Ben je net ff een weekendje uit aan 't waaien in Zeeland, vinden twee van die
meer-blauw-op-straat-figuren het nodig om je op de bon te slingeren voor door rood fietsen...
Vijftig Euro naar de haaien...
Buiten het feit dat het zoooo zonde is van je geld, weten die figuren je ook zo lekker te vernederen. Vaak is de enige manier om je onder een bon uit lullen is door lekker dom te doen en je bek te houden. Helaas hielp het dit keer niet.
Word je fokking klemgereden door twee van die josti's in een patrouillewagen. 'Zo dames, ga maar even op het trottoir staan. Legitimatiebewijzen graag!'.
Toen moesten we al onze voornamen gaan geven en spellen, terwijl je zo iets hebt van; 'Rot op, gaat je geen flikker aan!'. Stelletje kneuzen wisten niet eens uit hun hoofd hoe hoog de bekeuring zou uitvallen, want; 'tja, je kent niet al die bedragen uit je hoofd, hč!'. Toen we aangaven dat we dat toch wel erg apart vonden -want die bonnen delen ze toch wel vaker uit- kregen we als repliek dat ze zelden mensen bekeurden voor fietsen door rood licht. Dus ja; ze wilden ons er echt bij naaien.
Ondertussen bevonden we ons op nog geen 20 meter van de meest criminele buurt van de stad, riepen een paar opgeschoten jochies van een afstandje 'zeker weer niks te doen!' en scheurden de opgevoerde brommers ons aan alle kanten voorbij. Fijn!
En achteraf kwamen alle smart remarks, die we hadden kunnen maken geweest waren konden would have could have should have...
Zo van
'Zeg meneer de ambtenaar, fraai staaltje street level bureaucracy, u heeft een discretionaire bevoegdheid, dus zou u zo vriendelijk willen zijn hier geen proces-verbaal van op te maken?'.
'Hee oom agent, die politie-academie, leert u daar ook figuurzagen? Want dat lijkt me nuttiger dan datgeen u op het moment aan 't doen bent...'.
'Zeg als je al mijn voornamen wilt weten, kun je dan ook even mijn titel op die bon vermelden? Wel zo leuk voor in het plakboek, voor de kleinkinderen enzo, hč!'.
Offe lekker ouderwets:
'Ga toch boeven vangen, man!'.
'Had je maar een vak moeten leren!'.
'Opeens weet je het, je wordt diendert'.
I don't like your jerk-off name. I don't like your jerk-off face. I don't like your jerk-off behavior, and I don't like you, jerk-off. Do I make myself clear?