abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40646778
De anti-verkeershuftercampagne was nog amper gestart of ik werd vandaag op een buitenweg aan de kant gezet.
'Zo meneer, weet u waarom we u staande houden?' vroeg de agent.
'Ja, ik reed een beetje hard. Hoeveel kost me dat?' Ik had haast en wilde snel ter zake komen.
'U reed meer dan een béétje te hard', zei de agent. 'U hoeft geen antwoord te geven, maar heeft u daar een verklaring voor?'.
'Ja, ik zag u niet', zei ik. 'Kan ik misschien pinnen?'
'Ik vind dat een heel fout antwoord, meneer', zei de agent bars. 'U zegt eigenlijk dat u zonder controle gewoon maar uw gang zou gaan. Als iedereen die mentaliteit had, dan zou het een grote bende worden in ons land.'
'U doet alsof ik net een bejaarde heb beroofd,' zei ik. 'Ik reed 4km te hard!'
'Nee, wel iets meer dan dat, meneer' zei de agent. 'Weet u wel wat uw remweg is bij die snelheid? Vind u zichzelf nou een verantwoorde motorrijder? Wat als er plotseling een tractor oversteekt? Die kunt u nooit meer ontwijken!'

Op sommigen zal het optreden van de agent diepe indruk maken. Maar mensen van boven de zeven jaar ergeren zich rot aan zo'n verbaal pak billenkoek. Hun hele dag is er door verknald. En de agent zelf komt natuurlijk ook niet lekker thuis als hij met iedereen die hij tegenkwam heeft staan bekvechten.

Veel prettiger voor iedereen zou het zijn wanneer de politie wat zakelijker optrad. Het geven van een bekeuring moet geen heksenjacht op hufters zijn, geen strijd tussen goed en kwaad, maar gewoon het afsluiten van een financiele transactie. Alsof je een stofzuiger verkoopt. Een snelheidsovertreding is tenslotte een product als elk ander. En er is flinke markt voor, want velen rijden graag te hard en zijn best bereid daar wat voor te betalen.

Maar politieagenten beseffen dat niet. Daarom brengen ze hun product zo allerbelabberst aan de man. Bijvoorbeeld door stiekem met een camera in de struiken te gaan liggen. Of door overtreders de les te lezen. Dat is net zoiets als een slijter die zijn klanten voor drankorgel uitscheldt. Ook moet een agent natuurlijk nooit willen weten waarom je te hard reed. De kassajuffrouw vraagt toch ook niet waarom je een zak aardappels koopt?

Het beste is daarom de agenten een maandje stage te laten lopen bij een echt bedrijf, McDonalds ofzo. Daar leren ze snel genoeg dat in de moderne democratie niet de wetgever, maar de markt regeert. En dat je klanten niet de les moet lezen, maar dat je naar ze moet luisteren. Met deze kennis op zak kunnen ze van snelheidsovertreding een veel aantrekkelijker product maken. Bijvoorbeeld door bij een bekeuring nou eindelijk eens de foto van de overtreding te geven. Dat vinden mensen leuk.
Helemaal mooi zou het zijn als je een boete vooraf zou kunnen betalen. Dus dat je vraagt om een bekeuring voor een snelheidsovertreding die volgend weekend pas gemaakt zal worden. 'Een bon voor 30km te hard rijden op het klaverblad bij Utrecht? Komt voor elkaar, meneer' zegt de agent die het begrepen heeft. 'Is het een cadeautje of is het voor uzelf?'

Jaja, weer 30 euro lichter...
I think I'm a banana tree
  woensdag 9 augustus 2006 @ 15:54:21 #2
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_40646801
te veel txt
Lang leve mij! *O*
pi_40646860
Sjees wat een lul verhaal. Je reedt gewoon te hard en vooral omdat je zoals je zelf al aangeeft je het zelf niet doorhad moet je even toegesproken worden.
  woensdag 9 augustus 2006 @ 15:57:06 #4
100648 kevin33
Trotse vader!
pi_40646914
Sommige mensen hebben juist wel dat kinderachtige niveau nodig, jij ook, je had gewoon moeten zeggen ik heb geen tijd, dan heb je geen discussie en geen gezeik
Ik sta op de grens. Van vroeger en later.
Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken.
Achter mij alles. Wat ik achter moet laten
Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben
  woensdag 9 augustus 2006 @ 15:57:08 #5
152502 Atuniel
Papa de familias
pi_40646919
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 15:54 schreef Echo99 het volgende:
te veel txt
Twas wel de moeite.
pi_40646945
prima verhaaltje
Tis wat als je niks anders kunt...
Op donderdag 22 juni 2006 20:10 schreef milagro het volgende:
he who dares wins, so go go gadget arms, legs, and leutert.
  woensdag 9 augustus 2006 @ 15:58:16 #7
148655 Robocock
Geile doerak! Ja, jij ja!
pi_40646964
paint?
Met bloed, zweet en tranen, jeweets
pi_40646970
Doe je dat altijd zo zonder bronvermelding?

http://www.horizon-taal.nl/column/bon.htm

door: Jan Dirk Onrust
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 15:53 schreef PietjePuk2 het volgende:
De anti-verkeershuftercampagne was nog amper gestart of ik werd vandaag op een buitenweg aan de kant gezet.
'Zo meneer, weet u waarom we u staande houden?' vroeg de agent.
'Ja, ik reed een beetje hard. Hoeveel kost me dat?' Ik had haast en wilde snel ter zake komen.
'U reed meer dan een béétje te hard', zei de agent. 'U hoeft geen antwoord te geven, maar heeft u daar een verklaring voor?'.
'Ja, ik zag u niet', zei ik. 'Kan ik misschien pinnen?'
'Ik vind dat een heel fout antwoord, meneer', zei de agent bars. 'U zegt eigenlijk dat u zonder controle gewoon maar uw gang zou gaan. Als iedereen die mentaliteit had, dan zou het een grote bende worden in ons land.'
'U doet alsof ik net een bejaarde heb beroofd,' zei ik. 'Ik reed 4km te hard!'
'Nee, wel iets meer dan dat, meneer' zei de agent. 'Weet u wel wat uw remweg is bij die snelheid? Vind u zichzelf nou een verantwoorde motorrijder? Wat als er plotseling een tractor oversteekt? Die kunt u nooit meer ontwijken!'

Op sommigen zal het optreden van de agent diepe indruk maken. Maar mensen van boven de zeven jaar ergeren zich rot aan zo'n verbaal pak billenkoek. Hun hele dag is er door verknald. En de agent zelf komt natuurlijk ook niet lekker thuis als hij met iedereen die hij tegenkwam heeft staan bekvechten.

Veel prettiger voor iedereen zou het zijn wanneer de politie wat zakelijker optrad. Het geven van een bekeuring moet geen heksenjacht op hufters zijn, geen strijd tussen goed en kwaad, maar gewoon het afsluiten van een financiele transactie. Alsof je een stofzuiger verkoopt. Een snelheidsovertreding is tenslotte een product als elk ander. En er is flinke markt voor, want velen rijden graag te hard en zijn best bereid daar wat voor te betalen.

Maar politieagenten beseffen dat niet. Daarom brengen ze hun product zo allerbelabberst aan de man. Bijvoorbeeld door stiekem met een camera in de struiken te gaan liggen. Of door overtreders de les te lezen. Dat is net zoiets als een slijter die zijn klanten voor drankorgel uitscheldt. Ook moet een agent natuurlijk nooit willen weten waarom je te hard reed. De kassajuffrouw vraagt toch ook niet waarom je een zak aardappels koopt?

Het beste is daarom de agenten een maandje stage te laten lopen bij een echt bedrijf, McDonalds ofzo. Daar leren ze snel genoeg dat in de moderne democratie niet de wetgever, maar de markt regeert. En dat je klanten niet de les moet lezen, maar dat je naar ze moet luisteren. Met deze kennis op zak kunnen ze van snelheidsovertreding een veel aantrekkelijker product maken. Bijvoorbeeld door bij een bekeuring nou eindelijk eens de foto van de overtreding te geven. Dat vinden mensen leuk.
Helemaal mooi zou het zijn als je een boete vooraf zou kunnen betalen. Dus dat je vraagt om een bekeuring voor een snelheidsovertreding die volgend weekend pas gemaakt zal worden. 'Een bon voor 30km te hard rijden op het klaverblad bij Utrecht? Komt voor elkaar, meneer' zegt de agent die het begrepen heeft. 'Is het een cadeautje of is het voor uzelf?'

Jaja, weer 30 euro lichter...
pi_40646976
Misschien past ie beter in een serieuzer subforum? PTA ofzo?
  woensdag 9 augustus 2006 @ 15:59:21 #10
152502 Atuniel
Papa de familias
pi_40646996
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 15:58 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]
Owned
pi_40647015
Verhaal is nieteens van topicstarter? Man wat een slap topic
pi_40647017
Wat een aso op die site. Beetje mijn verhaal jatten zonder bronvermelding
  woensdag 9 augustus 2006 @ 16:00:38 #13
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_40647052
quote:

[..]
tssk tssk tssk... TS toch
Lang leve mij! *O*
pi_40647078
lutser
HAM
JA! ik weet dat m'n webicon te groot is...
pi_40647113
Wat een dom verhaal, het uidelen van bekeuringen wordt nooit klachtvriendelijk en is ook niet te vergelijken met het normale commerciele klant/bedrijf verkeer.
Lurf is the message and the message is Lurf
  PR/Manusje van alles woensdag 9 augustus 2006 @ 16:02:20 #16
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_40647125
Ik zou een ban,aanvraag doen jezus matig gedrag zeg een stuk tekst stelen en dan zelf alle uitscheld reacties opeisen
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  woensdag 9 augustus 2006 @ 16:03:09 #17
152502 Atuniel
Papa de familias
pi_40647156
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 16:01 schreef lurf_doctor het volgende:
Wat een dom verhaal, het uidelen van bekeuringen wordt nooit klachtvriendelijk en is ook niet te vergelijken met het normale commerciele klant/bedrijf verkeer.
De vergelijking word toch gemaakt in het verhaal?
Dus.. is het wel degelijk te vergelijken.
  woensdag 9 augustus 2006 @ 16:03:09 #18
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_40647157
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 15:53 schreef PietjePuk2 het volgende:
[knip]
lulkoek
[knip]
Ik ben het er mee eens. Geen preek, gewoon dis bon schrijven en doorgaan met wat je deed.

Die andere ideëen zijn trouwens ook puik; kun je iemand een waardebon voor een overtreding geven.
Ik heb al een boek.
  woensdag 9 augustus 2006 @ 16:03:14 #19
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_40647160
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 16:01 schreef lurf_doctor het volgende:
Gast, je zit op Fok! hoor.
Lang leve mij! *O*
  woensdag 9 augustus 2006 @ 16:03:59 #20
152502 Atuniel
Papa de familias
pi_40647201
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 16:03 schreef Echo99 het volgende:

[..]

Tis allemaal niet echt
  woensdag 9 augustus 2006 @ 16:05:00 #21
148655 Robocock
Geile doerak! Ja, jij ja!
pi_40647239
Omg, pwned.

Wat een superkneus die TS
Met bloed, zweet en tranen, jeweets
pi_40647383
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 16:03 schreef Echo99 het volgende:

[..]

Thanks for the reminder
Lurf is the message and the message is Lurf
pi_40647488
teksten stelen zo ghey
Now why wouldn't God just appear to Pharaoh, and say it himself? Because God works in mysterious, inefficient, and breathtakingly cruel ways.
  woensdag 9 augustus 2006 @ 16:22:11 #24
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_40647834
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 16:08 schreef lurf_doctor het volgende:

[..]

Thanks for the reminder
YW
Lang leve mij! *O*
  woensdag 9 augustus 2006 @ 16:25:47 #25
83823 Vinno
Dat is ook.
pi_40647953
quote:

[..]
Wahahahahahaha,

TS = OWNED!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')