscherp, beeld gedeeltelijk extreem korrelig, donkere scene´s volgelopen, kleurbalans was slecht.quote:Op dinsdag 28 november 2006 13:30 schreef Dagonet het volgende:
[..]
En realisme is gewoon beter, gelukkig zaten er in in LotR dan ook een heleboel modellen en dat zag je er wel aan af.
Zelfde had ik met King kong, van alles too much gewoon, al die kleureffecten na afloop, bljif gewoon van die orginele films af, gebruik filters en geen computers om kleuren extra mooi naar voren te laten komen, het oogt allemaal een stuk onrealistischerquote:Op dinsdag 28 november 2006 13:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Sorry, maar filmtechnisch gezien vind ik LOTR een dikke teleurstelling, ff afgezien van het verhaal, delen onscherp, beeld gedeeltelijk extreem korrelig, donkere scene´s volgelopen, kleurbalans was slecht.
Allemaal zaken die een regiseur voor moet zorgen dat het goed is.
Als ik de kleuren en de beelden vergelijk met wat met analoge film mogelijk is (Agfa had bv prachtig filmmateriaal hiervoor gehad) en wat men er van gemaakt heeft. Jammer.
Men schijnt tegenwoordig helemaal zijn dikke digitale banketletter na te rennen en meer is beter is klaarblijkelijk de leus.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |