Ik ook.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 15:42 schreef Aurelium het volgende:
Ik snap wel waarom jij niet door de procedure bent gekomen
Kan tegenwoordig ook gewoon via de website...quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 15:45 schreef Tinkepink het volgende:
Dat was vroeger altijd een droom van mij, bij de AIVD werken. Heb alleen nooit gesolliciteerd.
Hoe heb je dat aangepakt, TS? Gewoon een open sollicitatie geschreven?
Even voor de duidelijkheid, ik zal, nu ik moeder van 2 kinderen ben, niet meer solliciteren, maar het spreekt me nog wel erg aan
Je bent vooral bezig met informatievergaring en -analyse. De manier waarop die informatie wordt verkregen, is niet altijd even... netjes. Daar krijgt de dienst weliswaar toestemming voor (dat zijn hele strikte protocollen) maar toch.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 15:42 schreef oor het volgende:
wat voor illegale dingen mag je dan zoal?
Idd via hun website, en toen gewoon een brief geschreven.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 15:45 schreef Tinkepink het volgende:
Dat was vroeger altijd een droom van mij, bij de AIVD werken. Heb alleen nooit gesolliciteerd.
Hoe heb je dat aangepakt, TS? Gewoon een open sollicitatie geschreven?
Even voor de duidelijkheid, ik zal, nu ik moeder van 2 kinderen ben, niet meer solliciteren, maar het spreekt me nog wel erg aan
Dan vragen ze of je eens naar de computer wil kijken.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 16:00 schreef eQuaL het volgende:
Dat zeg je dan ook niet![]()
Zeg gewoon dat je een of andere it-er bent, dan haken ze wel af![]()
Mij ook. En volgens mij sloopt het je ook, op de lange termijn. Je kiest voor het isolement, op een bepaalde manier.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 15:56 schreef LudoSanders het volgende:
Dat lijkt me best kut. Heb je een super toffe baan, mag je er niets over vertellen. Lijkt me erg moeilijk ook.
quote:"Goh wat doe je nu?"
Ja ik ben loodgieter
"Oh kun je van de week eens komen kijken dan?"
kan je van de week even komen kijken dan?quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 16:11 schreef Ringo het volgende:
[..]
Mij ook. En volgens mij sloopt het je ook, op de lange termijn. Je kiest voor het isolement, op een bepaalde manier.
[..]. Je zegt gewoon dat je ambtenaar bent.
Simpel toch!quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 15:56 schreef LudoSanders het volgende:
Dat lijkt me best kut. Heb je een super toffe baan, mag je er niets over vertellen. Lijkt me erg moeilijk ook.
"Goh wat doe je nu?"
Ja ik ben loodgieter
"Oh kun je van de week eens komen kijken dan?"
Dat is ook een belangrijk deel van je opleiding: hoe maak ik een geloofwaardige cover-up story. Zwijgen/liegen tegenover familie&vrienden is nog niet eens zo moeilijk, je kan best een ambtelijke functie suggereren zonder dat mensen dingen van je gaan denken.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 16:14 schreef LudoSanders het volgende:
Maar ook je vrouw mag er toch niets over weten? Dan kun je wel leuk zeggen dat je ambtenaar of iets bent. Maar als ze dan vraagt hoe je dag was.. Kun je een heel verhaal aan elkaar gaan verzinnen.
Werken bij de AIVD lijkt me alleen tof als je er mee kan patsen
quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 15:41 schreef Ringo het volgende:
Hoogst actueel natuurlijk. En hoogst interessant, wmb.
Ik heb er 2 jaar geleden gesolliciteerd, en ben toen best ver in de procedure gekomen. Uiteindelijk is het niks geworden en dat is misschien maar goed ook. Je moet er toch veel voor over hebben; je levert feitelijk je complete identiteit in en moet altijd een cover-up klaar hebben liggen om geen vermoedens te wekken.
Aan de andere kant: het lijkt me spannend werk (deels dan, er komt ook veel 'gewoon' bureauwerk bij kijken), je krijgt een dijk van een interne opleiding, je ziet en hoort dingen waar anderen volstrekt geen weet van hebben en je 'mag' dingen die voor anderen tamelijk illegaal zijn.
Een groot nadeel is dat je nooit over je werk mag praten.En dat terwijl je (waarschijnlijk) een hele hoop te vertellen hebt.
Zijn er hier mensen die professionele ervaring hebben met de AIVD en daarover durven praten? Ik ben nieuwsgierig.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Niet doorvertellen anders wurg ik jullie allemaal in jullie slaap
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |