abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40796922
Allemaal handige klussers op dit forum zag ik. Misschien kan iemand mij helpen:
Ik heb een huis gehuurd waar de plakplinten los zijn gekomen van het laminaat. Plakken (waarmee?) of vasttimmeren met spijkertjes?
pi_40797059
plakken met hier en daar een drupje bison lijm?
pi_40797223
Mmmm, plakplinten. Ik ben er niet kapot van. Je laat expansieruimte vrij tussen laminaat en muur. Om die vervolgens alsnog te fixeren met een plakplint. Dat is de reden dat veel plakplinten alsnog loskomen van het laminaat.

Maar om op je vraag terug te komen. Spijkeren zou ik niet doen. Dat gaat niet makkelijk en wordt ws niet mooi. Dus dan maar lijmen....
  maandag 14 augustus 2006 @ 16:14:16 #4
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_40797225
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 16:04 schreef Brenda25 het volgende:
Allemaal handige klussers op dit forum zag ik. Misschien kan iemand mij helpen:
Ik heb een huis gehuurd waar de plakplinten los zijn gekomen van het laminaat. Plakken (waarmee?) of vasttimmeren met spijkertjes?
Plakken met montagekit! Of spijkeren of schroeven.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_40797461
Plakken met dubbelklevend tape, mooier, netter en je knoeit niet
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
pi_40797545
Nieuwe plakplinten hebben speciale lijm die niet fixeert, maar 'flexibel' is en 'merolt' als het laminaat uitzet of krimpt. In m'n oude huis heb ik er nooit problemen mee gehad. Hier liggen de plinten echter bijna allemaal los. Wil ze wel lijmen, maar ben bang dat als ik bison/montagekit gebruik, het laminaat inderdaad niet meer kan uitzetten/krimpen. Overigens weet ik niet of het kliklaminat is of 'gewoon'. Maakt dat nog uit?
  maandag 14 augustus 2006 @ 16:22:35 #7
65960 sanger
pi_40797560
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 16:20 schreef Sakura het volgende:
Plakken met dubbelklevend tape, mooier, netter en je knoeit niet
Met montagekit hoeft dat ook niet hoor
pi_40797571
meerolt bedoel ik
pi_40797627
hmm, vind tape ook nog niet zo'n slechte optie,
zelf ervaring mee Sakura?
  maandag 14 augustus 2006 @ 16:27:23 #10
65960 sanger
pi_40797767
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 16:22 schreef Brenda25 het volgende:
Nieuwe plakplinten hebben speciale lijm die niet fixeert, maar 'flexibel' is en 'merolt' als het laminaat uitzet of krimpt. In m'n oude huis heb ik er nooit problemen mee gehad. Hier liggen de plinten echter bijna allemaal los. Wil ze wel lijmen, maar ben bang dat als ik bison/montagekit gebruik, het laminaat inderdaad niet meer kan uitzetten/krimpen. Overigens weet ik niet of het kliklaminat is of 'gewoon'. Maakt dat nog uit?
Je legt de plinten toch op het laminaat? Ik bedoel, je drukt het laminaat toch niet strak naar beneden? Het laminaat kan in de breedte en lengte altijd nog uitzetten.
  maandag 14 augustus 2006 @ 16:27:30 #11
152409 broodje_poep
het stinkt hier...
pi_40797774
montagekit
pi_40797950
hebben de montagekit-lovers hier ook zelf ervaring mee? als het werkt ben ik om :-)
pi_40798022
Er zit niet voor niks een plakstrip op he. Belangrijk is dat je de ondergrond ontvet. Dus in dit geval gewoon nieuw plakband erop en eerst goed schoonmaken.
  maandag 14 augustus 2006 @ 16:33:36 #14
63722 z80
I fink you freaky
pi_40798046
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 16:27 schreef sanger het volgende:

[..]

Je legt de plinten toch op het laminaat? Ik bedoel, je drukt het laminaat toch niet strak naar beneden? Het laminaat kan in de breedte en lengte altijd nog uitzetten.
maar de plint staat normaal tegen een muur.
dus als je deze vast zet aan de ondergrond (laminaat) kan de ondergrond niet meer bewegen.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_40798090
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 16:33 schreef z80 het volgende:

[..]

maar de plint staat normaal tegen een muur.
dus als je deze vast zet aan de ondergrond (laminaat) kan de ondergrond niet meer bewegen.
Nee, het gaat hier over plakplinten en die zitten juist niet aan de muur vast.
pi_40798100
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 16:22 schreef Brenda25 het volgende:
Heeee, dat wist ik niet. Weer wat geleerd

Maar eh, dit wetende, dan ga je nu toch niet wel fixeren? Met schroeven, lijm of ander star bevestigingsmateriaal?

Nieuwe plinten of overzetplinten lijken me dan beter.
pi_40798129
Gewoon om de 20 cm een drupje contactlijm ofzo en iedere keer dat het warm buiten is geweest weer vastlijmen

Daarom leg ik in ons koophuis ook geen plakplinten (kutwerk ook om hoekjes enzo te doen) maar overal kabelgoten op kleur!
A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
  maandag 14 augustus 2006 @ 16:40:03 #18
98138 Everett
Damnit, I am the paterfamilias
pi_40798296
Stomme vraag (maar om er een alias voor aan te maken gaat me een beetje ver):

Als je plinten tegen de muur aan plakt (met montage kit), hoe kan je er dan voor zorgen dat ze echt strak tegen de muur aan komen te zitten? Hoe zorg je er voor dat er voor dat er een aantal uur druk op komt te staan, zeg maar.
Well, as soon as we get ourselves cleaned up and we get a little smellum in our hair, why, we're gonna feel 100% better about ourselves and about life in general.
pi_40798511
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 16:40 schreef Everett het volgende:

Als je plinten tegen de muur aan plakt (met montage kit), hoe kan je er dan voor zorgen dat ze echt strak tegen de muur aan komen te zitten? Hoe zorg je er voor dat er voor dat er een aantal uur druk op komt te staan, zeg maar.
Met een lat klemmen tegen de tegenoverliggende muur. Zo kun je 2 muren tegelijk lijmen
pi_40798515
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 16:40 schreef Everett het volgende:

Her en der een spijker erin slaan en die dan later wegwerken. Je kan ook stapels stenen neerleggen of die mooie plinten kopen die je met beugeltjes vastzet.
  maandag 14 augustus 2006 @ 16:46:42 #21
36177 Escape2Dawn
Istanbul of wast'nbeetje?
pi_40798554
Niet spijkeren want dan zullen ze splijten. Gewoon plakken met lijm en anders dubbelzijdige tape!
Het helpt geen nut!
pi_40798576
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 16:46 schreef Escape2Dawn het volgende:
Niet spijkeren want dan zullen ze splijten. Gewoon plakken met lijm en anders dubbelzijdige tape!
Moet je eerst ff een klein gaatje boren

En met tape blijft dat niet zitten lijkt me.
  maandag 14 augustus 2006 @ 17:10:35 #23
63722 z80
I fink you freaky
pi_40799604
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 16:34 schreef Conflict het volgende:

[..]

Nee, het gaat hier over plakplinten en die zitten juist niet aan de muur vast.
klopt maar plaats jij je plinten 1CM van de muur?
ik niet.
en als je de plinten strak tegen de muur plaatst en vervolgens vast plakt aan het laminaat kan deze dus niet meer bewegen.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_40800479
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 16:23 schreef Brenda25 het volgende:
hmm, vind tape ook nog niet zo'n slechte optie,
zelf ervaring mee Sakura?
Yep, had ook sommige stukken die los lieten.
Gewoon bij een goede bouwmarkt dubbelklevend plakband gekocht, oude van plint verwijderd, nieuwe erop, en zit inmiddels alweer jaren.
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
pi_40801291
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 17:10 schreef z80 het volgende:

[..]

klopt maar plaats jij je plinten 1CM van de muur?
ik niet.
en als je de plinten strak tegen de muur plaatst en vervolgens vast plakt aan het laminaat kan deze dus niet meer bewegen.
Die plinten zetten uit en krimpen gewoon mee met je laminaat. Ik leg mijn laminaat trouwens ook nooit 1 cm van de muur af, maar 0,5 cm. Die plinten plak ik gewoon strak tegen de muur.

Ik heb nu een paar verschillende laminaatvloeren bij mensen thuis gelegd en nog nooit problemen met de plakplinten gehad.

Ik vind plinten tegen de muur trouwens tien keer zo mooi, maar da's offtopic
pi_40804143
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 18:08 schreef Conflict het volgende:

[..]

Ik vind plinten tegen de muur trouwens tien keer zo mooi, maar da's offtopic
Is ook veel mooier, en in de hoeken uiteraard onder verstek zagen, en rond de deurposten met een plintenkam de vorm overnemen op de plint, en met een figuurzaag netjes uitzagen.
Kost wel veel tijd en wat moeite, maar wel een verschrikkelijk mooi en strak resultaat.
pi_40804188
Ik zou zeggen, geen plakplinten. Maar da's persoonlijk. In mijn ervaring laten ze altijd los vroeger of later (bij het stofzuigen ofzo) en ziet het er nooit mooier uit dan mooie verstek gezaagde dikkere plinten.
pi_40805759
plakplinten zijn niet altijd ideaal... gaan snel los (dat merk ik bij mij thuis). zou iets van bizonkit of montagekit gebruiken, dat werkt zeker

zou zelfs nog voor andere plinten kiezen, die tegen de muur aan
pi_40988244
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 19:33 schreef riley het volgende:
Ik zou zeggen, geen plakplinten. Maar da's persoonlijk. In mijn ervaring laten ze altijd los vroeger of later (bij het stofzuigen ofzo) en ziet het er nooit mooier uit dan mooie verstek gezaagde dikkere plinten.
Ik heb al verschrikkelijk veel laminaat gelegd, en mijn plakplinten hebben echt nog nooit losgelaten.

Veel mensen maken de fout door de plinten direct na het laggen van het laminaat te plakken. Maar dan zit er altijd een fikse laag stof op het laminaat, en dan laten je plinten inderdaad los.
Kwestie van even een lap over de randen halen, en dan pas je plinten plakken, dan laten ze echt absoluut nooit los. (wel zaak uiteraard dat je goed materiaal hebt, en niet van die waardeloze gamma troep)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')