een draak dus...quote:Op maandag 14 augustus 2006 21:01 schreef vogeltjesdans het volgende:
Wat is Smaug dan als het geen Balrog is?
Nee! Een vleermuis! Zeg nou alsjeblieft dat het een vleermuis is!quote:
Smaug, één van de laatste draken.quote:Op maandag 14 augustus 2006 21:10 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Nee! Een vleermuis! Zeg nou alsjeblieft dat het een vleermuis is!
vleermuizen zijn zulke schattige beestjes
Ik weet zeker dat Peter Jackson er iets moois van zou makenquote:Op maandag 14 augustus 2006 21:15 schreef Dagonet het volgende:
*zoekt IMDB - nope
*zoekt upcomingmovies.com - nope
De familie is tegen trouwens, die heeft er niet echt zin in dus echt veel samenwerking zal er niet zijn, gelukkig hebben die nog de rechten voor de Silmarillion en de rest.
Da's LOTR.quote:Op maandag 14 augustus 2006 21:18 schreef Dementor het volgende:
[..]
Ik weet zeker dat Peter Jackson er iets moois van zou maken
Die familie moet niet zo zeuren.
Ze hebben in de jaren 70 dacht ik al eens een hobbit film uitgebracht wat echt een gedrocht is, het is een soort tekenstijl met goedkope effecten.
Tolkien is nooit een kinderboekenschrijver geweest man, hij is een schrijver waarbij the hobbit voor z'n kinderen was, da's wat anders.quote:Op maandag 14 augustus 2006 21:15 schreef GaRleC het volgende:
Smaug is een.. ik dacht een rode draak met de onderkant van zijn buik bezette edelstenen. Van zijn eigen geclaimde schat. er zitten veel voor verwijzingen in naar Lotr. Ik raad het echt aan om het boek te lezen.
Hoewel je er aan moet denken dat Tolkien in die tijd nog een kinder boeken schrjiver is.
In lotr zijn de eerste 250 blz ook voor kinderen.
Echt niet!quote:Op maandag 14 augustus 2006 21:20 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Da's LOTR.
En waarom niet? The Hobbit is geschreven voor de kinderen van Tolkien tenslotte. En de Silmarillion zou niet mogelijk zijn geweest zonder Christopher (niets eigenlijk want hij was degeen die alles als eerste las en meehielp met sommige stukken).
Saai? Integendeel en het einde van The Hobbit is best bizar voor een kinderboek. Ik vond de gevechten in LOTR ongelofelijk langdradig om te lezen.quote:Op maandag 14 augustus 2006 22:14 schreef McNasty het volgende:
De Hobbit is een dodelijk saai verhaal in vergelijking met LOTR (ook zonder die vergelijking trouwens). LOTR heb ik met veel plezier gelezen en De Hobbit vond ik maar een suf kinderboek. Van mij mag PJ zich met andere dingen bezig houden.
Laat em eens iets zonder cgi poberen.
Ik kan het niet terugvinden maar ik heb ik ooit gelezen dat de zoon van Tolkien hier tegen is, de rechten van de LOTR waren destijds door de kleinzoon verkocht, hetgeen betekende dat de zoon de kleinzoon onterfd heeft. Of The Hobbit ooit nog verfilmd zou worden is nog maar de vraag.quote:Op maandag 14 augustus 2006 21:23 schreef splendor het volgende:
TIjdens en vlak na LOTR lagen de rechten van the Hobbit niet bij newline of Peter Jackson en op dat moment zag het er ook niet naar uit dat het snel verfilmd zou worden. Of dat nu anders is weet ik niet maar ik zou zeggen, wacht minimaal nog 4-5jaar, eerder hoef je niks te verwachten.. helaas.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |