abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40688436
Wat voor gevolgen heeft het? Ik heb al gezocht op google en er komen alleen de resultaten waar ik nou net niet naar zoek. Wie weet precies wat er gebeurt als je tankt terwijl de motor nog draaid, mijn vader zei dat het te maken had met vonken ofzo, gedetailleerde uitleg plz?
pi_40688480
Met diesel geen enkel probleem
  donderdag 10 augustus 2006 @ 17:57:12 #3
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_40688814
Ik tank zo vaak met de motor draaiende. Wel slechts een paar liter elke keer.

Ik werk bij een dealerbedrijf, en als een occasion voor een proefrit weg moet en de tank is leeg, en de accu ook, dan moet ik de starter gebruiken, en kan de motor bij het tankstation dus niet afgezet worden omdat hij dan niet meer start...

Tot nu toe is het nog nooit een probleem geweest, maar het is dan ook elke keer maar 4/5 liter.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  donderdag 10 augustus 2006 @ 18:38:24 #4
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_40689292
opzich moet je goed uitkijken met benzinedampen en vonken. Dan kan er een explosief mengsel ontstaan, wat dus aan een klein vonkje genoeg heeft. Over het algemeen tank je in de buitenlucht en is de concetratie benzinedamp te laag om op de vonk van de motor te kunnen reageren. Over het algemeen is deze damp al verwaaid voordat ie van de tank (bij het achterwiel) bij de motor (nabij het voorwiel) is. Wel uitkijken met een achterliggende moter en benzinetank.
Een tweede beveliging is op aanwezig bij de moderne tankstations: deze hebben een afzuiging van deze dampen op de slang zitten.
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
  donderdag 10 augustus 2006 @ 21:12:35 #5
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_40691151
Theoretisch kan er gevaar zijn, in de praktijk valt het meestal mee. Met hogere temperaturen (in de buurt van je uitlaat en op zomerse dagen) wordt het risico hoger, met lage temperaturen wordt het veiliger. Het zal in de regel allemaal best goed gaan, maar ik sta niet graag in jouw schoenen als je op die manier de boel in brand laat vliegen zeg maar
Ik neem het risico in elk geval niet, tenzij ik er om wat voor reden echt niet onderuit kan. Dat is tot nog toe nooit gebeurd.
pi_40692266
Nooit geen problemen mee. Heb ook een tijdje kapotte accu gehad (aanduwen of jumpstarten) en bij het tanken gewoon laten draaien. Wel oppassn voor cajackers
  donderdag 10 augustus 2006 @ 22:49:40 #7
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_40694075
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 21:58 schreef jochem8 het volgende:
Nooit geen problemen mee. Heb ook een tijdje kapotte accu gehad (aanduwen of jumpstarten) en bij het tanken gewoon laten draaien. Wel oppassn voor carjackers
Jij hebt een scooter geen oto. T zijn dan ordinaire dieven
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_40694297
Een scooter kan je niet aanduwen (indien zo een automaat met vario)

Verder heb ik wel een paar keer met motor aan getankt, was wel een dieselbestelwagen. En ja dus gewoon 88 liter ofzo getankt... Geen enkel probleem.
pi_40694933
Het is zonde van je geld en het millieu *

*Morraalridder modus

En tenzij je dus een probleem met je accu hebt oid. is het imho ook nutteloos.
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 07:28:28 #10
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_40702388
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 21:58 schreef jochem8 het volgende:
Nooit geen
problemen mee.
Zie je wel het is dus een slecht plan dat nooit goed kan gaan
pi_40702397
DIt kan geen kwaad in Nederland omdat hier bij elk tankstation de gassen weggezogen worden door de pomp.
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
pi_40702398
Met een auto maakt het geen fock uit, een brommer oid moet je wel uitzetten anders zit je met een fikkende Puch bij de pomp... vinden ze niet zo leuk
Now we come to step three. This... drives... most... people... crazy.
Woord omhoog, hond! Je weeeet.
pi_40702721
ik vind het een beetje onzin. Net zoiets als uitgebreid gaan zitten schransen op de plee, doe je ook niet
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 08:46:57 #14
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_40702737
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 07:32 schreef dahei het volgende:
DIt kan geen kwaad in Nederland omdat hier bij elk tankstation de gassen weggezogen worden door de pomp.
Alleen uit de tank, niet wat je knoeit, dus ook niet wat via via op je hete uitlaat loopt... Kun je ook duidelijk ruiken, ieder station stinkt naar brandstof.
pi_40703285
Nou onzin..s'winters kun je lekker de slang erin hangen en dan weer binnen gaan zitten met de kachel aan.
pi_40703319
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 22:49 schreef lipje het volgende:

[..]

Jij hebt een scooter geen oto. T zijn dan ordinaire dieven
Vroeger wel ooit gehad
Maar na mijn Ford Scorpio V6 is er nu een Sigma V6.
Met die Scorpio had ik dat probleem trouwens.
pi_40704335
Kan iemand me vertellen wat het voordeel van tanken met de motor aan is?
Our Lady of Blessed Acceleration, don't fail me now!
pi_40707117
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 10:08 schreef geelhoed het volgende:
Kan iemand me vertellen wat het voordeel van tanken met de motor aan is?
Er kan dan iets meer in.
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 13:37:50 #19
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_40710207
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 11:48 schreef dahei het volgende:

[..]

Er kan dan iets meer in.
Ja omdat er tijdens het tanken een koffiekopje uitloopt richting je benzine slurpende motor kan er inderdaad iets meer in voor de pomp uit slaat

Als je niet je tank tot de laatste druppel leeg gaat rijden is dit een weinig doorslaggevende reden om met draaiende motor te willen tanken.
pi_40718264
Haha, ik vroeg het me gewoon af wat voor "gevaar" dat op leverd want het werd me nooit duidelijk genoeg uitgelegd...( het is ook een vreemde vraag ghehe )
pi_40718277
doe ik wel vaker, is beter voor de motor, dan opnieuw te hoeven starten...
pi_40718415
Tja.. bij de autosport in het algemeen kan het toch ook?
Krijg je daar nooit gezeik mee, een draaiende motor tijdens het tanken?

Dacht dat de motor altijd uit MOEST bij een tankstation, ivm veiligheid ed.
Creative, Advertising, Media and Communication Consultant Agency.
pi_40718988
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 17:58 schreef UFOtje het volgende:
Tja.. bij de autosport in het algemeen kan het toch ook?
Krijg je daar nooit gezeik mee, een draaiende motor tijdens het tanken?

Dacht dat de motor altijd uit MOEST bij een tankstation, ivm veiligheid ed.
Bij onbemande tankstations laat ik m altijd lopen, is beter voor het milieu en de ontsteking om hem te laten draaien. Scheelt 1x starten.
pi_40719134
De Shell hier in de buurt ging flippen toen een automonteur (waarschijnlijk met goede redenen) de motor liet draaien.
pi_40719191
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 18:24 schreef Omkron het volgende:
De Shell hier in de buurt ging flippen toen een automonteur (waarschijnlijk met goede redenen) de motor liet draaien.
Terecht natuurlijk.
Elke mogelijkheid op ongelukken moet je daar zien te voorkomen.
Creative, Advertising, Media and Communication Consultant Agency.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')