abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 vrijdag 11 augustus 2006 @ 23:36:37 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_40728594
Wie is Frans Körver?

Keeper Frans Körver is geboren in Limburg, in het dorp Schinnen. Voetbal was altijd al zijn hobby. Hij speelde als keeper in de club van het dorp en werd ontdekt door clubs uit het betaalde voetbal, o.a. Roda-Sport en Sittardia, het huidige Fortuna-Sittard. Hij koos voor Sittardia, waar hij gespeeld heeft van 1956 tot 1960. Daarna werd hij verkocht aan M.V.V.-Maastricht, waar hij 13 jaar gespeeld heeft. Hoogtepunt was de selectie voor het Nationaal elftal in 1965. Na 17 jaar gekeept te hebben, is hij uiteindelijk gestopt in 1973. Inmiddels had hij alle cursussen gevolgd voor trainer en slaagde voor het hoogste diploma als trainer in het Betaald Voetbal. Een carriere als trainer volgde. Als trainer heeft Frans vele successen behaald. Hij is 6x gepromoveerd en behaalde twee maal de finale van een beker met Europees-voetbal.

Zijn loopbaan als trainer

1973-1976 SK Tongeren (B.) 3x periodekampioen + finale Belg. beker
1976-1979 FC-Wageningen 2x periodekampioen + promotie Eredivisie
1979-1983 Fortuna-Sittard 2x periodekampioen + promotie Eredivisie
1983-1984 Dordrecht
1984-1985 Roda JC
1985-1988 MVV-Maastricht, zijn grote liefde en zijn oude club kampioen + promotie Eredivisie
1988-1992 Helmond Sport
1992-1994 VVV-Venlo kampioen + promotie Eredivisie
1994-1996 De Graafschap-Doetinchem kampioen + promotie Eredivisie
1996-1999 MVV-Maastricht, opnieuw terug bij zijn oude club kampioen + promotie Eredivisie.

Hij heeft daarna nog 3 jaar getraind bij Wilhelmina Weert. Met deze club is hij ook kampioen geworden en gepromoveerd naar de Hoofdklasse. Alles bij elkaar een rijkelijke sportcarričre, waar hij dan ook zeer trots op mag zijn.

Maar wat gebeurd er ?

Hij werd gevraagd als technisch adviseur bij Fortuna Sittard, dat ging goed tot dat de trainer Hutting door een verschil van mening de handdoek in de ring wierp.

Nu is Frans Körver weer de hoofdtrainer in het betaalde voetbal. Bijna 70 jaar, en het advies van zijn lieve vrouw om ajb rustig aan te doen kwa emoties.

Geweldig dat we weer van hem kunnen genieten

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 23:40:00 #2
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_40728701
Frans is idd cool ben benieuwd of hij het dit jaar weer kan flikken
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_40728756
  Trouwste user 2022 vrijdag 11 augustus 2006 @ 23:48:09 #4
7889 tong80
Spleenheup
pi_40728984
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 23:40 schreef teamlead het volgende:
Frans is idd cool ben benieuwd of hij het dit jaar weer kan flikken
Het zou me niks verbazen. Serieus ik vind het echt geweldig dat we hem nog zien.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_40729196
Uit het VBL-columnhoekje:
quote:
Back as usual

De 68-jarige Frans Körver heeft er al een heel voetballeven opzitten. Dertien jaar was hij keeper bij MVV, daarna ging hij aan de slag als trainer. Het Belgische SK Tongeren, Wageningen, Fortuna Sittard, Dordrecht, Roda JC, MVV, Helmond Sport, VVV Venlo, De Graafschap en opnieuw MVV staan op zijn conduitestaat. Daarna werd het stil rond Frans. Hij werd trainer van amateurploeg Wilhelmina Weert en wij dachten allemaal dat hij voorgoed voor een plekje in de luwte had verkozen.

Maar het bloed kruipt ogenschijnlijk waar het niet gaan kan, want in april keerde Körver plots terug in het betaalde voetbal, zo lazen we in de krant. De onverwachte return van Körver leverde niet meer dan een piepklein berichtje op, weggestoken op pagina nummer zoveel. Als Ronaldinho zijn veters strikt, levert dat meer kolommen in de dag- en weekbladen op.

Dat berichtje deed ons de wenkbrauwen overigens niet fronsen. Fortuna Sittard; in de wereld van Barcelona, Chelsea, AC Milan en Liverpool vervult de eerste divisieploeg uit Sittard slechts een marginale bijrol. Wat kon het ons bommen dat Körver daar een rol ging vervullen?

We herinneren ons Frans als een emotionele man. Als trainer van Roda JC huilde hij ooit letterlijk tranen met tuiten op een bijveld in Vlaardingen, toen zijn club door een amateurclub uit het nationale bekertoernooi werd geknikkerd. Bij de zes keer dat hij met een ploeg naar de eredivisie promoveerde, rolden er eveneens tranen over zijn wangen, maar toen van vreugde.

Supporters van Foruna Sittard waren opgetogen met de aanstelling van Körver. Sinds de degradatie uit de eredivisie, in 2002, ging het niet goed met hun club. Er stond weliswaar een mooi nieuw stadion in Sittard, maar voor de rest was het huilen met de pet. Ook het afgelopen seizoen ging het niet bepaald voor de wind met Fortuna: een allerlaatste plaats in de eerste divisie. Het was ellende alom.

Een ervaren man als Körver zou voor een ommekeer kunnen zorgen, zo dachten de supporters. In de eerste weken na zijn aanstelling volstond Körver met het observeren en analyseren van trainingen en wedstrijden. Leunend tegen de afrastering gaf hij zijn ogen goed de kost.
Ongetwijfeld zullen er ladingen smeuīge Limburgse vloeken over zijn lippen gerold zijn, want wat hij daar op het veld zag gebeuren, moet hem tot in zijn ziel geraakt hebben. ‘Godmiljaard, kunnen ze nog niet een bal over tien meter passen’. Tranen in de ogen kreeg hij ervan. De commerciële man van Fortuna had bij wijze van grap al voorgesteld om zakdoeken, voorzien van clublogo, in de verkoop te gooien, maar dat kon Körver niet waarderen. ‘Geen zakdoeken, goed voetbal moeten we hebben, miljaard!’

In de catacomben van het Wagner & Partners Stadion uitte hij zijn woede over de labbekakkerige instelling van de Fortunavoetballers en het gebrek aan kwaliteit. Hij smeet met de deuren, schopte een paar prullenbakken ondersteboven en bromde voortdurend dat het ‘verdoeme’ allemaal anders moest, ‘godnondedju’. Het traanvocht dat daarbij verspild werd, zorgde iedere keer opnieuw voor natte vloeren.

De club had met oud-voetballer Rob Hutting een nieuwe trainer voor het komend seizoen aangesteld, maar die moet zich een hoedje geschrokken zijn van Körvers emotionele uitbarstingen. Een man die zijn zinnen regelmatig verliest zou in staat zijn hem zomaar op de bek te timmeren als er volgend jaar pakweg van AGOVV verloren zou worden. Hoewel Hutting bepaald geen lafaard is, was zijn schitterend gebit hem te lief om dat risico te nemen. Trouwens, constant een huilende man om je heen is ook geen pretje.

Vandaag meldt de internetsite van Voetbal International dat Rob Hutting toch geen trainer van Fortuna Sittard wordt. De oud-speler van Fortuna botst met de clubleiding, zo verklaarde Fortuna de toch wel onverwachte breuk. Ja, dat konden wij op onze vingers natellen. Wie wil fungeren als levende tissue? Niet Rob Hutting maar Frans Körver zal per 1 juli trainer-coach zijn bij Fortuna. Hij gaat dat werk combineren met zijn functie als hoofd technische zaken.

Het seizoen 2006-2007 zal vanuit Noord-Limburg smakelijke taferelen opleveren. Ik kan niet wachten totdat Fortuna zijn eerste nederlaag lijdt. Frans Körver zal in huilen uitbarsten en op de persconferentie na afloop van de wedstrijd jankt iedereen met hem mee.
In het westen moeten ze beducht zijn voor abnormaal hoge waterstanden van de Maas.
  Trouwste user 2022 vrijdag 11 augustus 2006 @ 23:55:03 #6
7889 tong80
Spleenheup
pi_40729242
Mooi beschouw

pi_40729316
Hopelijk hebben ze in Maastricht er wat aan
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 00:08:06 #8
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_40729723
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 23:57 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Hopelijk hebben ze in Maastricht er wat aan
oke.. tis laat en bier enzo... maar hoezo maastricht
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
  Trouwste user 2022 zaterdag 12 augustus 2006 @ 00:09:00 #9
7889 tong80
Spleenheup
pi_40729755
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 00:08 schreef teamlead het volgende:

[..]

Grootste deel van zijn carriere bij MVV gekeept.

zaterdag 12 augustus 2006 @ 00:10:14 #10
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_40729807
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 00:09 schreef tong80 het volgende:

[..]

Grootste deel van zijn carriere bij MVV gekeept.

joa.. maar daar hebben ze dan nu toch niks meer aan
volgens mij wordt het tijd om te slapen ofzo
pi_40729840
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 00:08 schreef teamlead het volgende:

[..]

Ow ja.. hij zit nu bij Fortuna Ik hou die Limburgse eerste divisie clubjes niet meer uit elkaar
pi_40729863
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 00:10 schreef teamlead het volgende:

volgens mij wordt het tijd om te slapen ofzo
nee voor mij. Te veel schoorstenen en koeltorens gezien
  maandag 14 augustus 2006 @ 00:08:14 #13
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_40783189
Geen idee wat hij net in de wedstrijden zei, maar het was iig grappig
pi_40790266
Dat heb ik gemist

Frans onze held

En nog eentje. Zoals op de tribuna al gezegd werd; Frans heeft nu al meer langs de kant gestaan dan Chris Dekker in het hele vorige seizoen.
Ik bevestig het vooroordeel dat vrouwen geen kaart kunnen lezen.
*spiekt*
pi_40790968
Hij is wel oud geworden zeg.
pi_40791535
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 10:40 schreef meami het volgende:
Dat heb ik gemist

Frans onze held
[afbeelding]

En nog eentje. Zoals op de tribuna al gezegd werd; Frans heeft nu al meer langs de kant gestaan dan Chris Dekker in het hele vorige seizoen.
[afbeelding]
Indeed. Zou toch wat zijn als ie ons cluppie weer naar boven kan leiden
pi_40794533
Hij heeft ook al een auto van de club

pi_40794628
wheheheh
pi_40795312
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 14:25 schreef Beschouw het volgende:
Hij heeft ook al een auto van de club

[afbeelding]
Beetje respect he!
pi_40801161
Blijft een prachtig figuur. Hopelijk gaat het dit seizoen wat beter met jullie Evertje en Meami
Oud-Beijerland/Hilversum dus!
pi_40801468
Kan me eigenlijk niet voorstellen dat de spelers zo'n oude knakker nog serieus nemen.

Hij wist bijvoorbeeld de naam van zijn assistent niet eens tijdens de selectievoorstelling.

Overigens wel een sympathieke man, daar niet van.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_40808369
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 18:13 schreef zjroentje het volgende:
Kan me eigenlijk niet voorstellen dat de spelers zo'n oude knakker nog serieus nemen.

Hij wist bijvoorbeeld de naam van zijn assistent niet eens tijdens de selectievoorstelling.

Overigens wel een sympathieke man, daar niet van.
Dat waren zenuwen

En of ze hem serieus nemen? Ik denk het wel. Ik vind dat hij toch 'n soort van respect uitstraalt zeg maar. Maar goed, we'll see
Ik bevestig het vooroordeel dat vrouwen geen kaart kunnen lezen.
*spiekt*
pi_40808458
Periodetitel zou mooi zijn.
pi_41138746
hij keepte vroeger nog in het minivoetbalteam van limburg.
heeft daar een knieblessure opgelopen, waaraan hij is geopereerd in de zomer van 1982.
terwijl wij, enkele supporters, in het ziekenhuis van geleen aan zijn bed stonden, overlegde hij ter plekke met joop castenmiller, de manager over een te halen speler.
later bleek dat Chris Dekker te zijn.
  Trouwste user 2022 vrijdag 25 augustus 2006 @ 01:36:14 #25
7889 tong80
Spleenheup
pi_41150564
Leuke anekdote

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')