Reorganisatie, afstoten van bedrijfsonderdelen, faillisement, persoonlijke omstandigheden waardoor je minder moet gaan werken en dat wordt niet goedgekeurd (bijv. ziekte ouders of partner). Zijn honderden redenen te bedenken waar je zelf geen invloed op hebt.quote:Op maandag 14 augustus 2006 15:42 schreef draaijer het volgende:
[..]
Je kan je verzekeren en als je onder NHG blijft, dan krijg je ook hulp als je plots zonder baan zit.
Maar plots zonder baan zitten lijkt me echt volkomen onzin. Hoe kan je nou zonder baan te komen zitten? Je werkt toch bij een werkgever. Je zet je toch 100% in? Dan kan ik me niet voorstellen dat je zonder een baan komt te zitten. Tenzij je zelf weet dat je niet ALLES uit de kast haalt. Dan moet je je risico zelf afwegen
Van de Rabobank hoor ik alleen maar slechte verhalen, dat kan je ook op fok lezen. Ik ben laatst nog bij een bank geweest om te vragen hoe het allemaal zit met de hypotheken. Schijnt dat de verschillen tussen de hypotheekverstrekkers toch minimaal zijn. NHG gebruikt op hun site 6% rente, terwijl tegenwoordig 5% meer reeel is. Daarnaast heb je ook nog zoveel hypotheekvormen, aflossingvrij is volgens hem minder risicovol, dus dan vragen ze ook een lagere rente, waardoor je weer meer kunt lenen. Omdat ik ook veel toekomstperspectieven heb enzo, willen zij mij een veel hogere hypotheek aanbieden dan wat je normaal berekent, hangt overigens ook af waar je een huis koopt, een huis waarbij men denkt dat het later veel waard is kan je ook meer lenen, maar ze zeggen wel nadrukkelijk bij dat ze dat zeker niet adviseren. Wat je op de site van NHG berekent op basis van laten we zeggen 5%, dat is ook ongeveer wat ze adviseren, hooguit enkele duizenden euro's daarboven.quote:Op maandag 14 augustus 2006 15:40 schreef draaijer het volgende:
[..]
Damn, dat is een hoop werk geweest.
Wel een mooi lijstje... Bij de Rabobank zijn wij erg goed geholpen. Ik denk de volgende keer weer. Het is toch de grootste Hypotheek verstrekker van NL
Cooperatie. Elke lokale bank "koopt" zijn eigen geld in...quote:Op maandag 14 augustus 2006 15:48 schreef Bicks het volgende:
[..]
Toch schijnt het dat de rabobank wat betreft rente per filiaal verschilt! Vreemd!
Afhankelijk van je salaris schommelt je woonquote ergens tussen de 25 en 35 procentquote:Op maandag 14 augustus 2006 15:54 schreef Stansfield het volgende:
Woonlasten moeten toch ongeveer 30% van je maandsalaris zijn? Dat heb ik volgens mij ooit eens een keer gelezen.
Niet bij de SNS bank. Cardiff polissen kosten een hoop geld idd.quote:Op maandag 14 augustus 2006 16:08 schreef broodje_poep het volgende:
[..]
Reorganisatie, afstoten van bedrijfsonderdelen, faillisement, persoonlijke omstandigheden waardoor je minder moet gaan werken en dat wordt niet goedgekeurd (bijv. ziekte ouders of partner). Zijn honderden redenen te bedenken waar je zelf geen invloed op hebt.
Die verzekering is trouwens absurd duur.
Nee, ik werk niet bij of voor de SNS bankquote:Op maandag 14 augustus 2006 18:50 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Niet bij de SNS bank. Cardiff polissen kosten een hoop geld idd.
100 euro inkopen? per maand? per week zal eerder in de buurt komen en dan nog is het krap.quote:Op maandag 14 augustus 2006 08:26 schreef Diepvriez het volgende:
EUR 310 huur
EUR 200 benzine
EUR 60 elektra
EUR 30 gas/water
EUR 90 ziektekosten v.
EUR 45 inboedel v.
EUR 30 auto v.
EUR 30 wegenbelasting
EUR 100 inkopen
EUR 50 biertjes
EUR 200 aflossing leningen
Inderdaad, een keertje een gekloot met de wasmachine, koelkast, of auto en je hebt het krap.
Bovengenoemde bedragen zijn schattingen![]()
Joh, als je goed bent in je werk heb je in No Time een nieuwe baan. Uiteraard weet je wat je waard bent en zal je dus ook niet met minder salaris genoegen nemen.quote:Op maandag 14 augustus 2006 16:08 schreef broodje_poep het volgende:
[..]
Reorganisatie, afstoten van bedrijfsonderdelen, faillisement, persoonlijke omstandigheden waardoor je minder moet gaan werken en dat wordt niet goedgekeurd (bijv. ziekte ouders of partner). Zijn honderden redenen te bedenken waar je zelf geen invloed op hebt.
