Je moet de drive om te beginnen in een computer plaatsen met een BIOS dat wél met schijven > 137 GB overweg kan. Vervolgens kun je dit doen (gevonden op Usenet):quote:Op maandag 14 augustus 2006 19:05 schreef Killjoy het volgende:
Ja dat kan wel, maar dan kan ik nog niet bij de data sinds er geen bereikbare partities zijn
quote:On condition that the current mobo/BIOS recognize the full size of the drive,
you can convert the EZ partition (MBR) to FDISK standard with either the EZ
utility, or with RESQDISK (free for this purpose).
You should then be able to access your data normally.
Available from http://resq.co.il/resq.php
Regards, Zvi
Ik zie je probleem niet zo. Zoals je hier kunt lezen is EZ-Drive door Western Digital vervangen door de Data Lifeguard Tools voor DOS die alle functies van het vroegere EZ-Drive heeft, en dat laatste programma kun je hier downloaden.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 04:44 schreef Killjoy het volgende:
Dan is mijn volgende vraag, waar haal ik die rescue tool vandaan?
EZ-Drive is nog maar erg slecht te vinden op het internet
Nee, absoluut niet doen als de TS z'n data nog terug wil zien. Het probleem dat je niet meer dan 128 GiB (137 GB) kunt adresseren zit in het BIOS, dat moet 48-bits LBA ondersteunen voor > 137 GB. Verder moet de MBR van de schijf nog aangepast worden, want daar zit nu die bootloader van EZ-Drive in die eerst bij het booten werd geladen.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 05:27 schreef Catch22- het volgende:
WinXP SP1 ?
http://www.48bitlba.com/enablebiglba.htm
quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 05:09 schreef Riparius het volgende:
[..]
Ik zie je probleem niet zo. Zoals je hier kunt lezen is EZ-Drive door Western Digital vervangen door de Data Lifeguard Tools voor DOS die alle functies van het vroegere EZ-Drive heeft, en dat laatste programma kun je hier downloaden.
O ja, en als je persé toch het oude EZ-Drive wil hebben dan is dat met Filewatcher toch in een paar seconden boven water? Hoezo 'erg slecht' te vinden?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |