Bij deze moet ik even mijn ei kwijt over de negatieve kant van Lloret. Laat ik wel even zeggen dat ik een leuke vakantie heb gehad, alleen dit moet ik even kwijt.
Ten eerste ben ik NIET te spreken over de manier hoe je wordt behandeld als toerist door bijvoorbeeld obers. Bestek wordt voor je neus op tafel 'gepleurd' en als ze iets komen opnemen maken ze een hoofdgebaar van: wat mot je?... Een typische behandeling van: 'waarom zou ik moeite doen voor jullie, jullie toeristen komen toch wel' . Uiteindelijk heeft die heus wel gelijk, wij komen toch wel, alleen ikzelf heb dan zoiets van: nee.
Ten tweede de duitsers, wat een kutvolk is dat door in lloret. Lawaai schoppen en in discos, wanneer de dansvloer vol is, als een stel brede apen en armzwiepend rond dansen om zo je ruimte te krijgen. Paar keer bijna op vechten uitgelopen door het terug beuken. Stelletje mongolen, er staan meer mensen op de dansvloer dan jullie! Italianen kunnen er ook wat van als het gaat om lawaaischoppen. Alleen doen die het snachts op straat met gezang hoe blij ze zijn dat Italie wereldkampioen is. Ach daar loop je nog omheen
Ten derde wil ik de mosso esquadra en de guarda civil aanvallen, ookwel de spaanse politie. Ze selecteren de mensen op hun afkomst. Als een spanjaard de boel in elkaar trapt krijgen ze een 'foei' gebaar te zien. Maar wanneer het een Nederlander of een andere toerist zou zijn dan lag die zeker 3 maanden in coma van de klappen en schoppen die ze dan hadden gehad. Daarnaast zijn ze ook nog is lui en ongeinterreseerd in je. Een vrouw die half wordt aangerand door dronken mensen wordt niet eens geholpen door de langs passerende politie. Lekker dan. Ik was hier niet bij, maar het verhaal was al gauw bekend bij velen.
Als vierde appartementen complex Ull de Bou waar ik zat. Niks mis mee, op één ding na, veiligheid. We kwamen terug na een dag strand en er was ingebroken. Mijn koffer met een mes bewerkt om erin te komen (niks uit gejat!) en een telefoon gejat. Ramen die op slot waren kon je makkelijk openen. Vermoedden is dat er een loper in het spel is, een rondcirculerende moedersleutel. Hoe kan die anders in onze kamer komen, alles was afgesloten. De huisbaas deed alsof ze neus bloed en zij dat inbreken onmogelijk was....wat een lul. Hij vond het vervelend en kon niks doen. Niet eens komen kijken in de kamer naar de rotzooi en de deur of iets dergelijks. Politie geweest voor aangifte. 4 uur daar gezeten, maar werden naar huis gestuurd om sochtends om 9 uur terug te komen. Wij kwamen terug, weer naar huis gestuurd om om 11 uur terug te komen. Om 11 uur een dik uur gewacht en we mochten ons verhaal doen. Proces verbaal opgezet en de papieren gekregen. Hebben we eenmaal nodig voor onze verzekeringen. Kamer baricaderen en glasvallen voor de deurzetten was onze enige hoop om diegene af te schrikken mocht die terugkomen, hij heeft andere waardevolle spullen gezien tijdens zn eerste inbraak. Lesje wel geleerd, voortaan iets met kluis en of hotel!
Als laatste engels. Lloret bestaat rond deze periode voor 95% uit buitenlandse toeristen. De spaanse mensen daar (politie, restaurant e.d) spreken geen woord engels, niks. Handen en voeten gebaren. Lekker voor zo gebied als Lloret.
Op inbraak na had ik het meeste vooraf ingecalculeerd. Lloret zelf is als dorp niks waard, het. Dat daar alles simpel is ook, bestaat toch allemaal uit jongeren waaronder veel johnnys. Het is puur stappen slapen en strand Dat is er zeker van gekomen, erg goed te doen daar, hulde!