Die verzekering is trouwens absurd duur.
Klopt is weinig, maar gezien zijn naam heeft hij allemaal kant en klare producten in de vriezer liggen.quote:Op maandag 14 augustus 2006 20:40 schreef klipper het volgende:
[..]
100 euro inkopen? per maand? per week zal eerder in de buurt komen en dan nog is het krap.
Dan is het helemaal weinig. Weet je wat het kost om iedere dag k&k te eten?quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 09:40 schreef draaijer het volgende:
[..]
Klopt is weinig, maar gezien zijn naam heeft hij allemaal kant en klare producten in de vriezer liggen.
Bij de aldi hebben ze ook heerlijke diepvriespizza ( 3 stuks, 3.75 EUR ). Die kun je dan af en toe afwisselen met de kip/varkens saté en broodquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 10:03 schreef Serinde het volgende:
[..]
Dan is het helemaal weinig. Weet je wat het kost om iedere dag k&k te eten?Tenzij je iedere dag saté met brood eet natuurlijk
![]()
Het ontbijt der kampioenenquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 10:03 schreef Serinde het volgende:
[..]
Dan is het helemaal weinig. Weet je wat het kost om iedere dag k&k te eten?Tenzij je iedere dag saté met brood eet natuurlijk
![]()
AAAA, hoe doe je dat?quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 10:27 schreef tigerhead het volgende:
Wat eten en drinken betreft zitten wij gemiddeld op 150 euro per maand voor 2 personen.
Daar zitten geen kant en klaar maaltijden bij.
Vraag is hoe doe jij dat?! das 400,- ex babyzooi per 4 weken man! Dan heb je alleen eten&drinken. Ik zeg niet dat wij altijd de goedkoopste boodschappen doen, maar voor 40-60 euries p/w met 2 personen moet toch wel lukken? Of eten jullie allebei voor 2 ofzo?quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 11:09 schreef draaijer het volgende:
[..]
AAAA, hoe doe je dat?
Wij zitten ca. Euro 100,- per week met z'n 2en
Dan reken ik dus niet de baby boodschappen mee...
Wij eten ook altijd vers. We halen per week voor ca. 20 / 25 euro aan verse vis. We drinken wijn en hebben ca. 1x in de 2 weken vrienden te eten. Dan eten we met z'n 4en. Dus valt ook wel mee.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 11:24 schreef Punjab het volgende:
[..]
Vraag is hoe doe jij dat?! das 400,- ex babyzooi per 4 weken man! Dan heb je alleen eten&drinken. Ik zeg niet dat wij altijd de goedkoopste boodschappen doen, maar voor 40-60 euries p/w met 2 personen moet toch wel lukken? Of eten jullie allebei voor 2 ofzo?
haha een luxe probleem dus en dan nog vragen hoe andere mensen het voor aanzienlijk minder geld doen? Iedereen weet toch dat de producten + service van Albert een hoop geld kosten?! Dan ben je volgens mij veel goedkoper uit als je een puber uit de straat/buurt 5 of 10 euries geeft + boodschappen lijstje en die voor je in de rij gaat laten staan bij een willekeurige kassamiep.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 11:31 schreef draaijer het volgende:
[..]
Wij eten ook altijd vers. We halen per week voor ca. 20 / 25 euro aan verse vis. We drinken wijn en hebben ca. 1x in de 2 weken vrienden te eten. Dan eten we met z'n 4en. Dus valt ook wel mee.
We bestellen de reguliere boodschappen altijd bij Albert. Die komen dan lekker je wijn en je andere zware boodschappen thuisbrengen. De vis en groente halen we bij de speciaalzaken.
Voor je het weet heb je Euro 100 uitgegeven.. Ik heb dus echt geen zin om met een clubje mensen voor de kasse van de AH te staan wachten. Dat vind ik echt zonde van onze tijd.
Met die conclusie ben ik het wel eensquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 15:34 schreef thaleia het volgende:
Ja het is wat afgedwaald maar op zich wel leuk om te lezen hoe anderen het doen. Zoals iemand al schreef het zou te doen moeten zijn met 1500 netto om een woning van 140/150.000 te kopen. Woon je in een gebied waar je voor 120,000 een eengezinswoning koopt dan gaat het zelfs prima, als je zonder auto kunt tenminste, of verder heel goedkoop leeft.
Ikzelf wil wel nog mensen te eten kunnen vragen enzo en vind sowieso de dingen die je in deze stad voor 150,000 kunt krijgen het niet waard om daarvoor zo ontzettend aan m'n max te gaan zitten.
Conclusie: met een modaal inkomen valt in dit land wel rond te komen, en als je per se wil kan een woning kopen en een auto nemen ook wel, maar erg gemakkelijk gaat het niet en je zult daarvoor wel bepaalde afwegingen moeten maken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |