dat heb ik ook een keer gehad (met drumles weliswaar, maar het gaat om het idee)quote:Op maandag 14 augustus 2006 14:15 schreef mberg86 het volgende:
Het heeft natuurlijk z'n voor- en nadelen, maar m'n nichtje had ook les met een ander meisje. Maar dat meisje vond gitaarles niet zo veel aan en oefende dus ook te weinig, die zorgde er dus wel mooi voor dat ze minder snel vooruitgingen.
Nou, diezelfde noten die zich in die scales bevinden kun je dus ook gebruiken om akkoorden te vormen. Of je gebruikt juist noten die niet in die scales zitten om een wat meer 'outside' effect te krijgen.quote:Op maandag 14 augustus 2006 16:25 schreef NickW het volgende:
Maar stel ik solleer In G hoe kan ik dan een arpeggio maken ? want dat met akoords vormen begrijp ik ook niet helemaal het enigste wat ik nog ken kwa theorie zijn scales
Niet alles staat in guitarpro hequote:Op maandag 14 augustus 2006 15:52 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
Daar heb je toch guitar pro voor![]()
Ja dat is waar, maar ik heb nog nooit in een situatie gezeten waar ik het echt nodig had. Voor het meeste gebruik ik guitar pro en een intrepetatie van het nummer. Bij les krijg ik wel gewoon bladmuziek maar dan wel zo uitgelegt dat ik weet hoe ik het moet spelen.quote:Op maandag 14 augustus 2006 17:40 schreef Even het volgende:
[..]
Niet alles staat in guitarpro he![]()
Ik heb bijvoorbeeld boeken van Dire Straits en Eric Clapton waar noten lezen toch wel een vereiste is... Ik kan sommige dingen nu vaak niet goed spelen..
En Guitarpro files zijn meestal ook zelf gemaakt door mensen boeken zijn toch officiëel.. Maar stel nou bijvoorbeeld dat iemand zelf een liedje heeft geschreven en jou alleen maar tablatuur geeft.. Dan weet je niet hoe je het moet spelen, krijg je de noten erbij dan kan je het gewoon spelen..
Ik ook niet maar tochquote:Op maandag 14 augustus 2006 17:48 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
Ja dat is waar, maar ik heb nog nooit in een situatie gezeten waar ik het echt nodig had.
Niemand ?!quote:Op zondag 13 augustus 2006 13:28 schreef Even het volgende:
[..]
Maar goed, iemand ervaring met de Boss PW-10 (dat wah pedaal)??
[afbeelding]
[afbeelding]
Deze dus...
http://www.bosscorp.co.jp/demos/en/PW-10_sound/demo.html
Hier klinkt het wel vet maja dat is dan ook de site van Boss zelf![]()
Hoiquote:Op maandag 14 augustus 2006 18:29 schreef Jorikjet het volgende:
waar zijn teleluvr en brian eigenlijk?
Hopelijk voor hem naar een ver warm landquote:Op maandag 14 augustus 2006 18:32 schreef VaderJacob het volgende:
Tele zal wel op vakantie zijn denk ik.
Libanon ofzoquote:Op maandag 14 augustus 2006 18:34 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Hopelijk voor hem naar een ver warm land
quote:
En dan geen gedag zeggenquote:Op maandag 14 augustus 2006 18:36 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Ik denk dat hij aan het klussen is!
[CENTRAAL] woonruimte gezocht en aangeboden IV
Dat was zijn laatste reactie op FOK!
Ik ook..quote:Op maandag 14 augustus 2006 18:38 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
En dan geen gedag zeggen![]()
Ik meld het altijd als ik weg ga![]()
Tja ik weet het zelf ook nog steeds niet zo precies, maar ik zal even mijn idee geven, en correct me if i'm wrong:quote:Maar stel ik solleer In G hoe kan ik dan een arpeggio maken ? want dat met akoords vormen begrijp ik ook niet helemaal het enigste wat ik nog ken kwa theorie zijn scales
in principe een akkoord, waarbij deze niet als één gespeeld wordt, maar waarbij alle noten apart gespeeld worden.quote:Op maandag 14 augustus 2006 19:14 schreef VaderJacob het volgende:
Wat is een arpeggio precies?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |