abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40699128
Een van de eisen van het Girokwartaalkrediet van de Postbank is dat je minstens 1 werkdag positief moet staan.
Als je hieraan voldoet, wat gebeurt er dan? Krijg je er dan een maand bij of wordt je krediet dan weer verlengd met drie maanden?
Ik heb zelf een krediet en moet op 3 oktober positief staan. Zeer waarschijnlijk gebeurt dat a.s. week al. Krijg ik dan een maand extra of wordt de boel opnieuw met een kwartaal verlengd?
pi_40699486
quote:
Artikel 5.
1 De overeenkomst kan door de Postbank met onmiddellijke ingang worden beëindigd in de gevallen dat:
a de Girorekening gedurende een periode van drie maanden niet tenminste één werkdag een positief saldo heeft vertoond;
b de Girorekening gedurende een periode van twee maanden of langer een ongeoorloofd negatief saldo heeft vertoond;
c de Girorekening een onevenredig hoog ongeoorloofd negatief saldo heeft vertoond, zulks ter beoordeling van de bank;
d de Girorekening waarop het Girokwartaalkrediet wordt geadministreerd, wordt opgeheven;
e de Girorekeninghouder komt te overlijden;
f de Girorekeninghouder in staat van faillissement wordt verklaard, surséance van betaling krijgt, dan wel onder curatele of (provisioneel)
bewind wordt gesteld;
g de Girorekeninghouder vóór of bij het sluiten van de overeenkomst onjuiste of misleidende gegevens heeft verstrekt, zulks ter
beoordeling van de bank;
h de Girorekeninghouder overgekrediteerd is, zulks ter beoordeling van de bank.
2 De Postbank zal de Girorekeninghouder schriftelijk in kennis stellen van de beëindiging
Kortgezegd komt het er op neer dat als je 1 dag in het kwartaal positief staat je krediet mag behouden. Anders wordt het door de postbank beëindigd

Geen kredieten hebben is overigens beter voor je zelf
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_40699925
je krediet begint van voor af aan. Dus weer 3 maanden
pi_40700130
Heb je gokschulden ofzo?
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 08:42:30 #5
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_40702682
Voor zover ik begrepen heb uit artikel 5 (boven) moet je minimaal 1 dag per 3 maanden zwart staan. Vanaf die dag krijg je dus 3 nieuwe maanden.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 13:56:15 #6
152409 broodje_poep
het stinkt hier...
pi_40710802
je moet een werkdag 24 uur positief staan. Stel, je staat 1000 euro rood, je moet dan 1 keer in de 3 maand positief staan op een werkdag (was voorheen een willekeurige dag). Zodra je 24 uur op een werkdag positief hebt gestaan staat de teller weer op 0 en mag je weer 3 maanden verder...

Een maand van te voren krijg je een brief met daarin de datum nogmaals vermeld. Vergeet je het, dan wordt het krediet opgeheven en moet je positief staan en dan mag je weer een krediet aanvragen (3 maanden later uit mijn hoofd).
pi_40721127
Thanks allemaal. In dit geval zou de teller dus verschuiven naar november.

@tho_Omas: nee, ik heb geen gokschulden. Mijn girokwartaalkrediet is om een andere reden.
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 23:26:08 #8
152409 broodje_poep
het stinkt hier...
pi_40728241
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 19:35 schreef Jumping-Skippy het volgende:
Thanks allemaal. In dit geval zou de teller dus verschuiven naar november.

@tho_Omas: nee, ik heb geen gokschulden. Mijn girokwartaalkrediet is om een andere reden.
ik vind het wel handig, heb hem al 8 jaar ofzo (nog uit mijn studententijd) en heb je mooi een buffertje dat je gelijk kan aanspreken met je giropasje.
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 23:27:21 #9
152409 broodje_poep
het stinkt hier...
pi_40728282
edit
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 23:36:48 #10
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_40728601
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 01:48 schreef tho_Omas het volgende:
Heb je gokschulden ofzo?
Een Girokwartaalkrediet is gewoon een manier van roodstaan hoor. En geloof me, er zijn heeeeel veel mensen die af en toe roodstaan. Denk jij dat die allemaal gokschulden hebben ofzo?
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 23:45:29 #11
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_40728894
Ik heb er trouwens ook eentje, maar het totaal aan krediet is lager dan een netto maandsalaris. Zo kom ik nooit in de problemen. Krijg dus ook nooit zo'n brief
pi_40733178
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 23:36 schreef Aventura het volgende:

[..]

Een Girokwartaalkrediet is gewoon een manier van roodstaan hoor. En geloof me, er zijn heeeeel veel mensen die af en toe roodstaan. Denk jij dat die allemaal gokschulden hebben ofzo?
Nah, daarom vroeg ik het ook.

Krediet is iets wat ik sowieso niet snel zal benutten. Belofte maakt schuld enzo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')