Hoi,
Ik heb nu al ongeveer 2 jaar lang lenzen, ik begon met dag lenzen, toen week lenzen en ben nu bij maandlenzen beland. Langzaam aan zijn mijn ogen van -1,25 naar -3,75 gegaan. Dat is geen probleem want alle sterktes zijn verkrijgbaar daar. (Oman) Ik koop Bausch en Lomb want die zitten het fijnste.
Ik kom maar 2 maanden per jaar naar Nederland en koop vantevoren alvast 2 paar maandlenzen zodat ik in Nederland niks hoef te kopen. Maarja, ik ben nu bij mijn laatste paar en vond het een goed idee om een reserve-paar te kopen.
Dus ik loop in Assen de eerste de beste opticien in (Hans Anders ofzo) en vraag naar zachte maandlenzen met -3,75 sterkte. Nou heb ik blijkbaar iets verkeerds gezegd want mevrouw vond dat blijkbaar onacceptabel en begint een preek van dat ik toch echt iets meer informatie moet geven zoals grootte etc. kleur, merk. en dat verkeerde lenzen je ogen kunnen beschadigen.
Nouja, ik loop dus de winkel uit, want ik heb nog nooit mijn oog-grootte laten opmeten! ik koop altijd gewoon deze
voorverpakte lenzen in de winkel - en heb er nooit problemen mee.
[i]Nu mijn vraag: Is het echt nodig om je ooggrootte op te laten meten om in Nederland lenzen to kopen, of kan ik ergens standaardlenzen kopen zonder een preek te hoeven verwachten?
Dank!