Plakken met montagekit! Of spijkeren of schroeven.quote:Op maandag 14 augustus 2006 16:04 schreef Brenda25 het volgende:
Allemaal handige klussers op dit forum zag ik. Misschien kan iemand mij helpen:
Ik heb een huis gehuurd waar de plakplinten los zijn gekomen van het laminaat. Plakken (waarmee?) of vasttimmeren met spijkertjes?
Met montagekit hoeft dat ook niet hoorquote:Op maandag 14 augustus 2006 16:20 schreef Sakura het volgende:
Plakken met dubbelklevend tape, mooier, netter en je knoeit niet
Je legt de plinten toch op het laminaat? Ik bedoel, je drukt het laminaat toch niet strak naar beneden? Het laminaat kan in de breedte en lengte altijd nog uitzetten.quote:Op maandag 14 augustus 2006 16:22 schreef Brenda25 het volgende:
Nieuwe plakplinten hebben speciale lijm die niet fixeert, maar 'flexibel' is en 'merolt' als het laminaat uitzet of krimpt. In m'n oude huis heb ik er nooit problemen mee gehad. Hier liggen de plinten echter bijna allemaal los. Wil ze wel lijmen, maar ben bang dat als ik bison/montagekit gebruik, het laminaat inderdaad niet meer kan uitzetten/krimpen. Overigens weet ik niet of het kliklaminat is of 'gewoon'. Maakt dat nog uit?
maar de plint staat normaal tegen een muur.quote:Op maandag 14 augustus 2006 16:27 schreef sanger het volgende:
[..]
Je legt de plinten toch op het laminaat? Ik bedoel, je drukt het laminaat toch niet strak naar beneden? Het laminaat kan in de breedte en lengte altijd nog uitzetten.
Nee, het gaat hier over plakplinten en die zitten juist niet aan de muur vast.quote:Op maandag 14 augustus 2006 16:33 schreef z80 het volgende:
[..]
maar de plint staat normaal tegen een muur.
dus als je deze vast zet aan de ondergrond (laminaat) kan de ondergrond niet meer bewegen.
Heeee, dat wist ik niet. Weer wat geleerdquote:Op maandag 14 augustus 2006 16:22 schreef Brenda25 het volgende:
Nieuwe plakplinten hebben speciale lijm die niet fixeert, maar 'flexibel' is en 'merolt' als het laminaat uitzet of krimpt. In m'n oude huis heb ik er nooit problemen mee gehad. Hier liggen de plinten echter bijna allemaal los. Wil ze wel lijmen, maar ben bang dat als ik bison/montagekit gebruik, het laminaat inderdaad niet meer kan uitzetten/krimpen. Overigens weet ik niet of het kliklaminat is of 'gewoon'. Maakt dat nog uit?
Met een lat klemmen tegen de tegenoverliggende muur. Zo kun je 2 muren tegelijk lijmenquote:Op maandag 14 augustus 2006 16:40 schreef Everett het volgende:
Stomme vraag (maar om er een alias voor aan te maken gaat me een beetje ver):
Als je plinten tegen de muur aan plakt (met montage kit), hoe kan je er dan voor zorgen dat ze echt strak tegen de muur aan komen te zitten? Hoe zorg je er voor dat er voor dat er een aantal uur druk op komt te staan, zeg maar.
Her en der een spijker erin slaan en die dan later wegwerken. Je kan ook stapels stenen neerleggen of die mooie plinten kopen die je met beugeltjes vastzet.quote:Op maandag 14 augustus 2006 16:40 schreef Everett het volgende:
Stomme vraag (maar om er een alias voor aan te maken gaat me een beetje ver):
Als je plinten tegen de muur aan plakt (met montage kit), hoe kan je er dan voor zorgen dat ze echt strak tegen de muur aan komen te zitten? Hoe zorg je er voor dat er voor dat er een aantal uur druk op komt te staan, zeg maar.
Moet je eerst ff een klein gaatje borenquote:Op maandag 14 augustus 2006 16:46 schreef Escape2Dawn het volgende:
Niet spijkeren want dan zullen ze splijten. Gewoon plakken met lijm en anders dubbelzijdige tape!
klopt maar plaats jij je plinten 1CM van de muur?quote:Op maandag 14 augustus 2006 16:34 schreef Conflict het volgende:
[..]
Nee, het gaat hier over plakplinten en die zitten juist niet aan de muur vast.
Yep, had ook sommige stukken die los lieten.quote:Op maandag 14 augustus 2006 16:23 schreef Brenda25 het volgende:
hmm, vind tape ook nog niet zo'n slechte optie,
zelf ervaring mee Sakura?
Die plinten zetten uit en krimpen gewoon mee met je laminaat. Ik leg mijn laminaat trouwens ook nooit 1 cm van de muur af, maar 0,5 cm. Die plinten plak ik gewoon strak tegen de muur.quote:Op maandag 14 augustus 2006 17:10 schreef z80 het volgende:
[..]
klopt maar plaats jij je plinten 1CM van de muur?
ik niet.
en als je de plinten strak tegen de muur plaatst en vervolgens vast plakt aan het laminaat kan deze dus niet meer bewegen.
Is ook veel mooier, en in de hoeken uiteraard onder verstek zagen, en rond de deurposten met een plintenkam de vorm overnemen op de plint, en met een figuurzaag netjes uitzagen.quote:Op maandag 14 augustus 2006 18:08 schreef Conflict het volgende:
[..]
Ik vind plinten tegen de muur trouwens tien keer zo mooi, maar da's offtopic![]()
Ik heb al verschrikkelijk veel laminaat gelegd, en mijn plakplinten hebben echt nog nooit losgelaten.quote:Op maandag 14 augustus 2006 19:33 schreef riley het volgende:
Ik zou zeggen, geen plakplinten. Maar da's persoonlijk. In mijn ervaring laten ze altijd los vroeger of later (bij het stofzuigen ofzo) en ziet het er nooit mooier uit dan mooie verstek gezaagde dikkere plinten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |