Kan zijn, ik heb er geen probleem mee kunnen ontdekken (geen barstje te zien na 8 jaar). Maar wat ik gelakt heb is niet een massief stuk grenen.quote:Op zondag 13 augustus 2006 21:08 schreef bbtb77 het volgende:
Jachtlak is een slechte tip! Deze lak is veel te hard voor grenen en zal op den duur gaan barsten. Liever wat meer geld voor een goede krasvaste (PU) lak uitgeven. Verder eerst even ontvetten voor je gaat schuren.
Je kunt ook hamerslaglak/hammerite nemen. Dat is een extra stootvaste lak in kleur (en kan op kleur gemaakt worden).quote:Op maandag 14 augustus 2006 10:06 schreef imago het volgende:
Maar je moet dus in ieder geval voor de krasbestendigheid nog een lak als laatste laag gebruiken dus? Zorgt die lak dan ook voor een mooie glas, of moet ik meteen al glansverf kopen?
Het gaat nog een heel proect worden zo te zien...
Een heel project valt wel mee, wat hier wordt verteld is om je tafel 'state-of-the-art' strak te lakken, dan is het veel werk ja. Belangerijk is dat de tafel goed stof en vetvrij is, schuur hem goed glad (eindig k400 of wat hoger) zet hem goed in de grondverf en pak een wat betere qualiteit lak (Flexa, Sikkens, Sigma, Wijzonol).quote:Op maandag 14 augustus 2006 10:06 schreef imago het volgende:
Maar je moet dus in ieder geval voor de krasbestendigheid nog een lak als laatste laag gebruiken dus? Zorgt die lak dan ook voor een mooie glas, of moet ik meteen al glansverf kopen?
Het gaat nog een heel proect worden zo te zien...
Je kan het van Gompy58 aannemen maar aangezien ik zelf ook bezig ben een meubel te gaan schilderen heb ik me er een beetje op ingelezen en bij histor (van sigma) zeggen ze precies het tegenovergestelde.quote:bedenk dat een rollertje makkelijk is maar uiteindelijk een celulitesuiterlijk geeft. Goede verf met een ronde kwast geeft mooi strak vlak. Wat je wel kunt doen is het eerst met een rollertje opzetten, dan heb je een mooii dun laagkje erop zitten en daarna met de kwast nagaan strijken.
http://www.histor.nl/media/images/perfect_finish_hg.pdfquote:Varkensharen kwast, aanbrengen met velvet (velours) lakroller, narollen met schuimlakroller
Wat is "(PU)"??quote:Op zondag 13 augustus 2006 21:08 schreef bbtb77 het volgende:
Liever wat meer geld voor een goede krasvaste (PU) lak uitgeven.
het moet er wel ergens opstaan ja. beste is te vragen (bij de speciaalzaak dan).quote:Op woensdag 16 augustus 2006 09:49 schreef Automatic_Rock het volgende:
En dat staat ook zo op het verfblik aangegeven??
En gaat zo'n lak nog vergelen, of valt dat mee??
quote:Op maandag 21 augustus 2006 10:16 schreef imago het volgende:
Die tafel gaat me nog een hoop tijd en geld kosten zo... Maar we hebben 'em gehad van schoonmama, dus ik kan het niet maken om het ding weg te gooien en er gewoon een goedkope ikea prul neer te zetten. Tips over hoe ik de tafel "per ongeluk" onherstelbaar kan beschadigen zodat ik "helaas" geen andere keuze heb dan een nieuwe tafel te kopen zijn dus ook welkom
Flink nat met thinner schoonpoetsen (buiten graag) en gelijk daarna met de verfafbrander eropquote:Op maandag 21 augustus 2006 10:16 schreef imago het volgende:
Die tafel gaat me nog een hoop tijd en geld kosten zo... Maar we hebben 'em gehad van schoonmama, dus ik kan het niet maken om het ding weg te gooien en er gewoon een goedkope ikea prul neer te zetten. Tips over hoe ik de tafel "per ongeluk" onherstelbaar kan beschadigen zodat ik "helaas" geen andere keuze heb dan een nieuwe tafel te kopen zijn dus ook welkom
Briljantquote:Op maandag 21 augustus 2006 20:40 schreef Foo_niks het volgende:
Flink nat met thinner schoonpoetsen (buiten graag) en gelijk daarna met de verfafbrander erop
Grapje: Destijds toen ik mijn dakkapellen aan de binnenkant geschilderd had met alkydverf verkleurden deze na enige tijd.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 10:52 schreef Marsepein het volgende:
Ergens staat me bij dat het vergelen van witte verf juist daar gebeurt waar minder licht komt. Dus hoe meer (dag)licht er op je wit geschilderde object komt, hoe minder het vergeelt.
In een emmertje lauw water (2 liter is genoeg) met een scheut amoniak.quote:Op zondag 5 november 2006 13:54 schreef speknek het volgende:
[..]
Briljant.
Inmiddels ga ik zelf ook proberen een tafel zelf te verven. Na weken van meubelzaken aflopen voor een goedkope eettafel die ook nog eens 1.20m is en in koloniale houtkleur, hebben we toch maar besloten zelf een goedkoop ikea tafeltje te kopen en te verven.
Kan iemand bevestigen dat dit ongeveer de goede volgorde is?
-Ammoniak eroverheen
-Schuren
-Verven met koloniale beits
-Glitsa erop.
Misschien is het allemaal niet het beste, maar het moest vooral een beetje goedkoop en toch een redelijk resultaat geven.
En klopt het dat je na elke verflaag weer opnieuw moet schuren? Schuur je dan de verf er niet vanaf?
http://www.designyourownlife.nl/quote:Op maandag 21 augustus 2006 10:16 schreef imago het volgende:
Tips over hoe ik de tafel "per ongeluk" onherstelbaar kan beschadigen zodat ik "helaas" geen andere keuze heb dan een nieuwe tafel te kopen zijn dus ook welkom
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |