abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40697955
hallo nacht-klussers! Zoals de meesten van jullie heb ik een bril op mijn toilet! Nou is het helaas zo dat een van die ringetjes onder het scharnier naar de pot stuk is, zie bijgeleverd plaatje/.

Nou weet ik dat mijn plee lang niet zo mooi is als de kamer van de zus van mmach , maar toch hoop ik dat iemand me kan helpen. Ik wil namelijk weten:
- of dat dingie (witte ronde dingie) te vervangen is, en
- of het heel fucking veel werk is? En
- verkopen ze die ring-dingen bij de Gamma? Én,
- heeft het übrehaupt zin het te vervangen? Gaat t niet snel wéér kapot? Want de bril zit er pas een half jaartje op...

Alvast hartelijk dank!

EDIT: Wil een van de lieve modjes mijn typo in de TT veranderen van wc-vril in WC-bril? Danku!
pi_40698519
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 00:34 schreef Leintjeuh het volgende:
hallo nacht-klussers! Zoals de meesten van jullie heb ik een bril op mijn toilet! Nou is het helaas zo dat een van die ringetjes onder het scharnier naar de pot stuk is, zie bijgeleverd plaatje/. [afbeelding]

Nou weet ik dat mijn plee lang niet zo mooi is als de kamer van de zus van mmach , maar toch hoop ik dat iemand me kan helpen. Ik wil namelijk weten:
- of dat dingie (witte ronde dingie) te vervangen is, enJa dat is het
- of het heel fucking veel werk is? En nee geenzins, gewoon onder je pot de vleugelmoeren los draaien, en het hele handeltje komt los
- verkopen ze die ring-dingen bij de Gamma?ja, is een zeer netje toiletbril type 2000 ofzo merk schiet me niet ff te binnen, wel dat het merk een rode bol als merklabel heeft Én,
- heeft het übrehaupt zin het te vervangen? Gaat t niet snel wéér kapot? Want de bril zit er pas een half jaartje op...[b]lijkt erop dat het niet goed heeft vast gezeten, en dat de ruimte die de ring had om te torderen er voor heeft gezorgd dat hij stuk is gegaan[b]

Alvast hartelijk dank!

EDIT: Wil een van de lieve modjes mijn typo in de TT veranderen van wc-vril in WC-bril? Danku!
modje ben ik niet

merk is btw pressalit, zijn losse onderdelen voor te bestellen, maar of dat ook bij de gamma kan weet ik zo 123 niet
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_40698554
TT gefixed
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_40698633
Lucille, dankje voor t fixxen.

Cybersijp: dus ik hoef alleen een nieuw ring-ding te halen bij de Gammel, onder de WC gaan liggen om die vleugelmoeren los te draaien (die lijken op vlindertjes, toch?) ring doen en goed vast draaien? Kan ik iets verknallen waardoor ik de plee op mn hoofd of erger, mn tenen krijg?
pi_40698675
Simpele ingreep. Zorg er wel voor dat je de boel niet meteen hard aan draait en eerst controleert of de bril netjes in het midden zit. Pas daarna vast draaien.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 00:57:53 #6
61387 ne0n
Geile Beer.
pi_40698697
er hangt nog pis aan je pot
Proud Supporter of Royal Antwerp F.C. !
pi_40698712
hmmm, zo te zien ff losdraaien en ringetje goed leggen en alles weer vast draaien
pi_40698744
Bedankt voor het advies, Lucille.

ne0n, dankje voor je nuttige bijdrage, ik zal het in gedachte houden.
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 01:00:38 #9
61387 ne0n
Geile Beer.
pi_40698768
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 00:59 schreef Leintjeuh het volgende:
Bedankt voor het advies, Lucille.

ne0n, dankje voor je nuttige bijdrage, ik zal het in gedachte houden.
Proud Supporter of Royal Antwerp F.C. !
pi_40698773
Tuinman, als je héél goed kijkt zie je dat het ringetje kapot is, ik denk niet dat ik hem nog kan recyclen...
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 01:03:31 #11
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_40698852
Pressalit hebben ze niet bij de Gamma , zou ff een speciaalzaak proberen
Ik ben inmiddels overleden
pi_40698954
De bril zelf komt wel van de Gamma. Het merk Pressalit komt me niet bekend voor... Maar het merk staat ook nergens op de bril.
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 01:11:20 #13
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_40699089
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 01:07 schreef Leintjeuh het volgende:
De bril zelf komt wel van de Gamma. Het merk Pressalit komt me niet bekend voor... Maar het merk staat ook nergens op de bril.
Die verkopen geen onderdelen , en als ze het wel verkopen , zal je waarschijnlijk wel het verkeerde krijgen met al die kneuzen die tegenwoordig bij een bouwmarkt werken

Geef ff wat geld uit en koop een goede zitting (Pressalit 2000 of als je wat geld kan missen een Pressalit Scandinavia new , met softclose en quickrelease )
Ik ben inmiddels overleden
pi_40699150
Zou ik het ringetje onder de bril vandaan kunnen halen en een nieuw ringetje kunnen halen?
pi_40699323
Gamma texel, verkoopt echt 100% zeker pressalit toiletbrillen....

Zijn laatst in de grote kortingsaktie nog omlaag gegaan in prijs zelfs.... (1000 en 2000 geloof ik dat ze verkopen, waar de 100o een goedkopere versie van de 2000 is.

De naam pressalit baseer ik op het feit dat de scharnieren er zo bij onze pressalits ook zo uitzien.... ( ja 8 stuks! in onze toiletunit op het werk)
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_40702326
Ik denk ook dat het pressalit is. Dit type wordt erg veel in huurhuizen gemonteerd. De TT is al gefixt zie ik.

Verder kan het zijn dat je voor het losdraaien van de moeren een speciaal sleuteltje nodig hebt. Dat wordt meestal meegeleverd met een nieuwe bril. Je kunt er met een ring en/of steeksleutel niet goed bij.

Als je die sleutel niet hebt, kun je het misschien met een oudhollandsche pijpsleutel proberen, maar die zie je niet in veel gereedschapskisten meer liggen tegenwoordig.
pi_40704952
Ik heb gister gekeken en ik denk dat ik met een gewoon tangetje prima bij de vindertjes kan. maar ik heb geen huurhuis hoor kheb een vriend met geld
pi_40705185
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 10:29 schreef Leintjeuh het volgende:
Ik heb gister gekeken en ik denk dat ik met een gewoon tangetje prima bij de vindertjes kan. maar ik heb geen huurhuis hoor kheb een vriend met geld
Ik bedoelde niet dat jij een huurhuis had, maar uit mijn eigen huurhuiservaring weet ik dat die veel in dat soort huizen gemonteerd wordt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')