Vandaag, zo rond half 12, vertrok ik met mijn ouders, mijn zus en een vriend van mij die ook mee was naar huis. Ik kom namelijk van een gezellige camping in Limburg (ik heb maikuuul niet gezien) waar ik 3 weken was. Eigenlijk wou ik niet weg, want ik mocht bij een lekker ding in haar achtertuintje (stacaravan) bivakkeren in mijn lieve tentje, maar dat is een ander topicwaardig verhaal.
Wij waren onderweg naar Maassluis, waar ik woon dus, en daarvoor moesten wij door de Drechttunnel. Dat is een tunnel bij Dordrecht. Maar wat bleek, de stoplichten (die heb je bij tunnels voor noodgevallen) stonden op rood. We hebben daar een kwartier staan wachten samen met nog veel meer auto's enzo, tot ineens zo'n oproep-deuntje uit de luidsprekers schalde, met de volgende oproep:
'De groene vrachtwagen met kenteken nummer blablabla is te hoog'.
Ik barstte in lachen uit, want het was gewoon droog om te horen. Hierna werd met de luidsprekers de chaffeur verzocht achteruit te rijden, de vluchtstrook op.
En welja, wat zijn wij de helling opkruipen: Jawel, de achterkant van een groene vrachtwagen
Tot zover mijn verhaal.
Klacht: idiote chaffeur weet niet eens of hij wel een tunnel doorkan