Wanneer was je van plan te gaan eigenlijk?
(ken je dit liedje toevallig?: Todo a quien que piensen que la vida no es igual, tienen que saber que no es asi, que la vida es una locura, hay que vivir la! No, no hay que llorar, la vida es un carnaval y las penas se van cantando... Je onderschrift deed me eraan denken)
Ja, Chili staat al heel erg lang in de planning. Het idee is om vanaf maart een half jaar naar L.A. te gaan en daar hoort Chili dan natuurlijk bij. Tijdens dat halve jaar wil ik gaan rondreizen, maar ook voor een langere periode op één plek verblijven. Ik heb zelf mijn stage in Managua (Nicaragua) gedaan en het hele proces van langzaamaan zo'n stad en de mensen leren kennen vind ik echt heerlijk. Bovendien ben ik inmiddels een behoorlijke salsa-addict en om een beetje goed uit te kunnen gaan is het ook wel handig om een stad wat beter te leren kennen. Op dit moment weet ik dus niet echt wáár ik precies wat langer (een maand of 2) wil blijven. Een stad ligt wel het meest voor de hand (ben wel een beetje een stadskind), liefst een waar het één en ander te beleven is (ook in de omgeving). Het zou leuk zijn als ik er wat vrijwilligerswerk ofzo kon doen (betaald mag natuurlijk ook! ). Is Santiago daarvoor een optie, denk je? Ik hoorde van verschillende mensen dat het doen van vrijwilligerswerk in Chili behoorlijk goed is geregeld, namelijk.
Natúúrlijk ken ik dat nummer...'k moest even goed kijken (het is raar om het geschreven te zien ipv op CD), maar "La vida es un Carnaval (van Celia Cruz) was een grote hit in Nicaragua toen ik daar zat. Vandaar mijn onderschrift ook!
Chili is in latijns amerikaanse begrippen "rijk" maar er valt genoeg te doen op ontwikkelings gebied. Weet hier op dit moment niks over vrijwillegers werk. Ik ken wel wat mensen die werken voor de agrupacion de familiares de detenidos y desaparecidos. Dit zijn voornamelijk vrouwen die op zoek zijn naar de waarheid over hun verdwenen familieleden tijdens de dictatuur van pinochet. Bij deze een link over pinochet: http://www.lakota.clara.net/derechos/5.htm
Ik zelf ben van plan om voor hun wat dingen te doen, weet alleen nog niet wat. Misschien dingen naar nederlands en frans vertalen om de aandacht voor het onderwerp verbreden. Of iets met fotografie (alleen ben ik nog maar een beginnend amateurtje op dat gebied...)
Mijn vriendin hier (ik ben niet ontkomen aan de latijnsamerikaanse charmes) studeert sociaal werkster en op dat gebied is hier genoeg te doen, zij zal ook wel de nodige contacten hebben op vrijwilligers gebied.
Met mijn docent had ik ook het plan opgevat om, als ik volgend jaar terugkom voor mijn managment stage, colleges te gaan geven op scholen voor armen. Zij moeten het meestal doen met achtergesteld materiaal dus zou dit voor hun een mooie mogelijkheid zijn om goedkoop toch andere (europese?) invalshoeken te zien...
Er zijn dus allerlei mogelijkheden en als iets je interesseert laat het dan even weten, kan ik eventueel dingen voor je uitzoeken.
Je mag me ook mailen op milanees@hotmail.com
(vergeet niet dat je hier dan waarschijnlijk in de winter zit, hoewel dan is er misschien nog wel meer te doen op vrijwillergers gebied...)
Even een wat vrolijker onderwerp...
Ben helemaal verliefd op zuidamerika, de muziek hier alleen al...
[Dit bericht is gewijzigd door Milanees op 28-12-2001 01:59]
...en over de Latino-charmes kan ik meepraten idd!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |