abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40712154
Momenteel ervaar ik veel pijn in mijn vingers, heb ik een tintelend gevoel in mijn arm en zit mijn schouder aan de rechterkant helemaal vast en heb ik een soort van spierpijn.

Dit alles sinds gisteren.

Aan de linkerkant heb ik geen last, het is puur rechts.
Wat kan dit zijn? Ik heb haast het gevoel dat er een zenuw in de verdrukking zit.

Ik ga overigens maandag naar de dokter (en eerder als het erger wordt uiteraard)

Auw
pi_40712176
Is het geen RSI?
Oldenzaaltjuh en HeaRt_woRm's weblog!:KLIK!
FAN VAN DE RED HOT CHILI PEPPERS??? Klik hier!!!!!
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 14:36:22 #3
3694 Bep
Ik steun mijn Marco
pi_40712177
-edit: doe normaal

[ Bericht 84% gewijzigd door Mylene op 11-08-2006 14:45:55 ]
pi_40712308
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 14:36 schreef oldenzaaltjuh het volgende:
Is het geen RSI?
Zou kunnen!

Gister had ik overigens ook knallende koppijn, zelfs na 3 pijnstillers.
En telkens de neiging om over te geven als gevolg van die hoofdpijn (neem ik aan)
pi_40712490
geen last gehad van spraakuitval?.. en heb je die hoofdpijn ineens gekregen en daarna de symptonen?
Zo niet.. dan toch!
pi_40712550
Ik zou dit niet laten wachten hoor. Zo snel mogelijk naar een arts.
pi_40712588
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 14:45 schreef NrSiX het volgende:
geen last gehad van spraakuitval?.. en heb je die hoofdpijn ineens gekregen en daarna de symptonen?
Ik praat niet moelijker dan altijd al deed...

Hoofdpijn ben ik mee wakker geworden. De hoofdpijn is nu overigens over.
Gister na een halve dag werken naar huis gegaan en heb toen heel veel geslapen.
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 14:47:48 #8
98138 Everett
Damnit, I am the paterfamilias
pi_40712591
Een tintelend gevoel in je arm is (soms) best wel serieus. Zo begint een hartaanval toch ook?
Well, as soon as we get ourselves cleaned up and we get a little smellum in our hair, why, we're gonna feel 100% better about ourselves and about life in general.
pi_40712737
hoe vaak zit je achter je pceetje?
pi_40712837
Klinkt als een griepje? Migraine aanval? Weleens last van gehad?
Ik heb bij migraine ook last gehad van tintelend/doof gevoel in vingers (die weleens doorstraalde naar mijn hele arm), erge hoofdpijn (duh ), moeite met praten (doof gevoel in aangezicht)...
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 14:54:58 #11
154704 Bicks
Neemt nog een hijs van zijn jo
pi_40712849
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 14:47 schreef Everett het volgende:
Een tintelend gevoel in je arm is (soms) best wel serieus. Zo begint een hartaanval toch ook?
Dan heb je pijn in de borst die uitstraalt naar de arm(en). Lijkt mij idd een geval van spierverrekking of zenuw. Maar, ik zou voor de zekerheid vandaag nog effe naar de dokter gaan! Morgen is weekend!
pi_40712875
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 14:54 schreef Bicks het volgende:

[..]

Dan heb je pijn in de borst die uitstraalt naar de arm(en). Lijkt mij idd een geval van spierverrekking of zenuw. Maar, ik zou voor de zekerheid vandaag nog effe naar de dokter gaan! Morgen is weekend!
Nee kan ook tintelingen geven. Je kan zelfs alleen last hebben van je arm(en). Pijn op de borst is niet obligaat.
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 14:58:51 #13
154704 Bicks
pi_40712984
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 14:55 schreef DDM het volgende:

[..]

Nee kan ook tintelingen geven. Je kan zelfs alleen last hebben van je arm(en). Pijn op de borst is niet obligaat.
Weer wat geleerd!
  Donald Duck held vrijdag 11 augustus 2006 @ 15:00:51 #14
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_40713059
kan van alles zijn. een geblokkeerde zenuw misschien, maar als het aanblijft is het natuurlijk altijd goed om naar de huisarts te gaan.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 15:00:59 #15
113173 Quannum
Well FOK! you!
pi_40713063
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 14:54 schreef Bicks het volgende:

[..]

Jup, pijn mét tintelingen, waarbij je arm er zomaar wat bijhangt en je er echt niets mee kan doen. Heb het een paar maanden geleden zelf voorgehad, daarmee.

Wat de TS zegt lijkt me meer een geval van RSI.
Jusqu'ici tout va bien
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 15:01:30 #16
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_40713082
-edit: doe normaal

[ Bericht 92% gewijzigd door Mylene op 11-08-2006 15:50:51 ]
Huilen dan.
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 15:05:47 #17
44649 beelz
Maar dat is het punt niet
pi_40713224
Ik denk dat je een beroerte hebt gehad... Ga direct naar de groenteboer voor een krop sla en leg dat vanacht onder je kussen. Morgen een ijsklontje in je onderbroek doen en die onderbroek tussen 2 boeken met minimaal 500 bladzijden leggen. Dan kom je er wel weer bovenop.
Besef Regulier!
Trouble spelling diarrhoea? There's always the Ronseal standby of 'dire-rear'.
pi_40713295
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 14:51 schreef PabloLopez het volgende:
hoe vaak zit je achter je pceetje?
Circa 7 uur per werkdag
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 15:08:11 #19
98138 Everett
Damnit, I am the paterfamilias
pi_40713306
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 15:05 schreef beelz het volgende:
Ik denk dat je een beroerte hebt gehad... Ga direct naar de groenteboer voor een krop sla en leg dat vanacht onder je kussen. Morgen een ijsklontje in je onderbroek doen en die onderbroek tussen 2 boeken met minimaal 500 bladzijden leggen. Dan kom je er wel weer bovenop.
Beetje serieus doen hè. Erg gaat hier wel iemand dood, ja
Well, as soon as we get ourselves cleaned up and we get a little smellum in our hair, why, we're gonna feel 100% better about ourselves and about life in general.
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 15:08:41 #20
154704 Bicks
pi_40713320
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 15:07 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Circa 7 uur per werkdag
KUT ik ook!
pi_40713768
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 15:07 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Circa 7 uur per werkdag
Dat moet niet uitmaken, als je maar een goede houding hebt en genoeg pauzes neemt.
Dus geen pauze om dan te gaan Internetten , maar echt ff weg van de werkplek.
copyright 2006
pi_40713859
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 15:22 schreef pooier het volgende:

[..]

Dat moet niet uitmaken, als je maar een goede houding hebt en genoeg pauzes neemt.
Dus geen pauze om dan te gaan Internetten , maar echt ff weg van de werkplek.
Regelmatig.!

Daarom ook 7 uur ipv van de 9,5 die ik aanwezig ben
  † In Memoriam † vrijdag 11 augustus 2006 @ 15:40:14 #23
21636 Feestkabouter
pi_40714386
Ja, zenuw zit in de verdrukking.
Paar mogelijke oorzaken: zit klem tussen verharde of verstijfde spieren; een ontsteking in of om de zenuw; zit klem in een gewricht; zit klem in de nek waar een tussenwervel (=kraakbeen wervel tussen de gewone echte wervels) beschadigd of dik of platgedrukt is en daardoor iets uitstulpt opzij.
Naar huisarts.
Die zal met vragen/testen onderzoeken waar het probleem zit.
En wellicht bloedonderzoek als het mogelijk een ontsteking kan zijn (in bloed simpel te zien of je lijf ergens ontstoken is).

Vragen: de tintelingen, via bovenarm, onderarm, hand naar de vingers?
Welke kant van de bovenarm, welke kant van de onderarm, welke kant van de hand (goed beschrijven waar in de hand) en welke vingers?
Als je zegt "bovenkant" of "onderkant" moet je er wel bij aangeven in welke stand je de arm hebt.

Er gaan 2 zenuwbanen door de arm naar de hand: de ene (waar ik veel last van heb) langs de buitenkant van de bovenarm, langs de buitenkant/bovenkant (als je je duim omhoog hebt) van de onderarm, langs de bovenkant (rug) van de hand via de bovenkant van de vingers naar de vingertoppen. Vooral de wijs- en middelvinger, misschien ook de duim. De andere 2 vingers heb je dan minder last van.

Volgende vraag: waar zit het probleem? Kun je de tintelingen versterken door je arm in bepaalde houdingen te draaien? Of als je je hoofd draait? Welke kant op?
Bij mij geldt dat de pijn en tinteling sterker wordt als ik mijn nek strek en de afstand tussen de pijnlijke schouder en de nek groter maak. Dus ook bij het scheren bijvoorbeeld, hoofd wegdraaien en achterover is vreselijk.
Als het draaien met je hoofd en nek geen problemen oproept zit het niet in de nek.
In de schouder is het waarschijnlijker dat het tussen de spieren klemzit, en dat is minder erg. Irritant, maar geen ramp.
Misschien verkeerd gelegen, gekke beweging die je op dat moment zelf niet merkte, overbelast, etc.

Ben benieuwd hoe je antwoorden zijn!
  † In Memoriam † vrijdag 11 augustus 2006 @ 15:47:14 #24
21636 Feestkabouter
pi_40714627
Vervolg op mijn vorige post:

Tinteling in de arm kan met allerlei dingen te maken hebben, maar als je er zo duidelijk die last van de schouder bij hebt denk ik dat beroerte en hartaanval wat overdreven zijn om je druk om te maken.

Wat is nu de oorzaak en wat het gevolg?
Zojuist gaf ik aan dat verstijfde/verdikte spieren de echte oorzaak konden zijn, maar als er iets in je nek aan de hand is (hoeft ook niet meteen een drama te zijn) kan de last in je schouder daar ook mee te maken hebben. Bijv. een wervel iets verdraaid, daardoor zitten een paar spieren ietsje anders (slechts een fractie, maar dat merk je al), andere spieren gaan dat weer compenseren en worden daardoor op een heel andere manier belast dan normaal, en dan krijg je een sneeuwballeneffect en zit heel je schouder vast.

Wat heel misschien ook nog kan, is dat de bloedtoevoer naar je arm ergens wordt belemmerd, dat geeft ook tintelingen, maar daarover weet ik weinig te vertellen.
pi_40717472
Op zich een mooi verhaal Feestkabouter. Goed uitgelegd. Maar ik denk dat hij net zoals ik 3 zenuwbanen heeft Maar er bestaat idd een kans dat dit veroorzaakt wordt door een perifere aandoening. Maar die hoofdpijn is wel gek. Ook omdat het niet reageert op pijnstilling en omdat hij zegt dat hij de neiging heeft om te gaan braken (drukverhoging in de schedel?) Ik denk dat er hier een reeele kans is dat de oorzaak centraal (dus in de hersenen zit).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')