Even kijken, wie blijft erover van LOTR, ehm...quote:Op dinsdag 21 november 2006 16:42 schreef Joeks79 het volgende:
The Hobbit Peter Jackson is geen goed nieuws. Ik vraag me af of belangrijke karakters dan ook opnieuw gecast moeten worden, gezien de hechte band tussen cast en Jackson tijdens het filmen van LOTR.
Als je de White Council erbij neemt (om Sauron Dol Guldur uit te gooien) zit je natuurlijk met Hugo Weaving en Cate Blanchett (en Celeborn hing daar vast ook wel ergens rond, maar is minder belangrijk).quote:Op dinsdag 21 november 2006 16:48 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Even kijken, wie blijft erover van LOTR, ehm...
Oh ja, Ian McKellen als Gandalf, en misschien dat ze Ian Holm nemen als Bilbo maar dan moeten ze hem wel weer een stuk verjongen. De rest hoef je niet opnieuw aan te nemen omdat ze niet meedoen.
Da's van later zorg en slechts relevant voor eventuele tweede prequel.quote:Op dinsdag 21 november 2006 16:59 schreef Litpho het volgende:
[..]
Als je de White Council erbij neemt (om Sauron Dol Guldur uit te gooien) zit je natuurlijk met Hugo Weaving en Cate Blanchett (en Celeborn hing daar vast ook wel ergens rond, maar is minder belangrijk).
Dit ging toch over de tweede prequel? De Hobbit is wel min of meer werkbaar.quote:Op dinsdag 21 november 2006 17:05 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Da's van later zorg en slechts relevant voor eventuele tweede prequel.
Oh, en je vergeet Círdan, die moet je ook terughalen.
Tsk, we doen het natuurlijk niet voor de gemiddelde kijker natuurlijk.quote:Op dinsdag 21 november 2006 17:16 schreef Litpho het volgende:
[..]
Dit ging toch over de tweede prequel? De Hobbit is wel min of meer werkbaar.
Cirdan heeft trouwens vermoedelijk minder indruk gemaakt op de gemiddelde LotR-kijker, dus is minder essentieel om door dezelfde acteur te laten spelen.
Oh wacht, dan wordt het een andere insteekquote:Op dinsdag 21 november 2006 17:28 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Tsk, we doen het natuurlijk niet voor de gemiddelde kijker natuurlijk..
Waarom! Omdat Legolas niet in het boek voorkomt betekent het niet dat hij niet in het verhaal aanwezig is. Elven zijn in feite onsterfelijk en aangezien Legolas de zoon is van Thranduil is het aannemelijk dat hij erbij betrokken is zonder beschreven te worden. Het is juist het mooie aan Tolkien dat er achter zijn verhalen nog een hele wereld afspeelt en dat zijn verhalen maar een stukje zijn van een groot geheel.quote:Op zondag 26 november 2006 14:49 schreef Dagonet het volgende:
Waarom toch die fucking wens om verhalen aan te passen waar dat compleet niet nodig is? Arwen willen ze er ook al inschrijven? Waarom? het verhaal is sterk genoeg zonder verzonnen cameorolletjes van een paar levendige paspoppen.
En om te demonstreren hoe groot die wereld is laat je dezelfde paar hoofdpersonen keer op keer opduiken?quote:Op zondag 26 november 2006 18:56 schreef ThaSandman het volgende:
[..]
Waarom! Omdat Legolas niet in het boek voorkomt betekent het niet dat hij niet in het verhaal aanwezig is. Elven zijn in feite onsterfelijk en aangezien Legolas de zoon is van Thranduil is het aannemelijk dat hij erbij betrokken is zonder beschreven te worden. Het is juist het mooie aan Tolkien dat er achter zijn verhalen nog een hele wereld afspeelt en dat zijn verhalen maar een stukje zijn van een groot geheel.
13:quote:Op maandag 27 november 2006 13:50 schreef So_Addictive het volgende:
De dwergenDie namen alleen al
Oin, Gloin, Ori, Nori en die andere 8 ben ik ff kwijt, waren toch 12 dwergen?
Ja maar... maar... ze klinken zo leukquote:Op maandag 27 november 2006 13:55 schreef Dagonet het volgende:
[..]
En niet zo lachen om die namen, dat zijn namelijk (net als Gandalf) allemaal namen van dwergen uit de Edda (Noorse mythologie).
Ik vind het een heerlijk boek, maar die is niet te filmen.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 11:37 schreef deGVR het volgende:
Liever de Silmarrilion
Daar heb je gelijk in, ik heb ook jaren gedacht dat hij ze zelf allemaal verzonnen had.quote:Op maandag 27 november 2006 14:04 schreef So_Addictive het volgende:
[..]
Ja maar... maar... ze klinken zo leuk![]()
Losse stukken zijn op zich wel te doen maar dat is dan weer alleen maar leuk voor de mensen die de boeken kennen en niet voor het grote publiek.quote:Op maandag 27 november 2006 14:07 schreef valek het volgende:
[..]
Ik vind het een heerlijk boek, maar die is niet te filmen.
Ik zeg: BBC miniserie. Beetje dezelfde opzet als hun verfilming van Gormenghast, alhoewel je van tevoren vermoedelijk al aan aardig wat andere networks verkocht moet hebben om überhaupt een budget te hebben voor een paar van de betere veldslagen.quote:Op maandag 27 november 2006 14:07 schreef valek het volgende:
[..]
Ik vind het een heerlijk boek, maar die is niet te filmen.
Gormenghast, Neverwhere. Verkopen zou geen probleem moeten zijn, HBO?quote:Op maandag 27 november 2006 14:22 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ik zeg: BBC miniserie. Beetje dezelfde opzet als hun verfilming van Gormenghast, alhoewel je van tevoren vermoedelijk al aan aardig wat andere networks verkocht moet hebben om überhaupt een budget te hebben voor een paar van de betere veldslagen.
Maar is dat genoeg? Silmarillion heeft best veel en ook best veel grote veldslagen, dat gaat aardig in de kosten lopenquote:Op maandag 27 november 2006 14:24 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Gormenghast, Neverwhere. Verkopen zou geen probleem moeten zijn, HBO?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |