Oh, en ik draai gewoon bogstandard XP en heb IE als browser.quote:Op maandag 14 augustus 2006 16:41 schreef Dagonet het volgende:
Grappig, ik draai al jaren zonder virusscanner en firewall en heb geen enkel probleem. Vorige maand toevallig gechecked n.a.v. een topic in DIG.
Je doet dus écht iets fout.
Ja, laten we iedereen gaan adviseren om geen virusscanner te gebruiken, dan wordt het nog eens iets met het internet.quote:Op maandag 14 augustus 2006 16:41 schreef Dagonet het volgende:
Grappig, ik draai al jaren zonder virusscanner en firewall en heb geen enkel probleem. Vorige maand toevallig gechecked n.a.v. een topic in DIG.
Je doet dus écht iets fout.
Idd, ik zou me zonder scanner niet echt veilig voelen en als er al een onzichtbaar virus zich in mijn systeem nesteld zonder dat ik het doorheb en het gaat bijv. vele mailtjes versturen dan ben ik de Sjaak natuurlijkquote:Op maandag 14 augustus 2006 17:02 schreef Conflict het volgende:
[..]
Ja, laten we iedereen gaan adviseren om geen virusscanner te gebruiken, dan wordt het nog eens iets met het internet.![]()
Er is ook zo'n virus dat dan mailtjes uit naam van mensen die in jouw contactenlijst staan gaan versturen, daar heb jij zelf idd weinig last van.
Een virusscanner moet je gewoon hebben.
Zo das niet nix, een botnetwerk. Jij bent vast niet goed met computersquote:Op maandag 14 augustus 2006 15:58 schreef Neurotica het volgende:
Kom ik eindelijk eens bij mijn moedertje, start ik mijn server-pc op, gebeuren er allemaal rare dingen; kan nieuwssubmit niet op bij Fok, pc loopt traag, vast, foutmeldingen..
Geeft mijn Anti-virus en Firewall (F-Secure) ineens aan dat er een BotNetwerk actief is geworden sinds 5 dagen en pc niet beschermd is.. en dat terwijl de auto updates van windhoos aanstaan.. blijkt er niks geinstalleerd te zijn!!!!
![]()
![]()
![]()
Dan loopt pc ineens vast (nadat ik de security settings van F-Secure op maximaal gezet hebt)
... komt er een windows foutmelding.. blijkt in de foutmelding dat de server onderdeel is van dat BotNetwerk![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
*handmatig updates installeerd*
Dat sommige mensen geen virusscanner gebruiken is niet alleen dom, het is ook nog eens een beetje asociaal, omdat je andere mensen benadeelt.quote:Op maandag 14 augustus 2006 17:06 schreef BONG4002 het volgende:
[..]
Idd, ik zou me zonder scanner niet echt veilig voelen en als er al een onzichtbaar virus zich in mijn systeem nesteld zonder dat ik het doorheb en het gaat bijv. vele mailtjes versturen dan ben ik de Sjaak natuurlijk
Verder heb ik de scanner ook nodig om bepaalde "legale" bestanden te downen enzo![]()
Al mijn mail gaat via m'n werk of via Gmail, rest staat niet eens ingesteld.quote:Op maandag 14 augustus 2006 17:02 schreef Conflict het volgende:
[..]
Ja, laten we iedereen gaan adviseren om geen virusscanner te gebruiken, dan wordt het nog eens iets met het internet.![]()
Er is ook zo'n virus dat dan mailtjes uit naam van mensen die in jouw contactenlijst staan gaan versturen, daar heb jij zelf idd weinig last van.
Een virusscanner moet je gewoon hebben.
Wat snap je niet aan "al jaren virusvrij"?quote:Op maandag 14 augustus 2006 17:49 schreef Conflict het volgende:
[..]
Dat sommige mensen geen virusscanner gebruiken is niet alleen dom, het is ook nog eens een beetje asociaal, omdat je andere mensen benadeelt.
Dat zal ik eens vertellen:quote:Op maandag 14 augustus 2006 17:54 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Wat snap je niet aan "al jaren virusvrij"?
Dat zeg ik, vorige maand nog gechecked n.a.v. topic in DIG en in die tijd twee weken op vakantie geweest, behalve dat alleen wat spelletjes gespeelt en FOK! aangehad eigenlijk, rest mag geen naam hebben.quote:Op maandag 14 augustus 2006 17:56 schreef Conflict het volgende:
[..]
Dat zal ik eens vertellen:
Hoe weet jij dat je virusvrij bent als je geen virusscanner hebt![]()
Ik vind het leuk voor je dat je geen virusscanner hebt, ik zie het nut er niet van in en denk ook niet dat het verstandig is om te adviseren om er geen te gebruiken.quote:Op maandag 14 augustus 2006 17:57 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Dat zeg ik, vorige maand nog gechecked n.a.v. topic in DIG en in die tijd twee weken op vakantie geweest, behalve dat alleen wat spelletjes gespeelt en FOK! aangehad eigenlijk, rest mag geen naam hebben.
Ik adviseer het ook niet, alleen moet je het ontbreken van een virusscanner en/of andere beveiliging niet de schuld geven van problemen zoals TS ze beschrijft, daar ben je toch echt zelf schuldig aan. Ik doe zonder en heb nooit van die problemen en ik ben niet de enige, waarom lukt het mij wel (en geloof me, als FA kom je op héél rare sites als je de notes wil checken) en anderen niet?quote:Op maandag 14 augustus 2006 17:59 schreef Conflict het volgende:
Ik vind het leuk voor je dat je geen virusscanner hebt, ik zie het nut er niet van in en denk ook niet dat het verstandig is om te adviseren om er geen te gebruiken.
Niet nodig, geen zin in en ik doe nu al zo lang zonder dat het een erekwestie begint te worden.quote:Waarom heb je er geen? Kan je gewoon gratis gebruiken en je pc wordt er niet merkbaar trager van. Je ging toch checken, voorkomen is in dit geval altijd beter dan genezen![]()
NIks nerdy aan de ts kan niet met computers omgaanquote:Op maandag 14 augustus 2006 16:00 schreef Rekkie het volgende:
Ok.....
sorry ik heb geen idee wat je allemaal brabbelt.... té nerdy enzo
succes ermee dan, ben blij dat je geen outlook gebruikquote:Op maandag 14 augustus 2006 18:02 schreef Dagonet het volgende:
Niet nodig, geen zin in en ik doe nu al zo lang zonder dat het een erekwestie begint te worden.
Welke distro of versie van OSX draai jij dan?quote:Op maandag 14 augustus 2006 16:13 schreef Rekkie het volgende:
n00b... verwachten van M$ producten dat ze je pc beschermen....
En dan vervolgens nerdy gedragen
Whehehe, herkenbaar, heb ik ook. ik raad iedereen aan om een virusscanner te gebruiken maar zelf heb ik er ook geenquote:Op maandag 14 augustus 2006 18:02 schreef Dagonet het volgende:
Niet nodig, geen zin in en ik doe nu al zo lang zonder dat het een erekwestie begint te worden.
De oorzaak bij mij was een spammail, die op de server terecht gekomen was, voordat Microsoft de gaten gedicht had in IE & Outlook met de updates die 5 dagen terug uitgekomen waren, voordat F-secure een virusdefinitie update heeft laten uitkomen enz.quote:Op maandag 14 augustus 2006 17:09 schreef Nawien het volgende:
[..]
Zo das niet nix, een botnetwerk. Jij bent vast niet goed met computers![]()
*Nawien heeft zijn MCDST gehaald vandaag, van de vereiste 700 punten had hij er 972 . Dit allemaan in een tijdsbestek van 30 min![]()
![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |