nog anderhalve maand dus...quote:Op donderdag 2 augustus 2007 12:35 schreef Adjeuj het volgende:
25-9 komt deze ongelofelijk fantastische film in de videotheek.
Volgens de site van Videoland tenminste.
Warmste dag? Niet hier hoor, weet je nog die lente van 2007? Weken geen regen en heeeel warmquote:Op maandag 6 augustus 2007 16:37 schreef thecrook het volgende:
[..]
![]()
de warmste dag van het jaar en je dacht, kom laat ik Pan's Labyrinth eens gaan kijken
Sorry, kon het niet laten
Bridge to Terabithia is hetzelfde plot, alleen minder zwaar (en gebaseerd op een boek, dus of het echt een kloon is, weet ik niet).quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 20:47 schreef Knakker het volgende:
Mja, wat het vooral zo goed maakt is de mix tussen fantasy en realiteit, die ook nog op zo'n geniale manier in elkaar verweven zijn dat je de film op twee manieren kunt interpreteren - de prinses is terug naar haar koninkrijk (fantasy-variant) of het meisje gebruikte haar fantasie om aan de harde realiteit te ontsnappen (real-life-variant).
Je kunt in ieder geval niet ontkennen dat de film ontzettend origineel én goed uitgewerkt is; er zal ongetwijfeld binnenkort wel een Hollywood-kloon van komen.
Lekker snugger dat de Engelse titel Pan's Labyrinth isquote:De originele Spaanse titel is El laberinto del fauno. Dit refereert aan de faun uit de Romeinse mythologie. Letterlijk vertaalt betekent het Het labyrint van de faun; de Engelse titel verwijst naar de faun-achtige Griekse god Pan, ook al heeft del Toro gezegd dat de faun uit de film niet Pan is.
quote:Op vrijdag 21 september 2007 20:56 schreef Esraa het volgende:
Maar die titel slaat dus nergens op...
Je hebt 'm dus gelijk gekocht op DVD zodra 'ie in de winkel lag he?quote:Op zondag 23 september 2007 00:42 schreef Skinkie het volgende:
Ik heb de film de eerste dag dat hij in torrent vorm beschikbaar was direct bekeken. Wat is dat een goede filmHij had van mij nog twee uur mogen duren
Ik wacht even op een editie met meer ondertitelsquote:Op maandag 24 september 2007 21:48 schreef PDOA het volgende:
[..]
Je hebt 'm dus gelijk gekocht op DVD zodra 'ie in de winkel lag he?
quote:Op zondag 23 september 2007 00:40 schreef Maisnon het volgende:
Het was wel een coolere film geweest als er een groter Labyrinth in zat. Maar ik ben dan ook verliefd op de film Labyrinth met Jennifer Connely geloof ik, en David Bowie
Klopt. Daarom had ik abusievelijk een nieuw topic geopend, niet wetende dat deze al openstond.quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 22:48 schreef Adelante het volgende:
Te huur vanaf: 25-9-2007
Te koop vanaf: 25-10-2007
Is hij nu pas te huur/te koop? Die film is al bijna 2 jaar oud.quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 01:50 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik wilde 'm vandaag graag huren, maar hij was helemaal uitverhuurd
Die ga ik donderdag even ophalenquote:Op vrijdag 5 oktober 2007 22:48 schreef Adelante het volgende:
Te huur vanaf: 25-9-2007
Te koop vanaf: 25-10-2007
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.oh, en waar komt de naam pan eigenlijk vandaan?![]()
ja, okay, maar hoe komen ze erbij dat die faun in de film pan zou heten, dat vroeg ik me afquote:Op zaterdag 8 maart 2008 02:44 schreef wonderer het volgende:
Pan is een Griekse bosgod. PanfluitOver het algemeen wordt Pan voorgesteld als half man, half geit, met hoorns en bokkenpoten.
Klinkt bekend?
Ja. Daar is de voorstelling van de duivel vanaf geleid.
Oooh.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 03:09 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
ja, okay, maar hoe komen ze erbij dat die faun in de film pan zou heten, dat vroeg ik me af
Daarom is het ook één van de slechts vertaalde titels ooit.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 02:24 schreef Mr.Noodle het volgende:
Zomaar, de Spaanse titel is El Laberinto del fauno en daar zie je de naam Pan helemaal er niet in voorkomen. Maar misschien had het nog ergens een referentie naar, maar het is weer te lang geleden dat ik die film gezien heb om de details te onthouden..
quote:Op zondag 27 april 2008 10:37 schreef Farenji het volgende:
De centrale boodschap van die hele film is volgens mij dat geweld en onderdrukking, zoals in het fascisme van Franco, hoe gruwelijk en hard ook, het uiteindelijk altijd aflegt tegen onschuld en verbeeldingskracht.
Ik ook, dat wordt ruzie!quote:Op maandag 23 juni 2008 00:00 schreef roooosje het volgende:
Ik ben verliefd op deze film.
quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |