abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40761871
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 13:03 schreef Ovidius het volgende:

[..]

Je hebt iig érg weinig respect.
Respect verdien je en krijg je niet zomaar.
JOHNNY HEITINGA
  zondag 13 augustus 2006 @ 13:08:08 #155
155085 _Stefan_1980
If Elvis were still alive..
pi_40761886
De pedosexuele-discussie slaat nergens op, ze zal er zeer waarschijnlijk niet uitzien alsof ze nog niet rijp voor sex is. Maar of ze het geestelijk is kan ik niet beoordelen, de kans van niet lijkt me groter dan die van wel dus bereidt je iig voor op een relatie met veel diepgaande gesprekken en weinig gesex.

Maar 19 en 14, dat is een hele andere levensfase.
Nog maagd, geen maagd meer (gok ik) .
Jij gaat stappen, zij nog niet of nauwelijks (denk ik).
Als jij gaat stappen vindt je het vast niet cool meer om zoveel mogelijk alcohol te drinken, terwijl zij haar grenzen nog moet verkennen.
Jij hebt een vast een (bij)baan en/of studiefinanciering, zij mag net wat euro's schrapen in de supermarkt.
En dan heb ik nog niet eens het verschil in levenservaring genoemd.

Dus die diepgaande gesprekken kunnen ook nog weleens flink gaan tegenvallen. Ik zie het somber in.

[ Bericht 1% gewijzigd door _Stefan_1980 op 13-08-2006 15:40:12 ]
...he would be dead by now.
  zondag 13 augustus 2006 @ 13:10:20 #156
151178 Ovidius
Goh Bassie.
pi_40761931
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 13:07 schreef Camplo het volgende:

[..]

Respect verdien je en krijg je niet zomaar.
Een 25-jarige moet geen respect hebben voor die 14-jarige omdat zij het nog niet verdiend heeft?
We zijn hier niet aan het praten over de laatste gevechten in tha hood, hoor.
L'imagination au pouvoir!
  zondag 13 augustus 2006 @ 13:12:58 #157
135430 Sargon
Canes latrantes non mordent
pi_40761995
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 13:10 schreef Ovidius het volgende:

[..]

Een 25-jarige moet geen respect hebben voor die 14-jarige omdat zij het nog niet verdiend heeft?
We zijn hier niet aan het praten over de laatste gevechten in tha hood, hoor.
haha geweldig dit

ja ik vind het een erg groot verschil, maar dat is al vaker gezegd zie ik
  Moderator zondag 13 augustus 2006 @ 13:14:43 #158
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_40762036
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 02:10 schreef rochard het volgende:

[..]

Ja hebt gelijk. komen mensen die zelf geen leven hebben en dan maar dat van andere af zeiken om er zelf beter van te worden. die heb je altijd. maja ik ga naar bed mzzl
Zit niet te zeiken knul. Je opende dit topic dus niet om te weten of het kon, maar je wilde gewoon horen dat het kon. Alle reacties die jou niet aanstaan daar wordt je geirriteerd over. Open dan geen topic man. Denk je nou echt dat je aan kunt komen met dat je vriendin 14 is terwijl jij 19 bent?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_40762075
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 13:14 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Zit niet te zeiken knul. Je opende dit topic dus niet om te weten of het kon, maar je wilde gewoon horen dat het kon. Alle reacties die jou niet aanstaan daar wordt je geirriteerd over. Open dan geen topic man. Denk je nou echt dat je aan kunt komen met dat je vriendin 14 is terwijl jij 19 bent?
Damn, dit is al het derde topic binnen korte tijd waarin de TS zich inderdaad helemaal niet interesseert voor de discussie, maar gewoon wilt horen wat in zijn straatje past.
pi_40762735
Denk niet dat mijn ouiders er zoveel problemen mee zouden hebben, zolang we maar niet te ver gaan. En natuurlijk gaan ze ervan uit dat het toch snel stuk loopt.
pi_40762777
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 13:08 schreef _Stefan_1980 het volgende:
De pedosexuele-discussie slaat nergens op, ze zal er heus niet uitzien alsof ze rijp voor sex is. Maar of ze het geestelijk is kan ik niet beoordelen, de kans van niet lijkt me groter dan die van wel dus bereidt je iig voor op een relatie met veel diepgaande gesprekken en weinig gesex.
Dat is niet waar, er zijn grote verschillen tussen meisjes van 14 onderling. De ene schat je 18 en de ander 12 of jonger. Zelf op mijn 14e zag ik er al wel "rijp" uit. In hoeverre je dat kan zeggen.

[ Bericht 1% gewijzigd door -Strawberry- op 13-08-2006 18:33:52 ]
pi_40763147
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 13:45 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dat is niet waar, er zijn grote verschillen tussen meisjes van 4 onderling. De ene schat je 18 en de ander 12 of jonger. Zelf op mijn 14e zag ik er al wel "rijp" uit. In hoeverre je dat kan zeggen.
Er is een verschil tussen er rijp uitzien en het psychisch ook zijn.
pi_40763185
dat geldt ook voor 19-jarige jongens
pi_40763212
Als een man geilt op een meisje met secundaire geslachtkenmerken is het theoretisch gezien al geen pedofiel meer, maar wel een man die op jonge meisjes geilt. Niet dat zoiets minder triest is...

Maar als je 19 bent wil je gewoon datgene doen wat over 2 jaar niet echt mogelijk meer is zonder een grote kans op vervolging. Toen je zelf 15 jaar was keken de meiden van 14-15 niet naar je. Zij zijn immers al een stapje voor op de jongens, en daarom vinden zij oudere gasten interessanter. Nu je zelf die leeftijd hebt bereikt waarop jonge meiden van 15 jou interessant vinden wil je gewoon weten wat je hebt gemist.

Ik zal eerlijk zijn, ze zijn gewoon makkelijk. Ze zijn onervaren, staan open voor veel dingen, ze kijken tegen je op omdat je ervaring hebt en door je leeftijd gezien ook een berg zelfvertrouwen uitstraalt. dát is aantrekkelijk voor ze, en straalt dus ook dominantie uit, iets wat die jochies van 15 vaak ook niet hebben. Dat zo'n meisje van 15 eigenlijk alleen een 19 jarige gast wil om te showen weten de meeste ook (hopelijk) maar zij willen ze gewoon...tja...neuken. Ik ben zelf ook niet onschuldig, maar wat maakt het uit, ik ben in ieder geval oud genoeg om te denken aan anticonceptie. Iets waar veel meiden van 15 echt niet serieus over doen (ja, dat vond ik ook wel schokkend)

Maar ze zijn knap waardeloos in bed, vaak nog maagd (helemaal n drama) dus na 2-3 stuks heb je het wel gezien. Liever een volwassen vrouw.
^_
pi_40763265
Niet luisteren naar die maagden hier, een 14-jarig meisje is gewoon lekker.
pi_40763285
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 14:09 schreef Chriz2k het volgende:
JOHNNY HEITINGA
pi_40763320
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 14:03 schreef Roeni3 het volgende:

[..]

Er is een verschil tussen er rijp uitzien en het psychisch ook zijn.
Er zit ook een verschil tussen, care about en don't give a shit about it.
JOHNNY HEITINGA
pi_40763358
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 14:09 schreef Chriz2k het volgende:
15 klinkt (vraag me niet waarom) acceptabeler dan 14.

Maar ze zijn wel owk. Ze zeuren nog niet zoveel als al die dames die menen moeilijk te moeten doen door al die relatie-baggage. Trut ik wil helemaal geen relatie met je niet?

^_
pi_40763375
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 14:11 schreef Camplo het volgende:

[..]

Jammer inderdaad dat het jou niet kan interesseren of een meisje van 14 geestelijk capabel genoeg is om welafgewogen keuzes te maken.
pi_40764247
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 14:14 schreef Roeni3 het volgende:

[..]

Jammer inderdaad dat het jou niet kan interesseren of een meisje van 14 geestelijk capabel genoeg is om welafgewogen keuzes te maken.
Doe niet zo ggggristelijk man.

Als die chick wil nakken dan kan je dr nakken. Easy as that.
JOHNNY HEITINGA
pi_40764306
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 14:50 schreef Camplo het volgende:

[..]

Doe niet zo ggggristelijk man.

Als die chick wil nakken dan kan je dr nakken. Easy as that.
Ik kom met argumenten, jij kan alleen 'boe' en 'bah' zeggen.
  zondag 13 augustus 2006 @ 14:53:11 #172
137079 Chowi
Lonerism.
pi_40764315
Het kan. Mits je een condoom gebruikt natuurlijk.
[i]Isolation pushes past self-hatred, guilt, and shame
To a place where suffering is just a game
But everybody's scared of this place, they're staying away
Your little house on Memory Lane.[/i]
  zondag 13 augustus 2006 @ 14:53:28 #173
100164 MoChe
Uncle Joe
pi_40764320
demn... moet er niet aan denken om met een 14 jarige iets te beginnen pedofilie ten top
пусть всегда будет солнце
pi_40764342
Ik had ook altijd oudere vriendjes (en nog steeds) maar er komt in ieder geval geen gelijkwaardigheid uit voort. Over 4 jaar word ze ineens assertief en dan gaat het alsnog mis.
  zondag 13 augustus 2006 @ 14:54:34 #175
100164 MoChe
Uncle Joe
pi_40764344
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 14:53 schreef Chowi het volgende:
Het kan. Mits je een condoom gebruikt natuurlijk.
en glijmiddel...
hoe dichter bij de nul... hoe strakker om de lul je weetz
пусть всегда будет солнце
pi_40764365
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 14:52 schreef Roeni3 het volgende:

[..]

Ik kom met argumenten, jij kan alleen 'boe' en 'bah' zeggen.
Waarom zou ik met argumenten moeten komen? In jouw ogen gaat het niet dus die mening wordt iedereen opgedrongen. In mijn ogen gaat het wèl, en dan kom jij met in hoeverre ze capabel is. Tering, dat weet jij zelfs niet, dus dat is geen reden. In hoeverre is iemand van 25 wel capabel om seks te hebben gegeven het feit dat hij/zij maagd is? Volgens de wet volwassen etc, maar geestelijk ook? Je gaat er van uit dat het WEL zo is, maar zeker weten doe je het niet.

Dus zeik niet zo. Wil ze neuken, dan neuk je dr, wil ze het niet dan niet. Klaar.

[Vgl] Kijk al die borderliner topics hier maar eens. Dat zijn pas de mensen die geen seks mogen hebben.... [/vgl] * No offence though *
JOHNNY HEITINGA
pi_40764969
Maar begon dit topic met de TS die verliefd was, dat is wat anders dan eenmalige seks.
^_
pi_40765016
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 15:17 schreef MadMarco het volgende:
Maar begon dit topic met de TS die verliefd was, dat is wat anders dan eenmalige seks.
Een relatie kan nog eerder dan seks zelfs. Dus what's the problem now?
JOHNNY HEITINGA
  zondag 13 augustus 2006 @ 15:22:19 #179
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_40765102
Ik ken een verhaal van een stel met een groot leeftijdsverschil. Zij was 16 en hij 21. Ze kregen een relatie en het ging goed totdat zij ging studeren. Het eerste jaar woonde ze nog thuis en alles ging nog goed. Hij was stapel op haar en zij op hem. Zij ging na een jaar op kamers in de stad waar ze studeerde en ontdekte een hele nieuwe kant van zichzelf en een hele nieuwe manier van leven. De relatie ging langzaam bergafwaarts. Hij was nog stapel op haar, maar van haar kant werd het minder. Na drie jaar was de relatie over. Hij is 24 en zij 19. Lekker lullig om als 24-jarige na zo'n periode weer single te zijn
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
pi_40765569
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 13:43 schreef -Strawberry- het volgende:
Denk niet dat mijn ouiders er zoveel problemen mee zouden hebben, zolang we maar niet te ver gaan. En natuurlijk gaan ze ervan uit dat het toch snel stuk loopt.
En dan blijft het per ongeluk aan...

Dachten mijn ouders namelijk ook, toen mijn net veertienjarige zusje een vriendje van 19 kreeg. Nu zijn ze dus inmiddels 2,5 jaar samen, doet zij allerlei dingen niet omdat hij zegt dat ze niet leuk zijn, gaat ze niet stappen omdat "hij dat allemaal wel gezien heeft" (meneer is verdorie 2 maanden jonger dan ik, maar gedraagt zich alsof hij 50 jaar ouder is) etc... En still going strong...

Vind hem geen verkeerde kerel, ik vind de combinatie nog steeds wél verkeerd.
pi_40765615
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 14:11 schreef Camplo het volgende:

[..]

Neem aan dat dat "care about" wel goed zit als je verliefd bent, niet? Of ben ik nou de enige die haar vlam het liefst in een situatie ziet die het beste is voor die persoon?
  zondag 13 augustus 2006 @ 15:41:21 #182
155085 _Stefan_1980
If Elvis were still alive..
pi_40765641
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 13:45 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dat is niet waar, er zijn grote verschillen tussen meisjes van 4 onderling. De ene schat je 18 en de ander 12 of jonger. Zelf op mijn 14e zag ik er al wel "rijp" uit. In hoeverre je dat kan zeggen.
Oeps, was de dubbele ontkenning vergeten.........
...he would be dead by now.
pi_40765693
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 15:38 schreef innovative het volgende:

[..]

En dan blijft het per ongeluk aan...

Dachten mijn ouders namelijk ook, toen mijn net veertienjarige zusje een vriendje van 19 kreeg. Nu zijn ze dus inmiddels 2,5 jaar samen, doet zij allerlei dingen niet omdat hij zegt dat ze niet leuk zijn, gaat ze niet stappen omdat "hij dat allemaal wel gezien heeft" (meneer is verdorie 2 maanden jonger dan ik, maar gedraagt zich alsof hij 50 jaar ouder is) etc... En still going strong...

Vind hem geen verkeerde kerel, ik vind de combinatie nog steeds wél verkeerd.
Een vriendje van 19 die alles al gezien heeft is gewoon WoW verslaafd en gebruikt dat als smoesje. Wat een stakkervriend, ik hoor het al weer
JOHNNY HEITINGA
  zondag 13 augustus 2006 @ 15:44:28 #184
33631 RedDevil085
NEIN, NEIN, NEIN
pi_40765716
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 01:57 schreef MissHobje het volgende:

[..]

en een jaar later is het al een minder groot probleem voor je zeker
Ik had zelf ooit de situatie 15 (ik ooit) en vriendje 20.. no problemos kan ik je melden ts
dus in verhouding met 14/19 is het wel dezelfde situatie.. ligt er totaal aan hoe ze overkomt etc.
Ideaal is het maybe kwa leeftijd niet.. maar wat doe je tegen verliefdheid?
Je (ex)vriendje was een viezerik.
When I die, I want to die like my grandfather - peacefully asleep - and not screaming like the passengers in his car...
Arguing on the Internet is like competing in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
pi_40765849
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 15:43 schreef Camplo het volgende:
Een vriendje van 19 die alles al gezien heeft is gewoon WoW verslaafd en gebruikt dat als smoesje. Wat een stakkervriend, ik hoor het al weer
Oh, ik ben de laatste die je hoort beweren dat het oh zo'n stoere, geweldige gozer is die de héle wereld al heeft gezien. Verre van, zelfs, 't is een jochie uit de polder met het uiterlijk van een veertienjarige, en bijbehorende reacties geeft bij ruzie of kritiek.

Neemt niet weg dat ze in levensfases wezenlijk verschillen (16jarige thuiswonende vwo-scholiere versus 21jarige met koophuis, fulltime baan, eigen auto...) en mijn zusje zich veel te veel laat beïnvloeden.
pi_40766168
Ik hou me altijd aan de 'gedeeld door twee plus vijf' regel, om het sociaal geaccepteerde leeftijdsverschil te berekenen. dus:

19/2 = 9,5 + 5 = 14,5, dus het kan net wel of net niet...
Dick Schaffa
pi_40766380
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 16:02 schreef Dick-Schaffa het volgende:
Ik hou me altijd aan de 'gedeeld door twee plus vijf' regel, om het sociaal geaccepteerde leeftijdsverschil te berekenen. dus:

19/2 = 9,5 + 5 = 14,5, dus het kan net wel of net niet...
Hoe fokking triest

Komop.. 14! WIL je wel een vriendin van 14 als je 19 bent?!
Sorry, maar ik vind het neigen naar pedofiele.
Kan men wel zeggen 'ze is heel volwassen voor haar leeftijd', maar dat gaat nergens over. Volwassenheid krijg je naar je leeftijd. 19 is volwassen.. 14 staat daar ver van af. Ze is een kind.
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_40766474
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 16:08 schreef Kluupkluup het volgende:

[..]

Hoe fokking triest

Kan men wel zeggen 'ze is heel volwassen voor haar leeftijd', maar dat gaat nergens over. Volwassenheid krijg je naar je leeftijd. 19 is volwassen.. 14 staat daar ver van af. Ze is een kind.
http://www.primeserver.nl/media-archive/uploads/67550659.jpg

Zij is ook 14 .
pi_40766548
quote:
Mooie meid,maar zeker wel kinderlijk ondanks make-up en lingeriesetje
Salsa Española
pi_40766572
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 16:08 schreef Kluupkluup het volgende:

[..]

Hoe fokking triest

Volwassenheid krijg je naar je leeftijd... zanik niet zo pedofilie. Tering als je er niks van weet behalve een bekrompen mening hou je bek dan gewoon.
JOHNNY HEITINGA
pi_40766614
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 16:16 schreef Camplo het volgende:

[..]

Volwassenheid krijg je naar je leeftijd... zanik niet zo pedofilie. Tering als je er niks van weet behalve een bekrompen mening hou je bek dan gewoon.
fok sluiten dan maar?!
Tss.. Moet ik bij iedere zin zeggen dat het mijn mening is?!
Als je beiden volwassen bent.. Dán maakt leeftijd niet veel meer uit. Maar 14!!! Alsjeblieft zeg..
pi_40766651
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 16:18 schreef Kluupkluup het volgende:

[..]

fok sluiten dan maar?!
Tss.. Moet ik bij iedere zin zeggen dat het mijn mening is?!
Als je beiden volwassen bent.. Dán maakt leeftijd niet veel meer uit. Maar 14!!! Alsjeblieft zeg..
Als je 19 bent.... goh dan ben je al echt zo heeeeeeeeeel volwassen. Klets niet zo dom man.

Pedofilie iemand die 20 is met iemand van 15... iemand van 21 met iemand van 16
iemand van 19 met iemand van 14... leer jij eerst eens wat pedofilie is.
JOHNNY HEITINGA
pi_40766672
quote:
Dus?! Ik vind het een triest figuur. Tieten niet volgroeit, hersens ook niet. En het feit dat ze al op zo'n leeftijd zulke foto's laat maken is al helemaal ziek.
Pedo's zijn het die hier op geilen, je ziet zo dat dat kind behoorlijk minderjarig is
pi_40766701
Schijnbaar hebben er genoeg er geen moeite mee.dus de ts zal wel blij zijn..

Maar mijn mening is..dat ze wel jong is..maar ja weet natuurlijk niet hoe ze er uit ziet..ze kan wel erg volwassen over komen..maar toch ze is het niet..

En kan ze er leuk uit zien,maar ze moet toch ook wel een eigen mening kunnen vormen en een gesprek gaande kunnen houden.. anders word het ook saai..
Salsa Española
pi_40766745
Kijk gewoon aan hoe het gaat. Klaar oplossing solved.
JOHNNY HEITINGA
pi_40766752
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 16:20 schreef Kluupkluup het volgende:

[..]

Dus?! Ik vind het een triest figuur. Tieten niet volgroeit, hersens ook niet. En het feit dat ze al op zo'n leeftijd zulke foto's laat maken is al helemaal ziek.
Pedo's zijn het die hier op geilen, je ziet zo dat dat kind behoorlijk minderjarig is
Ja, het is inderdaad net een klein kind. Totaal geen borsten en vrouwelijk figuur.

Ga toch weg man. Die meid ziet er gewoon niet uit als 14, maar zou makkelijk voor een 18 of 19-jarige door kunnen gaan, qua uiterlijk dan.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_40766760
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 16:20 schreef Kluupkluup het volgende:

[..]

Gebruik het woord 'pedo' niet als je niet weet wat je zegt, een pedo geilt op KINDEREN van 0 tot 10 jaar ofzo. 14-jarige meisjes moet je er gewoon aanrijgen .
[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
The Ultimate Predictor 2011/2012 Champ!
pi_40766800
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 16:23 schreef Jajong het volgende:

[..]

Gebruik het woord 'pedo' niet als je niet weet wat je zegt, een pedo geilt op KINDEREN van 0 tot 10 jaar ofzo. 14-jarige meisjes moet je er gewoon aanrijgen .
Daarom, snappen de moralistischen hier echter niet
JOHNNY HEITINGA
pi_40766806
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 16:19 schreef Camplo het volgende:

[..]

Als je 19 bent.... goh dan ben je al echt zo heeeeeeeeeel volwassen. Klets niet zo dom man.
omg, niveautje vmbo hier hoor..
Meteen overdrijven om je gelijk te krijgen. Wat zeg ik nou net?!!?
Als je 19 bent, dan ben je in leeftijd volwassen..

En die andere voorbeelden die je noemt van pedofiele zijn inderdaad óók pedofiele. Nouja.. zo wordt het in de volksmond genoemd. Eigenlijk is het efebofilie.
Pedofiele is het geilen op kinderen die nog niet geslachtsrijp zijn. Iets wat bij een 14-jarige trouwens ook nog te betwijfelen valt
pi_40766808
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 16:23 schreef Camplo het volgende:
Kijk gewoon aan hoe het gaat. Klaar oplossing solved.
Salsa Española
pi_40766827
quote:

[..]

Gebruik het woord 'pedo' niet als je niet weet wat je zegt, een pedo geilt op KINDEREN van 0 tot 10 jaar ofzo.
Nee, jij hebt er kaas van gegeten.. Lees even mijn post hierboven..
pi_40766833
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 16:25 schreef Kluupkluup het volgende:

[..]

omg, niveautje vmbo hier hoor..
Meteen overdrijven om je gelijk te krijgen. Wat zeg ik nou net?!!?
Als je 19 bent, dan ben je in leeftijd volwassen..

En die andere voorbeelden die je noemt van pedofiele zijn inderdaad óók pedofiele. Nouja.. zo wordt het in de volksmond genoemd. Eigenlijk is het efebofilie.
Pedofiele is het geilen op kinderen die nog niet geslachtsrijp zijn. Iets wat bij een 14-jarige trouwens ook nog te betwijfelen valt
Dat meisje hierboven is in alle opzichten geslachtsrijp. Dus waar héb je het over?
pi_40766837
quote:

[..]

Jeetje meisjes dwingen wel respect af bij jou..
Salsa Española
pi_40766858
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 16:26 schreef Salsagirl het volgende:

[..]

Jeetje meisjes dwingen wel respect af bij jou..
Je vriendje denkt er anders hetzelfde over hoor .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')