abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40792740
Dit weekend raakte mijn Sony DSC-F717 defect. Foto's hebben vreemde kleuren en vertikale banen.
Hij is 3 jaar oud en ik heb er zo'n 8500 foto's mee geschoten.

Ik had hem toevallig net te koop gezet op marktplaats omdat ik een H5 besteld heb.

Het leek dus een gevalletje "(heel erg) jammer dan" te worden...

Maar na wat speurwerk op o.a. tweakers.net kwam ik er achter dat dit vaker voorkomt bij dit type en vele andere camera's (ook van andere merken, waaronder Canon!).

Ik heb vanochtend gebeld met Sony Customer Care en als het blijkt dat het CCD defect is (en dat verwachtte die persoon wel) dan wordt het kosteloos gerepareerd!
Ik heb zojuist mijn camera bij het postkantoor afgeleverd en nu maar afwachten!

Nog meer mensen met vergelijkbare klachten? Ik zou m'n camera nog maar niet weggooien...

meer info over de Sony modellen die er last van hebben:
http://www.sony.nl/view/ShowArticle.action?article=1128075118228&site=odw_nl_NL
nog meer info over de merken en modellen die er last van hebben:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1075663
  maandag 14 augustus 2006 @ 13:49:26 #2
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_40793736
Ik heb een F828 van bijna twee jaar oud, maar gelukkig geen last van
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_40799906
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 13:49 schreef Puckzzz het volgende:
Ik heb een F828 van bijna twee jaar oud, maar gelukkig geen last van
Gelukkig staat die camera ook niet in de lijst. Had graag een 828 gekocht maar die was er toen nog niet en om nou ieder jaar een andere te kopen
pi_40872082
Hey, hetzelfde probleem hier!
Mijn 3 jaar oude DSC-F717 geeft ineens kleurafwijkingen, d.w.z. wit wordt roze.

Had ook Sony gebeld en kreeg hetzelfde verhaal als MaGNeT te horen, maaaar:
voor de zekerheid had ik de klacht ook nog beschreven via het webformulier op de Sony website ("Vraag aan een expert") en heb ze een link gestuurd, waar ze zelf de roze foto's kunnen bekijken.

In mijn klacht heb ik ook gevraagd of dit te maken kan hebben met het bekende CCD probleem.
Vandaag kreeg ik van hun onderstaande e-mail, zónder afzender-adres (ik had'm al bijna in de spam gegooid):

==================

Naar aanleiding van uw e-mail berichten wij u dat het ons betreurt dat u problemen ondervindt met uw Sony DSC-F717 camera.

Ondanks een door Sony gewaarborgde kwaliteitscontrole kan het helaas voorkomen dat een apparaat defect raakt. Wanneer zich dan ook onverhoopt een defect voordoet, doen wij uiteraard ons uiterste best dit zo goed mogelijk voor de klant op te lossen.

Het is voor ons niet mogelijk een precieze uitspraak te doen over het huidige gebrek van de digitale camera, de te verrichten werkzaamheden en de hoogte van de reparatiekosten, zonder dat het apparaat door onze technische dienst is onderzocht.

Uiteraard zijn wij bereid uw digitale camera voor u te onderzoeken en waar nodig te repareren. Wij verzoeken u daarom vriendelijk deze, samen met een duidelijke klachtomschrijving en een kopie van uw aankoopnota, bij ons servicecentrum aan te bieden. U kunt het apparaat ook via uw winkelier bij ons aanleveren; in dat geval is uw winkelier gerechtigd extra kosten in rekening te brengen.

Ons servicecentrum in Badhoevedorp is van maandag tot en met vrijdag geopend van 8.30 tot 17.00 uur.

U kunt de digitale camera ook -goed verpakt en voorzien van de eerder genoemde gegevens- per post sturen naar ons hoofdkantoor in Badhoevedorp, ter attentie van de Technische Dienst.

Buiten de garantieperiode worden de reparatiekosten door ons samengesteld aan de hand van de leeftijd van het apparaat, het aankoopbedrag, een eventuele reparatiehistorie en de aard van de reparatiewerkzaamheden.

Desgewenst kunt u, voordat wij tot reparatie overgaan, schriftelijk bericht krijgen over de hoogte van de reparatiekosten. Voorwaarde is wel dat u dit bij het aanbieden van het apparaat vermeldt. Aan de hand van deze expertise kunt u dan besluiten of u de reparatie al dan niet laat uitvoeren. Voor digitale camera's kunnen wij een prijsopgave verstrekken vanaf EUR 120,= incl. BTW. Onder dit bedrag zullen wij direct tot reparatie overgaan. Op de uitgevoerde reparatie geldt een garantieperiode van 3 maanden. Wanneer u aan de hand van de prijsopgave afziet van reparatie, worden de onderzoekskosten van EUR 34,= incl. BTW in rekening gebracht.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geďnformeerd en zien de komst van uw digitale camera gaarne tegemoet.

Met vriendelijke groet,

Consumenten Informatie Centrum
Sony Nederland

====================

Geen woord over het bekende CCD probleem, geen woord over mogelijke gratis reparatie.
Nu twijfel ik of ik'm wel zal opsturen.

Ben zeer benieuwd hoe het voor MaGNeT zal aflopen. Ik hoop dat je het resultaat hier even wilt posten, MaGNeT.
  woensdag 16 augustus 2006 @ 18:01:05 #5
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_40874599
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_40874933
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 16:41 schreef JuniperBerry het volgende:
Hey, hetzelfde probleem hier!
Mijn 3 jaar oude DSC-F717 geeft ineens kleurafwijkingen, d.w.z. wit wordt roze.

Had ook Sony gebeld en kreeg hetzelfde verhaal als MaGNeT te horen, maaaar:
voor de zekerheid had ik de klacht ook nog beschreven via het webformulier op de Sony website ("Vraag aan een expert") en heb ze een link gestuurd, waar ze zelf de roze foto's kunnen bekijken.

In mijn klacht heb ik ook gevraagd of dit te maken kan hebben met het bekende CCD probleem.
Vandaag kreeg ik van hun onderstaande e-mail, zónder afzender-adres (ik had'm al bijna in de spam gegooid):

- lang verhaal knip -
Geen woord over het bekende CCD probleem, geen woord over mogelijke gratis reparatie.
Nu twijfel ik of ik'm wel zal opsturen.

Ben zeer benieuwd hoe het voor MaGNeT zal aflopen. Ik hoop dat je het resultaat hier even wilt posten, MaGNeT.
Het mailtje dat je terugkreeg is vermoedelijk een standaard document waar ze alleen wat gegevens in hoeven te veranderen.

Ik heb gebeld met de klantenservice en de persoon aan de andere kant gaf zonder problemen toe dat dit vaak voorkomt bij dit type en stelde zelf de kosteloze reparatie voor (hoewel ik daar zelf inmiddels ook al vanaf wist) mits het natuurlijk aan het CCD ligt.

Ik heb de camera met een begeleidende brief opgestuurd. Daarin staat iets over het gesprek met de klantenservice en een duidelijke klachtomschrijving.

Ik heb ook altijd het gevoel overgeleverd te zijn aan een monteur die zijn dag wel/niet heeft...

Uiteraard laat ik hier weten hoe het is verlopen!
pi_40875025
even een tvp, ik heb nog een u-20 liggen met een paars beeld met strepen eroverheen.
Ik ga volgende week wel naar sony toe, eens kijken wat ze zeggen
pi_40875166
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 18:17 schreef Tha_Flash het volgende:
even een tvp, ik heb nog een u-20 liggen met een paars beeld met strepen eroverheen.
Ik ga volgende week wel naar sony toe, eens kijken wat ze zeggen
Had je die toevallig net op Marktplaats.nl gezet? Daar staat er namelijk ook ééntje te koop met dezelfde klachten.
pi_40875266
Hallo lieve modjes!!!
Misschien is het handiger om de TT te veranderen in "Sony CCD defect buiten garantie - maar er is hoop!" ???
Iemand die dat voor me wil doen? Lijkt me wel een leuk centraal topic zo...
  woensdag 16 augustus 2006 @ 18:41:17 #10
77418 Tha_Flash
bijna 2020 !!!
pi_40875696
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 18:21 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Had je die toevallig net op Marktplaats.nl gezet? Daar staat er namelijk ook ééntje te koop met dezelfde klachten.
Nope, ligt hier stof te happen.

Ik heb al een nieuwe gekocht ( DSC-W40 ) en de U-20 in de kast gelegd.
pi_40875869
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 18:41 schreef Tha_Flash het volgende:
[..]
Nope, ligt hier stof te happen.

Ik heb al een nieuwe gekocht ( DSC-W40 ) en de U-20 in de kast gelegd.
Ik heb ook zo'n kast

Hou ons up to date!
  woensdag 16 augustus 2006 @ 19:03:48 #12
77418 Tha_Flash
bijna 2020 !!!
pi_40876328
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 18:47 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ik heb ook zo'n kast

Hou ons up to date!
Doe ik, ik ben wel benieuwd........

( altijd handig zo'n klein cameraatje voor het stappen )
pi_40924587
Ben ook benieuwd.
pi_41055950
Inmiddels zijn we nu een ruime week verder. Ik heb nog niets vernomen van Sony.
Geen nieuws, goed nieuws?

Zal ook wel een week of 3 duren vermoed ik.
pi_41081782
Hmmm, tegen mij had ze aan de telefoon gezegd: 1-2 weken.
Heb de mijne nog niet opgestuurd, wacht nog even af hoe het jou zal vergaan, MaGNeT. Ben zeer benieuwd en hoop dat ze opschieten,
pi_41180105
Nog niet veel nieuws te melden.

Wel ontving ik gisteren een brief van Sony. Het bleek een ontvangstbevestiging te zijn. M'n camera is in ieder geval nog niet zoekgeraakt
pi_41227116
quote:
M'n camera is in ieder geval nog niet zoekgeraakt
Haha, eerste hindernis overwonnen!
Nou blijven duimen voor de rest.
pi_41509167
Hij is terug!
Vandaag werd mijn Sony F717 camera terugbezorgd!
En hij doet het weer perfect

Op de factuur stond ¤ 0,00 dus ook dat was uiteraard zeer naar tevredenheid
  dinsdag 5 september 2006 @ 11:46:03 #19
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_41510758
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 10:43 schreef MaGNeT het volgende:
Hij is terug!
Vandaag werd mijn Sony F717 camera terugbezorgd!
En hij doet het weer perfect

Op de factuur stond ¤ 0,00 dus ook dat was uiteraard zeer naar tevredenheid
gefeliciteerd

dat is voor Sony begrippen heel redelijk opgelost
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_41513530
Hee MaGNeT, wat goed!!
En bedankt dat je ons hier op de hoogte gehouden hebt.

Nou zal ik er dus ook eens voor gaan zitten om een brief aan Sony te formuleren,
zodat ik de mijne ook kan opsturen.

Had jij 'm "uitgekleed" opgestuurd, dus zonder draagband, batterij en memory-stick?
pi_41514807
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 13:26 schreef JuniperBerry het volgende:
Hee MaGNeT, wat goed!!
En bedankt dat je ons hier op de hoogte gehouden hebt.

Nou zal ik er dus ook eens voor gaan zitten om een brief aan Sony te formuleren,
zodat ik de mijne ook kan opsturen.

Had jij 'm "uitgekleed" opgestuurd, dus zonder draagband, batterij en memory-stick?
Draagband heb ik gehouden.
Accu en memory-stick zat er wel bij (32Mb).
Maar volgens mij hebben ze die daar ook wel
pi_42246592
Gisteren kwam mijn camera terug, als rembours-pakje, en de postbode wilde eventjes 136,54 euro innen.
Oeps!

Heb hem het pakje vooralsnog weer mee laten nemen en hij liet een briefje achter dat ik het kon ophalen op het postkantoor.
Zodoende kon ik even nadenken of ik het wilde aannemen (en betalen) of zou weigeren en terug laten sturen.

Heb toen Sony gebeld.
"Oh sorry mevrouw, er is een vergissing gemaakt en de kosten zijn ten onrechte berekend."

Ik kon het pakket weigeren, dan zouden ze het (na verloop van tijd) opnieuw sturen, zónder kosten.
Of aannemen en betalen en men zou mij het bedrag terugstorten.

Heb de laatste optie gekozen nadat deze toezegging (op mijn verzoek) schriftelijk werd bevestigd.

Vandaag het pakje opgehaald bij 't postkantoor.
De camera is weer in orde en nu maar wachten op de overschrijving van Sony.
Kan wel een paar weken duren, zeiden ze, administratieve rompslomp blabla.
Op hoop van zegen dus!
pi_43204053
Het heeft weliswaar een poos geduurd, maar na nog een aanmaning mijnerzijds is nu het geld door Sony teruggestort op mijn bankrekening.
Dus eind goed, al goed.
pi_43261758
Ik had zelf een minolta dimage 7i in 2003 gekocht voor 999. euro, de ccd was ook defect, minolta is overgenomen door conica en nu weer overgenomen door Sony, ik ben hem 20 weken kwijt geweest maar krijg 999. euro voor mn camera terug van Sony, toch wel netjes ik heb inmidels een Canon eos 400d gekocht met sigma 18-200lens , ik ben er heel blij mee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')