Probeer een ei eens te pocheren.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 23:21 schreef Agrafes het volgende:
Hoe krijg je het perfecte ei waarbij de dooier nog heel is, beetje smeuig etc? Altijd als ik het ei lang op een laag vuurtje laat worden de randjes zo droog enzo![]()
De perfecte omelet kan ik nu wel, maar een gewoon ei perfect krijgen blijft moeilijk, onze chinees krijgt em altijd zo lekker![]()
quote:Op donderdag 17 augustus 2006 23:27 schreef Agrafes het volgende:
Die van de Chinees zijn altijd wat spiegelend en zo ontzettend lekker, moet ik toch maar eens langs gaan en vragen hoe die het doet
Hoe pocheer je een eitje
Zo ziet het eruit:quote:Werkwijze om eieren te pocheren:
Kook water in een brede maar ondiepe kookpan. Voeg 2 eetlepels azijn per liter water bij. Breek elk ei in een kopje. Draai het ei even rond in het kopje en laat het voorzichtig in het water glijden. Let op dat het water niet overkookt. Keer het ei voorzichtig om met een schuimspaan en laat het in het water tot het eiwit gestold is. Neem het ei uit het water met de schuimspaan en laat uitdruppen. Strooi er fijn zout op.
Jawel, maar mijn tip voor Agrafes' probleem is dus het pocheren van een ei. Superlekker en geen zwarte randjes!quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 18:40 schreef Aitan het volgende:
oww ik dacht dat we het over BAKKEN hadden.
Mijn fout..![]()
In eieren zit verzadigd vet, dat bevorderend is (indirect) voor een verhoging van het testosteron. Maar dat geldt net zo goed voor bijvoorbeeld melk.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 10:03 schreef thabit het volgende:
In hoeverre klopt het nou dat eieren goed zijn voor de potentie?
Deksel over je pannetje leggenquote:Op donderdag 17 augustus 2006 23:21 schreef Agrafes het volgende:
Hoe krijg je het perfecte ei waarbij de dooier nog heel is, beetje smeuig etc? Altijd als ik het ei lang op een laag vuurtje laat worden de randjes zo droog enzo![]()
De perfecte omelet kan ik nu wel, maar een gewoon ei perfect krijgen blijft moeilijk, onze chinees krijgt em altijd zo lekker![]()
...en werkt 't?quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 10:03 schreef thabit het volgende:
In hoeverre klopt het nou dat eieren goed zijn voor de potentie?
werk je in Barneveld?quote:Op donderdag 17 augustus 2006 17:20 schreef Aitan het volgende:
Ik werk in een eier inpak etc. fabriekdus wist ut al
1 = vrije uitloop
2= scharrel
3 weet ik niet en boeit me ook niet
4 is er niet eens toch?
Als je een paar eieren en een redelijke hoeveelheid melk dagelijks naar binnen werkt zal je cholesterol en dus testosteron zeker stijgen. Is niets mis mee overigens (voor het geval dat er anti-cholesterol-posts komen).quote:
Ik vind eieren eng...quote:Op donderdag 17 augustus 2006 14:44 schreef LedZep het volgende:
"London, June 22 – A new study has confirmed that consumption of one egg daily protects from heart disease, cancer <knop>
http://internationalreporter.com/news/read.php?id=1750
Dan eet je ze toch rauwquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 23:14 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Ik vind eieren eng...
Dan maar minder lang leven...
..quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 21:00 schreef LedZep het volgende:
[..]
Als je een paar eieren en een redelijke hoeveelheid melk dagelijks naar binnen werkt zal je cholesterol en dus testosteron zeker stijgen. Is niets mis mee overigens (voor het geval dat er anti-cholesterol-posts komen).
Nou kijk:quote:Op donderdag 18 juni 2009 12:46 schreef longinus het volgende:
Ik heb me rotgezocht, maar kan nergens iets vinden waar je de eirecode kan invullen en zo de betreffende stal kan lokaliseren.
dus als iemand dit weet, gaarne
quote:Meer informatie over eieren en de eiercode is onder andere op de volgende websites te vinden:
www.ei-info.nl
www.eicode.nl
www.kipenei.nl
www.blijmeteenei.nl
Het ei volgens Wikipedi
De code is dus niet bedoelt voor consumenten.quote:Ieder pluimveebedrijf in Europa heeft zijn eigen code. Nederlandse legkippenbedrijven hebben een code die bestaat uit 5 cijfers. Eventueel kunnen hier nog 1 of 2 cijfers aan zijn toegevoegd, om precies aan te geven om welke stal het gaat. Controlerende instanties kunnen er zonodig snel en effectief gebruik van maken. Dat geeft een veilig gevoel!
en dat is best jammer, zou immers best goed zijn als er openheid was.quote:Op donderdag 18 juni 2009 19:37 schreef Jegorex het volgende:
[..]
De code is dus niet bedoelt voor consumenten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |