Maar mét snaren...quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 08:13 schreef Thomzzzzz het volgende:
Deze vent heeft alleen een skateboard zonder wielen...![]()
ik ging net het omgekeerde doen, maar dat laat ik dan maar zitten.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 09:53 schreef Desensitized het volgende:
Goeiemorgen
En ik zou een verschrikkelijk goede post maken, maar ben em ff kwijt...
de nachtmerrie van je burenquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 10:07 schreef Desensitized het volgende:
Gewoon doen
En hij staat klaar. Straks als de oude lui weg zijn wat dichter naar de PC. Lekker spelen![]()
[afbeelding]
De site is waardeloos, gericht zoeken gaat voor geen meter met de zoekmachine.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 10:31 schreef Desensitized het volgende:
Vind de site wel ok.
Dat kan...quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 10:53 schreef Desensitized het volgende:
Ow. Heb alleen Krank ingevuld, en dat werkte wel.
Weinig fantasie, Thomzzzz!quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 11:00 schreef Thomzzzzz het volgende:
wat is in godsnaam een horizontale gitaarstand voor aan de muur????
Gitaren staan/hangen altijd vertikaal?? Tenzij je 'm neerlegt natuurlijk
Ik snap er niks van
Bedankt ik begin het al wat beter te begrijpenquote:Op maandag 14 augustus 2006 19:01 schreef TheArowana het volgende:
[..]
Tja ik weet het zelf ook nog steeds niet zo precies, maar ik zal even mijn idee geven, en correct me if i'm wrong:
'Soleren in G' zeg je.. Zolang er andere melodieuze instrumenten meespelen (zoals een 2e gitaar, bassist of pianist of whatever) zul je moeten harmoniseren. Jou noten moeten dus samen met de andere noten een akkoord vormen. Je kan dan een Arpeggio spelen. De begeleiding (Bas, piano, 2e gitaar) spelen dan bijvoorbeeld een G, en jij speelt dan als solo een arpeggio van G. (klopt dit een beetje?)..
Je kan dan van akkoord wisselen, bijvoorbeeld van G naar uh, D ofzo, of F, of E.. Dan verplaats jij je arpeggio naar dat akkoord, en de begeiliding gaat ook (noten van) dat akkoord spelen.
Meestal zullen de grondtonen van de akkoorden die je speelt elkaar opvolgen volgens de 3 functies van de toonladder, zijnde tonica (grondtoon), subdominant en dominant (2 verschillende spanningspunten).. Maar dit is (dit is een stukje eigen ervaring) vrij theoretisch, en zal de akkoordkeuze je minste zorg zijn: de melodieuze opvolging van noten en akkoorden zal vaak vrij intuïtief gaan en niet ALteveel zoekwerk opleveren.
Wikipedia heeft ook over harmonie en melodie erg bruikbare pagina's..
Iedere muziekwinkel heeft wel een vergelijkbare stand en ze kosten zo rond de 50-80 euro.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 11:28 schreef Thomzzzzz het volgende:
Ik heb gewoon een suffe... die kan je wel opklappen, maar niet zo mooi!
Wat kosten die koffers en waar koop je die?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |