abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 21 november 2006 @ 16:48:50 #76
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_43752722
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 16:42 schreef Joeks79 het volgende:
The Hobbit Peter Jackson is geen goed nieuws. Ik vraag me af of belangrijke karakters dan ook opnieuw gecast moeten worden, gezien de hechte band tussen cast en Jackson tijdens het filmen van LOTR.
Even kijken, wie blijft erover van LOTR, ehm...

Oh ja, Ian McKellen als Gandalf, en misschien dat ze Ian Holm nemen als Bilbo maar dan moeten ze hem wel weer een stuk verjongen. De rest hoef je niet opnieuw aan te nemen omdat ze niet meedoen.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_43753095
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 16:48 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Even kijken, wie blijft erover van LOTR, ehm...

Oh ja, Ian McKellen als Gandalf, en misschien dat ze Ian Holm nemen als Bilbo maar dan moeten ze hem wel weer een stuk verjongen. De rest hoef je niet opnieuw aan te nemen omdat ze niet meedoen.
Als je de White Council erbij neemt (om Sauron Dol Guldur uit te gooien) zit je natuurlijk met Hugo Weaving en Cate Blanchett (en Celeborn hing daar vast ook wel ergens rond, maar is minder belangrijk).
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  dinsdag 21 november 2006 @ 17:05:00 #78
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_43753304
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 16:59 schreef Litpho het volgende:

[..]

Als je de White Council erbij neemt (om Sauron Dol Guldur uit te gooien) zit je natuurlijk met Hugo Weaving en Cate Blanchett (en Celeborn hing daar vast ook wel ergens rond, maar is minder belangrijk).
Da's van later zorg en slechts relevant voor eventuele tweede prequel.
Oh, en je vergeet Círdan, die moet je ook terughalen.
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
pi_43753707
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 17:05 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Da's van later zorg en slechts relevant voor eventuele tweede prequel.
Oh, en je vergeet Círdan, die moet je ook terughalen.
Dit ging toch over de tweede prequel? De Hobbit is wel min of meer werkbaar.

Cirdan heeft trouwens vermoedelijk minder indruk gemaakt op de gemiddelde LotR-kijker, dus is minder essentieel om door dezelfde acteur te laten spelen.
  dinsdag 21 november 2006 @ 17:28:06 #80
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_43754058
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 17:16 schreef Litpho het volgende:

[..]

Dit ging toch over de tweede prequel? De Hobbit is wel min of meer werkbaar.

Cirdan heeft trouwens vermoedelijk minder indruk gemaakt op de gemiddelde LotR-kijker, dus is minder essentieel om door dezelfde acteur te laten spelen.
Tsk, we doen het natuurlijk niet voor de gemiddelde kijker natuurlijk. .
pi_43754142
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 17:28 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Tsk, we doen het natuurlijk niet voor de gemiddelde kijker natuurlijk. .
Oh wacht, dan wordt het een andere insteek .

Zonder Jackson's liefdesverhaaltjes (knap om die in de Hobbit te schrijven trouwens) en met minder comic relief (alhoewel, de dwergen in de Hobbit...) wordt het nog wel eens wat voor de Tolkienfans. En een box-office van drie cijfers in het eerste weekend is ook weer eens wat anders.
  dinsdag 21 november 2006 @ 17:33:58 #82
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_43754267
Er is inderdaad geen romantiek te vinden in de Hobbit (of zouden ze misschien een dwerg of twee vrouwelijk maken?) en als ze met de dwergen hetzelfde uithalen als met M&P dan mogen ze wat mij betreft tegen de muur gezet worden.

Riddles in the dark lijkt me wel leuk om te zien trouwens maar dat zal ook wel verknipt worden omdat het anders teveel raadsels zijn, we moeten natuurlijk snel snel snel naar Berg en Dal en de slag van de vijf legers.
pi_43822079
tvp ben op school.. straks ns kijken
Never underestimate the predictability of stupidity
pi_43837119
een post van filmtotaal.nl, als dit waar is, dan is het een kwestie van wachten, wat ik best wil doen

New Line is PJ nog geld schuldig voor FotR. Saul Zaentz, de eigenaar van Tolkien Enterprises (en dus ook de ultieme eigenaar van de rechten op LotR en The Hobbit) heeft er het volgende over te zeggen:
It will definitely be shot by Peter Jackson. The question is only when. He wants to shoot another movie first. Next year the Hobbit-rights will fall back to my company. I suppose that Peter will wait because he knows that he will make the best deal with us. And he is fed up with the studios: to get his profit share on the rings trilogy he had to sue New Line. With us in contrast he knows that he will be paid fairly and artistically supported without reservation.

bron; http://www.filmtotaal.nl/module.php?section=newsDetails&newsID=8166&titel=Kort_nieuws_rond_The_Hobbit
  vrijdag 24 november 2006 @ 16:08:19 #85
22457 Patch
FTR HUNK 2009-2007-2005-2004
pi_43854127
Gandalf himself, Sir Ian McKellen, revealed on Wednesday he is upset over recent talk that director Peter Jackson may not make a film based on author J.R.R. Tolkien's "The Hobbit".

"On my own account, I am very sad as I should have relished re-visiting Middle Earth with Peter again as team-leader. It's hard to imagine any other director matching his achievement in Tolkien country" he said in a posting on his official site.

Despite this week's letter from Jackson, many industry insiders still expect him to be involved on the project and that this public spectacle is merely childish negotiating tactics from both parties over both the deal and the outstanding "Fellowship" lawsuit.

"We will have to await developments but being an optimist I am hoping that New Line, MGM and Wingnut can settle outstanding problems so that the long expected 'Hobbit' is filmed sooner rather than later," McKellen added in his post.

For now though speculation continues with some wild talk at The One Ring that "Spider-Man" helmer Sam Raimi has been contacted about potentially helming.
* Gewonnen FOK-Awards: Hunk (4x) * McDreamy * Brad Pitt * Wentworth Miller * Ewan McGregor * Walt Disney (3x) * Criterion (2x) * Nemo * Hitchcock * David Hasselhof * Academy *
pi_43897466
The Hobbit is eigenlijk een verhaal op zichzelf en zou best door een andere regisseur gedaan kunnen worden. Ik zou wel graag Ian McKellen zien als Gandalf, maar Bilbo kan vervangen worden door een jonger exemplaar. Legolas zou eventueel ook mee kunnen doen, hoewel hij volgens mij niet in het boek beschreven wordt.
Ik zou het gaver vinden als PJ de remake van Clash of the Titans zou gaan regiseren.

[ Bericht 12% gewijzigd door ThaSandman op 26-11-2006 05:07:01 ]
*This is the end, beautiful friend - This is the end, my only friend
*The end of our elaborate plans - The end of everything that stands
*The End
  zondag 26 november 2006 @ 14:49:57 #87
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_43905020
Waarom toch die fucking wens om verhalen aan te passen waar dat compleet niet nodig is? Arwen willen ze er ook al inschrijven? Waarom? het verhaal is sterk genoeg zonder verzonnen cameorolletjes van een paar levendige paspoppen.
pi_43911966
quote:
Op zondag 26 november 2006 14:49 schreef Dagonet het volgende:
Waarom toch die fucking wens om verhalen aan te passen waar dat compleet niet nodig is? Arwen willen ze er ook al inschrijven? Waarom? het verhaal is sterk genoeg zonder verzonnen cameorolletjes van een paar levendige paspoppen.
Waarom! Omdat Legolas niet in het boek voorkomt betekent het niet dat hij niet in het verhaal aanwezig is. Elven zijn in feite onsterfelijk en aangezien Legolas de zoon is van Thranduil is het aannemelijk dat hij erbij betrokken is zonder beschreven te worden. Het is juist het mooie aan Tolkien dat er achter zijn verhalen nog een hele wereld afspeelt en dat zijn verhalen maar een stukje zijn van een groot geheel.
*This is the end, beautiful friend - This is the end, my only friend
*The end of our elaborate plans - The end of everything that stands
*The End
  zondag 26 november 2006 @ 19:05:36 #89
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_43912227
No shit Sherlock, maar het enige dat je dus eigenlijk wil is dat Legolas een keertje door het beeld loopt? En daar wil je dan een gedeelte van het budget aan uitgeven omdat je Orlando Bloom moet inhuren voor een paar minuten screentime, hooguit.

Voegt niets toe, zit niet in het originele verhaal en zijn alleen maar extra kosten. Hou toch eens op met het proberen van het verbeteren van verhalen en verfilm het gewoon, dat gezeik met eigen inbreng steeds, als je dat wil moet je maar een eigen verhaal schrijven.
pi_43912245
quote:
Op zondag 26 november 2006 18:56 schreef ThaSandman het volgende:

[..]

Waarom! Omdat Legolas niet in het boek voorkomt betekent het niet dat hij niet in het verhaal aanwezig is. Elven zijn in feite onsterfelijk en aangezien Legolas de zoon is van Thranduil is het aannemelijk dat hij erbij betrokken is zonder beschreven te worden. Het is juist het mooie aan Tolkien dat er achter zijn verhalen nog een hele wereld afspeelt en dat zijn verhalen maar een stukje zijn van een groot geheel.
En om te demonstreren hoe groot die wereld is laat je dezelfde paar hoofdpersonen keer op keer opduiken? .
pi_43927605
Ik hoop echt dat PJ de Hobbit gaat doen!

Het is weer even geleden dat ik het boek heb gelezen.
Ik zou het echt doodzonde vinden als er weer wat extra gewauwel in het verhaal geschreven gaat worden! Helemaal niet nodig!
In het boek komen genoeg leuke nieuwe karakters voor, en een cameo van legolas of arwen slaat als een lul op een drumstel absoluut overbodig!

Gandalf
Beorn
De adelaars
De dwergen Die namen alleen al Oin, Gloin, Ori, Nori en die andere 8 ben ik ff kwijt, waren toch 12 dwergen?
  maandag 27 november 2006 @ 13:55:43 #92
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_43927768
quote:
Op maandag 27 november 2006 13:50 schreef So_Addictive het volgende:

De dwergen Die namen alleen al Oin, Gloin, Ori, Nori en die andere 8 ben ik ff kwijt, waren toch 12 dwergen?
13:
Thorin (de leider van het stel)
Óin & Glóin (vader van Gimli)
Dwalin & Balin
Bifur & Bofur
Fili & Kili
Dori, Nori & Ori
Bombur

En niet zo lachen om die namen, dat zijn namelijk (net als Gandalf) allemaal namen van dwergen uit de Edda (Noorse mythologie).
pi_43927996
quote:
Op maandag 27 november 2006 13:55 schreef Dagonet het volgende:

[..]

En niet zo lachen om die namen, dat zijn namelijk (net als Gandalf) allemaal namen van dwergen uit de Edda (Noorse mythologie).
Ja maar... maar... ze klinken zo leuk
pi_43928102
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 11:37 schreef deGVR het volgende:
Liever de Silmarrilion
Ik vind het een heerlijk boek, maar die is niet te filmen.
History became legend, legend became myth.
  maandag 27 november 2006 @ 14:18:23 #95
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_43928439
quote:
Op maandag 27 november 2006 14:04 schreef So_Addictive het volgende:

[..]

Ja maar... maar... ze klinken zo leuk
Daar heb je gelijk in, ik heb ook jaren gedacht dat hij ze zelf allemaal verzonnen had.
  maandag 27 november 2006 @ 14:19:21 #96
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_43928461
quote:
Op maandag 27 november 2006 14:07 schreef valek het volgende:

[..]

Losse stukken zijn op zich wel te doen maar dat is dan weer alleen maar leuk voor de mensen die de boeken kennen en niet voor het grote publiek.
pi_43928571
quote:
Op maandag 27 november 2006 14:07 schreef valek het volgende:

[..]

Ik zeg: BBC miniserie. Beetje dezelfde opzet als hun verfilming van Gormenghast, alhoewel je van tevoren vermoedelijk al aan aardig wat andere networks verkocht moet hebben om überhaupt een budget te hebben voor een paar van de betere veldslagen.
pi_43928585
Tvptje.
  maandag 27 november 2006 @ 14:24:45 #99
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_43928643
quote:
Op maandag 27 november 2006 14:22 schreef Litpho het volgende:

[..]

Ik zeg: BBC miniserie. Beetje dezelfde opzet als hun verfilming van Gormenghast, alhoewel je van tevoren vermoedelijk al aan aardig wat andere networks verkocht moet hebben om überhaupt een budget te hebben voor een paar van de betere veldslagen.
Gormenghast, Neverwhere. Verkopen zou geen probleem moeten zijn, HBO?
pi_43928704
quote:
Op maandag 27 november 2006 14:24 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Gormenghast, Neverwhere. Verkopen zou geen probleem moeten zijn, HBO?
Maar is dat genoeg? Silmarillion heeft best veel en ook best veel grote veldslagen, dat gaat aardig in de kosten lopen . Alhoewel de slechte belichting van de Dagor-nuin-Giliath wel in het budget moet passen .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')